Forbes: „Modern Warfare“ ir „Pepsi“ peržengia visas ribas

Modernus karas vyksta ir rinkdaros frontuose. Visi labai nori laimėti, bet galiausiai rinkodarininkų veiksmai gali sukurti puikių progų kontratakoms. „Forbes“ žurnalistas vertindamas naują „Activision“ ir „Pepsi“ co–promo sandorį pavadina jį šėtonišku. Nors tikroji „Rank Up XP“ kampanijos įtaka žaidimo balansui kur kas menkesnė nei jis rašo, sakyti kad jis neteisus nesiverčia liežuvis. Akivaizdi „Activision“ klaida, bet blogio imperija klaidomis laiko mažėjančias pajamas, o ne neigiamą rašliavą, tad vėl sumušę paros pardavimų rekordą jie užsimirš tapšnojimų per petį rituale.

Kampanijos esmė paprasta — perki „Mountain Dew“ ir „Doritos“, gauni kodą. Kodą suvedi į žaidimą ir aktyvuoji keliolika ar keliasdešimt minučių dvigubo XP. „Forbes“ žurnalistas savo tekste teigia, kad tai griauna balansą, užgaulioja žaidėjus ir gali turėti kalnus kitų, su nesveika mitybą siejamų padarinių. Tiesą sakant aš visiškai sutinku su paskutiniais dviem teiginiais, o štai dėl balanso visiškai nesuku galvos.

„Call of Duty“ patirties taškai iš tiesų nesuteikia jokio pranašumo, kaip jie jo nesuteikia ir daugelyje MMO. Tiesą sakant patirties taškai yra lyg liniuotė matuojanti žaidėjo mokymosi kreivę ir sureguliuoja procesą taip, kad tam tikri iššūkiai ar naujos galimybės atsivertų tik tada, kai žaidėjas tam pasirengęs. Dvigubinantys XP, bet tam nepasirengę žaidėjai  kažkuria prasme „bėga iš pamokų“ ir be abejo jie už tai atsakys kelis sykius. Elementarių įgūdžių stoka neleis efektyviai panaudoti sukaupto gėrio, o „Call of Duty“ atveju dar ir įmes į mūšio lauką su labiau patyrusiais žaidėjais. Pabūsiu velnio advokatu sakydamas, kad apskritai dvigubas XP yra geriausia ką galėjo duoti „Activision“ ir „Pepsi“. Mane kur kas labiau erzina kai giminingų reklamos kampanijų metu dalinami daiktai, kurių jokiomis kitomis sąlygomis negausi. Dvigubas XP savo ruožtu labai teigiamai pasitarnaus tiems, kam į pamokas jau nebereikia, kai tuo tarpų naujokai gaus tik džiaugsmą, kad kažkas skaičiuojama dvigubai.

Vienok visa tai ką parašiau nenuneigia kitų dalykų. Rinkodarininkų sprendimas, o tiksliau net ne pats sprendimas, bet jo įgyvendinimo laikas yra amoralus. Žaidimas startuoja kitą mėnesį ir eilėse rikiuojasi milijonai mokių žaidėjų. Ši akcija yra nesąžininga ir užgauli jų atžvilgiu. Vargu ar Džonas Romero kalbėdamas apie savo kales galėjo bent pasvajoti apie tokį lygį…

Kita vertus tai viena tų ypač retų naujienų kurią skaitydamas vis tik pasidžiaugi, kad gyveni bananų krašte.

Komentarai

5 komentarai/-as/-ų
  1. Tyngiu registruotis 2011/09/29 Atsakyti
  2. Artojas 2011/09/29 Atsakyti
  3. Toxis 2011/09/29 Atsakyti
  4. jotbasan 2011/09/29 Atsakyti
  5. Originalas 2011/09/29 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *