Fiesta akims, skarbonkė nervams

Kai tik pasirodė PS3 pirmuoju žaidimu mano kolekcijoje tapo RFM. Vakar supratau, kad tada būdamas skūpas iš esmės ne blogai sutaupiau. Konsolė startavo su dviem „must have“ kategorijos žaidimais. Pirmasis buvo RFM, kitas Motorstorm. Šio žaidimo demo turėjau nuo pirmų dienų ir reikia pastebėti demuškė man ne juokais patiko. Kas kartą ją pažaidęs vis užsidegdavau nusipirkti pilną versiją, bet vis pagailėdavau pinigų. Vakar kolega Motorstormą paskolino. Turėjau geras porą valandų puikaus laiko ir jau esu beveik pasiruošęs žaidimą grąžinti.

Žvyrų Valdovas

Jei Motorstorm demo versijoje būtų buvęs intro filmukas esantis retail kopijoje, greičiausiai jau senai būčiau žaidimą nusipirkęs. Intro veža ir rauna stogą. Kai paklausiau kiek laiko galiu turėti žaidimą, man atsakė „kol pereisi“. Žiūrėdamas intro labai tuo džiaugiausi ir buvau kupinas ryžto pereiti jį visą, sekrsai, išligai ir gerus 15 sykių. Toks jausmas neapleido ir pirmųjų lenktynių metų, nes tai kas padaryta žaidime, padaryta faktiškai tobulai:

motor2
Nobody @#!&% with Big Joe!

Grafika. Žaidimo setingas amerikos dykumos ir kanjonai kuriuose, ne be žmogaus rankos ir sunkiosios technikos pagalbos, stūkso labai pavojingos ir azartiškos trąsos. Iš esmės tai totalus offroad. Ne ne toks kokį mes pratę matytį kituose žaidimuose. Čia nėra net susmirdusių žvyrkelių. Kiekviena trasa — žiedas sudarytas iš kelių aukštų ir šimtų galimų jo įveikimo būdų. Iš esmės jūsų tikslas apsukti ratą ir pirmam pasiekti finišą. Kaip jūs tai darysit niekam neidomu. Galite skristi virš trąsos naudodamiesi rampomis ir šen bei ten išsikišusiomis uolomis. Galite agresyviai brautis žemiausiame trąsos lygyje kur paprastai pupso tonos glitaus purvo. Žaidimas iš esmės pataria vengti aukštumų vairuojant sunkius automobilius ir tuo pat metu nebandyti vaidentis žemutiniame trasos ligmenyje apsižergus keturratį ar motociklą. Iš esmės tai teisingas patarimas, bet jo paisyti nebūtina. Visos transporto priemonės atrodo įspūdingai. Dūžta dar įspūdingiau. Pačios trasos labai sexy, primena geriausias dienas praleistas su SSX. Laukinė gamta, žmogaus (greičiausiai panko) rankomis suręstos crazy rampos, iššaukiantys billboardai, daug prožektorių, fejerverkų ir kitokio džiaugsmo. Tikrų tikriausia fiesta akims. Važiuoji ir širdis dainuoja, nes jai patinka tai ką matom.

motor3
Kai kojotai bėga geriau nesimaišyti jiems po kojom.

Garsas. Labai geri motoro efektai, labai geri spec efektai. Faktiškai tobula žaidimo garso režisūra puikiai miksuojanti specialiuosius efektus su garso takeliu. Viskas ką girdime važiuodami — vientisa, nuoseklu ir užvirina kraują kur kas greičiau nei koks Olialia kalendorius. Realiai nuo to ką girdi žmogus pradedi nebetilpti savyje o adrenalinas švininiais šratais varinėja venom. Maža to, patį garso takelį sudaro ne šiaip sau rokelis. Tai rinktiniai sprogstančio trash‘o šmotai kurių klausydamas paprasčiausiai negali nevažiuoti. Pvz.: Lunatic Calm – „Leave You Far Behind“, Monster Magnet – „Powertrip“, Nirvana – „Breed“, Pendulum – „Slam“, Queens of the Stone Age – „Medication“, Reverend Horton Heat – „Big Red Rocket of Love“, Slipknot – „Before I Forget“, Wolfmother – „Woman“. Žodžiu parako statinė.

Azartas i.e. nervus į koncervus. Kadangi iš esmės važiuojam be taisyklių tai natūralu, kad pats važiavimo procesas labai azartiškas. Nieko nėra smagiau kaip skristi apsižergus kokį kroso motociklą virš trasos, kol visokie sunkvežimiai kažkur apačioje kapstosi purvyne. Aišku jei likimas nubloškia už minėtojo truko vairo nelieka nieko kito kaip vaikytis tuos kas vairuoja motociklus ir švelniai juos stumdyti žemyn nuo skardžių.
O kokį mygtuką spaudžia normalūs žmonės artėdami prie pavojingo posūkio normaliuose žaidimuose? Na taip. Daug variacijų. Stabdis, rankinis stabdis, paprasčiausiai atleidžiamas gazas… Užtat žaisdami Motorstorm žmonės tampa nenormalūs. Čia kuo suktesnis ir baisesnis posūkis, tuo stipriau ir inirtingiau mes spaudžiam boost‘o mygtuką.
Tiesa azartas neretai perauga į tikrą nervų karą. Ypač trumpose trasose, kur atsitiktinis susidūrimas su kokiu rieduliu iškarto reiškia, kad konkurentų nebepavysite. O tų atsitiktinių susidūrimų žaidime daug. Labai daug.

motor4
Look Ma! No arms!

Geriausia vieta žaidimui
Showcase‘as. Mano požiūriu Motorstorm sutvertas tam, kad jį pastatytų kokiam Topo Centre ar Elektromarkte kaip demonstracinį žaidimą (beje tai sėkmingai ir yra daroma) padedantį parduoti konsolę. Nepaisant viso to, kas padaryta (ir padaryta tobulai) žaidime daug kas nepadaryta. Visų pirma Motorstorme neaptikau šiuolaikiniam žaidimui būdingų bruožų. Taip transporto priemonių įvairovė nemenka, tačiau priemonių bent vieną jų kaip nors keisti nėra. Absoliučiai jokių. Pagalvojau… Et būčiau aš prodiusavęs tokį projektą… Gi čia puiki erdvė DYI transporto priemonių varžyboms. Padarytume atrakinamas dalis ir galimybę sukonstruoti savo nuosavą bagį! Aš jau nekalbu apie tokias banalybes kaip chromuotų dusliarkių ar unikalaus paint job‘o pasirinikimas. Tas pats liečia ir lenktynininką. Nu kodėl jis joks. Beasmenis, bevardis, beveidis. Žaidimui buvo sukurti puikūs lenktyninkų ir figuringi lenktyninikių modeliai. Aš labai norėčiau pats parinkti joms krūtinės apimtį ir akių spalvą. Taip pat norėčiau pirkti joms naujus kombinezonus, galų gale užsodinti jas ant keturračio tik su bikini! Ja, ja. Visa tai banalu, nuobodu ir yra visuose žaidimuose. Kaip šių dalykų reikia supranti tik tada, kai žaidime jų nebūna. Pačios lenktynės taip pat. Žaidimo metu mes gauname bilietą su teisę dalyvauti renginyje. 1 bilietas gali atrakinti nuo 1 iki 4 lenktynių. Kaskartą finišavę top trejetuke gaunate taškų ir tie taškai atrakina naujus bilietus. Jokių taurių, medalių, trophy room‘ų, nieko. Trasų žaidime taip pat ne per daugiausiai o varžybų rūšis tik viena. Bilietukai. Jokių Quick Race, jokių stunt run‘ų, bulių kautynių etc. Visam tam Motorstorme tiek vietos ir oro, kad gyvenk ir žvenk, bet nieko nepadaryta. Todėl iš esmės pasigrožėjus kanjonais, dulkėmis ir purvu nelieka nieko kito kaip dėti žaidimą į lentyną. Motorstorm iš esmės nėra žaidimas. Tai galinga tech demo. Yra žmonių kuriems tokie dalykai patrauklūs, bet tai tikrai ne mainstream‘as ir net ne prisiekę geimeriai. Galų gale žaidimus mes ir žaidžiam kažkokio tikslo vedami. Kai žaidime nėra jokio, absoliučiai jokio tikslo, prasmės jį žaisti irgi nebelieka. Aš tikrai su nekantrumu laukiu antros dalies, juk dabar viskas taip paprasta. Yra galingas varikliukas. Yra tobuli efektai, fizika ir garsas. Kūrėjams tereikia pažaisti, kad ir tą patį SSX, ir jei patiems sunku galvot, pavogti žaidybinius elementus iš ten. Tikrai nesupykčiau. Niekas nesupyktų. Motorstormas privalo tapti žaidimu kuris tinka ne tik demonstracijai. Nes jis atrodo jėgiškai ir aš noriu jo norėt :).

P.S. Tiesa galima lenktyniauti on-line. Bet ten irgi nieko išskyrus poziciją leaderborde negalima rinkti. O ir pats leaderboard bugovas.

Komentarai

4 komentarai
  1. Originalas 2008/03/27 Atsakyti
  2. artojelis 2008/03/27 Atsakyti
  3. Anonymous 2008/03/27 Atsakyti
  4. skotas 2008/03/31 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *