Fantazijos sparnų kirpimas | The Secret World

Nuo pirmos akimirkos, kai kūrėjai paskelbia apie jų naują kuriamą projektą, kuris prie pavadinimo neturi skaičiuko ir žada pakeisti žaidimų industriją, lakiai žaidėjų fantazijai karpomi sparnai. Skaudžiai ir negailėstingai. O galutiniame rezultate lieka niekuo neypatingas viščiukas, beveik nesiskiriantis nuo visų kitų tos pačios rūšies viščiukų. Gal kiek keistai vaikščiojantis, nes kūrėjai nusprendė užauginti ilgesnes kojas. Gaila man apskabyto fantazijos viščiuko, bet yra kaip yra – artėdamas į realizaciją bet kuris žaidimas iš idėjinio lygio turi nusileisti į praktinį, apibrežiama gan griežtomis mechanikos ribomis.

Panašus apkarpymas prasidėjo su mano jau apkalbėtu (tiesa, labai abstrakčiai) Funcom kuriamu MMO žaidimu „The Secret World“. Neitin senai vykusiame „Penny Arcade Expo 2009“ (nerealu, kaip komiksas apie žaidimus gali peraugti į tokius projektus kaip video žaidimai ar video žaidimų parodos) Funcom atstovai pateikė daugiau informacijos apie „The Secret World“. Na „daugiau“ – nelabai tinkantis žodis. Ragnaras Tornquistas ir jo komanda tiesiog primąsyk nesislapstydami nupasakojo ir parodė, kokia linkme juda „The Secret World“ ir kokius žanrą sukrečiančius sprendimus Funcom’as diegia į išskirtiniu norintį tapti veiksmo MMO.

sw2
Vienas iš pirmųjų žaidimo screenshot’ų su vilkolakiu, aptinkamu ir žaidimo artwork piešiniuose.

„Ant popieriaus“ „The Secret World“ yra PvE/PvP veiksmo RPG su talentų sistema ir gana solidžiai atrodančiu socializavimosi bloku. Labiau iš FPS žanro perimtas combat’as, reikalaujantis reakcijos, nuolatinio judėjimo ir valdymo sugebėjimų. Platus ginkluotės ir kovos būdo pasirinkimas – didžiakalibriai ginklai, mažo kalibro ginklai, šaltieji ginklai, kovos be ginklų galimybė, magija, vudu. Trys (!!!) oponuojančios frakcijos, žaidėjų kuriamos organizacijos su būstine, reitingu, ir reitingą atitinkančiomis galimybėmis tobulėti. Žaidėjų reitingavimas tiek viso žaidimo, tiek organizacijos (kabalos) lygmenyje. Vaizdingas siužetas ir šiuolaikinis pasaulis dualistine savo forma. Daug mistikos ir akistatos su paranormalumu bei tuo, kas egzistuoja tik pasakose ir košmaruose.

sw5
Žaidime reikės rinktis iš trijų frakcijų – Drakonų, Tamplierių ir Iliuminatų. Sutapimas ar ne, bet analogiškos frakcijos vaidina pagrindinius vaidmenis ;egendiniame „Deus Ex“

Tačiau! Nukapojus vešlias, gražaus art’o, brangaus treilerio ir nuolatinio slapukavimo trąšos dėka žaliavusias šakas, turime nieko naujo nepasiūlantį bet vis dar cool dalykėlių kompleksą:

  • Nėra lygių, klasių ir kitų klasikinių rpg elementų, tačiau viskas remiasi įdirbiu ir to įdirbio atrakinamais talentais? Toks nišinis Darkfall jau daro taip. Be lygių ir klasių dieviškai išsisuka ir „Champions Online“.
  • Į veiksmą orientuotas combat’as? Mmmm amžiną atilsį Tabula Rasa, kuri, tikiuosi Funcom’ui buvo geras pavyzdys, kaip nereikia daryti į intensyvų veiksmą orientuoto kovos modelio.
  • Organizacijos? Būstinės? Konkrečių pavyzdžių nereikia, nes jų yra daugiau nei trys.
  • Organizacijų reitingai? Narių indėlis į organizacijas? Mmmmm, turėjo būti labai skaudu Blizzcon metu, kai analogišką modelį „World of Warcraft“ žaidime anonsavo Blizzard.
  • Požeminės zonos skirtos žiauriam PvP? O tai ne tas pats kas Aion’o PvP, tik priešingame vertikalės polyje?
  • Vaizdinga istorija paremtas MMO? Pirminiais rinkimų rezultatų duomenimis jau pirmajame rinkimų etape tvirtai laimės „The Old Republic“.

sw3
„Slėpkit savo blėkas, this shit is huge, but not too huge for my imba shotgun“

Aš žinau vieno žaidėjo žaidimą, kurio bet kuris elementas paimtas atskirai, buvo silpnesnis už kito to meto žaidimo analogišką elementą. Tačiau tie visi elementai taip gražiai sukrito į vieną krūvą, kad rezultate gavosi žaidimas, kuris neturėjo tobulų visumą sudarančių elementų, tačiau turėjo dievišką visuma. Ar gali „The Secret World“ tapti panašia sėkmės istorija, ar gali „The Secret World“ tapti MMO žanro „Deus Ex“? Kol kas tikiu kad gali, ypač kai dalinasi labai nemažu kiekiu panašių bruožų – tematika, vaizduojamu laikmečiu ir į didžiausias žmonijos baimes bei rūpesčius orientuota filosofija. NMMO žanro istorijoje nebuvo žaidimo sugebančio betarpiškai sujungti RPG ir FPS į sklandų ir dinamiškai veikiantį mechanizmą. Aš noriu, kad „The Secret World“ tas pasisektų, nes epiškos istorijos privalo vystytis ne tik nenumatomų laikų fantasy pasaulyje su žaliais žmogeliukais ir mini sijonais pasipuošusiomis ilgakojomis azijietėmis. Gal būtų laikas pagaliau suteikti šiek tiek to nuotykio, tos jėgos ir tos svaigios beprotybės šių dienų pasaulį imituojančiame poligonų miške?

Funcom nėra blogų MMO kūrėjai. Tik kartais jie paskubėjo, kartais netikėjo, o kartais tikėjo per daug. Ragnaras Tornquistas yra „The Secret World“ veidas ir protas. Jei jam pavyks išlaikyti skandinavišką šaltumą ir racionalumą, viskas gali sudėlioti taip, kad patenkintų nežinančią ko nori MMO publiką ir tas mano minėtas sparnų pakirpimas įvykęs per „PAX 2009“ butų itin laiku ir vietoje – sugrąžinantis į realybę, ir suteikiantis „The Secret World“ fantazijai apčiuopiamą kūną.

Gal pagaliau turėsime tikrą pop kultūros MMO, o ne tik tą MMO, kuris tapo pop kultūra.

ŽPat.

Komentarai

5 komentarai/-as/-ų
  1. Nemarus 2009/09/16 Atsakyti
  2. Originalas 2009/09/17 Atsakyti
  3. Kraugerys 2009/09/17 Atsakyti
  4. Antony 2009/10/04 Atsakyti
  5. Patarėjas 2009/10/04 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *