Fallout: New Vegas | Neįrėminta palaima

Keista, kaip atrodo jau matyto ir išgyvento žaidimo klonas gali sukelti tokius stiprius ir reikalingus jausmus. Paprastai per daug panašumų gimdo nepasitenkinimą, bet tik ne tuomet, kai kalba eina apie retą ir dominantį žanrą. Jei rinką pasiekia dar viena xxx laikuose vykstanti šaudyklė – visi raukosi. Bet kaip po Vice city sekė San Andreas, platesnis apimtimi ir vedamas naujos istorijos, niekas nepriekaištavo.

Nėra pasirinkimo – nėra konkurencijos. Paskutiniais metais formavosi du esminiai post-apokaliptiniai poliai, ukrainiečių Stalkeris ir Bethesdos Falloutas, daugiau rimtesnių pavadinimų mano atmintis nepamena, na gal dar Borderlands. Esant tokioms sąlygoms kiekvienas numestas kaulas yra badaujančio šuns palaima. Ir visai nesvarbu, kad dalis siūlomo turinio yra tiesiai iš brolio jaunėlio, užtenka tik dar kartą išgirsti tą frazę ir tavo ruletė jau sukasi.. „War, war never changes.. „

Kurjeris tai kurjeris. Šovė, nušovė, siuntinius atėmė. Miriau, prisikėliau. Ką dabar? Daužyt snukius, laužyt kaulus, ieškot kaltu ir aiškintis kodėl. Toks įspūdis pasitinka pirmosiomis minutėmis, teigiamai nuteikianti intriga yra gerai, bet skubėti, patikėkite manim, nėra kur.

Hidden Valley:
Pralaimėję svarbų strateginį tašką – Hellios One, Plieno brolijos riteriai pasitraukė į gilų pogrindį. Stipriai auganti Naujosios Kalifornijos respublikos įtakai, brolija laiką leidžia slaptame bunkeryje, retkarčiais išleisdami žvalgus ar pirklius maisto atsargoms papildyti. Šioje istorijos dalyje Brolijai tenka ne pats reikšmingiausias vaidmuo..

Drįstu ginčytis, kad tai vienas iš tu istorijos vedamų kūrinių, jei Fallout 3 dar iš dalies galima tokiu pavadinti, New Vegas nuo to tik tolsta tolyn. Jei tau įdomu kas tu toks, kodėl esi kurjeris ir ką veikiai anksčiau, teks nusivilti. Nors su žiburiu ieškok, minimali informacija ir nieko daugiau. Praeities puslapis užverstas ir sudegintas, susitaikyk ir žiūrėk tolyn, beribiai toliai laukia tavęs. Tai Pasaulio varomas variklis, tos pražuvusios retro-futiristinės idėjos, su visais iškrypėliais ir mažumom po viena saule. Super mutantai, Cezario legionas, Naujosios Kalifornijos respublika, Plieno brolija ir dar daugybė kitų, kovojančiu už savo vardą, religijas ar idėjas smėlėtoje Mohavės dykynėje.

Frakcijų įtaka – didžiausia novacija. Savo veiksmais užsitarnausite pagarbą arba būsite kalami prie kryžiaus. Visoms frakcijoms neįtiksime, jei susidėjai su legionu pagalbos iš NCR nebesitikėk. Atlikti darbai vertinami reputacijos taškais, kuo jų daugiau, tuo didesnė nauda. Pavyzdžiui ištiesę ranką Naujosios Kalifornijos Respublikai gausite raciją, kurios pagalba reikalui esant išsikviesite pastiprinimą. Prisirišę prie frakcijos įtakosite ir savo galutinį tikslą, vienos iš jų darys didesnę įtaką, kitos mažesnę, bet rezultatas bus. Patarimas visiems pradėsiantiems – neskubėkite su pagrindiniu „kvestu“, frakcijoms nuolatos reikia jūsų pagalbos, o jums – naujų nuotykių.

Untitled-2

Tas pats ir su gyvenvietėmis, padėsite išspręsti vietines problemas ir būsite garbinamas, gal net kokias nuolaidas parduotuvė padarys ar kaip kitaip atsilygins. Naujoji reputacijos sistema iš dalies išstumia senąjį karmos matuoklį. Jis yra, bet dabar tavo blogas/geras aš nebeatlieka tokio svarbaus vaidmens ir nublanksta prieš reputacijos svarbą.

Ir jei visgi tavo mintys nepalieka pagrindinės siužeto linijos, perspėsiu – trumpa ir nuspėjama.  Jei jau mąstai pirkti žaidimą tik dėl šio elemento, galvok dar kartą. Na, o žiūrint iš kitos pusės tai perliukas tiems kurie moka ieškoti ir atrasti, mėgautis kiekviena akimirka. Klajoti po laiko užmirštas platybes, išgyventi kiekvieno pašaliečio istoriją, kabintis už smulkmenų. Radus pamestus užrašus ieškoti užuominų ir vėliau užsitarnautai atkasti kokį laiko pamirštą apdovanojimą, o tada, saulei besileidžiant, traukti ilgas mylias savo Motelio link.

Tai gali būti pats originaliausias išgyvenimo pojūčius suteikiantis kūrinys, jei tik tu to norėsi ir mokėsi tai išnaudoti. Pavyzdžiui žaidžiant easy sudėtingumo lygiu nepatirsi tokių pojūčių kaip žaisdamas Hard, o dar yra ir hardcore mode. Skamba grėsmingai, bet efektas menkas. Dramatiškų pokyčių nėra, papildomi ištekliai priverčia šiek tiek pasukti galvą ir planuotis dienotvarkę. Dehidracija. Alkis. Miegas. Vadinasi kelionei į 34-tąjį Vault’ą barškinti barsukų turi pasiimti atitinkamai vandenis ir užkandžių, o prieš tai gerai išsimiegoti. Kai kurie gėrimai sukelia atvirkštinę reakcija, todėl vanduo – geriausia ką gali pasiūlyti dykynė. Medikamentai irgi nebegali momentiškai atstatyti tam tikro gyvybių kiekio, viskam reikia laiko. Šaudmenų svoris priverčia rinktis kokius ginklus ir kokią amunicija temptis kartu, žodžiu nors ir  hardcore režimo žaidimas nerekomenduoja įjungti, kiekvienam įsigijusiam privalu išbandyti ir pajusti ką tai reiškia.

Susitaikius su mintimi, kad pagrindinis kelias greitai priveda prie finišo, būtina apsižvalgyti aplink. Nors kelioms akimirkoms nuklysk į šalį, pakalbink vienišus kaubojus ar paskaitinėk ką rašo apleisti terminalai. Nepajausi, kokiu greičiu tavo Pip-Boy bus užpildytas įvairiausiomis užduotimis, jų tikrai pakaks ilgam. Bendras žaidimo laikas nejučia viršys dviženklį skaičių, o jums norėsis dar, dar ir dar.

Untitled-1

"Sometimes the journey is more important then the destination." - Mr. House

Pakalbėkim apie meną. Kad ir drėbtas iš to paties Bethesda molio Naujasis Vegasas tikrai turi ką parodyti. Ne, nekiškit man atsilikusio grafinio apipavidalinimo, mandresni „šeideriai“ meninės vertės neprideda. Kalbu apie katastrofos ištiktą visatą, kuri prasidėjo dar dviejų dimensijų perspektyvoje. Nepaslaptis, kad Obsidian komanda turi tų pačių šaknų, auginusių pirmuosius Fallout’us, reikia būti naiviam, kad nepastebėtum akivaizdžios įtakos. Nematomų Super mutantų grįžimas, seilėtieji Geckai ar peraugę vabzdžiai. Negana? Gerai, tęsiam toliau. Keletą pažįstamų personažų, kaip, kad Marcus. Dar negana? Arsenalas. Nieko nėra geriau už senų, jau išbandytų ir patikrintų, prietaisų grįžimą, išvydę Plasma Caster ar That Gun tikrai prisiminsite jaunystę.

Fort HOPE:
Kalnuotoje vietovėje įsikūręs NCR fortas skęsta depresijoje. Vos už kelių kalvų dega Cezario legiono laužai ir stūkso paruošti kryžiai. Trūksta karių, trūksta medikamentų, vietinis gydytojas prašė užmesti akį į sužalotuosius. Gaila, medicinos mano kurjeris neišmanė.

Bet šią temą užvedžiau ne vien dėl to. Nūdienos padangėje nėra nieko panašaus kas galėtų varžtis branduolinės katastrofos ištiktoje retro-futiristinėje epochoje. Įdomiausia ieškoti to kas prarasta, pamatyti kokia turėjo būti Amerikos vizija prieš karą, kaip branduolinis kuras pakeitė naftą, kaip masiškai pradėjo dygti Vault’ai ir kaip kiekvienoje šalies užeigoje atsirado Nuca-colos aparatai. Vizualiai perteikia alternatyvi žmonijos istorija, tai viena iš stipriausių Fallout serijos pusių. Ir jei manai, kad tai jau matyta – ieškok žemėlapio. Nuo Nevados iki Vašingtono tūkstančiai myliu, tiek pat ir skirtumų.

Mohavė – savotiška oazė. Radiacijos nerasta, auga šiokia tokia augalija, kraštas stengiasi socializuotis. Vietinis karavanų tinklas aprūpina smulkesnes gyvenvietes, o Kalifornijos naujakuriai bando prižiūrėti tvarką. Saulei nusileidus horizonto toliuose įsižiebia ryškūs šviesuliai. Mitų ir legendų apipintas Naujasis Vegasas karo pasekmių išvengė, miesto širdis – The Strip kvartalas, sėkmingai išsaugojęs daugumą prieškario vertybių ir toliau traukia tūkstančius neatsispiriančių turistų, o  parado programa rūpinasi mistinė figūra – Mr. House.

Untitled-3

"And the ranger's aim was deadly with the big iron on his hip, big iron on his hip.. " - Marty Robbins

Dabar apie kita palaimos puse – naujoves. Šaunu, kad bendra kovos mechanika nepasipildė tik akiai patraukliais ginklais ir jų patobulinimais, bet gavo ir įdomių taktinių pasiūlymų. Vienas iš tokių – skirtingi amunicijos tipai. Kadangi aprangos apsauga dabar skaičiuojama DT (Damage Threshold) vienetais, atsirado ir šarvus ar kiautus perveriančios kulkos, o lengvesnei faunai puikia tinka Hollow Point kulkos, darančios didesnę žalą neapsisaugojusiems. Kitų tipų nevardinsiu, kiek šautuvų, tiek kuklų, viena aišku. Standartiniai ginklai grįžo į viršūnę, išstumdami energetinius ginklus. Pastariesiems, tarp kitko irgi yra kelių rūšių šaudmenys, tačiau konkrečiai prieš aukštu DT pasižyminčius grobuonis (kurie įpusėjus tampa įprastas reiškinys) nieko naudingo neradau.

Naujieji šaudmenys sėkmingai pardavinėjami pirklių, o taupantiems yra alternatyva – pertaisymo staklės. Pamenate mėlynas stakles trečiajame Fallout’e? Galiu užtikrinti, dulkių nuo šiol jos neberinks. Darbinėse staklėse esantys brėžiniai pravers kiekvienam klajokliui, o naudojantys energetinius ginklus čia ir amunicija gaminsis. Tuo tarpu tradicinę ginkluotę praktikuojantys žaidėjai kulkas pildysis pertaisymo staklėse. Dar yra ir laužavietės,  tinka gaminti gydomąsias žoleles ir kitokias primityvias priemones. Nežinau kiek iš jųsų naudosis šiomis funkcijomis, bet platesnės gaminimo galimybės labai padeda bendrai ekonomikai. Dauguma rastų nuolaužų yra perdirbamos, kur nors panaudojamos ar pritaikomos, nebelieka to nereikalingo šiukšlyno jausmo, renki ne tik šaudmenis ir medikamentus, bet ir reikiamas medžiagas gaminimui.

Įgūdžių poveikis kovos mechanikai buvo paaštrintas, dabar mesti kelia dėl takelio nebeapsimoka. Atitinkami aukšto lygio priedai (Perkai) priverčia laikytis vieno kelio, jei pradėjai kelti artimos kovos ginklus, tokių ir laikykis. Finale būsi apdovanotas. Žinoma niekas nemaišo daryti ir mišrainės, jei tai jums labiau prie širdies. Tobulėjimo balansavimas kelia ir peržaidžiamumo kartelė, faktas: vienu perėjimu nespėsi būti kietas snaiperis ir mečete mojuojantis gladiatorius.

Untitled-5

Kažkur matytas žvilgsnis, ar ne?

Apie kompanionus trumpai. Jau praeitoje dalyje ši idėja buvo plėtojama, o dabar galima teigti, pasiekė norimų rezultatų. Kiekvienas pagalbininkas turi ką papasakoti, paprastai turi ir kokią užduotį. Pavyzdžiui prekybininkų poste sutikta skurdžiai apsirengusi mergina laikui bėgant prisipažino esą viena iš Plieno brolijos narių, to pasekoje gavau priėjimą prie jų bunkerio ir naujų pažinčių. Nesitikėk momentinės naudos, kai kurie pasiekėjai atsiskleis tik pabuvojus tam tikrose vietose ar atlikus tam tikras užduotis.

Yra ir draugų ratas, palengvinantis komunikacijas su kompanionu, bet realios naudos aš ten nemačiau. Papasakosiu geriau apie naudą. Apart papildomo ginklo brolio gaunate ir unikalią savybę, sakykim šuo-kyborgas specifine spalva pažymi netoliese esančius ginklus bei amunicija, kiti pagerins sveikatos gydymo procesus ir panašiai. Nors vienu metu sekioti gali tik vienas bendražygis, pasistengus galima prikabinti ir antrąjį, o ar tai bus skraidantis Eye-bot’as ar NCR atsiųstas karys, spręsti tau. Du dar nieko, bet trys jau komanda!

Hoover Dam:
Visų konfliktų kaltininkas, milžiniška užtvanka. Aršiausia kova dar priešakį. Vienoje užtvankos pusėje ašmenys galanda legionas, kitoje – NCR. Nebijok, mūšio be tavęs niekas pradės, VIP vietos jau užsakytos. 

Artėjam prie pabaigos, laikas išpažintims. Ilgai slėpiau vieną faktorių, kai kam jis galėjo (ir matyt vis dar gali) būti kritinis, kitiems galbūt mažiau kritinis, bet paprastai mokant pinigus už prekes ar paslaugas kiekvienas į tai kreipiam dėmesį. Kokybė. Jos čia mažai, pradedu rimtai abejoti Obsidian gebėjimais kurti kokybiškus produktus. Gerai, yra atmosfera, yra mechanika, bet kodėl tiek klaidų? Įdomiausia kaip jas pamatai pirmą kartą, vėliau pripratau. Pamenu pirmasis sutiktas keturkojis draugas buvo aklas, o šalia jo skriejo dvi kabančios akys. Pirmas įspūdis.. WTF? Ką jau kalbėti apie nematomas sienas, skraidančius priešus, nuolat šokinėjanti kadrų dažnį ir šiaip atsitiktinius lūžimus.

Jei būčiau sau leidęs šiuos minusus sudėti į apžvalgos pradžią, patys suprantate, neigiama įtaka iš pat pirmų sakinių gali smarkiai paveikti skaitytojo požiūri, bet dabar pasvėrus visus pakilimus ir nuosmukius, tie nesusipratimai turėtų nublankti. Jei esi prisiekęs RPG meistras, tai neturėtų būti didelė užduotis. Artėjančios pataisos tikėkimės, panaikins dalį nesusipratimų.Vegasas moka įtraukti, o įtraukęs nepaleisti. Tai neeilinė proga pasimėgauti unikaliu Fallout’o pasauliu , nepraleiskite jos.

Komentarai

24 komentarai/-as/-ų
  1. Foxiz 2010/11/08 Atsakyti
  2. Artojas 2010/11/08 Atsakyti
  3. ZZ1 2010/11/08 Atsakyti
  4. Originalas 2010/11/08 Atsakyti
  5. Syv 2010/11/08 Atsakyti
  6. Foxiz 2010/11/08 Atsakyti
  7. Syv 2010/11/08 Atsakyti
  8. ZZ1 2010/11/09 Atsakyti
  9. Patarejas 2010/11/09 Atsakyti
  10. Kaimynas 2010/11/09 Atsakyti
  11. Xanthus 2010/11/09 Atsakyti
  12. Kaimynas 2010/11/09 Atsakyti
  13. Exciter 2010/11/09 Atsakyti
  14. ZZ1 2010/11/09 Atsakyti
  15. Zmej 2010/11/09 Atsakyti
  16. Foxiz 2010/11/09 Atsakyti
  17. LightR 2010/11/09 Atsakyti
  18. Kaimynas 2010/11/10 Atsakyti
  19. Toxis 2010/11/10 Atsakyti
  20. Xanthus 2010/11/10 Atsakyti
  21. Toxis 2010/11/11 Atsakyti
  22. ZZ1 2010/11/11 Atsakyti
  23. blogis 2010/11/11 Atsakyti
  24. qarpon 2010/11/13 Atsakyti

Komentuoti: ZZ1 Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *