Endless Legend Išankstinė Apžvalga | Techno Elfai

Endless Space yra smagiausias pastarojo meto kosminis žaidimas. Taip, jų buvo ne vienas ir ne du, bet dauguma tokio mažesnio kalibro, ne tokie atidirbti, net jei ir labai smagūs (Stardrive!). Žaidimas turėjo puikią nuosavą visatą, savitą meninį ir žaidimo stilių, buvo kuriamas tariantis su fanais, o vėliau vis pildomas mokamu ir dažnai nemokamu turiniu. Ko dar galime norėti? Turbūt 4X fentazi žaidimo, tokio kaip Endless Legend.

Kitaip nei „Neverending Story", čia daug mažiau pelkėse skęstančių arklių ir daug daugiau su hidromis draugaujančių elfų

Kitaip nei „Neverending Story“, čia daug mažiau pelkėse skęstančių arklių ir daug daugiau su hidromis draugaujančių elfų

Kitaip nei pirmtako, EL veiksmas vyks ne bekraščiame kosmose, o labai svarbioje, viename iš papildymų pristatytoje planetoje Auriga. Jos rasės ir tautos gyveno pakankamai įprastai, tačiau pasaulį kaip tik nusiautė siaubingas žemės drebėjimas, o dabar ir atėjo vis aršesnės žiemos. Ir štai mes susidariame su neįprastu žaidimu: tavo užduotis yra padėti fentazi civilizacijai evakuotis iš savo pasaulio. Tikėtinai į kosmosą.

Kol kas žaidime yra keturios iš žadėtų aštuonių rasių (vieną nesenai sukūrė ir išrinko patys žaidėjai). Šios keturios yra iš požeminių tvirtovių bėgantys žmonės, iš miškų į miestus besikeliantys elfai, per lavonus besidauginantys vabzdžiai ir vaiduokliai riteriai vampyrai. Skamba pakankamai originaliai ir baisu/smalsu pagalvoti, kokios bus likę keturios. Kaip ir daugumoje 4X žaidimų, labai drąstiškų skirtumų tarp jų nėra (tik lavonvabaliai, kaip Endless Space, vabalai-kyborgai, negali sudaryti taikos), tačiau negalima teigti, kad jie visi vienodi. Galų gale, dar ir vizualiniai skirtumai akivaizdūs!

Štai vaiduoklis riteris vampyras tikisi, kad žiema greitai baigsis, o ir būdą išgyvent nesiurbiant gyvų padarų sielų pavyks rasti.

Štai vaiduoklis riteris vampyras tikisi, kad žiema greitai baigsis, o ir būdą išgyvent nesiurbiant gyvų padarų sielų pavyks rasti.

Dar smagesni yra skirtumai palyginus su kitais 4X žaidimais. Pavyzdžiui, viena iš rekomenduojamu Warlock: Master of the Arcane strategijų yra Infinite City Sprawl, maždaug „be pabaigos išsiplėtojęs miestas“, kai savo gyvenvietėmis užsėji kiekvieną žemėlapio langelį. EL to padaryti nepavyks, nes žemėlapis yra suskirstytas regionais, o, truks plyš, į regioną telpa tik vienas miestas. Tai dar nereiškia, kad regionai tokie mažučiai – vietos lakstyt ir kariaut ten pakanka, tik kaimelis kaip vienas, taip vienas. Šiek tiek primena Endless Space planetų kolonizavimą, bet tik šiek tiek, ir tai daugiausiai dėl miestų plėtojimo sąsajos. Šiaip vis dar svarbu, kurioje regiono vietoje įkursi gyvenvietę, nes ne visi šešiakampiai ploteliai lygiaverčiai, o ir kai kuriais gamtos turtais gali pasinaudot tik rajoną ant jų „užmetęs“. Laimei, tai negalioja kasykloms ir mažųjų tautų gyvenvietėms: jei jau esi regione, tai reikiamus pastatus gali įkūrt kokiu tik nori atstumu.

ES primena ir kovos sistema. Tiksliau, dalinių ruošimo fazė. Taip, čia gali kūrti įvairiausius pestininkus tipus, keisdamas tai, kokius ginklus duodi keletui pagrindinių vienetų. Nuo ginklo tipo priklauso jo ataka ir tai, prieš kokio tipo dalinius jie bus stiprūs, o nuo medžiagos – bonusas. Pavyzdžiui, aprūpinus kareivį vien iš mįslingo Glasssteel pagaminta įranga, jis kovą pradės greičiau nei bet koks priešininkas, bet šio gero galima turėti ir per daug, todėl patartina, savęs nenuskriaudžiant per daug, pakeisti kokį kardą į pagamintą iš metalo, suteikiančio geresnį kritinių atakų šansą.

Kol kas veikėjų išoėrėje atsispindi tik ginklų pasirinkimas. Turbūt per daug būtų prašyt, kad matytume ir šarvų pokyčius...

Kol kas veikėjų išoėrėje atsispindi tik ginklų pasirinkimas. Turbūt per daug būtų prašyt, kad matytume ir šarvų pokyčius…

O štai jau mūšio laukas tikrai kitoks nei ES (kita vertus, ES jis buvo kitoks nei daugumoje kitų kosminių žaidimų). Tavo armija po žemėlapį paprastai laksto kaip vienas, vieną šešiakampį užimantis žmogeliukas, Tačiau prasidėjus kovai tavo ir priešininko armijos „išsiskleidžia“. Viskas vyksta tame pačiame žemėlapyje, tačiau apribotoje erdvėje ir dabar staiga pasidaro svarbu atstumas, kas turi aukštesnes pozicijas ir panašiai. Komandas išdalini iš karto visiems daliniams, o tada pagal initiative rodiklį visi eina vienas po kito. Taip, abiejų žaidėjų eilės vyksta daugiau mažiau tuo pačiu metu. Kai kapojimasis baigiasi, armija vėl „suteka“ į vieną žmogelį tolimesnėm klajonėm.

Įdomu ir tai, kad kitaip nei ES, EL herojai, beveik magiškomų Dust nanodalelių transformuoti individai, dabar asmeniškai žengia į mūšio lauką. Taip, armijos gali lakstyti ir be jų, tačiau su herojais viskas vyksta geriau. Aišku, taip pat egzistuoja ir galimybė juos paskirti prižiūrėti miestų, tačiau Auriga yra pakankamai grėsminga, kad išleistum juos pasiganyti. Be to, beveik kaip ir paprastus kareivius, herojus gali aprūpinti geresne įranga, vos tik turi technologinio išmanymo ir užtenkamai resursų.

2014-06-04_00011

Ir visa tai atrodo labai, labai gerai. Vizualinis stilius primena stalo žaidimo ir „Game of Thrones“ įžangininio filmuko hibridą, tačiau daliniai juda ir kaunasi natūraliai. Meniniam stiliui irgi neprikiši, minimalistinė žaidėjo sąsaja visgi puikiai dera prie 2D iliustracijų. Keista žaisti taip moderniai atrodantį fentazi žaidimą, bet kiek visgi tų fentazi žaidimų, kurie vyksta mokslinės fantastikos visatoje ir kurių magija tėra labai labai aukštos klasės menkai suvokiama technologija?

Tad benrai paėmus, Endless Legend jau dabar yra labai smagus produktas. Jis yra pakankamai lengvai suprantamas ir pasiūlo keletą naujovių žanrui, pradedant žaidėjo rasėmis ir baigiant įvairiais gameplay elementais. Taigi, laukiu nesulaukiu kol pagaliau išeis pilna versija ir pamatysiu su kuo kausis riteriai vaiduokliai vampyrai.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *