EA Sports MMA | 13–tas jūsų kūčių stalui

Silktutė, virtinukai, kūčiukai, plotkelės, kisielius ir sunkiasvorio MMA ex–čempiono snukies mišrainė. Kaip jums toks meniu? Stebinu save tokį siūlydamas, bet man asmeniškai „EA Sports MMA“ tapo dar vienu šių metu atradimu. Su savais trūkumais, bet ir vėl su bilietėliu į VHS laikus… Trumpas „Disclaimer Notice“ į kūčias pagal MMA nekvieskite savo šeimos narių. Ypač moterų ir nepilnamečių.

Mano pažintis su tradicinių kovos menų žaidimais gan ribota. Kelis metus žaidęs tik „EA Sports Fight Night“ (boksas), vėliau turėjau ypatingą romaną su „Don King Presents: Prizefighter“. Šis poros metų senumo ir tik X360 išleistas bokso žaidimas, kažkuria prasme įgyvendino keletą vaikystės vizijų. Na taip… Vaikystės. Kai tradicinių kovos menų žaidimų buvo daugiau ir mes turėjom svajonių apie tai, kaip kada nors bus rimti žaidimai, su treniruotėmis, kelionėmis po pasaulį ir 3D. O paskui „fighting“ žanras kaip toks nuėjo į „decline‘ą“. Fantastinių, arkadinių muštynių tapo mažiau, o minimalų realizmo atspalvį turinčių, išvis vienetai. Šių metų pradžioje pasirodęs „UFC Undisputed“ manyje kovotojo kažkodėl nepažadino, o iš pažiūros labai panašus MMA tai padarė. Kodėl? Spėju, kad labiausiai prie to prisidėjo klasikinių kovotojų kultas žaidime. Aš juos žinau.

b_lashley_easmma_002

Calm down. Focus... KILLKILLKILL!

Gracie ir  Šemrokas. Prisimenu kap dabar. Devyniasdešimtųjų pradžia, žiema. Jūsų nuolankus tarnas liuoksi per pusnis iš gretimam devynaukštyje esančios video nuomos. Maišelyje 3 kasetės (2 imi — 3 nemokamai) „Dvigubas smūgis“ sau, „Moters kvapas“ mamai ir „Oktagonas“ tėčiui. Grįžęs gaudavau išvirti turkėj kavos, į 4 dalis supjaustydavom Snikersą ir savo čakras atverdavom vakarų kultūrai. Tiesa… „Oktagoną“ (o tai tas pats MMA) paprastai žiūrėdavom dienom, nes šeimos moterys jį boikotavo. Ten paprasčiausiai buvo per daug kraujo ir per mažai veiksmo. Aršios, kontaktinės kovos trukdavo vos kelias minutes, o ilgesnės nusikeldavo į parterį, kur stenėjimo ir bezdėjimo daugiau nei judesio. Tėvas, vaizduodamas brandžios asmenybės statusą visada sirgo už Gracie, po kiekvienos jo pergalės pabrėždamas, kad svarbiausia yra „dirbti galva“. Aš dievinau Shamrock‘ą. Judviejų „Superfight“ susitikimo mes nematėm, bet tikrai nemažai apie jį girdėjom. Visus šiuos prisiminimus, o vėliau ir šią rašliavą, pagimdė MMA intro. Natūralu, kad jis ir žaidėsi kitaip.

ea_sports_mma_ng_damage_2_bmp_jpgcopy

What's my fighting style? Facemash–foo is my style!

MMA ir UFC iš esmės yra du, vieno ir to paties dalyko pavadinimai. MMA yra kontaktinė sporto šaka, UFC yra šią sporto šaką populiarinanti organizacija. Būtent ši organizacija, kartu su THQ pirmi pabandė perkelti MMA kovas į šiuolaikinius žaidimus, o sulaukusi EA atsako — pasiuto. MMA dar labai ankstyvoje kūrybos stadijoje gavo pakankamai daug juodo PR, kol UFC viršūnėlės drabstėsi putomis. UFC prezidentas atviru tekstu pagrasino visiems organizacijoje esantiems kovotojams, kad jų buvimas EA žaidime reikš jų karjeros su UFC pabaigą. Nepaisant to, UFC neturėjo teisinio pagrindo įtakoti Randy Cutoure apsisprendimo, o vėliau ir išvis pakeitė savo požiūrį šia tema. EA savo ruožtu mėgino atsikratyti kaltinimų, kad su MMA bando pasivažinėti bendrais THQ ir UFC finansais nutiestu keliu ir ko gero pasiekė savo tikslų, nes šiandien skandalo niekas nebeprisimena, o EA vis tik turėjo progą gauti dozę dėmesio tada, kai jo labiausiai reikėjo t.y. naujo IP pristatymo metu.

Kovotojo kelias
Iš esmės MMA daug ką skolinasi iš „Fight Night“ serijos ir serga visom „EA Sports“ ligom. Lėti ir ne ypač patogūs meniu langai, gausybė blaškančios ir gal ne visai reikalingos informacijos. Šie elementai ne tik, kad vos neatbaidė noro tęsti, bet ir erzino visas dvi savaites kol kas vakarą žengdavau į ringą. Kita vertus tai, kur mane vedė tie meniu langai, buvo verta to, kad pasikankinčiau. MMA karjeros režimas yra vienas geriausių iš viso to, ką man teko iki šiol matyti.

ea_sports_mma_ng_defence_system_2_bmp_jpgcopy

Dodge/parry kombinacija. Jei gynyboje esantis žaidėjas dabar atliktų, kad ir nelabai stiprų smūgį į liemenį, rezultatas būtų stulbinantis.

Pasirinkto ar sukurto kovotojo karjerą pradedam naujokų lygoje ir liedami prakaitą salėje (ar kraują ringe), skinamės kelią čempiono titulo link. Siužetiškai, karjeros režimas atrodo gal kiek per trumpas, bet realiai aš abejoju ar rastųsi daug žaidėjų norinčių pasinerti į ilgesnį nuotykį. Kur kas smagiau yra tą karjerą pakartoti iš naujo, pasirenkant kitas lygas ir kovas perkeliant į arba iš parterio. Karjeros trukmė taip pat priklauso ir nuo rezultatų. Ji baigiasi tada, kai žaidėjas tampa neginčijamu MMA čempionu, laimėjęs diržą aukščiausioje lygoje ir apgynęs titulą prieš geriausią kitos lygos kovotoją. Karjeros progresas sudėliotas taip, kad teisę kautis finale žaidėjas gauna pasiekęs tam tikrą pergalių be pralaimėjimų skaičių, tad vienos ar kitos lygos čempionu gali tapti po vos 4, ar visų 44 kovų.

ea_sports_mma_ng_scrn_gm-sa-jumpguard_bmp_jpgcopy

Firminis kickboksininkų išėjimas iš klinčo į atakos padėtį ant žemės. Ką ant žemės veikia kikboksininkai? Kaulų nelaužo ir sąnarių nesukinėja. Jie tiesiog pasibalnoja oponentą ir išmala jam snukį.

Prieš kiekvieną kovą žaidėjas privalo įveikti 8 savaičių treniruočių sesiją. Jų metu žaidžiami mini žaidimai gerinantys kovotojo charakteristikas ir žaidėjo įgūdžius. Mane sužavėjo būtent tai, kad skirtingai nei daugelyje sporto žaidimų, čia treniruotės iš tiesų šio bei to išmoko, tad sąžiningai sužaidęs 8 savaičių sesiją visada kažką naujo išsineši ir į ringą. Kiekviena treniruočių sesija vertinama balu, atsižvelgiant į balą auga ir kovotojo parametrai. Sykį įveikus treniruočių sesiją, vėliau ją galima simuliuoti, visuomet gaunant aukščiausią, prieš tai pasiektą įvertinimą. Sakyčiau balansas artimas tobulam. Pirmą sykį karjerą įveikiau išvis nesimuliuodamas, o antrą syk didesnę jų dalį jau simuliavau, sutaupytą laiką praleisdamas „Scouting“ dvikovose. Irgi smagus dalykas. Draugiškas sparingas, kurio metu DI oponentas imituoja sekančios kovos priešininko stilių. Manau, kad 20+ kovų be pralaimėjimų seriją (reikėjo achievmentui) pasiekiau būtent šio režimo dėka. Ir jis taip pat veikia. Ypač vėlesniame žaidimo etape, kai DI oponentai tampa atsparesni kick spam‘ui, o valdomas personažas sugeba išgyventi parteryje. Kitą sykį jau „scouting“ režime suvoki, kad artimiausioje kovoje protinga būtų pasirinkti kovą ant žemės ir taip išvengi nemalonaus nokauto 3 kautynių sekundę.

ea_sports_mma_ng_scrn_ijjc-001

Labas, aš Gracie... Užimk vėžio pozą ir mes pradėsim.

Žaidėjo pasirinktas personažas paprastai atstovauja vieną iš kovos mokyklų. Tai gali būti smūginis arba imtynių sportas, kurį vėliau galima papildyti kitų sporto šakų veiksmais ar judesiais. MMA žaidimas parteryje (kaip ir per teliką) yra nuobodus, natūralu, kad dauguma žaidėjų pradeda nuo bokso ar kikbokso atstovų. Čia smagu tai, kad mano nuomone EA sugebėjo įveikti imtynių nuobodybės barjerą, suteikdami joms strateginį elementą. Jei tinkle ar prieš DI žaidžiantis žaidėjas nori rezultato ir neblėstančio „Win Streak“, jam teks įvaldyti tam tikras imtynių gudrybes. Programa minimum išmokti neatsigulti kai tave guldo, programa maximum, leistis paguldomam, apsimesti bejėgiu, užleisti oponentui ypač patogią poziciją ir tada jį kojomis pasmaugti. Nežinau ar tai padaryta tyčia, ar netyčia, bet DI oponentai labai jau gyvenimiškai reaguoja į tokius pokyčius. Turiu galvoje… Na vėlgi prisimenant tą patį Oktagoną. Jei pavykdavo pataikyt ir išsinuomot kelis nuosekliai vykusius turnyrus, aiškiai matydavosi, kaip kovotojai stengiasi lopyti savo silpnąsias puses. Boksininkai pradėdavo spardytis, imtynininkai boksuotis, o karatistai atlikdavo kojų tempimo pratimus. Labai dažnai pirmas bandymas panaudoti kitos mokyklos veiksmą, būdavo vainikuojamas sėkmės. Jei gyvenime esi matęs 20 kovotojo kovų ir jis niekada niekam nespyrė, tai ir tu ruošdamasis susitikimui su juo, negalvosi apie tai, kaip atremti suktuką. Ir tas suktukas tave išjungia.

Naujų judesių žaidėjas mokosi pas garsius MMA kovotojus, laimėtus pinigus mainydamas į avia bilietus ir skraidydamas po visą pasaulį. Miela smulkmena.

Ground? It‘s so gay…
Patarėjas labai taikliai pastebėjo, kad gėjai vien savo egzistavimu sugadino labai daug dalykų. Neskubėkit kaltinti homofobija, nes mes kalbėjom apie požiūrį į tikrus ir menamus dalykus (vazelinas lūpoms, kovos parteryje). Pokalbis buvo telefoninis, iškarto po to, kai Patarėjas išmėgino MMA kovą kurios didžioji dalis vyko parteryje. Tik įjungus žaidimą ir matant kaip du ringe gulintys vyrai glamonėja vienas kitą, vėliau jau sunku tą pasivoliojimą traktuoti kitaip. Net jei tos glamonės baigiasi vieno iš meilužių išsiveržimu į dominuojančią poziciją ir oponento veido pavertimu į faršą. Šito gėrio MMA irgi netrūksta. Kraujo nepagailėta, jis tyška į šalis tik daina, tuo labai primindamas „Mortal Kombat“, tik čia kraujas ne toks fantasmagoriškai juokingas, nes panašus į tikrą.

ea_sports_mma_ng_scrn_js-dh-rnc_bmp_jpgcopy

Who is alpha male now, bitch?

Parteris, ne dėl savo išvaizdos, o dėl lėto tempo man varė vėžį ir aš treniruotėse praleidau ne vieną valandą tik tam, kad išmokčiau negulti žemėn. Kaip jau minėjau anksčiau, vėliau supratau, kad imtynių elementas gali būti toks pat dinamiškas, jei pradedi naudotis netikėtumo faktoriumi ir visi kreivi požiūriai gulinėjimo atžvilgiu, galutinai nugaravo.

Kaip ten bebūtų, imtynių dalis (pati savaime) čia žiauriai išbalansuota ir suprastinta. Būtent šių dviejų dalykų derinys paverčia imtynes ypač pavojingu žaidimo elementu, kuris bendrame fone žiūrisi gerai. Kitaip tariant, imtynėms suteikta pakankamai galios, kad jos galėtų žaibiškai užbaigti bet kurią kovą, tačiau gynybiniai judesiai atliekami ypač paprastai. Tai reiškia, kad jei žaidėjas moka ir bando apsiginti, po kelių akimirkų jis grįžta ant kojų ir sėkmingai spardosi toliau. Jei nemoka — pralaimi. Tokiu būdu imtynės netampa atskiru žaidimo elementu (kuo logiškai mąstant jos turėtų tapti), bet greičiau jau tampa dinamišku „pace braker‘iu“. T.y. tiek imtynes, tiek ėjimą į klinčą vertėtų traktuoti kaip priemonę sumažinti tempą, leisti personažui atsigauti, bet tuo pat metu ir kaip grėsmę, kad viena klaida tokioje būsenoje gali reikšti pralaimėjimą.

ea_sports_mma_ng_scrn_js-dh-uppercut_bmp_jpgcopy

Yep... That's how it ends!

Kautynės stovinčioje padėtyje yra gan dinamiškos ir kur kas labiau subalansuotos. Čia viskas remiasi į judėjimą ringe, gynybą ir greitų, ne ypač stiprių smūgių kombinacijas. Tuo MMA irgi primena realią kovą ringuose, nes dauguma šios sporto šakos čempionų naudoja „išvarginimo“ taktikas, kurias vainikuoja ypatingai galingi smūgiai. Realiame pasaulyje galingi smūgiai suduodami ir regint oponento klaidą. Jais užbaigiamos chaotiškos, atvirą kovą mėgstančių naujokų atakos. Tai veikia ir žaidime. Jei atvirai atakuodamas „pagauni“ besiginančiojo smūgį, dažniausiai patenki į trumpą sąmonės apsiblausimo etapą, bet gali baigtis ir liūdniau. Sykį taip „užlipęs“ ant atstatyto kelio gavau nokautą. Tai įvyko 10–ą kautynių sekundę. Čia reikėtų pastebėti, kad nokautai, patys savaime žaidime yra labai reti. Norint taip baigti kovą, būtina išvarginti oponentą keliais nokdaunais arba pagauti jį va taip „ant kelio“. Žodžiu laimėti nokautu nėra paprasta, nes pagauti žiauriai klystanti DI (net ir lengviausiame jo lygyje) nėra lengva, o leidimas atsistosi iš nokdauno ir taip siekti švaraus nokauto reiškia riziką. Nes net ir iš nokdauno pakilęs DI, bet kurią minutę gali netyčiom išsukti žaidėjui ranką, aš jau nekalbu, apie nuo žemės kylančius ir dėl to sužvėrėjusius žaidėjus online.

Dažniausiai kovos baigiasi techniniu nokautu. MMA po nokdauno kova nestabdoma, tad žaidėjas gali užgriūti oponentą ir atakuoti jį kumščiais (kai kuriuose  formatuose ir alkūnėmis) tol, kol teisėjas nuspręs, kad faršas išmaltas gerai ir jam nebeliks abejonių dėl to kas laimėjo. Nepasakyčiau, kad tie vaizdai tempia iki kategorijos „silpnų nervų žiūrovams nerekomenduojama“, bet 18+ reitingą žaidimas turi ne be reikalo. Nerodykit jo savo vaikams.

ea_sports_mma_ng_scrn_km-gm-groundpound_bmp_jpgcopy

Investicinių kompanijų analitikus reiktų pakišti po tuo juodaodžiu. Aš rimtai. Pardavimais po starto nesublizgėjęs MMA sulaukė jų vertinimo ir rekomendacijos serijos netęsti. Kartu su tuo gimė ir plačiai pasklidęs gandas, kad EA atsisako šio IP, kas mane šokiravo (Ir tikrai atsiliepė tolesniems žaidimo pardavimams. Kas norės pirkti drop'intą title'ą?). Žodžiu... Pardavimai blogi, bet žaidimas geras, jam viskas prieš akis, o analitikai nežaidžia žaidimų. Na bet viskas gerai, kas gerai baigiasi. EA paskelbė, kad MMA2 kada nors tikrai bus. Spėju, kad tai kažkuria dalim priklausys nuo THQ planų, kurių UFC serija parsiduoda gerai.

Apie online daug nepapasakosiu. Žaidėjų nėra daug, o tie kurie yra mušasi per gerai, kad ten užsibūčiau. Tiesa… Nors ir nežaidžiau online, turėjau labai daug gero laiko stebėdamas tiesiogines EA Sports laidas. Tame tarpe ir žaidėjų tarpusavio kovas su gyvais komentarais. Dar vienos vaikystės svajonės išpildymas. Ne kitaip.

„P.S.: Nerti į MMA stačia galva nėra būtina. Jūsų mylymiausios konsolės gamintojo internetinėse parduotuvėse turi būti šio žaidimo demo. Pradėkit nuo ten.“

Komentarai

4 komentarai/-as/-ų
  1. Mantyla 2010/12/12 Atsakyti
  2. Artojas 2010/12/12 Atsakyti
  3. Mantyla 2010/12/17 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *