Dviračio išradinėjimas | Battleforge

Man patinka jaunatviškas „Phenomic“ požiūris, kurį jie išreiškė hibridiniu strategijos žaidimu „Battleforge“. Jau pats žaidimo viršelis pasitinka akibrokštu  – sudominti pirkėją pasikinkoma portalo Eurogamer frazė apie žaidimą – „toks žaidimas kaip Battleforge piešia RTS žanro ateitį“ – to paties portalo, kuris žaidimo apžvalgoje davė jam 6 balų iš 10 įvertinimą, tuo pačiu dėstydamas viską ne itin teigiamu tonu.

Nežinantį žaidėją, „Battleforge“ gali užkabinti romantiška Trading Card Game aura, tačiau žengiant gylyn į mišką gan greitai ateina supratimas, kad tai kone grynakraujis RTS, tik pateiktas šiek tiek kitaip, taip išsiskirdamas iš klasikinio formato realaus laiko strategijų minios.

bf2
„Battleforge“ garantuoja, kad kovos bus epiškos su intensyviomis masinėmis scenomis ir gigantiškais monstrais.

Dar nuo „Dune II“ laikų, realaus laiko strategijos kepamos pagal receptą, kurio esminiai ingredientai yra – resursų išgavimas, bazės statymas, karinių vienetų gaminimas, na ir galiausiai susirėmimai su priešu. Strateginiai elementai tokiame modelyje yra – resursų aptikimas ir kuo efektyvesnis jų išgavimas, būsimiems kariniams veiksmams labiausiai tinkama bazės plėtimo politika – tinkamų pastatų ir gynybinių elementų statymas ir pan, bei tam tikri pasirinkimai konkretiems kariniams veiksmams – puolimo kryptys, pajėgumas ir intensyvumas, atsitraukimas, kontrataka – na, žinote – kaip bokse:) Taip strateginiuose žaidimuose laiko bėgyje atsirasdavo vis daugiau ir daugiau mikrovadybos, įvairių specialių karinių vienetų, kuriuos kone už rankos tekdavo vesti per mūšio lauką, ar įvairios tobulinimų ir technologijų sistemos.

„Battleforge“ deda nemažai pastangų tam, kad mikrovadyba sumažėtų ir visas žaidėjo dėmesys būtų sutelktas į kovą ir pergalingą jos baigtį. Žaidimas reikalauja, kad esminiai sprendimai jau būtų priimti žadimui dar neprasidėjus – čia suveikia įdiegtas kortų žaidimų elementas. Viename žaidime(žemėlapyje, pvp kovoje) galima naudoti tik dvidešimt skirtingų kortų, tad iš visos galybės kortų, į kaladę reikės susirinkti tas, kurios labiausiai tiks jūsų pasirinktai strategijai ir pavers jus įtikinama jėga „Battleforge“ pasaulyje.

bf3Žaidėjo arsenale – iki dviejų šimtų kortų, priklausančių keturioms skirtingoms magijoms – ugniai, gamtai, šalčiui ir šešėliams. Kortos įvairių tipų – pagrindinės – įvairaus pajėgumo kariniai vienetai, burtai, bei pagalbinės – specialiosios paskirties pastatai, gynybiniai pastatai, karinių vienetų statistikas pagerinantys užkeikimai. Kiekviena korta turi įvedimo į žaidimo kainą ir sąlygas. Kaina sumokama išgaunamais resursais, o sąlygas sudaro pastatai – elementiniai bokštai. Tad norint įvesti į žaidimą karinį vienetą, kuris reikalauja vieno ugnies elementinio bokšto ir dar poros bet kokių bokštų, teks užvaldyti iš viso tris atitinkamus bokštus – užvaldyti, nes vietos kuriose galite statyti bokštus yra išmetytos po žaidimo žemėlapį, tad priešingai nei tradicinėse realaus laiko strategijose, negalėsite statyti bet kur ir bet kada – siekdami progreso turėsite judėti ir dažniausiai bus taip, kad elementinių bokštų statymo vietas teks atsikovoti.

Kortos į žaidimą gali būti įvedamos tuoj pat, kai tik surenkamas pakankamas resursų kiekis, tačiau yra keli niuansai, kurie koreguoja sprendimų pasirinkimą. Kariniai vienetai gali būti įvedami į žaidimą bet kada, ir bet kurioje žemėlapio vietoje, tačiau šalia turi būti jūsų kitas karinis vienetas ar pastatas. Jei karinis vienetas į žaidimą įvedamas ne šalia pastato, jis teturi pusę savo maksimalių gyvybės taškų ir čia jau galima rinktis, ar aukoti operatyvumą dėl didesnio HP kiekio, ar iškarto mesti karius į kovą, net ir ne su pilna gyvybės linija. Taip pat yra savotiški laiko intervalai (cooldowns), priklausomai nuo karinio vieneto stiprumo, per kuriuos negalima įvesti dar vieno to paties karinio vieneto. Na ir, aišku, maksimalus leidžiamas gyvų karinių vienetų skaičius, kurį pasiekus nebegalima didinti savo armijos tol, kol dalis jos nekris mūšyje.

Elementai

bf4
Šešėlių magija savo destruktyviame apogėjuje

„Phenomic“ naudojosi mintimis iš kitų žaidimų, tad skirtingų elementų kortų kaladės atitinka tam tikrą numatytą žaidimo braižą bei silpnąsias/stipriąsias puses. Ugnies kortos turi galingas puolimo savybes, ir gan stiprius plačiai veikiančius burtus, tad tai yra gan neblogas elementas pradėti susipažinimą su žaidimu. Šalčio kaladė yra labiau gynybinė – net ir smulkiausi kariniai vienetai turi papildomų gynybinių savybių, o burtai orientuoti į laikiną priešo neutralizavimą ir apmarinimą. Gamtos kortos remiasi regeneracija ir gyvybės atstatymu, o šešėlių – užkeikimais, priešo demoralizavimu ir savotiška juodąja magija. Kaladėje galima kombinuoti kelis elementus, tačiau reikia numatyti, kaip reikės statyti elementinius bokštus, kad toms kortoms būtų suteikta galimybė įeiti į žaidimą.

Procesas

Žaidimas siūlo du kovos tipus – žaidėjas prieš žaidėją, bei žaidėjas/-ai prieš aplinką – t.y. kompiuterį.

PvE

Žaidžiant prieš kompiuterį, egzistuoja trys sunkumo lygiai, atrakinami įveikiant lengvesniojo žemėlapius. Kai kurie žemėlapiai reikalauja net dvylikos žaidėjų jungtinių pajėgų, be jų yra solo, dviejų ir keturių žaidėjų žemėlapiai. „Battleforge“ turi tam tikrą siužetą ir savotiška pseudo lore, tačiau turint omenyje, kad sunkesniuose lygiuose peržaidžiami tie patys žemėlapiai tik kitokiu priešo pajėgumu, siužetas ištirpsta nenumaldomoje žaidimo dinamikoje.

Pergalės PvE kovose atveju, gaunami apdovanojimai – kortų patobulinimai, kuriais galima… na, tobulinti turimas kortas – kad darytų daugiau pažeidimų, kad kariniai vienetai būtų stipresni ir pan.

bf6
O viskas vyksta daugmaž taip – daug pew pew, daug sprogimų, mirties klyksmų ir savotiškai mielo chaoso

PvP

Žaidėjo prieš žaidėją režime yra reitinguojamos ir nereitinguojamos kovos, kurios skiriasi tuo, kad laimėjus vienas gaunami tam tikri apdovanojimai, o kitos skirtos kaladžių ir taktikų išbandymams.

Komercija

Kolekcinių kortų žaidimų tradicijos pratęsiamos komerciniu šio reiškinio aspektu. „Battleforge“ yra kortų parduotuvė, o taip pat veikia kortų aukcionas, kuriame kortas pardavinėja patys žaidėjai. Parduotuvėje perkami booster’iai, kurių turinys yra atsitiktinis ir nenuspėjamas. Kortos ir booster’iai perkami už Battleforge taškus, kurie, kaip kokia valiuta, perkami už tikrus pinigėlius, tačiau pradinių 3000 taškų užtenka susikrauti gan padorius kortų rinkinius, tad būsite konkurencingi, net ir neišleidę nė vieno papildomo lito.

Negerumai

Nors „Battleforge“ yra itin žaistinas ir tikrai kabina, tam tikros nemalonios problemos erzina ir gali atbaidyti. Visų pirma – bug’ai – žaidimas gali pakabinti kompiuterį, kortų pirkimo metų gali dėtis nenumatyti dalykai ir jūs prarasite nupirktas kortas. Tam tikrais atvejais žaidimas gali nepasileisti, nors kabės paleistų programų sąraše.

bf5
Žaidimo vartotojo sąsaja yra nepatogi ir neintuityvi. Ji nori tokia būti, tačiau ypač dažnai tas nepavyksta

Erzina ir tam tikrų būtinų dalykų nebuvimas – pvz. galimybės prisijungti atgal į žaidimą, nutrūkus interneto ryšiui, ar žaidimui „nulūžus“. Kortų aukcionas veikia ypatingai lėtai, o bendra vartotojo sąsaja yra gan nepatogi ir neorganizuota. Prastai išpildytas kortų bibliotekos ir kaladės susidėjimo langas.

Žaidimas nepasileis be interneto – net ir solo žemėlapiams. Offline galimybė buvo paaukota vardan saugumo ir tikriausiai siekiant išvengti piratavimo, tad žaidimas startuoja lėtai, nes starto metu jis tikrina kompiuteryje esančius kritinius failus su gulinčiais ‘Battleforge“ serveriuose.

Gana nuobodžių paistalų – o kaip gi žaidimas?

Žaidimas beprotiškai dinamiškas. Nors ir atrodo, kad kortų žaidimo elementas turėtų sulėtinti žaidimo procesą, jis suveikia atvirkščiai ir tai tikriausiai yra neitin patrauklu tiems, kurie mėgsta kortų žaidimus tokius kaip „Magic the Gathering“, tačiau nepalankiai žiūrį į realaus laiko strategijas. Man „Battleforge“ patinka, nes nepaisant to, kad nenukrypsta nuo realaus laiko strategijos pricipų, su didelių armijų kaupimų ir priešo sutriuškinimu vienu smūgiu, įveda tam tikrą siurprizo galimybę būtent kortų žaidimo elementu. Tai ne taip pastebima kovoje prieš kompiuterį, kur labiau lemia veiksmų skuba ir teisingas resursų paskirstymas „gamybai“, tačiau kovojant prieš gyvus žaidėjus siurprizų sunku išvengti ir tai priduoda žaidimui šarmo.

Nors „Battleforge“ nėra tradicinis Electronic Arts leidžiamas žaidimas, jis turi vieną esminę EA žaidimų savybę – jis bus papildomas iki begalybės. Pasirinktas žaidimo modelis suteikia galimybes ateityje leisti kortų papildymus, žemėlapių papildymus, rengti turnyrus – vienu žodžiu vystyti projektą ilgesniam laikui. To kūrėjams ir linkiu, nes šiuo momentu žaidimas kenčia nuo keletos itin nemalonių problemų, kurios tikrai atbaido žaidėjus ir neleidžia vienareikšmiškai atsakyti, ar „Battleforge“ yra geras pirkinys. Ištaisius juos, „Battleforge“ taps tikrai solidžia MMO strategija, o kolkas galite pasibandyti demo ir pažiūrėti ar šiuo „Phenomic“ dviračiu yra smagu važiuoti.

ŽPat.

Komentarai

Nėra atsakymo

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *