Don't Starve | Vienodos dienos, vienodos naktys…

Populiarumu toli gražu ne visada mėgaujasi jo verti. Žinoma, niekas nedraudžia būti juoda avimi ir vengti bet kokio pop kultūros apsireiškimo gyvenime, bet pasirodžius Don‘t Starve jo įstumti į vieną ar kitą rėmą neišeina. O nenorint susidaryti išankstinės nuomonės internete (tai gali sugadinti visą malonumą) geri pardavimai dažnai gali pastūmėti link žaidimo įsigijimo. Juk logiškai mąstant, visiškas niekalas tokio dėmesio, kokio sulaukė Don‘t Starve nepasiektų. O ir kiti žaidimai Klei portfelyje gėdos jiems tikrai nedaro. Tad šiuo atveju, žaidimo populiarumas, užuot atstūmęs, paskatino jį įsigyti. Šiokia tokia atsitiktinė generacija, bei žanro retumas veda link to, jog atleistum žaidimui jo klaidas manydamas „Gal aš ne viską pamačiau?/Reikia ilgiau pažaisti va tada tai viskas įdomiau pasidarys.“ Tad laiko kiekis, sukištas į Don‘t Starve pasaulį vis ilgėja, o kartu proporcingai didėja ir rizika patirti itin nemalonų kartėlį, jei galiausiai žaidimu nusiviltum. Deja, šį kartą atvejis būtent toks.

Dar kelios akimirkos ir vakarienei - kepta mėsa!

Don‘ Starve paprastas kaip du centai: turi pasirūpinti gurgiančiu pilvu bei sveikata. Na ir dar retkarčiais užmesti akį ar veikėjui nevažiuoja stogas. Ir viskas. Dieną renki išteklius, gamini įrenginius ir renki maistą, o atėjus nakčiai užsikuri laužą, pasiruoši vakarienę ir lauki kitos dienos. Taip ir vyksta pirmosios kelios žaidimo savaitės. Galiausiai kiek stabiliau įsikūrus pasaulyje, reikia pasistatyti keletą keistai atrodančių įrengimų ir po truputį gerinti savo būvį, kad turėtum užtektinai išteklių išgyventi per toli nenuklystant iš savo improvizuotos stovyklos. Va šito aš ir norėjau! Žaisti porą valandų  griežtai laikantis įprastos rutinos, kad vėliau išvis tupėčiau kiauras dienas vienoje vietoje. Nieko nesakau, jei Klei būtų kūrusi kokį Survival Simulator 2013, tačiau sukurti įdomų, gražų pasaulį, o žaidime kuo toliau, tuo labiau skatinti užsidarymą vienoje vietoje yra neatleistina. Dėl šios priežasties itin keistai skamba Don‘t Starve palyginimai su Minecraft ar Terraria. Kuo daugiau žaidi pastaruosius, tuo daugiau galimybių atsiveria. Tuo tarpu Don‘t Starve, nepaisant tam tikrų atsitiktinės generacijos elementų, visada lieka beveik visiškai vienodas. Kūrėjai tiesiog paliko tik vieną protingą kelią žaisti. Dauguma mano mirčių ir ištiko negyvai įgrisus kasdienybei ir ledusis į kokį savižudišką nuotykį .

Don‘t Starve pasaulis – geriausiai sukurptas viso žaidimo aspektas. Ieškodamas išteklių eiliniam įrankiui pagaminti, gali pamatyti išties keistų vietų, padarų. Meninis stilius taip pat labai neįprastas: tarsi senovinis knygų iliustracijų stilius būtų sumaišytas su vaikiškais piešiniais. Be to, retai kur pamatysi 2D ir 3D viename pasaulyje. Jei pamenu, panašus sprendimas buvo priimtas ir DeathSpank, bet Klei viską padarė žymiai kokybiškiau. Kaip būtų gerai, jei kūrėjai būtų susitelkę į tai, ką padarė geriausiai ir išplėtę pasaulį, paįvairinę jo florą ir fauną.  Užuot to ir ėmesi, Klei nusprendė padaryti tyrinėjimą ir nuotykių ieškojimą savižudiškais užsiėmimais. Kita vertus, ilgiau pažaidus kyla mintis, jog tai padaryta sąmoningai, siekiant, kad žaidėjas nepamatytų visko per pirmąjį pusvalandį (kas, deja, vistiek nutinka).

Vilsonas įrodo, jog valingam žmogui miegas toli gražu nėra būtinybė.

Dėl žanro retumo (pripažinkit, Minecraft – toli gražu ne survival žaidimas) Don‘t Starve su kuo nors palyginti nelengva. Siūlau du variantus: Fallout NW hardcore režimas be kvestų arba grindinimu pagrįstas MMO tik be kitų žaidėjų. Ne įtin įkvepiantys palyginimai, ar ne? Neįsivaizduoju kokie žemi turi būti žmonių standartai, kad Don‘t Starve juos patenkintų. Nors ką man žinoti: tarsi mažai žaidžiančių visokius Facebooko cow-clicker‘ius. Aišku, galima ginčytis, esą Klei vis dar kurs papildymus, kurie gali visas bėdas pašalinti. Bet jei kūrėjai per visą kūrimo laiką taip ir nesugalvojo, kuria kryptimi vystyti savo žaidimą, koks šansas, kad jie tai padarys dabar? Maža to, situacija gali dar labiau pablogėti. Tarkim, Klei imtų ir nuspręstų praplėsti, paįvairinti žaidimo pasaulį. Tokiu atveju tektų keisti visą sistemą, kad vietoj tupėjimo vienoje vietoje, ji skatintų tyrinėjimą. Šiuo metu Don‘t Starve yra tarsi kiauras kibiras, kurio skylių niekas nepastebi tik dėl to, kad jis tuščias. Jei kompanija tai supranta, savo papildimais jie kurs beprasmį, žaidimo progreso link nevedantį turinį, tikėdamiesi, jog žaidėjai žais tokį žaidimą, koks jis yra dabar. Stebint Don‘t Starve pardavimus atrodo, kad toks jų sprendimas pasiteisino.

Praleidus Don‘t Starve pasaulyje tikrai nemažai laiko, prieinu išvados, jog žaidimas suvilios savo išvaizda ar žanru, įtrauks ir kurį laiką dums akis skleisdamas iliuziją, jog dar daug ko nematei ir nepatyrei, o kerams išsisklaidžius gailėsiesi veltui iššvaistytų valandų. O jei toie žaidimai, kaip Don‘t Starve tave kabina, verčiau rinkis kokį tipinį nemokamą MMO: grindinimo ten taip pat užtektinai, o sutaupytus pinigus galėsi išleisti, pavyzdžiui, kokybiškesniam žaidimui.

 

Komentarai

3 komentarai/-as/-ų
  1. kita nuomone 2013/06/05 Atsakyti
  2. ogrish 2013/06/08 Atsakyti
  3. Simplo 2013/06/23 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *