Kaip teigia Akella atstovai – reikalingos. Liepos mėnesį kompanija tarė – žaidimas bus visiškai perdarytas, išleista gold versija, kuri nemokamai atiteks visiems, įsigijusiems originalą ir papildymą. Iš tikrųjų praleisčiau šią naujieną pro ausis, juk spardyti lavoną nemandagu, tačiau nemalonus kvapas, sklindantis nuo kadaise mylimo žaisliuko vis dar neduoda ramybės.
Kick him while he‘s down!
Disciples 3 išleidimą lydėjo aibės nemalonių istorijų, įskaitant leidėjo kaltinimus vienam iš rusų apžvalgų portalų, dėl produkto kokybės menkinimo. Tokią isteriją sukėlė šiurkštoka apžvalga ir vienareikšmiška portalo vartotojų pozicija atsiliepimuose, į kuriuos, ne pačiu mandagiausiu būdu, įsivėlė ir Akellos atstovai.
Tuo metu su didžiausiu pasimėgavimu pritariau kaltinamiesiems, juk 2009-ųjų gruodį glamonėtas žaislas sumovė visą kalėdinę nuotaiką. Metus sektos naujienos, su pasimėgavimu analizuoti screenshot‘ai ir kūrėjų pažadai privertė patikėti, jog D3 – artėjantis TBS sunkiasvoris. Bet, matyt, trečiosios dalies gimdytojai per daug rūkė ir gėrė, taip paversdami savo kūdikį nepagydomai sergančiu freak‘u.
Nereikia taisyti gerai veikiančių dalykų
Ir nors iki žaidimo išleidimo vakarų rinkoje .dat ištaisė daugybę klaidų, D3 nepelnė net mažiausios galimybės atsistoti bent jau savo pirmtako šešėlyje. Juk tęsinio problemos glūdi ne klaidų debesyse, o palaidotoje žaidimo mechanikoje, kurią kūrėjai išdidžiai vadina novatoriška. Nežinia kiek yra novatoriškumo iš HoMM pavogtoje kovų sistemoje, ar žemėlapio naršyme King‘s Bounty maniera. Bėdos glūdi žaidimo projektavime – atsisakyti vakarų rinkai nebūdingos, bet pirmtake žaidėjų be galo pamėgtos kovos sistemos tai jau absurdas; žemėlapio strateginį valdymą paversti pasilakstymu iš taško A iki taško B – … . O ką jau kalbėti apie susidūrimus su priešu dėl resursų valdymo ?
Šį, nepatenkinto fanboy‘aus, inkštimą galimą būtų tęsti, tačiau reikalo tam nėra. Lygiai taip pat galvoja ir leidėjai – paskelbtas remake‘as žada iš nulio perdirbti 95% žemėlapių ir „kitus žaidimo elementus“. Deja, net paklausus, niekas neskuba konkretizuoti šio teiginio. Užtat jau minėtame portale, naujai pasamdyti darbuotai siūlo visiems norintiems atvykti į, dabar jau pervadintos, studijos hex buveinę ir savo akimis susipažinti su darbo procesu. Vos nesusigundžiau, tačiau laiku atėjęs atsakymas dėl „jokių ketinimų keisti mūšių mechaniką“ viską sustatė į savo vietas. Suprask, Перерождение: Disciples 3 (Atgimimas: Disciples3, leidėjai nenurodo angliško pavadinimo), numatytas 2011-ųjų gruodžiui taps savotišku kišiu sugebėjusiems ištverti originalo ir papildymo kaprizus Rusijoje, ir, mano visapusiškai teisinga nuomone, melžiama karve vakaruose.
Optimizmo nata pabaigai
Ši naujiena praeitų pro šalį, jei ne dėsningumai įsivyravę industrijoje – dar kartą spardyti C&C4 nesinorėtų, bet visgi… ; nors ir nuostabi, bet kirviu nukapota Mafia2; Dragon Age2 (hehe); ir galų gale anonsuojamas TES5 karpymas – ar žaidimams vos tik ištrūkus iš dvejų mygtukų eros, būtina ten sugrįžti?
O kada ta dviejų mygtukų era baigėsi, man įdomu? Nes apart kelių rimtesnių žaidimų kiekvienais metais mes gaunam epinių serijų tęsinius sukurtus melžimui ir supaprastintus vakariniams pasisdedėjimams po ilgos dienos (nieko neturiu prieš chill žaidimus, kaip kad ir bereikšmį, bet man labai smagų Bulletstorm). Man net verkt norisi palyginus TES III: Morrowind su TES IV: Oblivion. O Skyrimo leakintą pristatymą pamatęs dabar Oblivion vadinčiau giliu hardcore playeriams skirtu RPG. Žaidimai prastėja. Dviejų mygtuku era tuojaus pereis į vieno… O gal čia tik fanbojaus rant’as.
Ai nereik liesti mygtukų. Jų skaičius neturi įtakos. Civilizacija yra vieno mygtuko žaidimas :).
Ką aš matau, tai šią akimirką tvyrantį nenorą peržiūrėti savo statusą. Taip, panašu, kad AAA rinka neišgimdys visaverčio ir gilaus RPG. Tada lieka atsirinkti kuris RPG elementas svarbiausias ir arba likti su flashy AAA arba ieškoti emocijos pas jRPG, arba lysti į AA ar B rated erdves. Aš iki šiol taip ir nepažaidžiau Darkensang ar Divinity kuriuos parsivežiau prieš porą metų, bet apie pirmąjį esu girdėjęs tik pačius geriausius RPG mėhėjų atsiliepimus.
na, mygtukų esmė galbūt labiau paprastėjime nei prastėjime, civ/paradoxo zaidimai jie kaip ir amžini, bėdos krečia mainstreamą. bala žino, labai daug vilčių dedu į deus’ą naują, galbūt, dėl tes3/tes4 visiškai pritariu varnui ir dedu dar viena omgwtf tes5 adresu. nors tiesa pasakius, visiškai nesinori kad atgimtų tokie grandai kaip battletoads ar Bubba N Stix, nors ir tuo pat metu gyveno nenukaunamas earthworm jimm. anyway, užsišnekėjau, ką iš esmės pasakyt norėjau – atrodo kad rpg šiaip išsikvėpė, žanrų mixas nors ir suteikė jam trumpo populiarumo bet labai jau nuskriaudė savitumą ir išskirtinumą.
divintiy labai rekomenduoju, drakengsangą gali drąsiai praleist, nusileidžia jis viskuo ir dao ir dar porai baldurs gate wannabee
dar pridėsiu – dėl pastaruoju metu pasirodžiusių rpg: mane labai maloniai nustebino ir gerai nuteikė divinity2. jis nebuvo nei per sudėtingas nei per lengvas, savotiško manchkinizmo elementu pakako. bet kas iš tikrųjų apstulbino – tai kūrėjų gebėjimas panardinti to norėjusius žaidėjus į savo pasakų pasaulį kuris imantraus humoro, puikaus garso takelio ir įspūdingų peizažų dėka įsitvirtino pasąmonėj ilgam. gaila kad tiek spauda jį rantino, aš ten prisimint negaliu kada paskutinį karta taip stipriai įsijautęs į rpg žaidimą buvau.(less talkie, more slashie!)
Na, tiesa, StarCraftą irgi vienu mygtuku gali žaist. Labai liūdna tendencija, kad kūrėjai, sukūrę gerą pirmą dalį ir besidžiaugiantys sėkme padaro taip, kad antrą arba trečią arba betkurią dalį galima žaist nežaidus pirmų ir antrų ir t.t. dalių. Toliau paprastinami žaidimai, kad būtų didesnis prieinamumas ir daugiau žmonių juos pirktų. Aišku, kad kompanijos norės daugiau pelno ir kam jiem sukurti gerą žaidimą tam tikram ratui, kai galima sukurti gerą flashy AAA+ žaidimą kuris patiks daugumai. WoW:Cata puikus pavizdys. Ech, kad bent viena kompanija kurtų žaidimus kurie priimtini žmonėm, turintiem per daug laiko, o ne per mažai. Labai tikiuosi, kad atsiras šį dešimtmetį toksai žaidimas, kurį mes galėsim minėt kaip dabar minim Baldurs Gate. Belieka tik tikėtis.