Dievo kirtis | Grand Slam Tennis

Teniso žaidimų prakeiksmas mano kaip blogerio karjerą persekioja taip, kad tikrai gali būti pridedamas prie „prakeiksmas“ žodžio reikšmės didžiajame lietuvių kalbos žodyne. Nenoriu į tai gilintis – tiesiog siūlau susipažinti su Wii Motion Plus technologiją išnaudojančiu naujausios EA Sports fračizės startiniu žaidimu – „Grand Slam Tennis“. Kai kalbu apie EA Sports, tai neretai permetu mintimis tas sporto šakas, kurias elektroniniai menai perkėlė į virtualią erdvę. Kuo toliau, tuo tas sąrašas ilgėja tiek, kad dar truputis, ir reikės kapstyti sporto šakas, kurių EA dar „nenupirko“.

Tenisas – itin populiarus elito sportas ilgai atsilaikė EA kerams ar apatijai, tačiau po itin didelio populiarumo susilaukusio Wii žaidimų paketo „Sports“ ir gan stipraus teniso žaidimo tame pakete pasirodymo ir įsiliejimo į pop kultūrą, EA nesusiturėjo ir su Wii Motion kontrolerio pulto patobulinimu Motion Plus, pasiūlė pirmąjį naujos kartos teniso žaidimą.

„Grand Slam Tennis“ – kaip ir kiti EA žaidimai – tvarkingai sulicenzijuotas ir apipavidalintas teniso SIMULIATORIUS, su visais keturiais didžiausiais Grand Slam turnyrais viename pakete – pirmą kartą video žaidimų istorijoje. Be Wimbldono, US Open, Prancūzijos ir Australijos atvirųjų čempionatų, EA gavo ir tikrų žaidėjų bei teniso legendų naudojimo žaidime teises. Ir nors rinkinukas yra ganėtinai ribotas (ką sutinkame ir „Grand Slam Tennis“ konkurentuose Top Spin ar Virtua Tennis), EA Sports auksiniame sąraše tikras teniso elitas – Rodžeris Federeris, Rafaelis Nadalis, Maria Šarapova, Pete Sampras ir kiti.

Žaidimo grafika – naujosios EA Wii žaidimų linijos filosofijos, kurią apibūdina karikatūriniai/šaržiniai veikėjų modeliai, ryškios spalvos ir miniatūros įspūdį sukuriančios erdvės, kai atrodo, kad teniso aikštelė per maža nei turėtų būti, o žaidėjai – mielos lėlytės iš kokio nors kolekcionuojamų figūrėlių rinkinio. Mano nuomone, tai ganėtinai kūrybingas ir pagirtinas būdas išlaikyti tokioje techniškai „vakar dienos“ konsolėje kaip Wii priimtiną estetikos ir realizmo santykį, nes…

gst1„Paturėjau“ – sako Rodžeris. Atleidžiu, nes jis gi čempionas.

Nes „Grand Slam Tennis“ yra simuliatorius. EA Sports kūrė žaidimą maksimaliai išnaudodami naujojo priedo Motion Plus galimybes, todėl žaidimo valdymas gavosi kiek sudėtingas, įvaldomas dažniausiai frustracija trykštančiu žaidimu per negaliu-nemoku-nesąmonė. Kad būtų dar „žiauriau“, Electronic Arts tyčia neįdėjo mokymosi režimo, apsiribodami tik informaciniais krovimosi ekranais ir galimybe atmušinėti kamuoliukų patrankos padavimus – jokių pamokėlių kaip atlikti vieną ar kitą smūgi bei paaiškinimų, kodėl kamuoliukas atsimušė taip, o ne kitaip.

img1994-aisiais, t.y. prieš 15 metų Electronic Arts Sega konsolei Genesis siūlė „IMG Tennis Stars“. Su „Grand Slam Tennis“ EA Sports grįžta į kortus.

Iš šono, žmogus žaidžiantis „Grand Slam Tennis“ ne itin panašus į įsivaizduojamą raketę laikančią gyvenamojo kambario teniso žvaigždę. Tradiciškai iš šono viskas panašu į klasikinį PWO (pamišęs Wii objektas) atvejį. Tai, kad Wii kontroleris dabar gali susidėti iš trijų dalių, žaisti galima NET keturiais būdais: tik su Wii kontroleriu, su Wii kontroleriu ir nunčaku, su kontroleriu + wii motion plus bei ass-kickin-pro kontroleris+nunčakas+wii motion plus kombo.

Nunčako rolė – galimybė valdyti savo tenisininką. Be jo tenisininką valdys dirbtinis intelektas ir tai tikrai varys į neviltį aukštesniame žaidimo sunkume, nes pozicijos parinkimas ir tenisininko kūno padėtis neretai prieštaraus jūsų poreikiams ir galiausiai TIKRAI bus pralaimėto taško priežastis. Jei neturite Wii Motion Plus, nenusiminkite, nes „Grand Slam Tennis“ vistiek bus aukštesniame lygyje nei Wii Tennis, tame tarpe ir aukštesniame pradedančiojo žaidėjo skausmo lygyje.

gst2Žaidimo metu neapleidžia nuojauta, kad aikštelė per maža. Realizmą numuša ir kamuoliukų surinkėjų bei teisėjų statulos.

Susidūrimas su faktu, kad tai yra ne tenisas, bet teniso žaidimas, įvyksta nuo pirmų žaidimo akimirkų. Tiesiog negali svaidytis backhand’ais ar topspin’ais lyg tai darytum V. Gerulaičio teniso centre – „Grand Slam Tennis“ turi taisykles, kaip reikia „dirbti“ „rakete“, tuo pačiu suteikdamas labai mažai erdvės klaidai. Kartais tiesiog nematai ryšio tarp to kaip pajudinai kontrolerį ir to kas įvyko ekrane. Problemą sudaro ir tai, kad atmušimo kryptį lemia ne mušimo kryptis, o tai, kada tą mušimą imituoji valdymo pulteliu. jei muši iš dešinės, tai anksčiau inicijuotas smūgis lėks labiau į kairę, o vėliau – į dešinę. Tai tikriausiai yra esminis dalykas, kurį reikia „perlipti“ norint pamėgti „Grand Slam Tennis“, tačiau įvaldžius esminius smūgius, dažniausiai kamuoliukas lekia būtent ten ir būtent taip kaip norėjote, o Wii Motion Plus reaguoja net į subtilius riešo judesius ir „užsuka“ atmuštą kamuoliuką, kas realybėje yra ilgų treniruočių reikalaujantis žaidimo elementas.

gst3Gran Slam turnyrai siūlo daugiau renginių, nei tik pagrindinis įvykis, bet tai tik vidutiniški priedai, siekiant sukurti apgaulingo didumo įspūdį, tiek turnyrui, tiek pačiam žaidimui

Žaidimas siūlo tris žaidimo režimus – vieno žaidėjo, kelių žaidėjų ir žaidimą internete. Vieno žaidėjo žaidimas tai kovos prieš dirbtinį intelektą, kuris gali būti kvailas, gali akivaizdžiai apgaudinėti, imdamas vieną sausą tašką po kito, tačiau gali turėti ir Marijos Šarapovos kūną. Karjeros režime reikia susikurti žaidėją, kuri galima kustomizuoti, įvairiai aprengti, į rankas įgrūsti žinomų teniso sporto brand’ų raketes.

Turint avatarą galima pradėti savo kilimą į žvaigždes bei reitingų viršūnes. Norint laimėti bet kurį iš turnyrų reikia įveikti penkis priešininkus. Įveikus teniso žvaigždes atrakinamos specialios jų savybės, kurias galima panaudoti savo žaidime – pvz. Anos Ivanovič greitį ar Pete Sampras smūgius.

Kelių žaidėjų režimas siūlo party tipo žaidimus, į kuriuos nesigilinau, nes neturėjau tam įrangos ir masuotės:) Internetinis režimas apsiriboja parodomaisiais mačais, tačiau jie gali būti reitinguojami, tad nuolat skelbiami ir žaidėjų ir jų atstovaujamų šalių reitingai.

Nesu bandęs kitų Wii platformos teniso žaidimų tokių kaip „Top Spin 3“ ar „Virtua Tennis 2009“, tačiau lyginant su standartiniu „Wii Tennis“, Didysis Kirtis yra keturiomis galvomis pranašesnis. Tai ganėtinai geras teniso simuliatorius Wii konsolei, su iššūkį metančia valdymo sistema, tačiau labai smagus, kai pakankamai padirbi treniruočių aikštėje. Be viso to, „Grand Slam Tennis“ skaičiuoja sudegintas kalorijas, tad visi su papildomais kilogramais, kurie naudojote fitneso kortą įtikinėdami antrąsias puses įsigyti namų ūkiui Wii konsolę, galite sužaisti ta pačia korta VĖL, tik šį kartą jums nereikės daryti nuobodžių pratimų!

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *