Dėžutėje įstrigusi žaidimų industrija

Dešimtys ženklų pranašuja tradicinės žaidimų industrijos mirtį, bet ar į tuos ženklus žiūrime?

Jei domitės žaidimų industrija ir sekate finansines naujienas, ko gero pastebėjote liūdnas mažmenos ir tradicinių (core) žaidimų tendencijas. Nors tiesą sakant per daug domėtis ir nereikia… Agresyviai žaidėjus ir pelnus auginantys mobilių ir socialinių žaidimų kūrėjai, o taip pat ir skaitmeninių pardavimo tinklų savininkai, neleis ilgai sėdėti nežinioje.
Niekam ne paslaptis, kad tradicinis vaizdo žaidimų sektorius smunka nuo 2008–ųjų metų, t.y. nuo krizės pradžios. Tačiau krizė nėra vienintelis faktorius. Taip, ji smogė žaidimų sektoriui, ypač toms jo dalims kurios buvo labiausiai „išpūstos“.

Dideli leidėjai ėmė karpytis biudžetus ir braukyti žaidimus iš kalendoriaus, buvo nutraukta dešimtys užsakymų, tad vidutiniškus AAA pagal užsakymą kepančios studijos (pavyzdžiui „Grin“) turėjo užsidaryti. Mažesnis žaidimų kiekis automatiškai lėmė mažesnes apyvartas, tačiau vargu ar nuosekliam trejų metų nuopuoliui įtakos turėjo sąnaudų karpymo „Blitzkrieg’as“. Jis neišvengiamai įtakojo 2009 – 2010 metų rezultatus, bet už lango 2012–ieji ir apniūkusi 17,8 milijardų prognozė.

17,8 milijardo JAV doleriųBūtent tokia apyvarta prognozuojama JAV rinkai 2012–aisiais. Iš tikrųjų tai ši prognozė gan optimistiška ir yra malonus siurprizas. Nuo 2008 metų, JAV video žaidimų rinkos pardavimai kasmet traukiasi 6-8 procentais, tad iš 21,4 milijardo apyvartos 2008–aisiais, pernai liko vos 17mlrd. Šiųmetiniai 17,8 tai jau šioks toks augimas, tad dalis analitikų nesutinka su šiuo vertinimu ir prognozuoja stagnavimą, t.y. tokį patį, ar net iki 10 procentų siekiantį nuosmukį.

Investuotojams rašantis „Venture Beat“ temą paliečia gan reguliariai. Visai nesenai, šio portalo autorius Dean Takahashi, gal kiek ironizuodamas, atsakomybę už JAV pardavimus suvertė ant „Rockstar“ pečių. Jo teigimu, JAV vaizdo žaidimų pardavimai gali būti išgelbėti tik išleidus „GTA V“. Dean teigia, kad šis žaidimas per šventinį sezoną galėtų surinkti papildomus 700 milijonų JAV dolerių, o turint galvoje tarp 16 ir 18 milijardų svyruojančias prognozes tai būtų pakankamas spyris, kad pademonstruoti augimą.

Venture Beat autorius Dean Takahashi, mano, kad jei GTA V pasirodytų per šias Kalėdas, šventinio sezono metu jis surinktų 700 milijonų JAV dolerių ir išgelbėtų tradicinių žaidimų pramonę nuo dar vieno smukimo

Tačiau GTA V per šias Kalėdas nepasirodys, o tragiški antrojo šių metų ketvirčio pardavimai įneša vis daugiau pesimistinių prognozių. Įdėtos į mobilių ir socialinių žaidimų evangelistų lūpas jos atrodo dar liūdniau, nes kaip ten bebūtų, bendri žaidimų industrijos rodikliai (susumavus absoliučiai viską) kas metai auga ir niekam ne paslaptis, tas augimas yra skaitmeninių pardavimų nuopelnas.

Skylės kalendoriuje

Teigiama, kad antrasis šių metų ketvirtis buvo silpnas pardavimų prasme būtent dėl prasto žaidimų kalendoriaus. Motyvacija paprasta — visi pramogų industrijos atstovai yra tiek pat konkurentai, kiek ir partneriai. Analitikai į dalykus žvelgia per vartotojo prizmę — jei aš įsigijau muzikos albumą, nuėjau į kiną ar pažaidžiau žaidimą ir likau sužavėtas, kitą dieną aš norėsiu daugiau to paties. Būtent taip aiškinami nuolatiniai sutapimai, kai kelios didžiosios studijos drioksteli panašius projektus. Tokiu būdu rinkos žaidėjai ir konkuruoja, ir padeda vieni kitiems. Pasak analitikų, viena iš didžiausių antrojo šių metų pusmečio bėdų yra būtent skylės kalendoriuje, mažas lydinčių žaidimų kiekis ir pernelyg ryškūs skirtumai tarp žaidimų dominuojančių topuose.

Pavyzdžiui, greta Call of Duty: Black Ops buvo parduota daugiau nei 18 milijonų žemėlapių komplektų, kurių kiekvieno kaina vidutiniškai siekia 15 dolerių. Tai 270 milijonų JAV dolerių, kurie statistikoje patenka į bendrą Digital Sales katilą.

Lydinčių žaidimų sumažėjimą žinoma lemia ne itin sumažėjusios kūrimo sąnaudos. Sukurti bent jau AAA prieskonių turintį žaidimo kloną ar filmo adaptacija vis dar kainuoja kelias dešimtis milijonų, o diržus besiveržiantys leidėjai neturi teisės rizikuoti. Žvelgiant iš žaidėjo perspektyvų taip gal ir geriau, atsirado savotiškas vidutiniokų filtras. Žvelgiant per leidėjo prizmę viskas irgi atrodo neblogai. Tiesą sakant, nepaisant nuolatinio industrijos nuosmūkio, dauguma leidėjų praneša apie augantį pelningumą. Vadinasi jie parduoda mažiau, bet uždirba daugiau iš dalies tai lemia pajamos iš skaitmenos. Juk norint užkimšti skylę kalendoriuje dabar nebūtina daryti naujo žaidimo, galima pasiūlyti ir dešimtinę kainuojantį DLC ar net visą jų komplektą. Taip ir išryškėja vienintelis, potencialus nevykėlis — mažmeniniai, fizines kopijas parduodantys tinklai.

Komentarai

5 komentarai/-as/-ų
  1. Nerius 2012/10/16 Atsakyti
  2. Artojas 2012/10/16 Atsakyti
    • Nerius 2012/10/16 Atsakyti
  3. Artojas 2012/10/16 Atsakyti
  4. Toxis 2012/10/31 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *