Dead Island: Kelionių frustracijų reabilitacija

Nepaisydamas lietuvių patarlių apie atitinkamų paros laikų gyrimą galėčiau teigti, kad naujasis žaidimų sezonas prasidėjo tikrai sėkmingai (kažkaip mano galvoje būtent ruduo yra lyg naujas sezonas, kai, po vasaros štiliaus pradeda rodytis nauji AAA žaidimai). Deus Ex uždavė tikrai gerą toną sezono pradžiai ir kartelę užkėlė taip aukštai, kad neišvengiamai nemažai kitų šio sezono AAA žaidimų, kuriai šiaip atrodytų pusė velnio po „Deus Ex Human Revolution“ triumfo neišvengiamai praras savo veidą. Gal būtent toks samprotavimas padėjo, o gal tas faktas, kad į „Dead Island“ jokių vilčių ir taip nedėjau (na, netraukia manęs jokie iš numirusiųjų bet kurią dieną prisikėlę personažai, išskyrus Ličus (Lich) ir Kaukolakį (Skulkur) iš Konano multikų), žaidimas man visgi patiko. Taip, jei ne tikrai įspūdingas treileris ir tai, kad nelauktai išpuolus atostogoms, tiesiog neturėjau ką žaisti, aš tikrai net nebūčiau jo bandęs. Bet apie viską nuo pradžių.

Rojus žemėje

Rojus žemėje

„Dead Island“ tai co-op skirtas (bet galima žaist ir vienam) pirmojo asmens ‘sand-box’, ‘free roaming’, ‘survival’.. ir dar keletos žaidimų stiliaus mišrainė, begėdiškai nukopijuota nuo Capcom darbo „Dead Rising“. Bet jei „Dead Rising“ manęs absoliučiai nesužavėjo – „Dead Island“ nuostabios rojaus kampelio salos vaizdai įtraukė kaip mat. Gal būt tie vaizdai, gal tai, kad gali vaikščiot tikrai didelėse teritorijose be jokių ‘loading’ ekranų, gal toks ‘tikroviškumo’ jausmas, bet prisėdus prie dead island tiesiog nepajusdavau, kur dingdavo pusdienis. Na, viena yra akivaizdu – žaidimo aplinkų dizaineriai pasistengė iš peties. Žaidimas vizualiai atrodo stulbinančiai (aišku, aš galiu būti šališkas, nes jaučiu perdėm šiltus jausmus tropinėms saloms). Nuostabaus grožio paplūdimių ir juose išbarstytų ‘bungalow’ vaizdų nelabai gadina ir gyvų lavonų kūnai, o storo turisto-zombo kutenimas irklu suteikia kažkokį neišpasakytą džiaugsmą. Matyt turiu daug užspaustų jausmų kolegoms turistams po visų kelionių.

Pragaras rojuje

Pragaras rojuje

Taip, bent jau x360 versijoje numirėlių saloje tikrai knibžda šiek tiek ‘vabaliukų’, išdužus mašinos langui, kai kada kraujo dėmes dar vis kybo ore, vieną kartą nubėgęs labai neteisinga linkme sugebėjau užstrigti tarp kalnų, kai kurie questai įvykdžius keletą kitų tiesiog dingsta (susirenki užduotis iš visų žmonių vienoje vietoje, pradedi vykdyt visas po truputį, nepriduodamas, o po kelių mirčių, žiurėk, vienos ar kitos užduoties nebeturi ir reikia bėgti vėl jos pasiimti.. bet tikrai nieko tokio baisaus, ką buvau matęs ir skaitęs internete apie PC versiją. Likau maloniai nustebintas ir „Dead Island“ scenarijumi. Jis nors paprastas, bet tikrai itraukiantis ir nekvailas (daug maž). Jis toks labai tinkantis. Taip, tai, kad visi NPC i veikeją kreipiasi daugiskaita net žaidžiant vieno žaidėjo rėžimu, ar kad visų intarpų metu staiga atsiranda visi veikėjai yra tikrai kvaila ir kvepia neišdirbtumu, bet į tą galima nekreipti dėmesio.

Kiek kartų galiu kartoti - nenoriu jūsų sušiktų skrybėlių nuo saulės

Kiek kartų galiu kartoti - nenoriu jūsų sušiktų skrybėlių nuo saulės

Tas pats su mechanika – iš vienos pusės ji labai smagi. Tai, kad ginklai ganėtinai greit nusidėvi, yra labai teisingas sprendimas neleidžiantis turėti vieno mėgstamiausio ginklo, o verčiantis juos keisti ir kombinuoti. [pullquote]Harvey Smith,
Arkane Studios
Twitter @Harvey1966
„Kalbėdamasis su bendradarbiais aš suvokiau, kad nepaisant sudėtingo starto ir problemų, „Dead Island“ yra mano vienas mėgstamiausių šių metų žaidimų“[/pullquote]Ginklų ‘upgreidinimo’ ir tobulinimo mechanika, nors begėdiškai nukopijuota nuo dead rising taip pat labiau ‘tinkanti’, ar greičiau tikroviška. Lygiai tuo pat metu ji pilna keistų nelogiškumų. Boomerang funkcija (duodanti šansą, kad mestas į priešininką ginklas grįš atgal į žaidėjo rankas) yra labai patogi, bet absoliučiai netinkanti prie žaidimo „realistiškumo“ funkcija. Ar tas faktas, kad sveikas vyriškis te sugeba nubėgti šimtą metų neužsikosėjęs. Aš save laikau labai prastu bėgiku, bet aš be streso galiu nubėgt bent tris ar keturis šimtus. Ar tai, kad porąkart mostelėjęs vamzdžiu mūsų herojus ima švokšti kaip statistinis amerikietis užlipęs kelias pakopas laiptais, bet spardyt zombiams veidus jis gali nors ir menesį nesustodamas.

Mažyte mano, tu šiąnakt nuostabi

Mažyte mano, tu šiąnakt nuostabi

Nesugebu susigaudyti savo jausmuose dėl mirties šiame žaidime. Ji kaip ir neegzistuoja. Veikėjui numirus jis ‘respawninamas’ už penkių sekundžių ir te praranda šiek tiek pinigų. Iš vienos pusės, tai labai gerai – koks skirtumas kokia mirtis yra žaidime, vistiek visi ja apgaudinėja save-load funkcija. Čia gi, tu išvengi kvailų ir ilgų ‘loading’ langų ir neprarandi žaidimo džiaugsmo. Iš kitos pusės.. Na, gal aš senamadiškas, bet kažkas negerai man su tokiu ‘nebaudžiamumu’ žaidime.

Velnias, o fotiką tai bungale palikau

Velnias, o fotiką tai bungale palikau

Tai štai svarbiausias klausimas, ar „Dead Island“ yra Jūsų dėmesio vertas žaidimas. Atsakymas į šį klausimą nėra vienareikšmiškas. Jei jūs ieškote žaidime didelės meninės vertės, o reklaminis žaidimo klipas jums suteikė vilčių kad jis toks ir bus – jums teks nusivilti. Neteks šiame žaidime gvildenti įdomių išgyvenimo temų. O juk galima buvo sąlyginai lengvai moralinius klausimus įtraukti. Zombių žaidimas savyje tikrai galėtų turėti įdomių ir opių žmonijai klausimų – kaip elgtumeisi tu, kai visas žmogiškumas dingsta, kaip elgiasi masės, būreliai.

Gelbėjimosi ratas čia mažai kuo padės

Gelbėjimosi ratas čia mažai kuo padės

Čia gi, net kai kurios užduotis privertė kilstelėti antakį.  Taip, pagyvenęs tėvas su dukra besislepiantys garažiuke, mielu noru priima grėsmingai atrodančių žmogystu kompaniją, ir be jokių kalbų pasisiūlo paversti jų transporto priemone ‘tanku’ (taip, prastas pavyzdys, nes būtent jis turėjo ir savų kėslų, na, bet jūs suprantate apie ką aš). Bet jei jūs ieškote gražaus, smagiai susižaidžiančio žaidimo laiko pratempimui, ar laikote užslėptų jausmų kaikurių turistų atžvilgiu. „Dead Island“ yra ne prasčiausias sprendimas. Taip, jis su savo trūkumais, bet jis tikrai smagus, o užslėptų jausmų atveju – gal būt gali veikt net kaip terapija.

Komentarai

8 komentarai/-as/-ų
  1. ezilka 2011/09/20 Atsakyti
  2. PATR10T 2011/09/20 Atsakyti
  3. Toxis 2011/09/21 Atsakyti
  4. Originalas 2011/09/22 Atsakyti
    • Meshqis 2011/09/23 Atsakyti
      • Originalas 2011/09/24 Atsakyti
  5. zmej 2011/09/23 Atsakyti
  6. Edvinas 2011/10/18 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *