„Command and Conquer“ mirė

O mes capt už peilio ir skrodžiame lavoną! Jei paprastai klaidų laiku nepastebinti EA (išleido „Medal Of Honor“, o tada ir „Warfighter“) dar alfa lopšelyje pagalve uždusina „Command and Conquer“ (toliau CnC), tam turėtų būti svari priežastis. Gal todėl, kad nepaisant istorinio prekės ženklo vertės, vis tiek neatplėši piliečio nuo žaidimų, kur jis be jokių pastangų gali nušauti [lol-clan]Skeiteriux05 žaidėją ir eit darytis kario emblemos, kurioje figūruotų kanapės lapas. O gal todėl, kad „Command and Conquer“, bent sprendžiant iš alfos, ne tik nesuteiktų žanrui nieko naujo, bet dar jį ir sužalotų?

Aišku, kas nors puls ginčytis, kad alfoje dar niekas neaišku. Melas, aišku – nors tam tikros balanso detalės dar nesudėtos ir interfeisas atrodo kaip su „Excel“ darytas (patikėk, Martynai, tu nė nenutuoki, ką šiais laikais sugeba „Excel“ – red. past.), bet bendrais bruožais žaidimą matome. „Tribes: Ascend“ žaidimas beta versijoje gal ir nelabai gražiai atrodė, bet pagrindiniai dalykai buvo aiškūs: bus šuoliukai, čiuožinėjimas, daug verksmo ir dantų griežimo iš prie „hitscan“ pripratusių paprastų žaidėjų stovyklos. Todėl drįsiu teigti, kad jau iš CnC alfos buvo aišku, kad tolesnis projekto vystymasis baigtųsi tik ašaromis, „reddit“ suniurkytais memais ir YouTube komentatorių imtynėmis mėšle.

Pradėsime nuo pradžių. Naujasis CnC turėjo būti nemokamas žaidimas, kurio svarbiausias komponentas – kovos tinkle. Vėliau (labai nenorom) pažadėjo ir kampaniją. CnC, kaip „Generals“ tęsiniui, tai nėra blogai – kampanija niekada nebuvo stipriausia to žaidimo dalimi ir visi žaidė „skirmish“ režimą. Todėl EA iš pradžių visiškai jos atsisakė, vėliau vis tik pažadėjo leisti atsisiųsti kampaniją papildomai… Žodžiu, kalbame prieš mąstydami, o kai jau publikos reakcija svilina uodegas, stengiamės jas išsukti iš liepsnos. Bet čia dar buvo alfa versija, tad kampanijos režimu nė nekvepėjo.

screen3

Užtat smirdėjo manipuliacijomis su frakcijomis. Jų pirmieji požymiai atsirado dar „Red Alert 2“ laikais – nors tada kovėsi Sąjungininkai ir Sovietai, bet mūšių režime galėjai rinktis iš jų „šalių“. Tiesa, tuomet šis pasirinkimas reiškė, kad skirsis vos vienas karinis vienetas. Su „Generals“ išplėtimu „Zero Hour“ frakcijų frakcijos tapo realybe. Staiga turime kosmetiškai panašias armijas, bet su gan skirtingais arsenalais, kur įprasti daliniai arba yra mutavę, arba pakeisti. Iš pradžių tai kiek priminė prastas modifikacijas (paėmėm vieną dalinį, pakeitėm šūvio animaciją bei žalos tipą…), bet netrukome suprasti, kad tai šiai serijai bus įprasta. Ypač po „Wrath of Kane“ papildymo CnC3. Nežinia kodėl, bet šis bruožas neegzistavo „Red Alert 3“ laikais – ten buvo naudojami tik generolų archetipai, dažnai besikliaujantys vienu ar kitu daliniu.

Kaip ten bebūtų, darbas su mutacijomis irgi yra darbas (o bet koks darbas yra sunkus), tad Europos Sąjunga (ES), Global Liberation Army (GLA) ir Asian Pacific Alliance (APA) (praktiškai – tos pačios JAV, GLA ir Kinija iš „Generals“) dabar skiriasi tik generolais. Vizualiai, jie vienas nuo kito skiriasi specifiniais daliniais ir galiomis… bet realiai žaidžiant, šie skirtumai nesijaučia. Nei tarp generolų, nei apskritai tarp frakcijų, nes bet kuriuo atveju viskas baigiasi gaujom pėstininkų, palaikomų vieno ar dvejų automobilių. Žaidi ir, tiesą pasakius, skirtumo nejauti. O va štai mūsų visų Lietuvos žaidimų apžvalgininkų patriarchas, dvasinis ir idėjinis lyderis, balsas, per radiją pasakojantis, kad nuo žaidimų nei karstas ant ratukų neatvažiuos, nei juoda ranka neišlįs, žodžiu, Artojas, labai mėgo „Generals“, nes ten JAV ir žaidi kaip JAV. Sėdi savo bazėje ir visus judančius subombarduoji lėktuvais: „Aurora“ buvo neprigriebiama iki bombos išmetimo, o „Zero Hour“ F22 galėjo ir lazerinę priešraketinės gynybos sistemą gauti. Tetrūko, kad skutamuoju skrydžiu palei žemę lekiantis pilotas mokėtų rodyti pėstininkams nepadorius ženklus.

CnC šio prieskonio nėra. Visi turi sraigtasparnius, tiesa, GLA, vargšeliai, tik vieną. Yra tankų, artilerijos ir beveik apverktinai vienodi pėstininkų tipai. Pamaišo pamaišo juos, duoda „elitinę“ šaulių versiją vietoje paprastos, ir štai tau vienas generolas. Daugiau tankų sutraukiam – štai ir kitas. Nė nepastebėjo kaip iškepė aštuonetą brolių dvynių, gal todėl, kad ir pastangų nelabai dėjo. Aišku, sunku suvokti alfą testuotoją, kuris žaidžia žaidžia, o skirtumo tarp technologiškai atsilikusios GLA ir futuristinės ES taip ir nepajaučia. Rašo paskui tokie komentarus maždaug „didžiausia žaidimo klaida – viskas“. Kūrėjas, žinoma, dėl to karčias ašaras ryja – ar tai tėveliai galvot neišmokė, ar tai EA pirmam pradėjusiam tarti „nauj…“ kirto per žabtus ir liepė kaip inovacijas pristatyt neesminius dalykus.

Galima dar pridurti ir tai, kad CnC nepastūmė nei žanro, nei pačios serijos nė žingsneliu į priekį. Absoliučiai. Aišku, čia visi puls ginčytis. Mes jau matėme, kaip nukvakę „Company of Heroes 2“ fanai puolė ginti savo žaidimą, baksnodami į „StarCraft II“ ir visa gerkle staugdami: „Ten irgi nieko nebuvo!“. Ir slysta tokiam balso dovaną turinčiam runkeliui pro akis, kad „StarCraft II“ kampanija iš kelių veidelių pašnekesių ekranuose tarp misijų tapo beveik žaidimų vaidmenimis lygio patirtimi, kad nepaisant kūrėjų kalbų „už kiekvieną naują dalinį išmetėme po seną“ kampanijos metu buvo prieinami ir tie, ir anie, o kur dar unikaliai atrodantys samdiniai. O kur dar šalutinės misijos, patirčių medžiai… Bet CnC kaip CnC, taip CnC. Ir jam visiškai nusispjaut, kad mes matėme žaidimų su būriais ir tobulinamais jų ginklais, su nuostabiomis, atmosferiškai įsiliejančiomis priedangos sistemomis ar kovos dvasios parametrais, kuriuos turi kiekvienas karys…

screen2

„Bet čia ne Command and Conquer!“ Aišku, kad čia „Command and Conquer“, nes toks lipdukas ant žaidimo užklijuotas! Paprastai vartotojas širdy yra nemenkesnis idiotas nei reguliarus naujienų portalų lankytojas, kuriam klaviatūra yra išangės analogas, užpildantis komentarų skilties kloaką turiniu. Taip yra ir su prekės ženklais. Mums patiko kryptį pametęs „Mass Effect 2“, nes mylėjome „Mass Effect“ (Ne, ne todėl patiko! – Artojo past.), ir dabar leisimės nukryžiuojami, bet gali nors ir orkestras gaidžių giedoti, neišsižadėsime pretenzingos šaudyklės ant bėgių, kuria tapo „Mass Effect 3“. Mes kažkur jau girdėjome žaidimo pavadinimą, gal net iš kokios nors serijos, kurią mes esame per jauni, kad būtume žaidę, todėl štai iš lentynų traukiame ir kepame „Syndicate“ ir „Bureau: X-Com Declassified“, nors nedaug bendro jie turi su pirmtakais. Dar net eisime su Kotaku senamiesčio palėpėje prie vyno taurės išmintingai bohemiškai palinksėti, kad „BioShock: Infinite“ būtų puikus žaidimas, jei jame nebūtų smurto, pamirštant, kad žaismo atžvilgiu jis net „BioShock“ dvasiniu įpėdiniu negali būt. Visa esmė yra varde.

Bet štai kompetencijos ir kūrybos trūkumas alfa versijoje pasiekė tokį tašką, kad toliau tęsti nebuvo įmanoma. Tačiau jie galėjo išleisti CnC ir tai būtų buvęs vizualiai gražus žaidimas. „Frostbite“ visai gerai tvarkosi su realaus laiko strategijomis, net jei kokios nors interaktyvių aplinkų išnaudojimo galimybės ir nelabai akivaizdžios. Užtat tankai ir kiti mechanizuoti daliniai atrodo gerai – jų modeliai padaryti tikrai gražiai, nes modeliuotojai tikrai talentingi. Deja, viskas sukišta į tą patį seno žaidimo kiautą.

screen1

Ir gerai, kad „Command and Conquer“ numirė, nes perspaudimas ir jau absoliučiai karikatūriškas kiekvienos frakcijos portretas atrodė labai nepatraukliai ir senesniuose žaidimuose. Aišku, fanai gali dar nenusivilti. „Medal of Honor“ gal nusivedė už malkinės ir nušovė, bet CnC licencija liko gulėti ant spalių krūvos. Gal kada nors ir kas nors gero išeis.

Komentarai

2 komentarai/-as/-ų
  1. Justin 2014/05/12 Atsakyti
  2. Matas 2014/05/18 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *