CGA ataskaita: Žaidimai socialiniams tinklams 2012-aisiais

„Casual Games Association“ išplatino žaidimų socialiniams tinklams ataskaitą 2012-iesiems metams. Aštuonių puslapių brošiūroje organizacija supažindina su praėjusių metų statistika, bei prognozuoja šių ir vėlesnių metų tendencijas. Supažindinsiu su įdomesnėmis šio dokumento ištraukomis.

Per praėjusius metus išryškėjo tradicinio socialių tinklų žaidėjo portretas – jei tipinis žaidėjas konsolėmis yra 37 metų vyras, tai socialiniuose tinkluose tipinis žaidėjas yra 40 metų moteris. Jungtinėse Amerikos Valstijose žaidėjų auditorija paaugo 12 milijonų žaidėjų – nuo 57 milijonų 2010-aisiais iki 69 milijonų pernai. Kitąmet prognozuojamas taip pat nemenkas augimas – žaidėjų skaičius JAV išaugs iki 78 milijonų.

Visi žaidimai socialiniuose tinkluose veikia „freemium“ apmokestinimo modeliu – t.y. žaidimai yra nemokami, tačiau žaidėjams suteikiama pakankamai opcijų leisti realius pinigus virtualiems daiktams žaidimuose. Šie pirkimai sugeneruoja 60 proc. žaidimų pajamų, kai tuo tarpu kiti pajamų šaltiniai – reklama ir specialūs pasiūlymai suneša likusius 40 proc. lygiomis dalimis.

Playdom Gardens of Time - populiariausias 2011-ųjų Facebook žaidimas

Didžioji dalis žaidėjų išleidžia nuo 1 iki 5 JAV dolerių, tačiau ši žaidėjų grupė sugeneruoja tik 15 proc. iš virtualių prekių pardavimų gaunamų pajamų. Didžiausius pinigus atneša vadinamieji banginiai – žaidėjai kas mėnesį išleidžiantys ne mažiau kaip 25 JAV dolerius – tokių žaidėjų yra tik 15 procentų, tačiau pajamos iš jų sudaro 50 proc. visų žaidimo pajamų iš virtualių prekių pardavimų.

Žaidimo žanras turi įtakos žaidimo pajamoms – jei galvosūkių ar simuliatorių žaidėjas per dieną sugeneruoja nuo 1 iki 5 dolerio centų, tai RPG ar lošimų žaidimų žaidėjas atneša 5 – 10 JAV dolerio centų pajamas.

Finansinis sektoriaus potencialas – stulbinantis. Aišku, tokio augimo kaip 2010-aisiais jau nematysime(tuomet socialinių tinklų rinkos dydis buvo 3.65 milijardo JAV dolerių, dvigubai daugiau nei 2009-aisias(1.84)), tačiau pagal „Casual Games Association“ prognozes iki 2014-ųjų rinkos dydis išaugs iki 8.64 milijardų JAV dolerių.

Karščiausias šiuo metu socialinių žaidimų regionas – Azija, tokiu išliks ir iki 2013-ųjų – 75 proc. pajamų generuojama būtent šiame regione. Šiemet susilpnės Facebook pozicijos. Šis socialinis tinklas jau pasiekė savotiškas lubas, tad žaidimų kūrėjai persiorientuoja į regioninius socialinius tinklus, kurie suteikia vis daugiau galimybių pristatyti žaidimus naujiems vartotojams, mažiau konkurencingoje aplinkoje. CGA siūlo atkreipti dėmesį į Rusiją ir Braziliją, pristatydama šias šalis kaip augančias socialinių žaidimų rinkas.

„Casual Games Association“ ataskaita šiek tiek „nesutaria“ su anksčiau mūsų pristatyta „Viximo“ ataskaita, tačiau noriu pažymėti, kad pastarieji yra labiau suinterestuoti statistikos ir prognozių pagražinimu. Nors skaičiukai abiejose ataskaitose „nesueina“, ignoruojant prognozes, kurios yra tik prognozės, tendencijos socialinių žaidimų rinkoje anot abiejų šaltinių yra aiškios – neslopstantis sektoriaus augimas, regioninių socialinių tinklų augimas, naujų rinkų iškilimas, Facebook lubos ir vis augantis Azijos žaidėjų alkis.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *