Borderlands – neišnešiotas Rage brolis

Visų pirma reiktų pasakyti, kad šio tvarinio visai nelaukiau (kaip kažkodėl nelaukiu ir rage), todėl neturėjau jokios išankstinės nuomonės ar neišsipildžiusių vilčių, taigi žvilgsnis į šį žaidimuką buvo labai neutralus. Važiuojam. Borderlands – kas tai? Na, reiktų pripažinti, kad glaustai į šį klausimą atsakyti tikrai nepavyktų. Mano antakį pakėlė žinutė, kad tai yra vaidmenų (RPG) žaidimas, nors, būkim biedni bet teisingi, jis panašiai RPG kaip stalkeris ar diablo – geriausiu atveju jį galima būtų pavadint sci-fi fph’n’s (first person hack’n’slash). Dar didesnę nuostabą sukėlė komentarai, kad tai „revoliucinis žaidimas pirmą kartą…“.

Dabar taip – first person ir rpg buvo labai populiarus dalykas 9-tam dešimtmetyje (aš kategoriškai atmetu lietuvišką dešimtmečių vadinimo būdą, kai devintas dešimtmetis yra 198x – 198x yra aštuntas dešimtmetis ir taškas – aš suprantu, kad mūsuose „kuo nesuprantamiau, tuo visiems smagiau“ yra norma ir kad suprast lietuvių laiko matavimą yra labai paprasta, tereikia iš kalbamo skaičiaus ištraukt kubine šaknį ir pridėt… bet apie lietuvių kalbą kiek vėliau) negana to, net nereikia eit taip toli, aš suprantu, kad žmonės gali nežinot Hallgate London, bet, na žmonės… Morrowind’as, Oblivion’as, Fallout’as trečias.. ai tiksliai, obliviona jau minėjau.

Taigi – ne, „Borderlands“ nėra revoliucinis, nenusakomas ar fantastiškai naujas – galvokit savo galva žmonės, o ne PR’o lozungais. Negana to man asmeniškai kilo labai stiprus jausmas, kad tai „Transmorphers“ ir panašių „filmų“ variantas, kai prieš AAA+ lygio filmą išleidžiamas mažabiudžetis labai panašaus pavadinimo „šūdfilmis“, kad pabandyt nusigriebt grietinėlės nuo bendro katilo iš neįdėmiai skaitančių. Aišku šiuo atveju už tokį palyginimą galiu susilaukt arkliašūdžio į nugarą, nes 2k Games tikrai nėra „šūdfirmė“ leidžianti beleką, o ir rage neišleidžiamas rytoj (imho jie abu sukasi ant panašios koncepcijos). Bet, vieną kartą įsileidęs tokią šventvagišką mintį į savo galvą, niekaip nesugebėjau išmest to jausmo, kad žaidi kažkokį greičiau už konkurentus išsuktą kloną.

Taigi ne, „Borderlands“ nėra revoliucinis, nenusakomas ar fantastiškai naujas – galvokit savo galva žmonės, o ne PR’o lozungais.

„Borderlands“ yra fantastinis-taškau-visus-smėlio-dėžėje (sci-fi-hack’n’slash-sandbox) stiliaus žaidimas. Tu <išrašyti savo vardą> {Moredecai – snaiperis,Brick – berserkeris – sunkusis karys, Roland -medikas/karys ir Lilith – mag.. tfu, sirena – kažkas tarp rogue’o ir alia mago, kiek tai įmanoma sci-fi } atvyksti į  Pandoros planetą – kiekvienas iš heroju atvyksta ten dėl savų priežasčių, kas surast žmonių iš savo praeities, kas kad surast panašių į save, bet galų gale visi yra įsukami į vietines batalijas – visi Pandoroje ieško slapto ateivių lobio. Žaidimas yra „Mad Max“ ir „Diablo“ kratinys („Diablo“, nes pasak kūrėjų, kiekvieną kart pradėdamas žaist tu sugeneruoji sau mapa, kuriame pagrindinės vietovės nesikeičia, bet įvairūs instancai yra vis nauji). Propoganda skelbia – žaidime yra daugiau nei 17 _milijonų_ skirtingų ginklų (na, matyt ne ginklų, o itemų). Aišku, skirtingi jie tik savo skaičiukais – o tas matosi, kai vienodai atrodančių ala Neo-ak47 jau mačiau bene 35 skirtingų galingumų. Tiesa, tas „randomas“ gali išsukt ir įdomių variantų – žaidžiu už snaiperį – radau (paslėptą) dėžę kurioje užtikau tikrai idomų eksponatą – paprasčiausią revolverį, su šešiagubai didesniu galingumu už SMG ir dvigubai už ak47. Taigi, pirkti ginklų tikrai neteks – bet kur išleist pinigėlius, tikrai rasit – ginklų pakabų patobulinimai yra būtinas ir nerealiai brangus malonumas. Tik nepagalvokit, kad visi ginklai yra vienodi, ne – daugelio jų išvaizda yra skirtinga, skirtingos charakteristikos. Bet tikėtis 17 „limonų“ skirtingų dizainų tikrai neverta.

border3

Žaidimas, kūrėjų teigimu, yra orientuotas į co-op žaidimą

Inventorius mažas – praplėstame galiu nešiot 18 daiktų, įskaičiuojant ginklus, skydus, patobulinimus granatoms, medicinos paketus, energetinius skydus ir pan. Pastarųjų pirkti nesiūlyčiau (na pirmus kelis gal teks), nes jų tikrai nemažai susirenki pakeliui. Čia mes priėjom prie pirmos žaidimo skylutės, kuri ilgainiui pavirsta dantų skausmu – situacija: tu ką tik išguldei visą banditų koloniją, ko pasekoje ant žemės pilna visko – pinigų, šovinių, ginklų ir skydų, kurių 99% yra blogesni už tavo, berinkdamas pinigus, tu netyčia pasiėmei ir skydą kuris teturi 60 taškų (vietoj tavo 190-ties) ir aišku jis automatiškai uždedamas – ar kas nors pasako tai? NE. Taigi teks išsivystyt įprotį, vis patikrint savo skydą, ar kartais neturi kokio vaikiško 60tuko vietoj savo normalaus, vyriško skydo. Negana to, jei tavo inventorius buvo pilnas, buvusį skydą mes tiesiog išmetam – taigi dar teks paieškot, kur išmestas senasis. Tas pats su ginklais, tik, na, jie bent jau iš kart matosi. Edit: pasirodo situacija yra tokia, jei laikai „x“ jis pakelia nuo žemės naująjį ir pakeičia su senuoju (ginklas, skydas, class modas, granatų modas – nesvarbu), o jei tik spustelėji „x“ jis jį padeda į inventorių (jei yra vietos).. Smagumas yra tame, kad norint surinkt visus šovinius ir pinigus iš karto, o ne po vieną – reikia laikyti x’ą, nes spaudinėjant tu rinksi po vieną, taigi tokių nesusipratimų bent jau pradžioje bus daug…O tas nervina.

Grafika

Kažkur skaičiau, kad kažkas labai gyrė tokį pasirinkimą, mat kūrejai nusprendė, kad fotorealistiškos grafikos jiems nereikia, jos ir taip visur pilna, tai jie vat užsuks tokią, pieštinę, mat jiems kitaip humoras nesigautų – bullshit! Tokia grafika imho pasirinkta ne iš gero gyvenimo – taip, ji turi savo pliusu, nėra loading screenu einant per mapą (t.y. – yra (geras kalambūras, bet tik keliantis i „požemius“ – kitus, randomu išmėtytus mapus ir gižtant atgal). Na, bet ji tokia pakenčiama, aišku asmeniškai aš labiau norėčiau ala falouto grafikos – falloutas juk sugebėjo turėt nemažą mapą ir labai neblogą grafiką. Edit: Pffff.. pasirodo tas pirmas pirmas startinis mapas tera vienas iš daugelio, taigi viskas yra kaip kokiam aoc kai nera vieno didelio mapo o yra daug „salų“ kurias viena nuo kitos skirią „loading-vandenynai“… Taigi tokios grafikos privalumu aš apskritai nematau – vienintelis – sutaupyt „ant“ dizainerių, kad apšokt laiku rage…

"Borderlands" naudoja cell-shading technologiją

"Borderlands" naudoja cell-shading technologiją


Gameplayus/mechanika

Veikėjo pasirinkimas tavęs kaip ir neapriboja kokius ginklus naudosi – pasirinkęs snaiperį puikiausiai gali šaudyt iš ak47-like aparatų ir kelt jų lygi (nežinau ką tas duoda), veikėjo pasirinkimas duoda tik matyt jėgų kiekį (ir jų padaugėjimą po levelio pasiekimo, turbūt, nebandžiau už kitus, sugebėjimus, kuriuos gali kelt su gautais sugebėjimų taškais ir specialias galias(sirena tampa nematoma, snaiperis turi paukštį, berserkeris.. well.. tampa berserkeriu ir t.t.). Taigi jei pasirinkai snaperį, būtų pravartu šaudyt iš jo, nes bonusus tu gauni pagrinde jam – bet tau nieks netrukdo persijungt i shotguną ar automatą kai priešas prieina arti. Mirtis čia kainuoja – tiesiogine ta žodžio prasme. Po mirties tu būni atkuriamas paskutinėje atkūrimo stotelėje (aka checkpoint’as) – kuri iš tavęs „nujama“ pinigėlių (kaip supratau procentą nuo turimų). Kas yra labai nesmagu – prisikėlimas. Priešai prisikelia ne tik tau mirus, bet tiesiog – kas reiškia, kad prabėgęs i vieną žemėlapio pusę, grįždamas vėl turėsi šaudyt tuos pačius banditus, tik ne tokiais kiekiais – kas, jei atvirai, užknisa, kiekvieną kartą atvažiavus iki pirmo miesto žinai, kad iš kaires atbegs 3 2/3 levelio pridurkai (du su šieldais – vienas be) – kurie į galą tau net nebeduoda patirties, bet tiesiog nervina kaip įkyrios musės… tas atrodo kaip miniumum ne tikroviška. Tas prisikėlimas yra antra skylute, kuri ilgainiui tampa dantų skausmas – išguldžius visą zoną ir mirus beveik prie boso (ir pamiršus pažymėt prisikėlimo bokštelį viduryje zonos) tu būsi priverstas keliaut per visą zoną, vėl šaudyt šunų-like gyvulių ordas ir banditus, tam kad prieit iki boso ir vėl mirt :( .. Mirtis aišku padaryta įdomiai.. jau agonijoj besimerkiant akims tu dar gali pleškint į savo priešus ir jei nukali tą, kuris nukalė tave (ar turbut bet kurį kitą) – atsigauni su pilnu skydu ir kruopele gyvybių – kurios beje, čia yra labai retos. Taigi, didelis skydas yra ne prabanga, o būtinybė. Tiesa, kas geriau – didelis, ar greitai regeneruojantis skydas yra strategijos reikalas. Ar dar geriau – skydas, kuris pasibaigęs išleidžia elektros iškrovą aplink užmušdamas tavo priešininkus. Bet tokie skydai dažniausiai ne tokie talpūs kaip paprasti. Tas pats su ginklais, kai kurie ne tokie galingi ginklai turi labai malonių after efektų (kaipo deginimas) – kas yra dažnai pravarčiau už tiesiog kulką į tarpuakį….

Klasių specifikacija įstato veikėjus į MMORPG žaidimams charakteringas roles

Klasių specifikacija įstato veikėjus į MMORPG žaidimams charakteringas roles

Paskutinės mintys

Žaidimas kažkaip nesukėlė labai didelių jausmų. Taip, jis smagus, paspaudinėsiu jį kol išeis kažkas naujo, gal pabaigsiu kai nebebus ką žaist.. Kodėl jis man nesukėlė per daug gerų jausmų? Ne, jis nėra blogas, ar nekokybiškas. Pasaulis atrodo gan didelis. Bet man susidaro toks vaizdas, kad jis orientuotas būtent į co-op režimą, o ne vieno žaidėjo žaidima. Sakysit – „Taip, WoW’as matyt irgi atrodytų kažkoks neišbaigtas žaidžiant jį kaip single playerį“, bet juk tas pats Blizzard’as „Diablo“ sugebėjo padaryt pilnai išbaigtą ir įdomų single – ir minias sutraukiantį ir kompetetyvų multiplayerį… Nors gal per daug noriu?… Klaidų, beje, radau – kai atsistojus vienoje vietoje nei vienas mobas tavęs „nebemato“ ir gali juos mirtinai užplakt batų raišteliais, o jie net nepareikš jokių pretenzijų. Ar ore plaukiojančių daiktų… Ar pats maloniausias – užstrigimas tarp akmenų, tilto ar dar ko be jokios galimybes išlįsti.. tik išjungt konsolę ir eit laužyt šukų skaičiuojant likusias dienas iki „Dragon age: Origins“ pasirodymo.

Verdiktas – žaidžiamas, bet sakyčiau labai ne laiku išleistas – pasirodytų jis vasarą, kai kankina žaidimų badas – jis būtų „suėjęs“ labai gerai, dabar gi…

Komentarai

36 komentarai/-as/-ų
  1. Artojas 2009/10/29 Atsakyti
  2. Kukas 2009/10/29 Atsakyti
  3. Patarėjas 2009/10/29 Atsakyti
  4. Kukas 2009/10/29 Atsakyti
  5. epas 2009/10/29 Atsakyti
  6. Originalas 2009/10/29 Atsakyti
  7. Toxis 2009/10/29 Atsakyti
  8. Edvinas 2009/10/29 Atsakyti
  9. Nowitzkis 2009/10/29 Atsakyti
  10. Originalas 2009/10/29 Atsakyti
  11. Toxis 2009/10/29 Atsakyti
  12. Nowitzkis 2009/10/29 Atsakyti
  13. Originalas 2009/10/29 Atsakyti
  14. Nowitzkis 2009/10/29 Atsakyti
  15. Aftermath 2009/10/30 Atsakyti
    • Dievas Tėvas 2009/10/30 Atsakyti
  16. Toxis 2009/10/30 Atsakyti
  17. Kraugerys 2009/10/30 Atsakyti
  18. Toxis 2009/10/30 Atsakyti
  19. Originalas 2009/10/30 Atsakyti
  20. Nowitzkis 2009/10/30 Atsakyti
  21. Toxis 2009/10/30 Atsakyti
  22. Nowitzkis 2009/10/30 Atsakyti
  23. Pjovėjas 2009/10/30 Atsakyti
  24. Aftermath 2009/10/30 Atsakyti
  25. Artojas 2009/10/30 Atsakyti
  26. Toxis 2009/10/30 Atsakyti
  27. Flasko 2009/10/31 Atsakyti
  28. Foxiz 2009/10/31 Atsakyti
  29. Originalas 2009/10/31 Atsakyti
  30. Baubas 2009/11/11 Atsakyti
  31. Rytis 2009/11/11 Atsakyti
  32. Nebepjauk 2009/12/31 Atsakyti
    • Patarėjas 2009/12/31 Atsakyti
  33. SezZys 2010/01/13 Atsakyti
  34. Toxis 2010/01/14 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *