Bodycount | Doin it wrong

Vadovėlio vertas blogo žaidimų dizaino pavyzdys. Jei domitės šia tema — pažaiskit „Bodycount“. Ne pati geriausia ir jo pasirodymo data, nes tai žaidimas kurį lengva parduoti per Kalėdas. Na žinot, tai kategorijai pirkėjų, kurie perka pirmą konsolę savo gyvenime, tarkim dovanų savo atžalai, bet tuo pačiu ir sau. Tokiomis akimirkomis norisi kažko „nesveiko“. Kažko ką akies krašteliu esi matęs per TV ar pažystamų namuose. Kad būtų daug kulkų, sprogimų… Kažko kas savo agresyvia, mylimus filmus primenančia išvaizda pateisintų pirkinį. Tokiam žmogui parodyk „Bodycount“ ir pardavimas garantuotas.

Kūčių vakarą ar Kalėdų rytą laimingas pirkėjas sėdės prie TV su dovanos gavėju ir taškys, taškys, taškys… Ir džiaugsis. Nes viskas bus taip kaip jis ir tikėjosi. Šimtai švilpiančių kulkų, milžiniški sprogimai, griūnantys namai ir net kažkokios keistos aliuzijos į TRON‘ą. Ir tai tęsis dienų dienas, o tiksliau iki tol, kol namuose neatsiras kitas žaidimas. Tuomet „Bodycount“ bus padėtas šalin ir prisimintas tik po kelių mėnesių. Retas kuris tuomet pajėgs suprasti, kam jį išvis pirko.

„Bodycount“ — techniškai teisingas žaidimas kurį nužudo visiškai niekam tikę dizaino sprendimai. Viena vertus tai arkadinė pasiutpolkė. Vizualiai kokybiška arkadinė pasiutpolkė, su žabtus atveriančių aplinkos žalos modeliu ir nesveika balistika.  Kita vertus jame nėra esminių arkadai būdingų elementų — užrašų per visą ekraną, triukšmo ir laiką skaičiuojančio laikroduko. Tiesą sakant, pati „skillkil“ mechanika, kuri nulemia žaidėjo pasirodymo rezultatą yra kaip lėtinis vėžys arkadai. Užuot pritaikę kažką panašiai nesveiko į tai ką matėm „Bulletstorm“, čia kūrėjai aktyvuoja daugiklį kuris padidėja kas kartą nušovus kažką į nugarą, į galvą ar išsprogdinus. Iš esmės tai reiškia, kad norint įveikti žaidimą arkadiniu stiliumi, rėkiant banzai ir tratinant kur papuola, reikia šaudyt į viską, bet ne į priešus. Esmė tame, kad kas kartą nušovus kažką tradiciškai ar nudūrus peiliu, daugiklis anuliuojamas, o vienintelis misijos įveikimo vertinimo kriterijus yra lemiamas būtent jo. Ką tai reiškia? Ogi tą, kad kūrėjai verčia mus žaisti arkadą — „stealth“ režime. Kas per…?

Istorija netraukia, nes vienintelis joje įdomus dalykas yra berniukiškai žvalus, per misiją mus vedančios mergiotės balsas.

Ginklų tragiškai mažai.

Atrakinamos savybės be ryšio, nes pusė jų nors ir padeda kovoje, tuo pat metu yra greičiausias būdas sugriauti savo „skillkill“ grandinę.

Valdymas keistai permestas ant mygtukų, kurių šiaip nenaudotume šaudyklėj, galimybės keisti jų išdėstymą nėra. Apskritai, šia prasme kažkas vis dar gyvena PS2 eroje, su tragiška vartotojo sąsaja ir visiškai neaiškiu taikymosi mechanizmu. Maža to, kad Zoom‘as atima galimybę žengti žingsnį į šoną, jis dar ir veikia nepilnai. Ginklas pritraukiamas, tačiau taikomasi vis tiek žiūrint į dešiniau žaidimo rodomą taikiklį. Kartais tai paprasčiausiai pamiršti.

Žodžiu… Finale mes turim efektingai atrodančią šaudyklę, kuri mėgindama pavergti žaidėją naudoja galybe elementarių triukų. Jų pakanka, kad pirmos 5 žaidimo minutės nuplėštų stogą labiau, nei nuobodus pusvalandis su „Rage“. Tos vizualiai/techniškos mėsos užtektų ir tam, kad sukurti tobulą pramogą elitistams — tereikėjo išsaugoti klasikinę arkados formuluotę. Dabar gi norėdamas rezultato, turi atsisakyti vaizdų. Nori vaizdų? Nebus rezultato, o be rezultato žaidime daugiau nelabai ir yra ko siekti.

Draugų pažaidimui tinkle neradau. Svetimų irgi ne (quick play 23:45 local time).

Šis tekstas būtų 7 kartus ilgesnis ir 2 kartus pozityvesnis jei visą vaikščiojimą kūrėjai pamautų ant bėgių, o ginklo valdymą pakabintų ant „Move“. O taip, taip būtų kažkas tokio…

Komentarai

8 komentarai/-as/-ų
  1. Kaj 2011/09/08 Atsakyti
    • Artojas 2011/09/08 Atsakyti
  2. Originalas 2011/09/09 Atsakyti
  3. Artojas 2011/09/09 Atsakyti
    • Originalas 2011/09/09 Atsakyti
  4. Artojas 2011/09/09 Atsakyti
  5. Originalas 2011/09/09 Atsakyti
  6. Originalas 2011/09/24 Atsakyti

Komentuoti: Originalas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *