Blogas būdas užbaigti etapą | Need For Speed Undercover

Need for Speed Undercover (PC)

Pegi reitingas: 12+

Visoje „Need for Speed“ serijoje buvo tik vienas žaidimas apie greitį ir jo poreikį – kai sekundės ir tai, kaip įveiksi artimiausius trasos posūkius buvo svarbu. Tai buvo „Porsche Unleashed“. Visa likusi plejada „NFS“ neturi nieko bendro su esminiu žodžiu serijos pavadinime – „Speed“. Visi kiti „poreikiai greičiui“ yra popsas, posh’as, seksas ir narkotikai, tik, žinoma, subalansuota ir priimtina atitinkamai amžiaus grupei.

Nežinau apie ką yra paskutinis „Need for Speed“ serijos žaidimas „Undercover“. Atrodo, lyg gvildenama dažnai veiksmo trileriuose apie policijos detektyvų darbą sutinkama situacija apie slaptai dirbantį detektyvą, apie kurio slaptą darbą policijai žino tik maža policininkų ir niekinė nusikaltėlių dalis. „Undercover“ pasakoja panašią istoriją, kurioje jūsų vaidmuo – infiltruotis į Tri-City miesto kriminalinius sluoksnius ir surinkti įkalčius prieš gaują vagiančia automobilius ir organizuojančią nelegalias lenktynes (zomg, negi negalima įpinti kokiu nors „rimtesnių“ nusikaltimų? koks čia miestas, jei automobilių lenktynės esminė problema?). Jūsų moralinis veidas žaidimo eigoje nesikeičia, t.y. realiai jūs niekada netapsite blogu ir nepereisite į nusikaltėlių pusę, nors jau po poros valandų jūs negalėsite nė piršto pajudinti mieste, nes policininkai puls kaip šunys.

„Undercover“ naudoja laisvo miesto modelį, būdinga ankstesniems serijos žaidimams – „Most wanted“, „Underground“ ar „Carbon“, tačiau tai, kad galite laisvai važinėti po miestą yra viskas kuo apsiriboja šis modelis. Progresas žaidime vykdomas be jokio poreikio važinėti po miestą – tik [TAB] – race – [TAB] – race… Koks tikslas taip daryti? Žino tik „Black Box“.

nfs2
Viadukas – nulis galimybių būti nepastebėtam iš sraigtasparnio, net ir su stealth’iniu Aston Martin

Užduotys žaidime neapsiriboja tik lenktynėmis – iš taško į tašką, ar ratais, „Black Box“ siūlo ir visai įdomių variantų kaip kad dvikovą transporto perpildytuose greitkeliuose, kai reikia aplenkti ir laikytis varžovo priekyje tam tikrą laiką (primena legendinio handheld’o elektronika žaidimą „Formulė“), ar automobilio vagystė ir pristatymas į konkretų tašką jo nesudaužius GTA style. Būtų visiškai absoliučiai fun, jei ne akivaizdžios žaidimo dizaino klaidos ir neatidirbimai. Lenktyniaujant tradicinėse rungtyse trasos sugeneruojamos mieste ir atitveriamos nuo miesto transporto sienelėmis, tiesa trasoje vienas kitas „trandalietas“ pasimaišo po ratais, o didžiausią nuostabą sukelia tuomet, kai lyg vaiduoklis persigeria per apsauginę sieną ir nurieda savo reikalais. Gaudynėse mieste sunku išvengti nematomų sienų. Kai ir žemėlapis ir vizualika rodo, kad tai pravažiuojama vieta, automobilis važiuoti nenori – trenkiasi, nedūžta, bet vistiek nemalonu. Bėgant nuo policijos pastebi, kad sraigtasparnyje sėdi labai gudrūs ir pastabūs mentai. Pamato tave net stovintį po viaduku ar panašioje iš oro nematomoje vietoje. Keistai elgiasi ir neutralūs vairuotojai, kurie ima beprotiškai blaškytis kai juos lenki net ir nedideliu greičiu. Atrodo kad prie vairo sėdi tie patys lunatikai, kurie pėstute šlitinėjo po „Skate 2“ miestą.

nfs3
Žaidimo gražuolė selebritė (žr. žemiau veido)

„Undercover“ tęsiamas ankstesnių serijų progreso rodiklis, kai kalbame apie automobilius. Lenktyniauji, uždirbi pinigų – tobulini turimą ar perki naują automobilį. Tiesa, nelogiškas automobilių užrakinimas išlieka ir kelia nuolatinį klausimą – negi aš, turėdamas pakankamai pinigų negaliu įsigyti to ar ano automobilio? Kodėl jis užrakintas. Vienintelis logiškas atsakymo variantas – per daug „juodų“ ir nedeklaruotų pinigų. Automobiliai, nors gražūs, skirtingi ir skirtingai skambantys yra dar viena pop, posh ir kt detalė, nes visą žaidimą kone galima pereiti su pirmuoju automobiliu. Tai daug pasako apie žaidimo sudėtingumo lygį.

„Įdomiai“ atrodo RPG stiliaus vairuotojo ar mašinos sugebėjimai, kuriuos įgaunate, kai dominuojate lenktynėse. Sistema prasilenkia su logika ir yra absoliučiai nereikalinga. Renkami mistiniai taškai, keliasi mistinis Wheelman Reputation lygis, bet aš vistiek negaliu nusipirkti „Aston Martin“.

nfs4
Tiesa, kaip ir ankstesniuse žaidimuose, taip ir „Undercover“ automobilių sąrašas įspūdingas. Suteikia galimybę pavairuoti visus šviežiausius 2008-ųjų monstriukus.

Kitose vertinimo sferose „Undercover“ atitinka „Need for Speed“ šabloną – nufilmuoti video intarpai, kuriuose pilna žinomų, tačiau ne visad gražių (Maggie Q? R U serious?) celebričių, nykios užuominos į seksą ir nulis humoro. Žaidimo grafika, į kurią dėmesį atkreipiu tik tuomet, kai ji būna žemiau visuotinai priimtino lygio, blanki tiek formomis, tiek spalvomis. Kaip jau žinote, „Undercover“ paskutinis senosios kartos „Need for Speed“ žaidimas. Jau nuo šių metų serijoje prasidės revoliucija, kurios metu vienu metu išeis trys į skirtingas tikslines grupes taikomi žaidimai. Tai didelis iššūkis net ir tokiam gigantui kaip EA, nes niekam nebus įdomu, jei kiekvienas šių žaidimų formuos pareiškimą, identišką „Undercover“.

Neįtraukiantis žaidimo siužetas, keisti žaidimo dizaino sprendimai, grubios to paties dizaino klaidos, blanki vizualika ir minimumas naujovių garantuoja, kad vertas litų šis žaidimas bus tik tuomet, kai bus nubraukta kaina ir užklijuota „14.99 Lt“. Jis nėra toks blogas, kaip kibirais parduodami noname’ai didžiuosiuose P/C, tačiau tokiai garbingai arcade lenktynių serijai uždaryti vieną savo gyvavimo ciklų tokiu akordu yra stačiai gėda. Aš nekaltinu Black Box už ribotas jų galimybes. Tiesiog toks gyvenimas demokratinėje kapitalistinėje santvarkoje.

ŽPat.

Komentarai

2 komentarai/-as/-ų
  1. Originalas 2009/03/16 Atsakyti
  2. Originalas 2009/03/16 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *