Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/gameon/domains/zaismodnr.lt/public_html/wp-content/plugins/seo-ultimate/modules/class.su-module.php on line 1195
„Blizzard“ ir „Hearthstone“ — nauja grėsmė visuomenei | ŽaismoDNR.lt

„Blizzard“ ir „Hearthstone“ — nauja grėsmė visuomenei

Po banguoto „World of Warcraft“ atnaujinimų etapo, milijonai žaidėjų savo gyvenimus Azerote iškeitė į kankynę žemėje. Ne ypač stipriai startavo ir „Diablo III“, o „StarCraft II“ išplėtime tęsiama siužetinė linija pasirodė mažų mažiausiai keista. Dalis „Blizzard“ gerbėjų jau galėjo pagalvoti, kad rūstūs ypač kokybiškų ir pelningų žaidimų kalviai pamažu pamiršta savo amato esmę. Šias ir kitas dvejones šiek tiek išskladys netikėtas ir ypač įtraukiantis „Blizzard“ projektas „Hearthstone“.


Tingi skaityt? Žiūrėk kaip mūsų Mantukas sudrasko normaliai iš žiemos miego nepabudusį druidą!

„Hearthstone“ yra nemokamas, kolekcinių kortų žaidimas skirtas asmeniniam kompiuteriui ir dabar esantis beta testo stadijoje. Vėliau „Blizzard“ planuoja išleisti ir žaidimo versiją planšetiniams kompiuteriams, tad mūsų širdys, laikas ir piniginės vėl atsidurs pavojuje.

1

„Hearthstone“ išsiskiria ypač kruopščiu ir patogiu UI. Aš žaidžiu su Medžiotoju, nes ši klasė puikiai veikia ir neturint perkamų kortų. Pakankamai rimtą kaladę galima susidėt iš bazinių kortų.

„Hearthstone“ yra sukaltas remiantis geriausiomis „Blizzard“ tradicijomis. Lengvai įkandamas, bet sunkiai perprantamas kolekcinių kortų žaidimas (toliau TCG), savyje apjungia geriausias panašių fizinių ir virtualių žaidimų tradicijas. Žaidime yra keli kaladžių archetipai suskirstyti pagal „World of Warcraft“ veikėjų klases, tad šiuo atžvilgiu „Hearthstone“ šiek tiek primena visų TCG tėvą „Magic the Gathering“.

2

Puikus draw. Windfury savybė leidžia pulti du kartus, todėl visiems kelia paniką. Jei oponentas turi kažką, kad jį užmušt, būtinai tai panaudos ir iššvaistys gerą kortą tuščiai. Jei neturi nieko, kitu ejimu gyvatė tampa 2/1 ir lygioj vietoj prakiša 4 žalos. Kadangi vilkas kainuoja 1 manos, aš dar galėsiu pakontroliuoti stalą 2dmg shot’u.

Tuo tarpų manos mechanizmas (resursas naudojamas naujų kortų įvedimui į žaidimą), čia pasiskolintas iš kompiuterinių žaidimų, tokių kaip „Might and Magic“ visatoje sukurtas „Duels of Champions“. Kitais žodžiais tariant, kūrėjai eliminuoja klasikinę taisyklę kurios dėka kurdami savo kaladę, žaidėjai privalėjo subalansuoti ne tik savo puolamuosius užkeikimus, bet ir resursus. Žaidžiant „Hearthstone“, kortos į žaidimą įvedamos naudojant manos kristalus. Kiekvieno savo ėjimo metu mes gauname vieną naują manos kristalą ir galime panaudoti juose esančią maną kortų iššaukimui. Išnaudota mana sudega, tačiau kristalas lieka ir kito ėjimo metu jis vėl suteikia vieną manos resursą. Tokiu būdu užtikrinama žaidimo dinamika, nes žaidėjai iš anksto žino, kad trečio savo ėjimo metu turės 3 manos kristalus, o šešto — 6. Vadinasi gavę kortas į rankas galime nesunkiai suplanuoti pirmų ėjimų eigą, o jei kortos netinka, jas be jokių nuobaudų, vieną kartą pakeičiame kitomis.

3

Antru ėjimu pradėjo mesti Murlock’us. Pasipylė retos kortos, tad supratau, kad žaidžiu prieš pinigus. Vilties neprarandu. Kitu ėjimu kažkas iš maniškių vis tiek gaus Taunt ir herojus žalos išvengs. Jei tik man esi korta… Pas jį rankoje trejetas, ilgai su murlokais nežais…

Pačių kortų galia auga ypač greitai, todėl žaidimas gali netikėtai baigtis jau 4 ar 5 ėjime, kai ant stalo patekusios galingos kortos sutvirtina žaidime jau esančius padarus. Kita vertus auganti kortų galia reiškia ir tai, kad kai kurios klasės gali nušluoti visą oponento armiją vienu ėjimu ir taip grąžinti status quo, atrodytų jau aiškią baigtį turėjusiai partijai. Iš pradžių šios mechanikos gali atrodyti prastai subalansuotos ar pernelyg paprastos. Patyrę TCG žaidėjai gali pamanyti, kad „Hearthstone“ pernelyg priklausomas nuo sėkmės, t.y. gali nesunkiai pralaimėti ir nevykėliui ištraukusiam gerą kortą. Tame yra krislas tiesos, kai kurios ypač retos kortos yra perdėm galingos, tačiau būtina atkreipti dėmesį į tai, kad pačios galingiausios kortos žaidime paprastai yra niekam tikusios, kol ant stalo joms nesudaromos specifinės sąlygos. Šios sąlygos kinta priklausomai nuo to kokį veikėją esame pasirinkę ir kas mūsų oponentas.

Pavyzdžiui kaudamiesi su Paladinu mes galime rizikuoti ir išsimesti specialių galių turinčius menkaverčius monstriukus jau žaidimo pradžioje, yra šansų, kad jis nesugebės kontroliuoti stalo ankstyvoje žaidimo stadijoje, tad mūsų monstriukai atliks savo funkciją, bet… Žaisdami prieš magą ar plėšiką neturėkime vilčių, kad jie leis mums įsibėgėti. Norėdami aktyvuoti specialias silpnesnių padarėlių savybes, pirma turėsime sukruti tvirtą gynybinę liniją nuo jų valdomų padarų, o taip pat pasirūpinti didesnę grėsmę keliančių padarų įvedimu į žaidimą, kad šie bent laikinai nukreiptų tiesioginę žalą gebančių daryti veikėjų dėmesį į save.

4

Jis meta legendary, aš jau suprantu, kad šita partija palaidota. Net ir prie geriausio išsidėstymo, stalo nesukontroliuosiu ir sėdėsiu be kortų rankoje, kol jis barikaduosis totemais. Vis tik nutariu nepasiduoti ir pažiūrėti kas bus toliau.

Nutarę žaisti už medžiotoją, mes galėsime rinktis vieną iš kelių tik jam būdingų mechanikų, tačiau mūsų kaladės šerdyje visuomet slypės tuntas lengvai į žaidimą įvedamų žvėrių. Tai beatodairiškam puolimui sutelktas personažas, kuris gali atakuoti tiesmukai, ar gudrauti pasitelkdamas spąstus. Kadangi medžiotojui pavaldūs žvėrys savo savybėmis papildo ir sutvirtina kitas kortas, ši klasė nesunkiai laimi visas kovas tol, kol ant stalo yra bent vienas monstras. Tuo tarpu šventikas yra visiška priešingybė. Pasikliaudamas apgaulės kortomis, šventikas gali vogti oponento užkeikimus ar padarus, naudoti ypač pavojingus užkeikimus ir daryti žalą tiesiai oponentui. Šventikas gali pralamėti pirmus 6 ėjimus ir tada žaibiškai pakeitęs kovos eigą, sudoroti savo oponentą per porą ėjimų.

Druidas ir Šamanas yra veikėjai gebantis nejuokais sutvirtinti savo padarus, arba manipuliuoti resursų atsargomis. Druidas gali ženkliai paspartinti manos kaupimą ir taip įgyti nemenką pranašumą pasirenkant kokias kortas naudoti, tuo tarpu šamanas gali išnaudoti dalį sekančio ėjimo resursų tam, kad galingą užkeikimą panaudotų dabar. Ir t.t. ir panašiai. Kiekviena klasė turi tik jai skirtų kortų biblioteką, kurių pasirinkimas galutinai suformuoja žaidimo stilių. Pavyzdžiui pasirinkę karį galime žaisti mažiausiai dviem būdais — naudoti tvirtus ir galingus karius, kad sukurtume tvirtą gynybinę liniją, arba pasitelkti veikėjus kurie tampa stiprūs tik tada, kai jiems daroma žala ir savarankiškai juos žaloti.

5

Tačiau murlokai nesibaigė. Turint galvoje, kad bazinėje kaladėje jų gali būti 4 geriausiu atveju 6, galima tik įsivaizduoti kiek pinigų buvo išleista, kad surinkti tokią kaladę. Oponentas, tiesa, prastai rinkosi atakos kryptis. Laiku atėjusios kelios kortos leido man išjungti tas jo bjaurybes, bet suveikė akolitas ir oponentas gavo patraukt kortų… Po trijų ėjimų murlokai nebetilpo ant stalo ir miriau, nors keistas pats faktas, kad jam prireikė tiek ėjimų.

Kitais žodžiais tariant, patirtis, loginis mąstymas, gebėjimas spręsti ir kurti problemines situacijas šiame žaidime tebėra pagrindiniai įrankiai pergalei pasiekti. Sėkmė ir finansinės išgalės įsigyjant naujų kortų turi reiškmės, bet seka tik po to.

„Hearthstone“ žaidėjams yra parengtas išsamus mokomųjų misijų ciklas, kurias būtina atlikti norint pradėti varžytis su kitais žaidėjais. Įveikę mokomąsias misijas, žaidėjai gali rinktis ar jie nori toliau treniruotis prieš dirbtinį intelektą, ar mėginti susikurti kaladę ir mesti iššūkį oponentams iš viso pasaulio. Šioje vietoje ypač svarbu tai, kad visos veikėjų klasės yra užrakintos ir jos atrakinamos tik tada, kai yra nugalimos. Puikus sprendimas, nes tarkim nusprendę žaisti už paladiną pirma turėsite jį įveikti, tad ateityje formuodami savo kaladę jau žinosite kertinius šios klasės privalumus ir trūkumus. Atrakinus norimas klases, galima pradėti varžytis kovose vienas prieš vieną, tokiu atveju „Hearthstone“ poravimo mechanizmas ras jums tinkantį oponentą. Arba galite keliauti į areną, kurioje naudosite ne savo kaladę, o atsitiktines kortas.

6

Vėl puiki išeitinė pozicija. Oponentas šventikas, todėl stalo kontrolė man garantuota.

Žaidimas arenoje yra mokamas, dalyvio mokęstis sudaro 150 aksinių monetų, kurias pelnome žaisdami arba nusiperkame (~doleris už 75 monetas). Pelnyti auksą galime tiesiog žaisdami su atsitiktiniais oponentais, už kiekvienas 3 laimėtas kovas, gauname po 10 auksinių. Taip pat žaidimas kasdien pateikia po užduotį (laimėti dvi kovas valdant tam tikrą klasę, padaryti 100 žalos oponentų herojams, nukauti 40 monstrų ir t.t.), šias užduotis atliekame automatiškai 1vs1 ar Arenos kovų metu. Kiekviena užduotis vertinama 80 auksinių monetų, tad arenos mokęstis gan paprastai uždirbamas kas tris paras. Taip, šią akimirką vis dar įmanoma žaisti ir mėgautis „Hearthsone“, jam neišleidžiant nė cento, tačiau „Blizzard“ jau kartą koregavo Arenos apdovanojimų sistemą, tad negalime teigti, kad taip bus amžinai.

Kaip ten bebūtų, dalyvavimas Arenoje visada atsiperka. Juk vienintelė kita vieta kur galime išleisti auksinius — kortų parduotuvė. Kortų pakelis kainuoja 100 auksinių. Žaisdami arenoje, net ir pralaimėję rezultatu 0/3 visuomet gausime kortų pakelį ir keletą aukso monetų, tad rizikuoti verta. Galų gale net jei „Blizzard“ dar labiau sumenkins galimybes pelnyti auksą, „Hearthstone“ tebeturi šansų likti patrauklus vien todėl, kad kortos čia sąlyginai pigios, tad užsibrėžus tikslą neišleisti daugiau nei 20 litų per mėnesį, laikytis šio plano nebus sunku. Bet, pasikartosiu, kol kas galima mėgautis visaverčiu žaidimu neišleidžiant nė cento.

7

Šioje vietoje spėju, kad jis suklydo tiesiog nuspręsdamas žaisti su tuo ką turėjo rankoje. Matomai tikėjosi sužaisti 4-5 ėjimus, kažką pakeliui ištraukti. Sužaidė tam reikalui mergaitę kuri leidžia traukti kortų jei kas nors, ką nors pagydo. Antru ėjimu paaukojau +1 manos kortą, pasidėjau raptorių, kuris neleido jai susižeisti. Kitu ėjimu jis sutvirtina ja, padaro 1/5 ir nieko daugiau nesužaidžia. Raptorius daro jai 3 žalos +2 nuo arcane shot ir paleidžiu windfury. Trečiu ėjimu jis gydosi ir taip visiškai užleidžia stalo kontrolę. Pas mane vilkas +1 atakos greta esantiems. Ketvirtu ėjimu jis ilgai mąsto, matyt bijo aukot specifines kortas kol neturi Taunt, nes aš žudysiu viską, ką jis padės ant stalo. Gydosi, praleidžia ėjimą. Trolis duoda taunt gyvatei, 4 žalos ir dvi atakos per ėjimą. Pradėt atakuot nespėju, oponentas pasiduoda.

Taigi… Ypač lengvai perprantamas, bet sunkus įvaldyti. Turi Arenos režimą, kuris iš esmės atspindi „Magic the Gathering“ „Draft“ turnyrus. Arena pasižymi ypač gerais apdovanojimais už pergales, bet joje negalime naudoti savo kortų. Herojų ir 90 kortų iš kurių formuosime kaladę, žaidimas mums pateikia atsitiktine tvarka, tad teoriškai šis žadimo režimas nėra susyjęs su sėkme ar finansinėmis išgalėmis. Norint laimėti Areną reikalingos žinios, patirtis ir žaibiška orientacija, tiek formujant kaladę, tiek žaidžiant.

Greta to „Hearthstone“ yra be abejo gražiausias virtualus TCG žaidimas rinkoje. Agresyvi manos ir dinamiškai stiprėjnčių kortų mechanika lemia ir tai, kad reta partija trunka ilgiau nei 5 minutes, tad žaidėjams gan paprasta planuotis savo laiką. Galiausiai net ir tuo atveju jei kažkas mąsto ypač ilgai, galima pažaisti spusčiojant apie stalą išmėtytus objektus iš „World of Warcraft“ pasaulio. Atrodytų visiškai nereikšminga, kosmetinė smulkmena, bet susidūrę su ja suprasite — virtualūs TCG kuriuose to nėra ima atrodyti velniškai riboti.

Mūsų reziumė paprastas: „Hearthstone“ yra blizardiškas „Blizzard“ žaidimas. 100% procentų paremtas jau žinomomis ir laiko patikrintomis idėjomis ir patobulintas tose sferose, kuriomis kiti nesirūpina. Žavingas, greitas, tvarkingas, puikiai skambantis ir velnioniškai įtraukiantis. Paprastesnis nei kiti? Taip, bet tikrai ne prastesnis.

Komentarai

4 komentarai
  1. Edvinas 2013/10/13 Atsakyti
  2. Ernis 2013/10/13 Atsakyti
  3. Julius 2013/10/13 Atsakyti
  4. Jumaxas 2013/10/22 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *