„Beowulf filmo stalo žaidimas“ | Gulbinas

„Beowulf filmo stalo žaidimas“ yra vienas tų, kurie okupavo lietuviškų parduotuvių lentynas ilgam. Pats ne sykį mačiau krūvas dėžių ir išpardavimų, ne sykį varčiau, bet pirkti niekad neketinau, nes man svetimas viskas kas siejasi su Beowulf’o visata. Stalo žaidimo dėžė tamsi, aprašymas ne visai leidžia suprasti, kas siūloma. Rainerio Knizia pavardės ant viršelio tiesiog neužfiksavau. Tiesa nesu žaidęs daug jo žaidimų, bet iš to, ką žaidžiau, geriausią įspūdį kol kas buvo palikęs „Keltis“.

Beowulf“ gavau testui ir didžiulei mano nuostabai, jis kėsinasi tapti „Traukinukų“ pakaitalu, kas savaime yra gerai. Atsižvelgiant į tai, jau dabar galiu pasakyti, kad vienintelis rimtas trūkumas, kurį turi „Beowulf. The Movie Board Game“ — yra prastas žaidimo pavadinimo ir pakuotės apipavidalinimo pasirinkimas. Nes nei viena, nei kita realiai neturi sąsajų su pačiu žaidimu.

Iš tiesų, „Beowulf“ net nėra naujai sukurtas žaidimas. Tai savotiška, alternatyvi, kito Rainerio Knizia žaidimo („Kingdoms“) versija. Kertinė mechanika ir taisyklės yra praktiškai identiškos, nežymius skirtumus sudaro modifikuotos žaidimų lentos, eigos skirstymas į aktus, kelios specialias savybes turinčios kortelės ir kita smulkmė. Galima sakyti, jog kiekvienas, įsigijęs žaidimą, gauna „du viename“. Nuorodą, kaip nenaudojant pieštukų, tušinukų ir žirklių perdaryti „Beowulf“ į „Kingdoms“ ir atgal, rasit teksto pabaigoje.

dr

Pirmi du aktai užima mažiau vietos nei kortų žaidimas, vis tik trečiam aktui prireiks standartinio stalo dydžio erdvės.

Žaidimo fonas pateikiamas it saga apie Beowulf‘ą. Žaidėjas užima savotišką pasakoriaus rolę ir lentoje dėlioja veikėjų figūrėles ir korteles, kurios neva atkuria epinę sagą. Beowulf‘o pasaulio gerbėjai gali „vėžintis ant šios minties“ kiek tinkami, bet svarbiausia, kad žaidimas nepraranda nė lašelio žavesio, jei pats Beowulf‘as tau „iki lemputės“.

Eigoje kiekvienas žaidėjas turi vienodą kiekį figūrėlių, kurios kaupia taškus, ir kortelių, kurios tuos taškus figūrėlėms suteikia. Pagal nustatytą tvarką žaidėjai paeiliui dėlioja savo korteles ir figūrėles ant lentos taip, kad jų herojų eilėse būtų kuo daugiau teigiamų taškų, o oponentų herojus mėgina apsupti neigiamais. Pirmasis žaidimo aktas pasibaigia pilnai užpildžius lentą. Tuomet suskaičiuojami herojų eilėse esantys taškai, išdalinami atitinkami žetonai ir prasideda naujas žaidimo etapas. Viso yra trys etapai. Kiekvienas žaidžiamas vis kitoje lentoje ir reikalauja kitokios taktikos. Kadangi vienas žaidėjas savo ėjimo metu gali atlikti tik vieną veiksmą (padėti herojų arba padėti taškų kortelę), tradiciškai jame veikia arši konkurencija, mat oponentai gali mėginti nuspėti vienas kito planus ir juos griauti. Tai viena smagiausių žaidimo savybių, kuri šiek tiek sumažina žaidėjo sėkmės faktorių, sukuria erdvės konfrontacijai, bendradarbiavimui, loginiam mąstymui ir blefui.

Kadangi žaidime neridenami jokie kauliukai, asmeninę žaidėjo sėkmę apibrėžia tik taškų kortelių traukimas. Sėkmės įtaka gan efektyviai mažinama kitais sprendimais — specialiomis kortelėmis ir visiška veiksmų laisve, kurią tarp vieno žaidėjo ėjimų turi kiti žaidėjai. Kitais žodžiais tariant, net ir ypač sėkmingas liurbis, turi labai mažus šansus įveikti tuos, kas žaisdami netingi.

cover DR

Drakonai, kardai, tamsus fonas, keistas art style ir įtartinai didelis dėžių kiekis lentynoje... Turėtų būti šūdas...

Žaidimą laimi tas, kas visų trijų aktų pabaigoje turi daugiausiai taškų, o patys taškai persikelia iš akto į aktą. Kadangi vertingos žaidėjo figūrėlės (turinčios taškų daugiklius) panaudojamos tik vieną sykį, ne mažą reikšmę groja ir strateginis elementas. Sakykim, pirmame akte ištraukus keletą palankių taškų kortelių, žaidėjas gali išeikvoti vertingiausius herojus, taip apribodamas savo galimybes konkuruoti vėlesniuose etapuose. Per keliolika partijų pastebėjau, kad skubotas vertingų figūrų išleidimas veikia gan neblogai, jei žaidėjas sugeba greitai persiorientuoti ir keisti taktikas. Pavyzdžiui, pirmame akte sukaupęs daugiausiai taškų, antrame akte taupo likusias figūras, į žaidimą įvesdamas kuo daugiau neigiamų kortelių. Kita vertus, jei esi vienintelis ištaškęs vertingas figūras, sodinti likusius žaidėjus bus gerokai sunkiau, nes jie bus suinteresuoti ir motyvuoti žaisti komandiškai.

Šioje vietoje galima paminėti ir žaidėjų konfrontaciją, kurios lygis ir įtampa kinta priklausomai nuo to, keliese žaidžiama. Tarkim, dviejų žaidėjų žaidimas gan lėtas, kadangi vieno žaidėjo ėjimus skiria tik vienas kito žaidėjo ėjimas. Taip atsiranda daugiau erdvės ilgalaikiam planavimui, klaidų taisymui ir/arba kerštui, jei oponentas labai nuskriaudžia. Žaidžiant dviese ir įsiveliant į atvirą kovą dėl taškų, žaidimas susiskirsto į savotiškas atakos ir gynybos fazes. Tuomet kiekvienas iš žaidėjų turi daugiau nei vieną progą pataisyti padėtį lentoje. Žaidžiant trise ar keturiese, šių galimybių lieka mažiau, sprendimai tampa labiau momentiniai, sunku numatyti, kurie langeliai, sulaukus savo ėjimo, tebebus neužimti. Atitinkamai kinta ir žaidėjų konfrontacija, kuri tampa mažiau asmeninė, nes kiekvienas ėjimas vienaip ar kitaip paliečia kitus du žaidėjus.

content DR

Vidus irgi neblizga, bet kortelės, gal dėl savo mažo dydžio atrodo pakankamai dailiai.

Žaidimą išbandžiau visose įmanomose sudėtyse. Žaidžiant dviese, jis truko ilgiausiai, nes, kaip ir minėjau, žaidėjai turi pakankamai erdvės planuoti kelis ėjimus į priekį. Keturiese —  žaidimas greičiausias ir sėkmės įtaka juntama labiausiai, nes kažkam panaudojus ypač daug taškų duodančias ar atimančias korteles, lieka labai mažai galimybių jas neutralizuoti, nebent turėtum vieną iš gan retai pasitaikančių specialių kortelių. Kaip bebūtų keista, įdomiausias žaidimas buvo trise. Tempas išlieka artimas keturių žaidėjų tempui, tačiau čia tebėra erdvės strategijai, ypač žaidžiant I ir III aktus.

Kokybė
Žaidimo komplektacija ir kokybė vidutiniškai gera. Pačioje dėžėje pasigedau lovelių kortelių išrūšiavimui ir saugojimui ne žaidimo metu. Galima teigti, kad jie nelabai ir reikalingi, nes žaidimui naudojamos kortelės sužymėtos labai patogiai ir išrūšiuojamos greitai. Kita vertus, „Beowulf“ yra vienas tų greitų ir paprastų žaidimų vakarui, todėl net ir 5 minutės, praleistos atrinkinėjant komponentus, gali erzinti. Tokie žaidimai turi būti daromi taip, kad atidaręs dėžę, žaisti galėtum iš karto.

Lietuvoje parduodama baltiška žaidimo versija komplektuojama su dokumentacija trimis kalbomis (lietuvių, latvių, estų). Lietuviškose taisyklėse yra smulkių neatitikimų, bet rimtos įtakos eigai jie neturi. Visumoje taisyklių vertimas yra geresnis, nei vidutiniškas, naudojimui tinka, bet jei nėra kalbos barjerų, rekomenduočiau siųstis anglišką versiją.

Žaidimo lenta padaryta su viengubu kantu lenkimui. Netyčia pabandžius ją išlenkti į priešingą pusę,  ji lūžta. Nevykęs sprendimas, turint galvoje, kad lenta vartoma ir lankstoma nuolat. Testui gautą lentą sulaužiau, tad galiu pasakyti, kad žaisti tai visiškai netrukdo.

Akivaizdu, kad žaidimo gamintojai „Fantasy Flight Games“ didžiąją dalį žaidimo gamybai skirto biudžeto išleido Rainerio Knizia koncepcijos ir filmo pavadinimo įgyjimui. Kadangi pats žaidimas priskiriamas pigiųjų kategorijai, išbaigtai jo komponentų gamybai pinigų nebeliko. Antra vertus kiti žaidimo komponentai, iškirsti kartone, atrodo gan patvarūs, nors mano skoniui bendras vaizdas kiek per tamsus.

Privalumai
• Greitas. Priklausomai nuo žaidėjų nusiteikimo, viena partija gali trukti 30-90 minučių.
• Naujiems, ar stalo žaidimų nežaidusiems žaidėjams, taisyklės išaiškinamos per 5-10 minučių.
• Esant skirtingam žaidėjų skaičiui, skiriasi eiga.
• Sąlyginai nedidelė sėkmės įtaka.
• Žaidimo patirtį smarkiai įtakoja žaidėjų charakteris. Agresyvesnį žaidimą mėgstantys žaidėjai netruks pastebėti, kad be visa ko, Beowulf‘as dar ir labai azartiškas žaidimas.
• Tinka labai plačiai auditorijai.

Trūkumai
• Žaidimo tema, aprašas ir eiga turi mažai ką bendro, o tai greičiausiai ir atbaido tiek patyrusius stalo žaidimų gerbėjus, tiek naujokus.
• Komplektacija galėtų būti aukštesnės kokybės.

playset DR

Išvada
Mano namuose šis žaidimas be jokio abejonės pakeis „Ticket to Ride“, kurį vienintelį iki šiol naudojau svečiams užimti. Taisyklės paaiškinamos greitai, eiga sparti, azartiška, plius palieka pakankamai erdvės bendravimui. Pergalei įtakos gali turėti tiek sėkmė, tiek blefas, tiek bendravimas su kitais žaidėjais, bet reikšmingiausiu akcentu išlieka loginis mąstymas, gebėjimas žaibiškai vertinti situaciją, susikaupti prieš savo ėjimą.
Šiuo metu „„Beowulf“ filmo stalo žaidimo“ kaina gerokai smukusi, tad jis visai rekomenduojamas turėti namuose, tinka ir kaip dovana esamiems ar būsimiems stalo žaidimų mėgėjams.

Kaip „Beowulf The Board Game“ paversti originaliuoju „Kingdoms“.

Žaidimo taisykles anglų kalba.

Komentarai

3 komentarai
  1. laborantas 2011/06/14 Atsakyti
  2. Toxis 2011/06/15 Atsakyti
  3. boardgames 2011/07/11 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *