Skyshine’s BEDLAM Apžvalga | Lenkija 1999

Jei žaidimas yra sunkus, bet nesudėtingas, tai tu į jį įdėsi daug laiko. O jei įdėsi daug laiko, tai ir pradėsi sakyti, kad tau jis patinka – taip veikia roguelikes. „„Bedlam““ – arba „Skyshine’s BEDLAM“, kaip rašo Steam – galima apibūdinti būtent šiuo žodžiu. Tačiau jis yra daug gražesnis ir daug ambicingesnis nei paprastas roguelike.

Tarakonai ir šautuvai yra geriausiai prisitaikę išgyventi apokalipsę

Tarakonai ir šautuvai yra geriausiai prisitaikę išgyventi apokalipsę

„Bedlam“ pasaulį norima aplipdyti jau pažįstamomis etiketėmis: “Fallout susitinka Borderlands”, “X ir Y vaikas” bei kitokios klišės, leidžiančios greičiau aprašyti (clickbait’inti) žaidimą. Nėra tam reikalo: Byzantine yra ateities miestas, kapitalistinės utopijos/distopijos perpildytas miestas vidury futuristinių karų nualintos dykros. Staiga pasirodo Mechanikas ir su milžinišku Crawler pradeda organizuoti ekspediciją per „Bedlam“ (Beprotnamio) dykras į mitinį Aztec city, kur gyvenimas dar geresnis. Crawler prikraunamas keleivių, naftos, mėsos, pasikviečiamas tuzinas sargų, ir vienos milžiniškos mašinos konvojus pajuda.

Jei aš norėčiau būti tingus (ir dažnai noriu) pavadinčiau tai futuristiniu postapokaliptiniu „Banner Saga“ kuris yra daug labiau orientuotas į resursų valdymą ir kovas nei veikėjus ar pasaulį. Tokiu principu primintų ir FTL, bet, mano požiūriu, yra nemažai svarbių skirtumų.

Svarbus skirtumas: milžiniškas, antžeminis sunkvežimis

Svarbus skirtumas: milžiniškas, antžeminis sunkvežimis

Didžiausias peilis žaidime – kovos. Į vieną įsivelsi vos išvykęs iš miesto, o pakeliui bus dar daugiau. Taktinės kovos ėjimais, kareiviai atsitiktinai išdėstomi lauke, kiekvieną ėjimą turi du veiksmo taškus ir gali juos išnaudoti kaip nori ir ant kurio nori veikėjo. Tačiau! Kovos metu privalai rinkti mūšio lauke besimėtančius resursus, kitaip tikrai nepakaks naftos, mėsos ir batarėjų. Tuo pat metu turi taikstytis su tuo, kad kiekviena klasė turi labai griežtai apibrėžtą šaudymo ribą. Jei įsivaizduosi, kad snaiperis stovi didoko apskritimo centre, tai jis gali šaudyti tik į priešininkus tiksliai stovinčius ant apskritimo briaunos.

Ir kiekviena klasė elgiasi skirtingai. Tačiau snaiperiai beveik nejuda iš vietos ir miršta nuo vienos bet kokios atakos. Kitos klasės yra kiek patvaresnės, bet ne tiek daug žalos bedaro, o kartais juk reikia priešus užmušti vienu šūviu. Užtat priešai gali tą patį padaryti tavo komandai, be to, kiekviena iš keturių rūšių – mutantai, kyborgai, robotai ir banditai – turi tam tikras individualias galias. Aha, o dar jei leisi jiems šeimininkauti mūšio lauke, tai jie gali pasiekti specialų ėjimą, kuriame turi tris veiksmo taškus.

Nelaimė tame, kad tų gražių mašinų niekaip neutilizuosime

Nelaimė tame, kad tų gražių mašinų niekaip neutilizuosime

Derėtų pažymėti, kad kovoje kritę veikėjai nebeatsikelia, o sužeisti gyja lėtai, nebent patobulintum Crawler. Tačiau tam reikia batarėjų, o šios naudojamos ir laikiniems bet stipriems mūšio lauko pastiprinimams. Panašiai kaip su FTL varžtais ar „Banner Saga“ žymumo taškais, tad tai – labai vertingas ir retas resursas.

Be kovų dar tave pjauna kelionės ir resursų planavimas. „Bedlam“ yra suskirstytas sektoriais, kuriuos valdo viena ar kita frakcija – vis kita pradėjus naują žaidimą. Tuo pačiu tie sektoriai gali turėti nuo pat žaidimo pradžios regimas resursų saugyklas, tik pasiek jas. Tačiau beveik niekad nežinia, kaip kelias per sektorių vingiuos. O ir šalikelėje gali nuklysti bei ieškoti nuotykių. Tik tiek, kad viskas kainuoja laiką, mėsą ir degalus. Tad reikia gerai suktis mūšiuose.

O kiekviena diena praleista žaidime didina vietinių suvokimą, kad į jų valdas įsibrovė prašalaitis. Ir nuo to susidūrimai su priešais tampa sunkesni, o ir marodierių karaliumi apsiskelbusio Viscera kariai lipa tau ant kulnų.

Štai vienas mano veteranų. Įdomu tai, kad net ir pasirinkimo meniu jų rubas pasikeičia

Štai vienas mano veteranų. Įdomu tai, kad net ir pasirinkimo meniu jų rubas pasikeičia

Be mūšių pasitaikys ir tekstinių nuotykių. Šie yra gerai parašyti, nors dažniausiai trumpi. Pasaulis prieš krytį buvo technologiškai pažangus, bet ir apsunkintas kapitalistinio pertekliaus, tad rasi to pėdsakų, pavyzdžiui, ginklų prekybos centrą WAR MART. Kai kurių nuotykių sprendimas priklauso ir nuo tavo pakeliui rastų daiktų ar priimtų veikėjų. Kitaip nei originalioje „Fallout 3“ pabaigoje, čia galima pasinaudoti radiacijai atsparaus mutanto paslaugomis. Aišku, nuotykiai gali baigtis ir blogai, arba pasiūlyti mainyti keleivius į degalus ar mėsą.

Džiugu akiai, kad žaidimas taip gerai iliustruotas. Detalus, ryškus, žaismingas meno stilius primena geresnius komiksus, tarsi perkelia į naujesnius „Judge Dredd“ leidimus, „Metabarons“ ir panašiai. „Bedlam“ yra brutalus, bet ne per daug rimtai save vertinantis pasaulis, ir tą matysi tiek iš teksto, tiek ir iliustracijų. Muzikinė ir garso pusės galėtų būt stipresnės, bet, svarbiausia, šios neerzina, o tai jau pliusas.

„Skyshine’s BEDLAM“ yra dar vienas puikus „kelionių roadlike“ stovintis šalia FTL bei „Convoy“ ir šiek tiek primenantis daug ambicingesnę, originalesnę ir asmeninę istoriją turinčią „Banner Saga“. Kartu jis yra ir daug sunkesnis nei bet kuris iš išvardytų žaidimų ir reikalaus daug daugiau pastangų, kraujo ir prakaito. Tikras beprotnamis.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *