Battlefield: Bad Company 2 | Karas kiekvienai dienai

Kadangi Battlefield: Bad Company 2 jau apžvelgė dalis mūsų draugų, kažkaip nebematau prasmės kartotis. Iš esmės lyg ir pritariu geimeris.com ar games.lt autorių išsakytoms mintims. Todėl šį kart labai į detales nelysiu. Geriau parašysiu, kodėl šitas žaidimas yra numeris vienas visiems kažualams ir eilinį sykį pabambėsiu. Nes bambėti smagu.

Bambesio tema labai paprasta. Kokio velnio DICE ir EA padarė tai, ką padarė? Žinoma, kad kalbu arba apie žaidimo siužetą, arba apie pavadinimą. Skirtumo kaip ir nėra, nors iš tikro tai jis yra, nelygu kuriuo kampu žiūrėsi. Bet pirma atiduodu duoklę tiems kas vis tik tikisi apžvalgos.

Trumpa apžvalga

Battlefield: Bad Company 2 — labai gera šaudyklė tiems, kas mėgsta įdomiai pasišaudyti tinkle. Mano subjektyviu požiūriu tai geriausia šaudyklė visiems tiems, kad nori pašaudyti, bet nenori priartėti prie turnyrinio šaudyklių formato. Taip pat tiems kuriuos užknisa amžini „Modern Warfare“ rush‘ai ir/arba žmonės tiesiog neranda sau vietos „random“ serveriuose ir mieliau žaistų tik draugų kompanijoj. Įrašo pabaigoje apie tinklo režimą galėsite paskaityti plačiau.

Vieno žaidėjo istorija absurdiška ir jau girdėta, bet grubiai šnekant jos pakanka tam, kad prisiverstum pereiti žaidimą iki galo.

Garso efektai. Sprogimai, šūviai! Ir priklausomai nuo aplinkos kintantis aidas… Betoniniam bunkeryje pykštelėjęs iš AK47 jautiesi kaip gavęs „flashbang‘ą“, atviruose slėniuose net ir prabėgus kuriam laikui po paskutinio šūvio, mūšio garsai tebeaidi. Jėga! Ypač kai ropoji kokiomis džiunglėmis ir prasideda mini susidūrimas. Riksmai, nurodymai, palaidos, retos šūvių serijos… „Бросаю осколочную!“, — riksmas, lyg signalas pradėti puolimą. Pauzė. Sprogimas ir tada jau užverda…

screen4_large

Sakyčiau sėkmės receptas „Conquest'ui...“

Šiaip jei žmonės sako, kad „Call of Duty: Modern Warfare 2“ „atidirba“ kiekvieną už žaidimą sumokėtą litą… Tai „Battlefield: Bad Company 2“ žaidėjui šalia grąžinto lito išmoka dar „červoncą“ dividendais.

Žodžiu viskas lyg ir savo vietose, bet pliusų DICE tai neprideda. Štai čia ir priartėjam prie bambesio. Kokio velnio? Aš klausiu…Kokio velnio!?

Bet tai kokio velnio?
Kodėl „Battlefield: Bad Company 2“ vadinasi „Battlefield: Bad Company 2“? Kokio velnio reikėjo jį leisti ant asmeninių kompiuterių? Kokio velnio reikėjo keisti istoriją ir stilistiką žaidime, kurį fanai atvirai vadino geriausiu visų laikų ir tautų žaidimu apie modernią karybą? Kodėl reikėjo klonuoti tiesioginį savo konkurentą? Sakydamas „klonuoti“ aš prisimenu savo išvedžiojimus „Dante‘s Inferno“ apžvalgoje ir drąsiai pareiškiu, BFBC2 yra klonas. Šį kartą tai geresnis klonas, nes visi dalykai kurie yra bendri „Call of Duty: Modern Warfare 2“ ir „Battlefield: Bad Company 2“ žaidimams, DICE produkte padaryti geriau. Absurdiška istoriją jie pasakoja geriau. Lygių dizainas geresnis. DI geresnis. Ginklų balansas vienam žaidėjui geresnis. Yra technika kurią tikrai gali kažkiek valdyti. BFBC2 daugiau humoro, todėl dalį idiotiškų sprendimų galima suversti būtent ant jo. Atvirai pasakysiu. Jei BFBC2 būtų pavadintas kaip nors, „Battlefield 2012: Today‘s Warfare“ aš jį vertinčiau visiškai kitaip. Galbūt kaip iššūkį „Infinity Ward“, galbūt kaip savo jėgų bandymą, gal kaip parodiją… Tai nebūtų pirmas kartas dviejų leidėjų ir jų satelitų kovos istorijoje. Kažkada būtent tokiomis priemonėmis buvo pagimdyta ir pati „Call of Duty“ serija. Bet!

screen5_large

Ginklų netikslumo pasekmė — augantis akstinas būti šalia komandos narių. Vamzdžių kiekis tikrai turi didelę reikšmę nes tikimybės yra dvi. Tie kas paprastai pataiko, atsitiktinai gali nepataikyt. Tiek kas paprastai nepataiko, daro atsitiktinius „Headshot“. Gal ir nesąžininga kažkieno atžvilgiu, užtat visiems įdomu.

Bet jei žaidimo pavadinime yra „Bad Company 2“ aš nenoriu jokių įrodymų tam ką jau žinau. Aš žinau, kad pirma dalis buvo neprilygstamai geresnė, nei bet kas ką galėjo pasiūlyti konkurentai. Taip tai buvo grynai emocionalus vertinimas, bet būtent jis formavo lūkesčius antrai daliai, o taip pat ir jos vertinimą. Greičiausiai todėl širdyje palaikau games.lt autorių Foxį, kuris visiškai nepelnytai BFBC2 įvertino septynetui. Teisūs ir komentatoriai kurie sako, kad žaidimas vertas (kur kas) daugiau. Tas tiesa. Tačiau nepaisant to, kad BFBC2 yra galimai geresnis už žaidimą X, jis be abejo yra prastesnis nei pirmoji dalis. Regresas privalo būti vertinamas neigiamu balu. Foxiz kaip ir dauguma šio žaidimo gerbėjų namuose turi ir žaidimams naudoja konsolę, todėl jam vienodai šviečia, ką mano ir ko nori AK gerbėjai. Kartais „kitokie“ žaidimai patys savaime įtakoja sprendimą pirkti konsolę ir pirmoji „Bad Company“ dalis buvo kažkiek kitokia. Puikiai sustyguota tinklo šaudyklė, kurioje esantis režimas vienam žaidėjui tapo vinimi. Siužeto, personažų, humoro, atmosferos, charizmos prasme. Tai buvo savotiškas „Buffalo Soldiers“ ar „Three Kings“ spin–off‘as tiems kas labiau mėgsta ne stebėti, o žaisti. Todėl EA ir DICE vienareikšmiškai padėjo ant tų, kurie savo pozityviais atsiliepimais aplink naują subfrančizę sukūrė aureolę. Už tai jie nusipelno žaibų.

GOD DISAPPROVES! YOU HEAR ME DICE?

screen6_large

L33t pwn'ing ekstremalams BFBC2 gali nepatikti ir dėl to, kad pernelyg dažnai čia pasijunti maža, kažko labai didelio dalimi...

Tu bent jau į boxart‘ą žiūrėjai?
Be abejo galima mane kaltinti nereikšmingų dalykų dramatizavimu, nurodant, kad štai ant dėžutės parašyta, kad čia on–line shooter‘is, net nick‘ai virš personažų sudėti (nice touch beje). Aš tikrai nemėginsiu nuginčyti tokių argumentų ar nuneigti menką vieno žaidėjo kampanijos reikšmingumą. Bet jei jis toks nereikšmingas, tai kodėl „Bad Company 2“? Tai viso labo subfrančizė. Žmonės žino kas yra „Battlefield“ serija, tad po dvitaškio buvo galima drąsiai parašyti bet ką. Spėju, kad dalis atsakymo į klausimą ir slypi būtent vieno žaidėjo režime. Taip jis nereikšmingas AK gerbėjams, kurie išvis pirmos dalies nematė. Sutinku, kad jis pakankamai nereikšmingas ir bendrame plane. Ale vistiek, kažkas iš EA ir DICE nusprendė, kad sąvoka „Bad Company“ yra pakankamai svari. Nes ji puikuojasi ant dėžutės. Kita vertus čia pat buvo nuspręsta, kad tai ką iš esmės apibrėžia žaidimo pavadinimas yra visiškai nesvarbu. Nes leiskit pastebėti… BAD COMPANY ir šio žaidimo tinklo režimas NETURI ir NETURĖJO NIEKO BENDRA. Niekada. „Bad Company“ esmė glūdėjo vieno žaidėjo kampanijoje kuri yra visiškai sumaitota. Ir dėl to aš labiausiai kaltinu PC. Žaidimo pasirodymas šioje platformoje suteikė progą, o gal net pastūmėjo kūrėjus pristatyti blogą kompaniją iš naujo. Nes realiai tai nėra nei tęsinys, nei spin–off‘as. Abi dalis sieja tik žaidimo herojai, kurie kartais papokštauja, daugiau jokių sąlyčio taškų nėra. Vadinasi tai visiškai naujas žaidimas pažymėtas skaičiuku 2. Man tai kvepia apgaule. Tebūnie nedidele, bet apgaule.

Ir tai mane atveda prie dienos klausimo. Jei kūrėjas išleidžia naują frančizę ir ją priima gerbėjai, kiek „akcijų“ gauna gerbėjai? Turiu galvoj… Negi tiems žmonėms kurie pirko pirmą dalį ir patenka į „Top Buck“ segmentą leidžiant antrą, nenusipelno bent minimalios pagarbos? O jų atliktas „Word of Mouth“ marketingas? Nes jei gerbėjai negauna nieko, ko verti tada skaičiukai prie žaidimų? Ir apie tai turėtų galvoti ne kūrėjai, o žaidėjai. Bet aniems plačiąja prasme nusispjaut, nes realiai daugeliui vieno žaidėjo režimas jau senai tapo papildu tam atvejui jei staiga dings internetas. Kalbėdamas „Login“ sakiau, kad šaudyklių žanre internetas pradėjo kūrybinę krizę. Dabar sakau, kad BFBC2 tą tobulai iliustruoja.

screen10_large

Pwning fortress is ready... All aboard!

O užvis labiausiai stebina sprendimas iš „Battlefield“ padaryti „Modern Warfare“, „Medal of Honor: Modern Warfare“ pasirodymo išvakarėse. C’mon…

Niekas, nieko neišdūrė
O su tinklu viskas gerai. Iš esmės dėl dviejų dalykų. BFBC2 tinklo režimo stuburą tebesudaro komandinis žaidimas ir tam tikras disbalansas. Žaidimas išbalansuotas tyčia ir tai padaryta tam, kad kiekvienas galėtų gauti maksimumą malonumo iš žaidimo, bet pergalė praktiškai visada atitenka tiems kas jos siekia. Vertinant iš mano požiūrio taško, BFBC2 mesti kaltinimai dėl „camper‘ių“, „grenade spam‘o“ ar kitų minorinių problemų, nuo žaidimo nuteka kaip nuo žąsies plunksnų vanduo. Jei kažkas pasiekia nirvana tupėdamas krūmuose ir šaudydamas kilometro atstumu, tai jo teisė taip ir elgtis. Man asmeniškai jie netrukdo ir niekaip neįtakoja mano noro laimėti. Šiuo atveju atsitiktinis ir retas patekimas į tokio veikėjo taikiklį manęs visiškai neerzina, anaiptol… Logiška būtų manyti, kad labiau erzinti turėtų žmonės agresyviai spaudžiantis kontrolės taškus ar „M–Com“ stotis, nes būtent jie kenkia tiems kas turi tikslą laimėti. Tą pačią dieną kai mane suerzins snaiperiai, aš pasiimsiu peilį, keturratį ir organizuosiu medžioklę su varovais. Turiu tam teisę ir priemones. Nematau prasmės inkšti.

om

Bendras gerą žaidimą garantuojantis paketas atrodo taip:
Asmeninės pergalės mažos — ir jos skaičiuojamos taškais. Konkrečiai Tavo žaidimo progresas yra skaičiuojamas taškais, kurie skiriami už kiekvieną naudingą darbą. Pataisei tanką? Va tau taškų. Nušovei priešą? Prašom taškų. Tas priešas taikėsi į komandos draugą? O! Juk tai „bonus“ taškai! Tas pats galioja vėliavų grobimui, gynybai, minavimui, išminavimui ir t.t. Kiekvienas pirstelėjimas kurį galima pamatuoti duoda taškų, kiekvienas taškas artina žaidėją asmeninių tikslų link. Nesvarbu kas tai, medaliai, nauji ginklai ar specialios savybės.
• Bendros pergalės didelės — Siekti bendros pergalės analogiškai stumia ta pati taškų sistema. Nes kur kas daugiau taškų gauni jei kiekvienas tavo atliktas veiksmas kažkaip įtakoja 4 žmonių būrį kurio dalimi esi pats. Ir aš labai mėgstu, kai mano būryje yra bent vienas atsargesnis camper‘is. Po mirties gali atgimti viename iš žemėlapio taškų, arba šalia vieno iš būrio draugo, aišku jei jis gyvas. Nugesus puolimui, dažniausiai gyvi ir lieka būtent camper‘iai kurie pasitarnauja puolančiai jėgai kaip teleportai. Kaip ten bebūtų, norint laimėti privalai pasijusti žaidimo dalimi ir pagauti bendrą tempą. Privalai laiku atvaryti tanką ir pralaužti kietai apsikasusią gynyba, turi pastebėti, kad būryje nėra mediko ir stverti vaistinėlę, turi nujausti permainas komandos ir priešo strategijoje. Jei visa tai darai ar stengies daryti, pergalės skonis būna ypač saldus. Net jei „Leaderboard‘e“ esi trečias nuo galo, žinai, kad kiti tiek taškų nepririnktų, jei ne Tavo pasiaukojimas krūtine dengiant ambrazūras. Aišku pasitaiko momentų kai komandas balansuojantis mechanizmas subyra ir tu patenki į mūšį kur nugalėtojas aiškus dar jam neįpusėjus. Taip nutinka, tai greitai pajuntama, o pakeisti mūšio lauką labai paprasta.
• Technika ir ginkluotė — Būtent technika ir ginkluotė lemia tai, kad man sunku įsivaizduoti rimtą BFBC2 turnyrą prieš tai neįvedus kažkokių apribojimų. Žaidžiant ne turnyre, visi žaidėjo atradimai yra sveikintini. Nes atrasti ir veikti tai kas tau malonu — kiekvieno žaidimo esmė. BFBC2 turi nugriaunamus namus, niokojamas aplinkas, beprotišką matymo lauką ir gausybę stacionarios ir mobilios technikos. Praktiškai bet kuriame lygyje rasi ir miško tankmės sėlinimui ir autostradą tankams ir dangų skrydžiui sraigtasparniu. Įrangos daug, bet jos tikslumas toli gražu neprilygsta „Modern Warfare“. BFBC2 susišaudymai vidutiniais atstumais dažnu atveju primena loteriją, kurioje daugiau laimingų bilietų turi kulkosvaidžiai.  Bad Company ginklai žiaumoja amuniciją kaip pamišę, jų užtaisymas skausmingai lėtas, o sklaida… Na kalbant apie šturmo automatus, tai šaudyti jais tas pats kas bandyti pripildyti stiklinę vandens tam naudojant gaisrininko šlangą.

ups

Ups...

 

Taip šios savybės gali suerzinti jei galvoji, kad esi kietas, bet šitas durnas žaidimas nepataiko. Ale žiūrint iš kitos pusės, BFBC2 ginkluotė sulygina šansus. Kautynės būna chaotiškos, pusė mirčių atsitiktinės, bet svarbiausia tai, kad visi gauna pašaudyt! Mechanikos prasme tai irgi turi šiokių tokių privalumų. Tai vienas tų retų žaidimų, kur maži žaidėjų būriai, kovodami vidutiniais ar dideliais atstumais, išties gali naudoti dengiančios ar koncentruotos šturmo ugnies taktiką. Žaidėjo įgūdis vamzdžių kiekį gali pranokti tik ypač artimame konflikte.

• Taškai už kiekvieną pirstelėjimą — juos jau minėjau, tad žinot ką jie reiškia jums asmeniškai. O bendrame plane? O bendrame plane tai reiškia, kad žemėlapyje atsiradus sraigtasparniui, piloto vietą užėmęs žaidėjas palauks kulkosvaidininko. Medikas paduos vaistinėlę. Inžinierius paremontuos tanko buferį. Tai nėra nei dogma nei taisyklė, pasitaiko visokių kautynių ir visokių komandos draugų, bet tikimybė sulaukti nepažystamo žmogaus pagalbos čia didesnė. Daug didesnė nei kur kitur.

Žodžiu… BFBC2 yra geriausias komandinis tinklo shooter‘is ever*. Nes tai žaidimas kuris priklauso žaidėjui**. „Casual stuff“ kitaip tariant.

* Šis apibūdinimas netaikomas ekstremalo žaidėjų tipui, o taip pat TF2 gerbėjams. TF2 irgi pats geriausias, tiesiog jis iš „kitos operos“.

** Tuo atveju jei BFBC2 nuspręsta žaisti su PS3/X360.

Komentarai

65 komentarai
  1. ZZ1 2010/03/31 Atsakyti
  2. Foxiz 2010/03/31 Atsakyti
  3. ZZ1 2010/03/31 Atsakyti
  4. Xanthus 2010/03/31 Atsakyti
  5. Artojas 2010/03/31 Atsakyti
  6. ZZ1 2010/03/31 Atsakyti
  7. Xanthus 2010/03/31 Atsakyti
  8. Artojas 2010/03/31 Atsakyti
  9. ZZ1 2010/03/31 Atsakyti
  10. Syv 2010/04/01 Atsakyti
  11. Originalas 2010/04/01 Atsakyti
  12. Originalas 2010/04/01 Atsakyti
  13. Artojas 2010/04/01 Atsakyti
  14. Originalas 2010/04/01 Atsakyti
  15. Xanthus 2010/04/01 Atsakyti
  16. Artojas 2010/04/01 Atsakyti
  17. Originalas 2010/04/01 Atsakyti
  18. TeaR 2010/04/02 Atsakyti
  19. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  20. Artojas 2010/04/02 Atsakyti
  21. TeaR 2010/04/02 Atsakyti
  22. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  23. Artojas 2010/04/02 Atsakyti
  24. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  25. Artojas 2010/04/02 Atsakyti
  26. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  27. Artojas 2010/04/02 Atsakyti
  28. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  29. Artojas 2010/04/02 Atsakyti
  30. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  31. Artojas 2010/04/02 Atsakyti
  32. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  33. Originalas 2010/04/02 Atsakyti
  34. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  35. Artojas 2010/04/02 Atsakyti
  36. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  37. ZZ1 2010/04/02 Atsakyti
  38. Patarejas 2010/04/02 Atsakyti
  39. Artojas 2010/04/03 Atsakyti
  40. Patarėjas 2010/04/03 Atsakyti
  41. ZZ1 2010/04/03 Atsakyti
  42. feLenius 2010/04/03 Atsakyti
  43. Originalas 2010/04/03 Atsakyti
  44. feLenius 2010/04/03 Atsakyti
  45. Originalas 2010/04/03 Atsakyti
  46. Artojas 2010/04/03 Atsakyti
  47. Originalas 2010/04/03 Atsakyti
  48. Patarejas 2010/04/03 Atsakyti
  49. feLenius 2010/04/03 Atsakyti
  50. Foxiz 2010/04/04 Atsakyti
  51. Originalas 2010/04/04 Atsakyti
  52. ZZ1 2010/04/04 Atsakyti
  53. feLenius 2010/04/04 Atsakyti
  54. Originalas 2010/04/04 Atsakyti
  55. feLenius 2010/04/04 Atsakyti
  56. Vaidog 2010/04/06 Atsakyti
  57. Artojas 2010/04/06 Atsakyti
  58. Simakas 2010/04/10 Atsakyti
  59. Originalas 2010/04/11 Atsakyti
  60. LaFleur 2010/04/14 Atsakyti
  61. feLenius 2010/04/15 Atsakyti
  62. tomas 2010/05/17 Atsakyti
  63. Rimas 2010/07/24 Atsakyti
  64. PATR10T 2010/10/02 Atsakyti
  65. Artojas 2010/10/02 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *