Battlefield 3 | Originalai, Tu melagis

Norėjau šią, daugybę apsilankymų sugeneruosiančią antraštę palaikyti „Need for Speed: The Run“ apžvalgai, bet ten sugalvojau geresnę, tad teko pasinaudoti „Battlefield 3“. Irgi visai tinkama proga. Aš už nuomonių skirtumą, bet akivaizdžiai meluoti… Na paprasčiausiai negražu, o „Battlefield“ šiemet geresnis už savo konkurentą. Pačiu blogiausiu ir bendriausiu atveju — jie vienodi.

Tikslumo dėlei pabrėžiu, kad didžioji dalis įspūdžio sudaryta žaidžiant BF3 su PS3. Išbandžiau ir AK versiją, tam kad pamatyčiau viską kas joje taip baisu. Nieko baisaus nepamačiau, išskyrus su MP susįjusius hm… išvedžiojimus. Apie tai truputį vėliau.

Šiuo konkrečiu atveju aš labiau į reikalą žiūriu per dviejų pavadinimų konfrontacijos prizmę ir nekreipiu dėmesio į skonio reikalą, o būtent jis ir įtakoja reikšmingiausą abiejų žaidimų elementą — daugelio žaidėjų režimus. Jų paprasčiausiai negalima lyginti, tad ir ginčytis dėl jų kvaila.

Šiuo momentu panorau viską mesti ir šokti į kautynes tinkle. Ant „Frostbite“ galima loti kiek nori, bet kai tu gali išnešti sieną velniop — tai gali. Žaismo, imersijos, taktikos prasmėmis, bet kokia griūnanti siena (o šiemet ji tai daro „sumaniau“ nei pernai) yra neprilygstamai geriau, nei negriūnanti siena.

„Co–op“ ko gero vienintelis elementas kur „Modern Warfare 3“ tiek popieriuje, tiek realybėje gerokai pranoksta „Battlefield 3“ ir tikiu — yra žmonių kuriems tai lemiamas faktorius renkantis žaidimą. Tiesiog vertinant proporcijas, galbūt jų nėra tiek daug, kiek bandomas išpūsti šio režimo reikšmingumas. Aš nesakau, kad jis nereikšmingas, man asmeniškai jis išvis sukuria didžiausią vertę MW3. Tiesa, šioje vietoje aš nekalbu apie tai, kad kažkuria prasme, sėdėjimas vienam tanke žudant „gyvus“ priešus, kai kam gali atrodyti kur kas tikresnis „co–op“ nei akligatvio gynyba nuo DI ordų.

Kampanija vienam žaidėjui, apie kurią tradiciškai ir rašysiu — iš esmės yra vienoda. Panaši istorija, panašios klaidos, panašūs skriptai, vietovės, veikėjai, bla, bla… Šioje vietoje „Battlefield 3“ yra geresnis už „Modern Warfare 3“ tiek, kiek tik įmanoma būt geresniu, kai lyginami du plačiąja prasme vienodi dalykai. Leiskit pavardinti paprastas priežastis kodėl taip manau.

Nežinau kaip kitiems, bet man šiemet labai patinka kūno svorio perteikimas per visokių lipimų, durų atidarymo ir darbo peiliu animacijas. Visa tai išlieka ir tinkle. Su savais privalumais (kai prieš papjaudamas gulintį snaiperį dar jį paspiri, užmezgi akių kontaktą...) ir trūkumais (kai eilini sykį neperšoki sienos).

Visų pirma susišaudymai. „Battlefield’e“ jie YRA. Aš turiu galvoje ne mygtukų spaudaliojimą, ne aklą tratinimą į viską, į ką sugebi pataikyt bėgdmas link „checkpoint’o“, ne apie šimtų teroristų nužudymą, kai kiekvieno jų žūtis turi apvalų nulį įtakos žaidimo procesui. Ne, aš kalbu apie susišaudymą kur žaidėjas vis tik kažką reiškia. Kur nukautas priešas yra realus ir apčiuopiamas -1 pasipriešinimo gretose. „Battlefield 3“ tokie susišaudymai yra. Yra ilgi ir varginantys, trumpi ir nereikšmingi, paprasti kai varai kaip rembo ar parėdyti taip, kad vienintelis veiksmas kurį gali atlikt, jei nori žaisti toliau — šliaužimas. „Battlefield 3“ jų yra visokių. Taip dalis jų irgi pasodinti ant „script’ų“, taip dalyje jų matome tą patį sinchroninio puolimo ir mirties teatrą, bet… Nepriklausomai nuo to ar stoji į karą prieš visą RA, gainiojiesi teroristų pulką, ar nuo jo sprunki, kiekviename konflikte priešų skaičius yra baigtinis. Nušovei visus eini toliau, o ne atvirkščiai.

Didesni atstumai tarp checkpoint’ų tiems susišaudymams įkvepia dar daugiau prasmės, nes žuvus, neretai tenka peržaisti paskutines 5 minutes, o ne paskutinius 5 metrus. Tai įpratina saugotis tos antros kulkos, kuri paprastai tave „pakloja“. Su PS3 labiau nei su AK, tačiau teiginys su tam tikrom išlygom galioja abiem atvejais.

Kažkodėl prisiminiau tas gėdingas akimirkos kai su komandos draugais subėgam į patalpą per skirtingas duris ir kol akinam vieni kitus, mus po vieną išpjauna.

Gal kažkam tai ir atrodo kaip nereikšminga smulkmena, bet būtent baigtinis oponentų skaičius, geriau apgalvotas lygių dizainas, kruopštesni, išeitiniai konflikto script’ai ir nulemia tai, kad šaudyklė tampa bent jau panaši į šaudyklę. Žaisdami „Modern Warfare 3“ žaidėjai paprasčiausiai nepatenka į situaciją, kurioje reikia greitai priimti sprendimą. Jei instrukcijoje nenurodyta kitaip, ten visada bėgi į priekį. Žaidžiant „Battlefield 3“ kartais visai praverčia pagulėti, kartais priešingai, sustojimas reiškia mirtį, ir tai nėra „aprašyta“ misijos eiga. Žaidėjo sprendimas priimamas prasidėjus konfliktui, kai tu matai savo pajėgas, priešo pajėgas, lygio išsidėstymą, žinai tikslą ir nutari kaip jo pasieksi.

Dėl tų pačių priežasčių „Battlefield 3“ nepasižymi didele „epic moments“ gausa iš kurių sulipdytas MW3, tačiau tie epiniai momentai kurie čia yra, yra epiškesni savo paprastumu. Ir ten, ir ten jie fantastiniai, bet „Battlefield 3“ priverčia apie tai pamiršti, sutelkti dėmesį į tai kas įdomu. Tarkim ant bėgių pamauta skrydžio naikintuvu seka. Siužetiškai ji čia be ryšio, mechaniškai ji labiau primena filmą, nei žaidimą, bet emociškai… Ji nuneša viską, ką panašiomis sąlygomis siūlo MW ar MOH. Visų pirma dėl to, kad kas kartą per žinias stebėdamas nedraugiškų šalių bombardavimą nuo lėktuvnešių, aš noriu, kad jie niekada nebaigtų reportažo. Nuo denių kylantys lėktuvai, tomahaukai ir visas tas chaosas, kuris tuo pat metu primena ir labai didelę šventę tiems kas jūroje. Man tai nepaprastai gražu (estetiniu, ne kokiu kitokiu požiūriu), nes tai ir yra moderni karyba. O čia visa tai keleivio akimis. Pamatai kaip jie kyla, kaip formuoja rikiuotę… Tada pamatai Pugačiovo Kobrą. Veiksme. Senai norėjau tai pamatyti būtent kaip kovinį, o ne akrobatinį manevrą.

Prisisek saugos diržus, skrisi keleivio teisėmis.

Tas pats liečia ir šuolį parašiutu, važiavimą Paryžiaus gatvėmis ar tankų mūšį. Kūrėjai nebijo keisti žaidimo ritmo, meistriškai sukuria pauzes, žaidžia su emocijom ir bent jau mėgina sukurti laisvės iliuziją. Tiesą sakant šį kartą žaidimai apskritai galėtų susikeisti pavadinimais. „Battlefield’e“ daug karybos, daug radio pokalbių ir taktinio planavimo. Žaidimo proceso prasme jis kaip ir bereikšmis, bet vėlgi jei žmonės renkasi žaidimus apie modernią karybą, tai stebėti įdomu.

Taikliau parinktos ir geografinės veiksmo vietos. Taikliau vien ta prasme, kad siužetas nors ir būdamas identiškai nerišlus, vis tik atrodo įtikinamiau. Net kalbant apie visiškai identiškus dalykus, kaip pavyzdžiui stovėjimas prie sunkiojo kulkosvaidžio, BF3 tai daryti smagiau, dėl garso.

Komentarai

90 komentarų
  1. Paulius 2011/12/01 Atsakyti
  2. Foxiz 2011/12/01 Atsakyti
  3. Nowitzkis 2011/12/01 Atsakyti
  4. Originalas 2011/12/01 Atsakyti
    • Kushlewskij 2011/12/02 Atsakyti
    • Rokas A. 2011/12/02 Atsakyti
    • xvitalka 2012/05/20 Atsakyti
  5. Giedrius 2011/12/02 Atsakyti
    • Originalas 2011/12/02 Atsakyti
      • xvitalka 2012/05/20 Atsakyti
  6. Kaj 2011/12/02 Atsakyti
  7. Kushlewskij 2011/12/02 Atsakyti
  8. Originalas 2011/12/02 Atsakyti
    • Originalas 2011/12/02 Atsakyti
      • Kaj 2011/12/02 Atsakyti
      • Artojas 2011/12/02 Atsakyti
        • Rokas A. 2011/12/02 Atsakyti
        • Originalas 2011/12/02 Atsakyti
          • Artojas 2011/12/02
          • Originalas 2011/12/02
          • Kaj 2011/12/02
          • Originalas 2011/12/02
    • xvitalka 2012/05/20 Atsakyti
  9. XXYYZZ 2011/12/02 Atsakyti
  10. Artojas 2011/12/02 Atsakyti
    • Originalas 2011/12/02 Atsakyti
      • Kaj 2011/12/02 Atsakyti
        • Originalas 2011/12/02 Atsakyti
          • Artojas 2011/12/02
          • Kaj 2011/12/02
          • Originalas 2011/12/02
          • Kaj 2011/12/02
      • xvitalka 2012/05/20 Atsakyti
  11. Dapp 2011/12/02 Atsakyti
    • Nowitzkis 2011/12/02 Atsakyti
      • Artojas 2011/12/02 Atsakyti
        • Kaj 2011/12/02 Atsakyti
        • Originalas 2011/12/02 Atsakyti
  12. ZZ1 2011/12/02 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/02 Atsakyti
  13. Trečias Varnas 2011/12/03 Atsakyti
    • Kushlewskij 2011/12/03 Atsakyti
  14. PATR10T 2011/12/03 Atsakyti
  15. Wrestler 2011/12/03 Atsakyti
  16. Originalas 2011/12/03 Atsakyti
    • xvitalka 2012/05/20 Atsakyti
  17. Patarejas 2011/12/03 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/03 Atsakyti
  18. Kamrup 2011/12/03 Atsakyti
  19. Originalas 2011/12/03 Atsakyti
    • Nowitzkis 2011/12/04 Atsakyti
      • Originalas 2011/12/04 Atsakyti
        • Artojas 2011/12/04 Atsakyti
          • Originalas 2011/12/04
          • Artojas 2011/12/04
          • Nowitzkis 2011/12/04
          • Giedrius 2011/12/05
  20. wr 2011/12/04 Atsakyti
  21. Daoer 2011/12/04 Atsakyti
  22. Ryouko 2011/12/04 Atsakyti
  23. Toxis 2011/12/05 Atsakyti
  24. beecool 2011/12/06 Atsakyti
  25. XawBlade 2011/12/06 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/06 Atsakyti
  26. Josiff 2011/12/06 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/06 Atsakyti
  27. XawBlade 2011/12/06 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/06 Atsakyti
      • Originalas 2011/12/07 Atsakyti
  28. Smauglys 2011/12/06 Atsakyti
  29. XawBlade 2011/12/06 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/06 Atsakyti
  30. Smauglys 2011/12/06 Atsakyti
  31. dXb 2011/12/06 Atsakyti
    • Originalas 2011/12/06 Atsakyti
      • dXb 2011/12/06 Atsakyti
        • Originalas 2011/12/06 Atsakyti
          • Artojas 2011/12/06
          • Originalas 2011/12/06
        • Originalas 2011/12/06 Atsakyti
  32. Kaj 2011/12/06 Atsakyti
  33. sernosnipas 2011/12/07 Atsakyti
  34. Exile 2011/12/11 Atsakyti
    • Originalas 2011/12/12 Atsakyti
      • xvitalka 2012/05/29 Atsakyti
  35. Marius 2012/01/06 Atsakyti
    • Artojas 2012/01/06 Atsakyti
      • Marius 2012/01/06 Atsakyti
  36. Staliunas 2012/01/17 Atsakyti
  37. kampinis 2012/08/11 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *