Assassin’s Creed: Pirates apžvalga

„Assassin’s Creed: Pirates“ — „Assassin’s Creed IV: Black Flag“ spin-off’as planšetėms. Iš jo tikėjausi labai daug, o tam turėjau keletą priežasčių. „Assassin’s Creed IV: Black Flag“ žaismas jūroje labai priminė visų svajonių, kurias sukėlė klasikiniai žaidimai apie piratus, įgyvendinimą. Tuo tarpu iškiliausias iš tų klasikinių žaidimų — „Sid Meyer’s: Pirates!“ šauniai startavo išmaniųjų įrenginių scenoje. Maniau, kad kurdami savo piratų versiją „Ubisoft“ žmonės tiesiog rengia perversmą laive, tačiau ilgainiui paaiškėjo, kad ne. „Assassin’s Creed: Pirates“ yra tiesiog neapibrėžiamo žanro žaidimas tiems, kam patinka laiveliai.

Po geros savaitės karibuose galiu pasakyti, kad mano pirato dienos „Ubisoft“ škūnoje buvo ypač keistos. Kas kartą paleidęs vairą ir išjungęs žaidimą pagalvodavau, kad daugiau prie jo negrįšiu. Tačiau prabėgdavo kelios valandos ir aš grįždavau. Tą keistą trauką paaiškinti nelabai sunku. Žaidimas gražus. Labai gražus. Žinoma, jis neprilygsta tam ką matėme žaisdami „Assassin’s Creed: Black Flag“, tačiau planšetėms skirta versija nėra vizualiai prastesnė. Tik paprastesnė. Mažiau detalių, mažiau oro kaitos, gerokai mažesnis matymo laukas, tačiau bendras vaizdas palieka tikrai gerą įspūdį. Tokį įspūdį „Pirates“ paliko man, plaukiojusiam tiek PS3, tiek PS4 vandenyse. Jei šis žaidimas pateks į rankas gyvenimo kitose platformose nemačiusiems žaidėjams, manau jie bus šokiruoti.

photo 2

Betikslis plaukiojims naudojant pirmo asmens kamerą yra pramoga. Jei tikite tuo, šis žaidimas kaip tik Jums.

Greta grožio turime ir šiek tiek žaismo. Karibai čia padalinti į keletą „sandbox“ tipo baseinų, kurių išmaišymui ir misijų įvykdimui gali prireikti pusdienio kito. Tad žaidimas atrodo labai didelis ir labai turiningas, ypač jei nesi matęs geriau. Aš, kaip ir dauguma serijos gerbėjų, esu matęs geriau, tad vien kūbiniai vandens metrai įspūdžio nedaro. Norisi ne tik plaukiot, bet ir užsiimti visa piratiška veikla. Pulti laivus, plėšti plantacijas, prekiauti grobiu. Žūklė ir įkaitų dramos irgi būtų visai nieko, o visa tai galėtų būti pateikta atsitiktinių užduočių fone. Tačiau viso to nėra (kalbėdamas apie žaidimus planšetėms, negali garantuoti, kad ir nebus). „Assassin’s Creed: Pirates“ siūlo labai nereikšmingą ir neįkvepiančią, bet socialiai atsakingą siužetinę liniją ir kelių rūšių papildomas misijas. Visos misijos, vertinant grubiai gali būti apibūdintos dviem žodžiais — lenktynės ir kautynės. Dėl lenktynių neturiu ką prikišti, nesvarbu ar varžomės su laiku, ar vejamės oponentą, jos įdomios. O štai kautynės tempia visą žaidimo patirtį į dugną.

photo 1

Geriausi mūšio momentai — animaciniai intarpai kurių metu, neišvengiamai žūsiantys brigai apsimeta, kad to nežino ir agresyviai laužia bangas.

Kautynių problema ta, kad jos neegzistuoja. Iš jūros mūšių išgaravo bet koks taktinis elementas. Kūrėjai gal ir norėjo pakeisti jį žaismu sutelktu į veiksmą/reakciją, bet ši iniciatyva nėra išbaigta. Susidūrę su priešų laivais, mes pasirenkame sviedinių tipą, nusitaikome pirštu ir šauname. Kartais, ypač kaunantis siužetinėse misijose, gali tekti šaudyti su užvedimu, nuspėjant oponentų judėjimo greitį, tačiau tai ir visas iššūkis. Tokio modelio gal ir pakaktų, jei gautume manevruoti, ar mėginti pasikinkyti bangą kaip tai darėme originaliame žaidime. Viso to nėra, tad kautynėms buvo suteiktas žaidimo ėjimais elementas, kur oponentų ėjimo metu mes žaidžiam kažkokį tai keistą „Cannon Ball Ninja“ ripoff’ą. Tiesa ši mechanika naudojama ne visada, kartais ją pakeičia paprastutis „Dodge“ mini žaidimas, kurio metu tiesiog reikia pasitraukti nuo į laivę lekiančių sviedinių. Daugelis žaidėjų, laikui bėgant ims slapčia tikėtis, kad šis mini žaidimas pasitaikys dažniau, nei „Cannon Ball Ninja“, nes jis trumpesnis ir jo dėka vėliau galima užkirsti kelią priešų atakoms, tad nuobodžios kautynės (kurias neišvengiamai laimime) baigiasi greičiau.

photo

Bačkas reik tap’inti, sviedinius swipe’inti, o dėžes ignore’inti ir būsi saugus.

Būtent todėl, kas kartą pažaidęs pagalvoji, kad prie žaidimo nebegrįši, o vėliau vis grįžti dėl jūros ir įgulos traukiamų dainuškų. Nes kai žaidimas gražus, plaukioti tiesiog smagu. Tie pasiplaukiojimai netrunka atsibosti, todėl „Assassin’s Creed: Pirates“ nepateisina esminių lūkesčių. Tai nėra žaidimas vakarui, tai nėra žaidimas kurį norėtum „pereiti“, bet kaip pramoga laisvam pusvalandžiui jis pakankamai kokybiškas. Nekalbant jau apie susižavėjimą audio vizualine puse, kurį jis sukelia normalių žaidimų nemačiusiems žaidėjams.

photo 4

Dėl laiko stokos, kiekvienas šalutinis personažas atspindės kelias laikotarpio problemas. Juodaodė, buvusi vergė, moteris ant denio! Omenas, ne kitaip.

Tiesa, žaidime yra ir lobių paieškos, ir vergų laisvinimas, ir specialios tamplierių/žudikų misijos, bet tai tik pavadinimai. Žaismo prasme visa tai telpa į mano minėtus misijų tipus. Lenktynės arba kautynės. Dalis žaidėjų šiuos elementus ir išvis pražiopsos, dėl kitos, smulkios dizaino klaidos. Keliauti jūromis galima stovint ant kapitono tiltelio ir sukiojant vairą, o galima tiesiog braukiant pirštu per žemėlapį. Pirmąjį variantą rinksis romantikai, kuriems smagu stovėti ant denio, klausytis jūreivių dainuškų ir spoksoti į horizontą. Antrąjį visi kiti. Bėda ta, kad pusė atsitiktinių misijų nutinka tik sukiojant laivo vairą, o ne braukant žemėlapį. Žaidimas to dorai nepaaiškina, tad dalis žaidėjų stebėsis dėl to, kad tarkim skenduolių gelbėjimo užduotys pasitaiko per retai. Vadinasi, jiems gali kilti ir šiokių tokių rūpesčių tobulinant savo laivę ar samdant jūrininkus. Kurį laiką atrodys, kad tobulinimai nėra svarbūs, tačiau trečiame akte šis požiūris radikaliai pasikeis.

photo 3

Jei ne švyturys ir nepasakytum, kad nuotrauka daryta su iPad.

Štai šioje vietoje būtina pridurti, kad „Assassin’s Creed: Pirates“ yra sąžiningai apmokęstintas. Android ir iTunes turgeliuose už žaidimą prašoma sąlyginai daug, apie 15 litų, bet!.. Kai tuos litus sumokėsite, Ubi nuo jūsų piniginių atsikabins, bent jau kuriam laikui. Šiuo metu žaidimas niekaip nemonetizuotas, tad augantis sudėtingumo lygis, gan gerai subalansuotas ir žaidimo progresija pakankamai tolygi ir neerzinanti kvailais „paywall’ais“. Žinoma, tokia padėtis yra teksto rašymo momentu. Žaidimas yra prižiūrimas, tobulinamas ir papildomas, tad mėnesio gali atsirasti naujos mechanikos ir naujos taisyklės.

Žaidimas išleistas iOS, Android ir Kindle įrenginiams.

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. Kingas 2014/01/20 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *