Archangel |Diablo iPad‘ams beieškant

„Archangel“ — vienas pirmųjų žaidimų, kurį išleido į leidybos verslą neriantys „Unity“. Išankstinės prognozės buvo gan optimistiškos — kieta požemių kapoklė išsiskirianti aukštos kokybės vaizdais, novatorišku valdymu, nematytais mechaniniais sprendimais ir visaverčiu 3D pasauliu. Paradoksalu tai, kad šie dalykai tarsi yra žaidime, bet žaidimas dėl to netampa geresnis.

Netampa ir prastesnis — „Archangel“ aš asmeniškai priskiriu retai „jokių žaidimų“ kategorijai. Nes jis iš ties yra joks. Tai nėra kapoklė, bet nėra ir šaudyklė. Žaidimas vyksta ne požemiuose, bet esmės tai nekeičia, nes jautiesi lyg būtum įkalintas urve. Įdomių valdymo sprendimų dėka, „Archangel“ išties mėginta paversti kitokiu žaidimu planšetėms, bet tai neveikia. Įspūdinga grafika ir optimizacija (iPad 2 su vaizdeliu tvarkosi puikiai) čia pat nurašoma dėl kūrybingumo stokos (taip tai dar vienas žaidimas, kurio spalvų paletę tesudaro 50 rudos atspalvių). Tai nėra „core“ žaidimas, nors „core“ mechanikos jam nesvetimos, o būtent dėl to jis nėra ir „casual“. Tai tiesiog joks žaidimas, bet tikiu, kad ir tokie randa savo žaidėją. Ypač mobilių žaidimų rinkoje, kur greičiausiai bent vienas žaidėjas iš šimto, dar yra (nori būti) ir kūrėjas.

photo 2

Kaip ir spėjome žiūrėdami pirmą žaidimo trailer’į — galimybė rizikuoti grobiu yra bene ryškiausia priežastis, dėl kurios „core“ žaidėjai įveiks daugiau nei vieną šio žaidimo lygį.

Nepaisant kūrėjų mėginimų suteikti veiksmui kažkokį siužetinį foną, aiškumo apie tai kas vyksta žaidimo pasaulyje nesitikėkite. Reti ir nykūs, siužetą vystantys filmukai yra abstraktūs ir vargu ar sudomins. Pasiklysti istorijoje neleis tik vizualiniai sprendimai. Žaidimo pasaulis, visada vienodai nuobodus, kas leidžia daryti prielaidą — greičiausiai esame skaitykloje. Herojus savo ruožtu turi dailius sparnus ir kietus šarvus — vadinasi angelas, o priešai ragus — vadinas velniai. Paprasta.

Pirmas netikėtumas laukia suvokus, kad mūsų angelas praktiškai nesikauna artimoje kovoje. Pragaro išgamas šaudome ugnies kamuoliais ir tik vėliau judesių arsenalą papildo gestais valdomos ir artimoje kovoje panaudojamos atakos (pvz.: swipe į priešų pusę aktyvuoja „shield bash‘ą“). Akimirką atrodė, kad tai šauni mintis. Perteikti artimą kovą žaidime būtų sudėtinga, nes „Archangel“ atsisako valdymo „emuliuojamu“ pulteliu ir ieško planšetėms tinkamo sprendimo. Herojus bėga ten, kur baksteli pirštu, tad kapotis apsuptyje būtų šiek tiek keblu, beto pirštais užstotum „veiksmą“. Tai, beje, nutinka ir dabar, jei priešai vis tik įsigudrina prieiti arčiau. Greičiausiai tai pastebėję kūrėjai ir nutarė išmokyti angelą teleportuotis. Teleportuotis gali bet kur ir bet kada, tereikia du kartus bakstelėti pirštu ir — „šmaukšt“ angelą ir demonus jau skiria praraja. Bėda tame, kad tas „Double Tap“ labai dažnai nutinka tiesiog atsitiktinai. Herojaus judėjimas erdvėje tampa chaotiškas, o chaotiškose situacijose ir išvis nenuspėjamas. Dažnas, azarto pagautas, žaidėjas į pačią priešų tirštumą teleportuosis netyčia, o tai retai kada baigiasi geruoju.

photo 3_1

Kairiau esantis riedulys yra enviromental damage generatorius, gera idėja, bet naudojama pernelyg retai. Dešinėj viršuj „spectral“ tipo priešai, kurie galutinai sujaukia visą žaidimo balansą.

Neribojamas teleportas žaidime atsirado su viena iš pataisų ir matyt turėjo „ištaisyti“ visas kitas valdymo ir balanso klaidas, bet realiai tik įnešė papildomo sąmyšio. Ankstyvuose lygiuose žaidėjai šią savybę aktyviai naudos sukčiaudami, bet vėliau teleportuotis išmoksta ir priešai, tad kautynės vis rečiau primena kovą, vis dažniau chaotišką šokinėjimą ir šaudymą kur papuola, tikintis ką nors užkabinti. Tai skatina ir lygių dizainas, nes žemėlapiuose atsiranda vis daugiau atbrailų ir siaurų praėjimų. Atviresniuose, didesniuose plotuose, žaidėjai gali žaisti katę pelę sukdami ratus apie priešus ir gestais spęsdami spąstus. Tam reikalui yra tuntas labai patrauklių užkeikimų — ugnies sienos, meteorų lietūs, kritusių priešų prikėlimas ir jų pavertimas angelų tankais. Šie sprendimai tarsi timpteli žaidimą aukštyn, bet netrukus jie išblėsta dėl chaotišką žaismą propaguojančio lygių dizaino, tad didžiąją dalį kovų laimėsime naudodami tą patį ugnies kamuolį ir aklą sėkmę.

photo 1

Nupieški r, bet ne r!

Reziumuojant belieka pridurti, kad vizuali žaidimo pusė iš ties patraukli, pastebėti trūkumai yra labiau kūrybingumo, o ne techninių galimybių stoka. Simpatiški 3D pasauliai yra monotoniški, o užkeikimų efektai yra prasti išskirtinai dėl fantazijos stokos. Arkangelas tikrai galėtų pasitelkti kur kas labiau stogą raunančių galių, nei banalios ugnies sienos. Kaip ten bebūtų, žaidimas kainuoja apie 5 litus ir bent kol kas jame nėra absoliučiai jokio poreikio išleisti daugiau (žinoma galima, jei norite). Kaip už tokią kainą, tai vis tik pusė velnio (ar pusė angelo) kapoklė. Toks pusvalandžio fix‘as, kai nėra galimybės ar noro pažaisti kažką rimčiau. Laukiantiems kol į planšetes nužengs Diablo analogas, ko gero patiks keletas smagių šio žaidimo mechanikų. Pavyzdžiui Arkangelo gyvybė yra ir jo atakų galia. Kuo daugiau gyvybių, tuo galingesnės atakos, na o pačios gyvybės atstatomos tiesiog nepraleidžiant smūgių kovos metu. Gestais valdomi užkeikimai — puikus priedas, bet didžiausią azartą sukuria galimybė rizikuoti savo grobiu. Viskas ką randate kovos metu yra išsaugoma ir panaudojama tik pilnai įveikus lygį, tačiau žaidėjas turi galimybę atsisakyti grobio ir panaudoti jį lažyboms, kad sekantį lygį įveiks nežuvęs. Jei tai pavyksta, grobio vertė gerokai paauga.

photo 4_1

Apgaulinga akimirka, kai eilinį kartą pasikeistus aktui pagalvoji, kad žaidime bus ir kitokių lygių. Žengi porą žingsnių ir supranti, kad jei kas ir pakito, tai nebent apšvietimas atvėso.

Žaidimas kurį sunku rekomenduoti, nes trūkumų jame įžvelgs kiekvienas. „Saugus“ apibūdinimas skambėtų taip — išbandykite, jei ketinate kurti savo „Dungeon Crawler“ tipo žaidimą. Archangel leidžia patirti dėmesio vertas naujoves ir įsidėmėti klaidas kurių kartoti nederėtų.

Archangel išleistas Android ir iOS sistemoms.

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. wr 2014/02/02 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *