Ar tikrai krenta Zynga socialinių žaidimų populiarumas?

Lietuvos IT ir pop žiniasklaida trimituoja apie „ženklų Zyngos socialinių žaidimų populiarumo kritimą„. Ir nors vertinant atskirų žaidimų paskutinio mėnesio populiarumo rezultatus – MAU bei DAU(mėnesio ir dienos aktyvūs vartotojai), tam tikri žaidimai patyrė nuosmukį, suminėje statistikos išraiškoje Zynga skaičiai išlieka tame pačiame lygyje jau ne mažiau nei tris mėnesius. Per paskutines dvi savaites, per kurias veikiančių Zyngos žaidimų portfelį papildė fantasy stiliaus „CastleVille“, bendras Zyngos DAU netgi šoktelėjo trimis milijonais.

„CastleVille“ tikriausiai apskritai yra sėkmingiausias socialinio žaidimo startas „Facebook“ istorijoje – per šešias dienas nuo starto kasdien šį žaidimą žaidžiančių „Facebook“ vartotojų skaičius išaugo iki 5.6 milijonų, o per antrą savaitę prisidėjo dar 1.3 milijonų žaidėjų. „CastleVille“ fone nublanksta „Zyngos“ mąstais ne toks sėkmingas žaidimas „Mafia Wars 2“. Nors žaidimo marketinge buvo naudojamos naujoviškos žaidėjų pritraukimo iš kitų Zynga žaidimų priemonės(„Mafia Wars 2“ veikėja tapo kaimyne „Empires and Allies“ žaidime, tiesa, jos vietą dabar užima Baronas iš „CastleVille“), tačiau „Facebook“ vartotojų susidomėjimas nuslopo gan greitai ir šiuo metu „Mafia Wars 2“ turi tik vieną milijoną kasdien žaidžiančių žaidėjų. Jei šis skaičius stabilizuosis ties šia padala, galima prognozuoti, kad ilguoju laikotarpiu „Mafia Wars 2“ pilnai atpirks visas investicijas.

O jei neturi žaidžiančių draugų?

Kalbant apie „Zynga“ senuosius grandus – „CityVille“, „Farmville“ – skaičiai krenta, tačiau nereikia pamiršti fakto, kad kiekvienas žaidimas socialiniame tinkle turi savo gyvenimo ciklą – laikotarpį, kuris žymį žaidimo startą ir žaidimo uždarymą. „Zyngos“ išskirtinumas yra tas, kad kompanija sugeba tą laikotarpį išplėsti maksimaliai – jei tradiciškai kitų kompanijų žaidimai sugeba sėkmingai gyvuoti iki metų, „Zynga“ žaidėjų dėmesį išlaiko kur kas ilgiau – „Farmville“ jau įpusėjo savo trečiuosius metus, kaip ir vis dar veikiantis dinozauras „Mafia Wars“. Galima numanyti, kad jau kurį laiką „Zynga“ yra pasiekusi maksimalų „Facebook“ žaidėjų skaičių – pačio socialinio tinklo diktuojamas vartotojų lubas, kurias bando pramušti tarp platforminiais žaidimais tokiais kaip „Words with Friends“.

Artėjant link IPO(akcijų pasiūlymo visuomenei), „Zyngai“ didesnė problema yra ne tam tikrų žaidimų populiarumo kritimas, o mažėjantis pinigus mokančių žaidėjų procentas. Tai pagrindinis rodiklis, nulemiantis ir kompanijos pelną, kuris nepaisant 300 mil. JAV dolerių pajamų paskutinį ketvirtį, tesudarė tik 12 milijonų JAV dolerių. Tiesa, nereikia pamiršti, kad šiais metais „Zynga“ pristatė eilę nemažo biudžeto žaidimų, tad gali būti kad dalį pelno suvalgė investicijos į naujus produktus.

Vienas milijonas aktyvių žaidėjų kasdien - trokštamas rezultatas bet kuriai mažesnei socialinių žaidimų kūrimo kompanijai, tačiau kai kalbame apie Zynga Mafia Wars 2, tokie rezultatai yra šiek tiek nuviliantys

Analizuojant naujausius „Zynga“ žaidimus pastebima itin ryški tendencija žaidėjo progreso modelyje – norėdamas progresuoti turi arba įtraukti į žaidimą kuo daugiau draugų ir kasdien dalyvauti nepertraukiamuose dovanų apsikeitimo maratonuose, arba mokėti realius pinigus. Tai ne naujiena „Zynga“ žaidimams, tačiau naujausiuose žaidimuose ši kryptis dar labiau sugriežtinama – progresas apsunksta jau nuo žaidimo pradžios. „Zynga“ free-to-play modelis nesuteikia galimybės pasiekti rezultato tik investuojant laiką į žaidimą – tam tikru momentu progresas bus tiesiog neįmanomas, jei į jūsų pilies bokštą nesutiks įsikelti žaidžiantys jūsų draugai, ar nesiryšite tam tikrų reikalavimų išvengti žalio dolerio pagalba. Ir nors naujasis „Zynga“ žaidimų katalogo papildymas išlaiko ganetinai paprastą žaidimo procesą, didesnės investicijos į meninį stilių, scenarijų ir papildomų strateginių elementų įvedimas daro juos visa galva pranašesnius už senuosius „Zynga“ žaidimus.

Reikėtų pastebėti, kad „Zynga“ problemos neatsiejamos su bendromis klasikinių „klikfestinių“ socialinių žaidimų problemomis – socialumas apsiriboja tik nuolatiniu draugų „spaminimu“, taip didinant žaidimo virusiškumą, tačiau neįnešant nieko papildomo į žaidimo procesą, ir tik dar labiau apsunkinant progreso kreivę žaidėjams, kurie nenori teršti savo ar savo draugų sienų automatiškai generuojamomis žaidimų užklausomis. Net ir drastiškai pagerėjus investicijoms į žaidimų grafinį stilių, scenarijų, kūrėjai nesiryžta pernelyg eksperimentuoti su žaidimo procesu(na, bent jau didieji kūrėjai). Čia galima įžvelgti paraleles tarp didžiosios industrijos ir socialinių tinklų sferos – didieji žaidėjai nelinkę prisiimti papildomos rizikos, nes ji šiame dinamiškame sektoriuje yra paprasčiausiai neišmatuojama.

Viskas galiausiai susiveda į žaidėjų poreikius – turime tokius žaidimus, kokių norime, tiksliau – nori kritinė žaidėjų masė. Klausimas, ar „Zyngos“ į video žaidimus įtrauktos naujos žaidėjų pajėgos edukuosis ir norės pereitį į kitą etapą ir persėsti prie sudėtingesnių ir labiau rafinuotų žaidimų, ar savo dopamino poreikius tenkins tais pačiais tradiciniais „klikfestais“, bei kuris žaidimas įneš radikalių pokyčių žaidimų socialiniams tinklams sektoriuje, nes panašu, kad ši sfera dabartinėje būklėje artėja į stagnacijos tašką.

 

Komentarai

Vienas atsakymas

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *