Ar rankinukai turi ateitį?

Vėl kalbame apie ateitį, tačiau realybė yra tokia, kad šiuo svarbiu žaidimų industrijai momentu vyksta netiesiogine seno ir naujo kova, ir seno bandymas atsinaujinti. Nelabai suprantate apie ką aš, tad paaiškinsiu. Prieš keturis metus pasaulis beveik nieko nežinojo apie Zynga, iPhone dar tik ruošėsi įsitaisyti dailiose Apple parduotuvėse, o Nokia N-Gage ištiko šalta ir amžina mirtis. Keturi metai prabėgo ir žaidimų industrija tiesiogine išsireiškimo prasme yra verčiama aukštyn kojomis.

Zynga nori tapti didžiausia žaidimų kūrimo kompanija pasaulyje, Apple AppStore lyg niekur nieko generuoja milijardines apyvartas, o Nintendo CEO Satoru Iwata griebiasi už galvos ir nupjauna trisdešimt procentų moderniausio rankinuko Nintendo 3DS kainos, neprabėgus nė pusei metų nuo platformos pasaulinio debiuto.

Į pietvakarius nuo Nintendo, Sony bosai ruošia naują gyvenimą – PS Vita, tačiau iš rūstaus Vakarų pasaulio ataidi skeptiškas murmėjimas, kad Sony jau per vėlu, kad pasaulyje, kurį valdo išmanieji telefonai ir seksualios planšetės, tokie high-end rankinukai kaip Vita turės ieškoti naujos vietos po saule, nes tvarka pasikeitė ir orkestrui diriguoja nauji dirigentai.

Kyla klausimas – ar rankinukai turi ateitį? Senoje santvarkoje jie tvarkingai užėmė nišą tarp hardcore ir nocore. Jie buvo mobili ir kompaktiška alternatyva užkietėjusiam geimeriui, puiki priemonė tėvams gauti ramybę ir saugiai užimti jauną paauglį. Rankinukai buvo tikrasis casual. Tačiau dabar, išmaniųjų telefonų eroje jų senobinė didybė yra sutraiškyta naujos kartos žaidėjų ir sutraiškyta negailėstingai beigi neatstatomai.

Nauja karta – tai tie kurie į žaidimus atėjo per socialinius tinklus, per sofistikuotų mobiliųjų įrenginių suteikiamas galimybes žaisti „Angry Birds“. Tie, kurie galbūt niekada į rankas taip ir nepaims tikro žaidimų pultelio. Jie dabar yra dauguma ir jie yra šviežiausias ir karščiausias patiekalas industrijos rykliams, suvokusiems, kad jų pažįstamas ir savas vandenynas akimirksniu prasipletė ir pasipildė nauja fauna.

Tad ar rankinukai gali turėti nors šiek tiek vilties? Na, visada yra senoji hardcore’ininkų ir fanboy’ų armija, kuri sunkią valandą sušelps, tačiau pavyzdžiai rodo, kad žmonėms tiek pat įdomu žaisti žaidimą, kiek ir dalyvauti žaidimizuotoje realybėje. Su laiku ta proporcija pakis žaidimo nenaudai, nes žaidimizuota realybė teoriškai gali pasiūlyti daug daugiau nei žaidimas. O rankinukai šiame fronte skaudžiai pralaimi, nes tai yra uždaros, brangios ir itin nelanksčios platformos.

Važiuojant visuomeniniu transportu didelio skirtumo nėra – kaip užmušamas laikas – ar keliais „Cut the Rope“ lygiais, ar kokiu „Super super Mario Bros 3D“. Tokia potencialaus mobiliojo geimerio logika yra mirtina tiek Nintendo 3DS, tiek PS Vita.

p.s. pažiūrėkime tą pačia EA ataskaitą, ir pabandykime atsakyti į klausimą:
2012 pirmasis ketvirtis:
Pajamos iš mobilių platformų – 57 milijonai
pajamos iš DS 8 milijonai
pajamos iš PSP 11 milijonų.
Ach, tuo pačiu nusipirkome ir PopCap.

 

Ne.

 

Komentarai

16 komentarai/-as/-ų
  1. Simauskas 2011/07/28 Atsakyti
  2. Patarejas 2011/07/29 Atsakyti
  3. beecool 2011/07/29 Atsakyti
  4. Patarejas 2011/07/29 Atsakyti
  5. ZZ1 2011/07/29 Atsakyti
  6. ZZ1 2011/07/29 Atsakyti
  7. beecool 2011/07/29 Atsakyti
  8. Xanthus 2011/07/29 Atsakyti
  9. ZZ1 2011/07/29 Atsakyti
  10. Artojas 2011/07/31 Atsakyti
  11. Patarėjas 2011/08/01 Atsakyti
  12. Artojas 2011/08/01 Atsakyti
  13. beecool 2011/08/03 Atsakyti
  14. Kaj 2011/08/11 Atsakyti
  15. Tomas 2012/02/23 Atsakyti
  16. Ernis 2012/03/14 Atsakyti

Komentuoti: Artojas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *