Anarchija, vardu Darkfall

Vakar „nukrito“ draudimas skelbti įspūdžius iš šio mėnesio pabaigoje pasirodysiančio laukinio hardcore MMORPG „Darkfall“. Betoje nedalyvavau, tačiau MMO blogerių bendruomenėje yra toks tūlas Toboldas, kuris papasakojo savo kaip „casualo“ įspūdžius apie tai ką jis pamatė Darkfall pasaulyje. Būdamas casualu savo pasakojime jis išlaikė tam tikrą objektyvumą.

„Darkfall“ – septynerius metus kuriamas MMO, kuriame kaip ir nėra taisyklių. Tai toks MMO, kuris mane juodai varytų į nervą, tačiau kai kurie sprendimai tikrai labai įdomūs. Visų pirma nėra klasių, nėra patirties kaupimo ir nėra jokių lygių. Realiai puldamas žmogaus ar kompiuterio valdomą oponentą tu net nežinai, kokio pajėgumo jis yra, kaip ir negali grįsdamas kažkokiais skaičiais pasakyti kokio pajėgumo esi pats – suvokimas ateina per patirtį.

Vistik sugebėjimų rinkiniai yra ir tas sugebėjimų lygis kyla darant konkrečius dalykus – taip plaukiant, begant, kapojantis kardu kyla atitinkami sugebėjimai, tačiau sąsaja tik informuoja, kad toks ir toks sugebėjimas pakilo ir tiek.

„Darkfall“ pasaulis yra absoliučiai nesaugus. Bet kas gali pulti bet ką, o kritus kovoje, galiausiai lieki be nieko. Taip – jus nugalėjęs žmogaus valdomas avataras turės galimybę jūsų gulinti kūną apšvarinti iki paskutinio siūlelio. Sakau galės, nes reikės būti labai atsargiam ir įtempti visas įmanomas jusles, kad kraunantis karo grobį, pats juo netaptų. Matote – norint palootinti nugalėtą priešą, reikia įsidėti į makštis kardą, atsidaryti kuprinę ir krauti grobį – toks ilgas procesas padarytas kūrėjų tyčia – tam, kad sudaryti galimybę beginkliam looteriui pačiam pereiti į horizontalią padėtį.

Džiaugsmai tuo dar nesibaigia – prekyba įmanoma tik tarp žaidėjų – susirandi pirkėją, eini susitikti, sutariat sąlygas ir BAC! jį nukepi, surenki pakritusias „šmutkes“ ir švilpaudamas nueini. Laukinis pasaulis, ar ne?

Tiesa, galima sudaryti tam tikrus klanus, nusistatyti taisykles ir užsiimti plėšimais organizuotai. Taip kaip megakorporacinėje kosminėje EVE.

Ar tokie kaip „Darkfall“ yra labiau vertesni MMO priešdėlio, nei palyginus pacifistiniai mainstream MMO? Galbūt. „Darkfall“ bent jau įdomus kaip reiškinys, kaip eksperimentas, kurio metu greituoju būdu gali stebėti kaip formuojasi bendruomenė ir jos narių tarpusavio santykiai, kaip iš to pradinio pasaulio be taisyklių formuojasi tvarka. Norėčiau tai stebėti – būti nuolat apšvarinamu lavonu – ne. Man patinka žaidimai nevarantys į depresiją ir nesukeliantys žiauriai neigiamų emocijų:)

Darkfall Online tinklapis: http://www.darkfallonline.com/
Toboldo preview: http://tobolds.blogspot.com/2009/02/darkfall-preview.html

ŽPat.

Komentarai

4 komentarai/-as/-ų
  1. Anonimas 2009/02/26 Atsakyti
  2. KP 2009/02/23 Atsakyti
  3. Andreaz 2009/02/21 Atsakyti
  4. ArMe 2009/05/01 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *