AION | Aion'izacija part A1-10

Jei kas sekate mano Twitter srautą, greičiausiai jūsų radarai registravo šiokį tokį pranešimų proveržį kai mėginau patekti į Aion. Vėlyvą penktadienio vakarą prasimušiau ir pasinaudodamas įvairiomis gudrybėmis užregistravau savo beta raktą. Iki šeštadienio ryto (man jis prasidėjo kai atsikėliau -12:30)) siunčiau žaidimo klientą. Papusryčiavęs ir išsiviręs kavos jau ėjau žaisti, kai žaidimas, jo launčeris ir visas NCSoft vėl ėmė iš manęs tyčiotis. Pasipylė kaltinimai, kad suvesti slapyvardžiai neteisingi. Kažkurią akimirką jau patikėjau, kad aš durnas ir tikrai nebeprisimenu, ką kur registravau ir į ką keičiau. Kantrybės pabaiga buvo mandagiai išdėstyta laiške Customer Support servisui. Kadangi šiame teste buvau pateptas kaip spaudos atstovas, gavau atskirą emailą skundų rašymui. Ten ir parašiau. Parūkiau pypkės, išsiviriau dar kavos, nuskandinau USS Enterprise žaidime Battlestations Pacific ir… Gavau laišką nuo Emanuelio. Nepraėjo ir dvi valandos! Laiške juodu ant balto ir labai aiškiai išdėstyta mano problema. Du spragtelėjimai pele ir aš Aion‘e.

Kaip žinia, AION beta veikia kiek kitokiu principu nei įprasta. Ji vyksta porą savaitgalių per mėnesį. Beta testo metu, didžiausias dėmesys skiriamas nurodytai rasei, maksimalus įmanomas pasiekti lygis fiksuojamas tam tikroje vietoje. Šį savaitgalį buvo Asmodian (vadinsiu juos Asmodėjais) rasės beta, žaidėjai kėlė savo personažus nuo 1 iki 10 lygio. Toks skirstymas ne tik atsijoja dalį šiaip našarnikų nuo žmonių vienaip ar kitaip dalyvaujančių teste, bet ir simuliuoja realaus žaidimo starto aplinką. Žaidimo serveriai teoriškai turėjo dirbti streso sąlygomis, kai visi žaidėjai yra strigę tam tikroje zonoje. Ar tai pasitvirtino praktiškai nežinau. Šeštadienį serveris nerodė jokių streso požymių, žaidimas buvo sklandus ir malonus. Tai pirma MMO beta mano gyvenime, kuri nė sykio nelūžo, kurioje nebuvo nė vieno neveikiančio quest‘o, ar šiaip kokių nors žiaurių klaidų. Na tai labai ir nenustebino. AION jau startavęs Azijoje, ir užima dominuojančias pozicijas. Žvelgiant iš tos pusės būtų keista, jei EU/USA beta testai vyktų nesklandžiai. Trūkumų aišku pastebėjau ir gan nemažai. Dauguma jų siejasi su animacijos sekomis bendraujant su NPC, taip pat neveikia kai kurie žaidimo elementai. Tačiau tai nebuvo klaidos, didžiąja dalimi tai neužbaigti žaidimo elementai, kurių baigimas ir įdiegimas į AION numatytas kitų beta savaitgalių metu.

Taigi. Beta savaitgalis, Asmodėjai 1-10. Jūsų dėmesiui šventikė Margo:

Šiaip žaidime turime dvi priešiškas frakcijas. Asmodėjai ir Elyos (vadinsiu Elijais). Žaidimo pasaulis kadaise buvo susprogdintas ir perplėštas į dvi dalis. Taip susiformavo du nauji pasauliai. Iš šono žiūrint kosmose skraido per centrą plyšęs gaublys. Išorinėje jo pusėje, jokios gyvybės, o štai viduje ji yra. Apatinė gaublio pusė nuolat maudosi saulės šviesoje, tad ten susiformavo nuostabios sąlygos gyvybei. Ten gyvena šviesieji Elijai. Viršutinė gaublio pusė tokiomis sąlygomis pasigirti negali. Atitinkamai ten gyvena tamsesni ir piktesni Asmodėjai. Realiai, tai žaidėjai pasirinkę Asmodėjus turi visas galimybes susikurti tikrų tikriausią demoną, tačiau norint, galima pasidaryti ir tikrai dailią būtybę. Elijų pusėje šiuo aspektu pasirinkimas siauresnis. Patekęs į žaidimo pasaulį, prisipažinsiu, šiek tiek nustebau. Remiantis Lore istorija, vietovės kurias aš turėjau pamatyti, turėjo būti kur kas nykesnės ir baisesnės nei šios.

Na bet gal visa tai ateis su laiku. Beje aukščiau esančiame paveiksliuke matosi esminis bruožas atskiriantis Margo nuo Elijų. Akys. Jos įsižiebia tik kovos metu. Šiaip jau mušdamas pirmą vabalą supratau, kas mane erzins AION‘e. Tai dinaminė muzika, kuri kinta priklausomai nuo vietovės ir būklės (kovojant viena, nekovojant kita). Įsivėlęs į kovą turėjau klausytis labai sintetinės trash metal atmainos ir tai buvo ypatingai neskanu. Vėliau supratau, kad tas garso takelio elementas nebus nuolatinis, tačiau kol kas labai streikuoja ta žaidimo dalis kuri nurodo kam ir kada groti. Tuo atžvilgiu žaidime kol kas bardakas ir aš labai nuoširdžiai tikiuosi, kad iki retail relyzo jo neliks.

Ne sykį esu sakęs, kad AION tai MMORPG kuriame rytai susitinka su vakarais. Štai pirmasis šio teiginio pagrindimas. Personažo progresija tiesioginiu ir prievartiniu būdu susiejama su užduotimis (quest). Kiekviena nauja zona ar kas dešimtas lygis pradeda naują kampanijos užduočių grandinėlę. Dalis jų atsirakina priklausomai nuo lygio, dalis, įveikus ankstesnes užduotis. Nebandžiau aiškintis kaip toli gali nukeliauti šių užduočių nevykdantis žaidėjas, bet faktas kaip blynas, tokie žaidėjai praras dalį privilegijų. Kažkam gali užkliūti prievartinė reikalo pusė, bet aš asmeniškai tai traktuoju kaip priemonę perauklėti grinderius iš rytų. Taip jiems ir reikia.
Šiaip žaidime iki 10 lygio užduočių buvo daugiau nei pakankamai. Padariau turbūt netoli 100 kvestų. Sunkų pasakyti tikslų skaičių, nes šalutinę grandinėlę sudarė apie 40 užduočių, tuo tarpu kampanijos grandinėlėje visos užduotis eina po tuo pačiu pavadinimu, tad kiek jų buvo tiksliai suskaičiuoti keblu. Tarpusavyje nesusijusias ir pagal lygį atrakinamas užduotis žaidėjas gali daryti sava pageidaujama tvarka, nebūtina vykdyti visko iš eilės. Kaip ten bebūtų, paskutinė kampanijos misija atsirakins tik tada, kai bus padarytos visos kitos.
Pačios užduotys ganėtinai Default‘inės. Nueik ten, užmušk tą, pakalbėk su anuo, nunešk tą. Kaip ir daugumoje MMO žodžiu. Aprašai kiek nuobodoki, parašyti labai sausa anglų kalba. Sunku pasakyti ar tai lokalizacijos brokas, ar kūrėjų užmačia. Asmodėjai patys savaime yra dideli pižonai ir snobai, gali būti, kad jie taip ir kalbasi. Kaip ten bebūtų, užduočių aprašai tai vienintelis dalykas kuriam galioja mandagus prašymas neviešinti informacijos. Ta prasme kūrėjai prašo nekopijuoti it nenaudoti aprašų turinio savo tekstuose. Greičiausiai todėl, kad ketina juos dar taisyti.

Drop rate vykdant užduotis puikus. Ne 100%, bet netoli to. Todėl į kažkokį tai beviltišką grind’ą veltis, bent jau kol kas, neteko. Yra ir nestandartinių užduotėlių, tiesa kol kas jų mačiau gan nedaug. Kampanijos užduotys praturtintos in game pre-rendered filmukais. Dalis jų rodomi kaip įvadas, parodo užduoties vietovę, priešininkus, kita dalis naudojama istorijos sekimui arba outro. Atrodo gražiai, žaidimą pagyvina, bet jau ne naujiena.

Kuriant savo personažą, galima ne tik tinkinti praktiškai visas jo kūno dalis, bet ir pasimatuoti Basic ir Epic šarvų rinkinius. Vėliau, žaidimo ateitis dar pavaizduojama vienos iš užduočių metu. Čia ir pamačiau tai, ko man labai reikia…

Ne, kalbu ne apie sparnus (juos irgi aišku norėčiau gauti), o apie valiūkiškai kreivą mini sijoną :).

Kelionės po regioną sprendžiamos be įtampos (o gal tai tik laikinas sprendimas betai?), tiesiog susirandi skrydžio arba teleportų meistrą ir keliauji. Teleportų meistras kilnoja žaidėjus iš regiono į regioną. Skrydžio meistras leidžia skraidyti tarp skirtingų viename regione esančių stovyklų. Visiškai nebūtina pirma nukeliauti į paskirties tašką pačiam. Susimoki kelionės mokestį ir pirmyn. Kalbant apie pinigus. Tempiant žaidimą prie vakarų, reikėjo gerai pamąstyti apie tai, kad vakaruose jau senai atrasti būdai supaprastinti piniginius reikalus, įvedant skirtingų nominalų piniginius vienetus. Na standartinė schema paprastai būna variokai, sidabriniai, auksiniai. Kur 100 variokų lygūs 1 sidabriniui, o šimtas sidabrinių = auksinis. Tai smulkmena, tačiau progresuojant žaidėjui leidžia patogiai tvarkytis finansinius reikalus, neapkraunant jo galvos milijonų skaičiavimu. AION valiuta Kinos. Aš jų jau turėjau keliasdešimt tūkstančių, tačiau po išlaidų apmokymams liko dešimtis tūkstančių. Tarkim, kad visiškai normalu, jei pirmas sukurtas WOW personažas, pasiekęs 10 lygį turi sukaupęs 10 sidabrinių. Tai artėjant maksimaliam lygiui, tas pats žaidėjas WOW‘e norėdamas įsigyti epinį ristūną tarkim turės išleisti 1000 auksinių monetų. Kiek tada šitų Kinų turės AION žaidėjas? Na taip… Nei daug, nei mažai 100 000 000. Jomajo… Primena Dilberto komiksus apie infliaciją.

Kaip ir dauguma šių dienų MMO, AION naudoja titulų sistemą. Šiai dienai turiu juos du, abu gauti už tam tikras užduočių grandinėles. Žodžiu viskas standartiškai, išskyrus vieną niuansą. AION titulas, jei nešiojamas prie vardo, nešiotojui suteikia ir papildomų privalumų. Šiuo atveju prideda +4 punktus taiklumo rodikliui.

Kadangi nuotraukoj matos ir inventorius, pora žodžių apie jį. AION‘e žaidėjai daiktus nešiojasi kubuose. Ekrane matosi pradinis. Vėliau tokie chamiakai tuos kubus, už atitinkamą mokestį išplečia. Yra sort mygtukas surūšiuojantis kubo turinį pagal daiktų tipą. Prekybos lange yra mygelis automatiškai parduodantis visą trash loot.

Į profesijas ir prekybą labai nesigilinau. Profesijos padalintos į dvi dalis. Rinkimo ir gamybos. Rinkimo profesijų išmokstama automatiškai, vėliau pas trenerį jos perkvalifikuojamos į kiek kitokias, labiau tinkančias Dyvoms (čia tokiu tampi kai tau užauga sparnai). Tupi prie renkamo daikto (žolė, mineralas, etc.) ir vyksta procesas. Vienu metu, matyt priklausomai nuo kažkokios roll formuluotės, pildosi pass/fail laukeliai. Kuris pirmas užsipildo, toks ir rezultatas. Analogiškai vyksta ir gamyba. Yra 6 gamybos profesijos. Gan ilgą laiką gali kelti visas 6, tačiau meistru tampama tik vienoje profesijoje. Užskaitau tokį priėjimą, nes iki tos akimirkos kai turi tapti meistru, gali lyg valiai pasidomėti kitomis profesijomis praktikoje ir išsirinkti tinkamiausią. Bent jau betoj, profesijas galima kelti vykdant „work orders“, medžiagas šiai gamybai duoda vyriausybė, tad žaidėjas sugaišta tik laiką. Nežinau ar tokia sistema liks ir kiek lygių jis bus efektyvi galutinėje žaidimo versijoje.

Prekyba kaip suprantu įmanoma dvejopa. Gali sėsti ant kėdutės ir atidaryti savo vitriną, kurią lanko kiti žaidėjai. Gali sukrauti daiktus į aukcioną ala wow. Nebandžiau ir labai stebėjausi, kodėl dvi dienas trunkančioje betoje buvo tiek daug aktyvių prekiautojų. Kokia prasmė išvis prekiauti betoje? Bent jau aš, ką gražaus radau, bet nereikalingo radau, tiesiog padalinau praeiviams.

Po trijų valandų žaidimo, AION susirūpino mano sveikata ir sugeneravo pranešimą (paskutinė eilutė). Paklusau. Nuėjau iki šaldytuvo alaus. Šiaip nuotaikos buvo gan slogios. Vis tik žaidime liko gan daug made in Asia bruožų, kurie mane ne juokais erzina. Su dalimi iš jų (anime style voice work, milijonai pinigų, netikra Ninja Gaiden stiliaus eisena) po kelių valandų visiškai susitaikiau, jie net patikt pradėjo, bet… Na neramu dėl kontingento kuris rinksis žaisti jau Retail versijos. Persekioja įtarimas, kad žaidimas sutrauks daug grinderių ir vaikų. Net nežinau kurie iš jų blogiau, bet… Na, kad ir betoj… Yra kvestas kuris priduodamas PvP arenoj. Joje sėdi 10 žmonių komanda ir sistematiškai užmuša kiekvieną įėjusį. Jie tai darė visą sekmadienį. Betoj…

Pirmuosius respawn rate disbalanso ženklus žaidimas parodė pasiekus ~8 lygį. Pora užduočių reikalavo mušti tam tikrus, labai retus monstrus. Jų medžioklė virto negailestingu genocidu monstro gimimo vietoje ir lenktynėmis tarp žaidėjų. Aišku šauliai naudojosi savo quick tag galimybėmis iki apsivėmimo.

Kalbant apie medžioklę. Labai šilti žodžiai AION radarui. Puikus įrankis kuriame matom draugiškus personažus, priešus, agresyvius mob‘us ir neagresyvius mob‘us. Tiesiog patogu ir tiek. Žaidime kiekvienas vietovės ar asmens aprašas pateikiamas lyg link‘as, tad norint galima paskaityti apie tą vietovę ar monstrą plačiau. Galima spustelti locate mygtuką ir žemėlapyje bus pažymėta monstro buvimo vieta. Man tokie dalykai nepatinka, na todėl aš jų ir nenaudoju. Jaunesniems žaidėjams, ar tiems kas nekalba angliškai, tai puiki išeitis.

Aš pats žaidžiau už šventikę, tad man kiek užstrigo ir kovos animacijos. Viskas labai gražu ir efektinga, bet kažkaip sunku pajusti kontaktą su mob‘u. Kai ploji kuoka, skaičiukai byra, bet tikėjimo, kad jam gerai užtvojai kažkaip nėr. Vėliau tai kiek pasitvarkė, bet visumoj jausmas vistiek išliko ne koks. Permečiau savo šventiką į Chanter subklasę. Dabar Margo priekinių linijų kovotoja, tad atsirakins ir atitinkami smūgiai. Gali būti, kad reikalai pagerės. Kiek stebėjau iš šono (žr.pix) besikaunančią karę, atrodė, kad jai kur kas smagiau.

Daugiau labai nebesiplėsiu. Paminėsiu tiesiog dar kelis smagesnius niuansus kuriuos aptikau ir įamžinau paveikslėliuose.

Pandemonium — Asmodėjų sostinė. Milžiniškas dailus miestas kuriame galima šiaip stumti laiką, ar užsiimti personažo lavinimu. Įdomu tai, kad šitas veikėjas duoda 100 sykių pakartojamą kvestą, kurio atlygis 500kinų. Kažkas gal ir naudos jį pinigų virinimui, bet šiaip motyvacija paprasta. Sargas sako, kad žmonės ateina, pamato miestą, apsvaigsta ir išsileidžia. Finale jie neturi kaip grįžti į kovos lauką, štai jis ir siūlo uždirbti šiek tiek grynų teleportui. Labai kilnu iš jo pusės.

Žaidime yra galimybė rašyti tekstą. Na pildyti dienoraštį, ar tiesiog susimėtyti jame ruošinius copy/paste funkcijai. Žaisdamas kitus MMO vis rašydavau Lore istorijas nuo pirmo asmens. O kaip ten būtų pravertę tokie dalykai… Čia nieko rašyti neketinu… Rupke. Smagu ir tai, kad notepad‘o turinys prieinamas ne tik žaidime, bet ir dat formatu My Documents papkėje.

Pats miesto planas gan dailus ir įprastas. Na smagus patobulinimas sektorių nudažymas spalvomis. Tai leidžia rasti norimos paskirties miesto dalį „at a glance“, o vėliau jau gali įsiskaityti ieškodamas konkretaus pastato. Man jau pravertė. Nors greičiausiai tai funkcija pirmiems dviems plano pažiūrėjimams, paskui ar taip, ar taip mokėsi viską mintinai.

Pasiekęs 10 lygį atlikau porą užduočių ir pasirengiau išaukštinimo ceremonijai. Jai pasibaigus gavau porą naujų įspūdingų sparnų. Nuo šiol, būsimose zonose, galėsiu tiek vaikščioti, tiek skraidyti. Tiesa, kol kas sparnai nauji, tad ore galiu išbūti iki minutės. Jau turiu įtarimą kaip lavinasi ši savybė, bet kol neesu tikras savo spėlionėmis nesidalinsiu. Šia liūdna gaida, jaučiu ir baigsiu pirmą raportą iš AION. Kodėl liūdna gaida? Na… Sparnai aiškiai matosi nuotraukoje, o štai miniako… miniako taip ir negavau.

P.S. „Padariau kelis dailesnius aplinkų screenshot‘us. Ryt įmesiu“.

Komentarai

18 komentarai/-as/-ų
  1. Flasko 2009/06/22 Atsakyti
  2. Foxiz 2009/06/22 Atsakyti
  3. artojelis 2009/06/22 Atsakyti
  4. artojelis 2009/06/22 Atsakyti
  5. artojelis 2009/06/22 Atsakyti
  6. VanBuren 2009/06/23 Atsakyti
  7. artojelis 2009/06/23 Atsakyti
  8. Toxis 2009/06/23 Atsakyti
  9. artojelis 2009/06/23 Atsakyti
  10. original8 2009/06/23 Atsakyti
  11. Originalas 2009/06/23 Atsakyti
  12. alakazam 2009/07/12 Atsakyti
  13. kukka 2009/07/15 Atsakyti
  14. Artojas 2009/07/15 Atsakyti
  15. Kebabas 2009/07/21 Atsakyti
  16. nyjara 2009/08/28 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *