Yakuza: Dead Souls | Ačiū tau, puvena!

Prieš gerus metus, gamejam‘e pamenu aptarinėjom kažkokį prototipą, kuriame iš pažiūros viskas buvo gerai… Aiški idėja, paprasta mechanika, bet vis neapleido jausmas, kad kažko trūksta. Pamenu pakėliau pirštą ir pasakiau — garbieji, jei kažko trūksta, įdėkite zombių.

Zombiai — mūsų dienų E621 ir su jais viskas vienodai skanu. Pasirinkdamas filmą ar žaidimą su zombiais niekada neapsigausi, lygiai kaip neapsigausi ir kažkur jų įdėdamas. Išskyrus žinoma tuos atvejus kai tavo kūrinys pikantiškas, subtilaus ir labai savito skonio. Kaip Yakuza.

Žinot, apie Yakuza žaidimus norėjau rašyt jau senai. Degiau noru raštu apibūdinti ekstazę į kurią papuoli žaisdamas Yakuza 4 ar pasidalinti melancholija kurią įsūdė Yakuza 3, bet… Nesigavo. Bandžiau, rašiau, kurpiau juodraščius, bet kaip matot tekstų nėra. Nesigavo, nes nežinojau kaip perteikti žaidimo esmę atsiribojant nuo pernelyg stiprių asmeninių simpatijų. Šiuo atveju turiu galvoje ne žaidybines simpatijas. Kalbu apie galimybę užsukti į restoraną ir išlenkti stiklą 30 metų senumo Macallan, tuomet išeiti į gatvę, duoti kam į snukį, po to ramiai parūkyti, susidraugauti ir draugystę įtvirtinti dainuojant karaoke. Kadangi tam reikia laiko, aišku kieme stos naktis, tad užuot lindęs į sushi restoraną, pagriebsi išsinešimui paruošto ramen, keletą šviežių bandelių ir didelį poką sakės. Taip užkirtęs, miegot aišku neisi, tad sliūkini į barą pamėtyt smiginio, o prie geresnės nuotaikos užsuki į pačinko ar SEGA arkadų saloną. Aišku stengiesi neužsibūti, nes kitos dienos rytui jau esi paplanavęs žaisti golfą…

Jei būti visiškai atviram, tai Kamuročo civiliai visuomet nejuokais erzino. Nes priminė zombius. Todėl pirmos akimirkos žaidžiant „Dead Souls“ suteikia fantasmagoriško džiaugsmo dozę.

Man Yakuza niekada net nebuvo žaidimas, labiau interaktyvus turas į Japoniją kuriame 50/50 persipina nuobodžios nūdienos realijos ir simbolizmas. Tai japoniška smėlio dėžė, dažnu atveju su padoriu yakuza film stiliaus siužetu, bet mano atveju jis niekuomet neiškildavo į pirmą planą. Tai vienas tų retų žaidimų kuriuose aš labiau džiaugiuosi galimybėmis nieko neveikti. Žaidžiant Yakuza tokią galimybę sukuria pati atmosfera, o taip pat ir faktas, kad pagrindinis herojus ir istorija kelionę pabaigos link pradeda iš skirtingų taškų. Taigi, kol šie du dalykai nesusikerta nesunku būti užliūliuotam autentiškai perteiktos parduotuvės vitrinos, palydovių klubo merginų ar restorano meniu.

Nuo šiol paskolos išduodamos švinu!

Ypač restorano meniu!

Kiekvienas meniu esantis patiekalas ar gėrimas aprašytas, todėl net ir išvengęs šimtų pagyrų kurias aš Yakuza skiriu dėl to, kad man patinka Japonija, jis vis tiek pelnytų vieną titulą. Tai pats apetitiškiausias žaidimas industrijoje! Joks kitas nesukelia tokio stipraus noro viską mesti ir užsisakyti ką nors bent jau iš kinų virtuvės. Pažintinius aprašus turi absoliučiai visi žaidimo elementai — kioskų vitrinose esantys žurnalų viršeliai, greitas maistas, smulkūs suvenyrai ir prabangus alkoholis.

Kol tiesiog šliaužioji gatvėmis ir rankioji įvairius niekučius, gali nugirsti dešimtis kasdienių pokalbių ar rasti vieną kitą šalutinę užduotį. Šioje sferoje irgi stebina žaidimo koreliacija su realiu pasauliu. Tarkim savižudybių problematika, tradicines pažiūras turinčių smulkiųjų verslininkų nenoras pažvelgti į savo darbą moderniai, ar drovumas santykiuose su moterimi — dalykai apie kuriuos kartais parašo ir mūsų spauda. Yakuza šias temas paliečia tiesiogiai, pateikdamas šalutines istorijas ir banalius, bet logiškus jų sprendimo būdus. Tuo atžvilgiu jis gali priminti pasimatymų žaidimą… Tiesą sakant iš dalies jis toks ir yra — pasimatymo su Japonija simuliatorius.

Kai prasidėjo zombių invazija jis žiūrėjo filmą apie zombius ir inkštė iš pasitenkinimo. Kai zombiai įsiveržė į jo kambarį, jis praktiškai baigė... žiūrėti filmą.

O taip, pat… Net ir lokalizuotos Yakuza versijos gali būti žaidžiamos tik Japonų kalba. Angliška versija papildomai pasiūlo titrus ir tai viskas. Buvo smalsu žaisti Yakuza 4, o po valandos su Yakuza 3 supratau, kad pilnas žaidimo lokalizavimas būtų paprasčiausiai jį sugriovęs.

Komentarai

Nėra atsakymo

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *