10 klausimų apie Unity ir ne tik – Aras Pranckevičius

Unity 3D varikliuko kūrėja, kompanija Unity Technologies turi ofisus Lietuvoje, kur darbuojasi nemažas skaičius Lietuvos IT profesionalų. Apie Unity aktualijas kalbamės su vienu iš jų – problematoriumi Aru Pranckevičium.

Arai, kodėl Unity?
Mes neklausiam „kodėl?“, mes klausiam „kodėl gi ne?“. O jei rimtai – tai „Unity“ yra pilnas žaidimų kūrimo įrankis, palaiko daug platformų, sąlyginai lengvai išmokstamas ir gana pigus (galima pradėti nuo nemokamos versijos). Sakyčiau, gana neblogas derinys.

„Unity 4“ prieš „Unity 3.x“. Įvardink vieną, pagrindinę naujo variklio savybę, kuri visus suplėšo.
Kadangi aš pats dirbau su „DirectX 11“ suderinamumu, tai galėčiau nekukliai sakyti, kad tai yra jėga. Bet realiai — manau kad „Mecanim“ animacijos technologija.

Ar galėtum įvardinti über ambicingą savybę kurią norėjot suteikti „Unity“, bet to (kol kas) nepadarėt?
Nauja vartotojo sąsajos (GUI) sistema. Mes ją darom jau labai ilgai ir jau seniausiai norėjom ją padaryt, bet gavosi, kad padaryti „flash“ žudiką nėra paprasta.

Kaip programuotojas, programuotojams — kokią „Unity“ savybę išskirtum kaip esminę?
Gali keisti kodą ir nereikia nieko „kompiliuoti“, ar paleisti iš naujo, kad pamatyti pakeitimus! „Unity“ tiesiog ima ir „perkompiliuoja“ viską automatiškai.

„Unity“ palaiko kone visas pagrindines žaidmų platformas. Žvelgiant retrospektyviai, kurios platformos sulaukė daugiau dėmesio ir su kuriomis siejate „Unity“ ateitį (R&D investicijos, funkcionalumas)?
Mano asmeniniu požiūriu, kol kas atrodo, kad didžiausią augimo potencialą turi mobilios platformos (telefonai, planšetės). Konsolės atrodo gana liūdnai, ir aš nesu tikras, ar toks daiktas kaip „konsolė“ iš viso egzistuos po „next–gen“ kartos. Su AK viskas turbūt bus tvarkoj, o „high–end AAA“ žaidimai migruos nuo konsolių į AK. Arba į debesis („OnLive“, „Gaikai“ ir t.t.).

Jei ambicingas jaunuolis ar jaunuolė nori pradėti mokytis programavimo kalbos ir dirbti žaidimų industrijoje, kiek vertingiau būtų kabintis į tokį produktą kaip „Unity“, o ne pradėti nuo vadovėlinio konkrečios kalbos mokymosi (c++, java ir t.t.)?
Mokytis abu! Su „Unity“ bus lengviau pradėti, nes tarkim C++ yra „žiauriai“ sudėtinga ir sunkiai išmokstama kalba. Tačiau mokėti kažką pasidaryti savarankiškai, be krūvos variklių, ar pagalbinių bibliotekų, irgi labai pravartu.

Ar teisybė, kad norint pradėti kurti žaidimus su „Unity“ nebūtina samdyti kieto programuotojo?
Taip, nebūtina. Bet praverčia. Ar norint įsirengti būstą, būtina samdyti interjero dizainerį? Nebūtina, bet praverčia.

Jei pradedančiųjų developerių darbą su „Unity“ prilygintume pradedančiųjų darbui virtuvėje, kokio patiekalo ruošimą tai labiausiai primintų?
Sidepork Pandemonium.

Parsisiunčiau nemokamą versiją, kažką išmokau, padariau žaidimą, galiu jį pardavinėti?
Taip. Jei pardavinėji kaip įmonė, tavo metinė apyvarta turi neviršyti $100000; Jei viršija reikia naudoti mokamą versiją (Plačiau apie tai).

Kaip įsivaizduoji „Unity“ po 10 metu?
Prieš 5 metus „iPhone“ neegzistavo, o „Nintendo“ buvo didžiausias lyderis. Bet kas, kas ką nors prognozuoja ilgiau negu porai metų į priekį, yra arba melagis, arba kvailys. Aš geriau neprognozuosiu…

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *