„World of Warplanes“. Tūzai

Jei nesate pažįstami su „World of …“ serialu, bet už akies užkliuvo gražūs lėktuvėliai, kuriuos taip mėgstat, skaityti apie juos pradėkite ne čia. „Dievo Režime“ turėjome išsamų interviu ir teorine prasme nei prabėgęs laikas, nei vizitas į „Gamescom“ jokių naujienų neįnešė. Spauskite nuorodą, susipažinkite su teoriją ir tuomet grįžkite čia. Trumpai aptarsim praktiką.

Kalbant apie praktiką, galiu pasakyti tiek – jie vėl tai padarė. Aišku, šiuo metu aš laiką leidžiu uždaroje betoje, kurioje, be abejo, nesimato realaus progresijos modelio, ir, aš noriu tikėti, kad žaidimo balansas dar sulauks pokyčių. Tačiau tai neturi jokios įtakos pačių skrydžio pojūčių ir kautynių ore įvertinimui. Taigi, jie vėl tai padarė…

„World of Warplanes“

„World of Warplanes“

Lėktuvai nekybo ore, tad natūralu, kad „World of Warplanes“ yra visiškai kitos veislės padaras, nei WOT („World of Tanks“), bet juos sieja tvirtas kraujo ryšis. Kalbu ne tik apie lėktuvų ir tankų tobulinimo medžius, veiklą angare, apmokestinimą ir panašiai – šie dalykai identiški. Tačiau ypač ryškių panašumų yra ir mūšių eigoje. „World of Tanks“ sėkmės paslaptis atrodė labai paprastai įmenama. Aš ir pats apie tai rašiau – tankai romantiški, tankai lėti, tankai turi šarvus. Tankai šiek tiek nugludina ir sulygina skirtingų gabumų turinčius žmones, o norint sukurti kažką panašaus į tankų simuliaciją, visiškai nebūtina gilintis į smulkmenas. Iš realaus gyvenimo kūrėjai paėmė tai, kas svarbu, tuo tarpu žaidimo valdymą pakabino ant poros mygtukų. Skamba juokingai, bet sugretinus tai su įspūdingai veikiančia balistika, pataikymų schema ir komandiniu žaidimu, tai ką vadintume arkada tapo simuliacija. Galbūt ne konkretaus tankisto, bet tanko vado simuliatoriumi. Tai sukūrė įdomią terpę, kurioje save greitai atranda tiek patyrę žaidėjai, tiek žmonės visiškai nesidomėję žaidimais, bet mėgę tankus. Paprastas valdymas, bet painus kovos laukas atveria galimybes strateginiam mąstymui ir realių žinių panaudojimui. Mokymosi kreivė tapo labai nuosekli, nes žaidėjai neturi mokytis mechaninių triukų ar staigių, painių judesių kombinacijų. Nieko panašaus, viskas į ką reikia atkreipti dėmesį – klaidos. Pastebėti jas, suprasti jas ir daugiau nebekartoti. Taigi, iš pažiūros lėtas ir nuobodus žaidimas, žaidėjo galvoje virsta gyva ir dinamiška veikla, tuo, kam labai puikiai tinka žodis – aistra. Be abejo, šioje vietoje labai svarbu ir tai, kad toji aistra nėra įkalinta tik virtualiame pasaulyje, nes unikali mokymosi kreivė provokuoją žaidėją domėtis tankais, tankų mūšiais ir žinomomis sėkmės istorijomis.

Tačiau lėktuvai nekybo ore, jų neįkiši į krūmą, jie labai greiti ir juda visomis sumautomis kryptimis. Taip pat lėktuvai yra trapūs, susidūrę nesistumdo, suklydus akmeniu sminga žemėn. Ką bendro jie gali turėti su tankais? Kokia aukščiau parašyto teksto dalis jiems tinka? Šiandien jau žinau – tinka viskas.

Pirmos akimirkos su WoWp biplanais sukėlė juoką. Žaisti pradėjau naudodamas siūlomą pelės ir klaviatūros tandemą, kuriam skirta pagrindinė supaprastinta valdymo schemą. Supaprastinta tiek, kad aš, nori nenori, pagalvojau apie žaidimo perkėlimą į planšetes. Iš tiesų lėktuvas pilotuojamas pele, klaviatūrai paliekant variklio darbo, eleronų ir uodegos vairo valdymą. Iškart pasakysiu, kad sėkmingai skristi ir mušti oponentus visiškai įmanoma ir nenaudojant nė vieno iš šių dalykų. Čia kaip ir „World of Tanks“ palikta pakankamai erdvės sėkmei, kuri leidžia išsaugoti naujokus ore tol, kol jie apsipras, tuo pat metu jų per daug nežeminant. Tik pele valdomas lėktuvas gali drąsiai prisijungti prie persekiojimo kuriame jau dalyvauja komandos draugai ir sudraskyti pirmą savo banditą. Taip pat tokių lėktuvų pilotai gali efektyviai atakuoti žemės taikinius, ar tiesiog taranuoti užsižiopsojusius oponentus. Taranavimas, beje, įskaitomas kaip taškas, tad komandinės pergalės atveju laukia saldi piniginė ir patirties taškų išmoka. Na, bent jau betoje.

Ankstyvame žaidimo etape nepastebėjau, kad juodi dūmai turėtų radikalios įtakos lėktuvo valdymui, bet tai vis tiek reiškia galą. Juodas dūmų šleifas, priešų pilotus traukia it raudona skiautė bulių.

Taip pat žaidime yra taikymosi pagalba, leidžianti įsivaizduoti vietą į kurią reikėtų šauti, norint pataikyti. Tiesa, ji nėra tobula, bet tai – gerai. Esmė ta, kad rekomendacinis taikiklis suprojektuojamas atsižvelgiant į taikinio judėjimo kryptį ir greitį, tačiau neįvertinant tikslaus kampo, kuriuo jį stebi žaidėjas. Jei oponentą puolate įžambia trajektorija, labai dažnai tenka koreguoti taikiklio rodmenis, tačiau šis niuansas neturėtų erzinti naujokų, nes šaudant ten, kur siūloma, viena kita kulka iš serijos vis tiek pataikys. Labiau patyrę žaidėjai kaip tik džiaugsis šiuo netobulumu, nes jis suteikia šiokį tokį pranašumą.

Tiesą sakant, išmėginti kūrėjų žadamo valdymo schemų lankstumo man nepavyko. Betoje jų yra daug, pateiktos atskiros schemos pulteliams ir vairalazdėms, bet ne viskas veikia taip, kaip tikėjausi. Tiesa, mano įranga gerokai pasenus, tačiau taip ir neradau, kaip priversti vairalazdę reguliuoti variklio darbą, o žaidžiant pulteliu iš viso neveikė dešinė analoginė svirtelė. Tikėtina, kad, jei žaidėjų, ieškančių alternatyvų klaviatūrai su pele, bus daugiau, kūrėjai bus priversti sukurti ir vidinius kalibravimo įrankius.

Rašant šį tekstą pasirodė pataisa, su kurios sudėtimi žaidimas veikiausiai žengs į atvirą betą. Atsirado galimybės savarankiškai modifikuoti ir dažyti lėktuvus. Čia vėlgi norisi patapšnoti per petį kūrėjams. Mechaninė ir žaidimui tiesioginės įtakos turinti lėktuvų sandara yra šiek tiek painesnė nei tankų. Net jei darytume prielaidą, kad su varikliais viskas aišku, žaidėjų laukia nemenkas iššūkis balansuojant ginkluotę.

„World of Warplanes“

Kalbėdami apie lėktuvus mes pamiršome žemę. Tik todėl, kad su ja viskas gerai.

Kiekvienas aukštesnio lygio sparnas gali skraidinti bent porą ginkluotų platformų, dažnas naikintuvas papilvę gali papuošti bombike. Žemės taikiniai stacionarūs, kai kurie jų visai šalia, už jų atakas taip pat skiriamas apdovanojimas, tad pagundų yra, bet ginklai sveria. Vadinasi, kiekvienam pilotui teks galvoti, testuoti ir ieškoti idealios, žaidimo stilių ir įgūdžius atitinkančios komplektacijos. Kitaip nei vairuojant tanką, čia svarbūs visi elementai – maksimalus greitis, kopimo aukštyn galimybės, manevringumas. Antra vertus, platesnės galimybės nebūtinai painioja – žaidėjai gali panaudoti jas ir savo trūkumų kompensavimui. Pavyzdžiui, jei nelabai sekasi peštynėse 1 prieš 1, galima atsisakyti greičio ir vikrumo, pasiimti tiek kulkosvaidžių ir automatinių patrankų, kiek pakeli ir stengtis efektyviai sužaisti pradžią, kai pilotai atakuoja vieni kitus kaktomuša. Šeši vienu metu iššovę vamzdžiai, su trupučiu sėkmės į skutus sudrasko, bet ką.

Šiuo metu „World of Warplanes“ veikia ir atrodo nepriekaištingai. Aišku, variklių darbas perteiktas labai mėgėjiškai, o turint galvoje lėktuvų skaičių, aš abejoju, ar tai bus keičiama. Tokių mastų žaidimo kūrimas visuomet reikalauja rinktis ir, mano nuomone, „Wargaming.net“ kol kas renkasi teisingai. Visų pirma skirdami milžinišką dėmesį naujokams. „World of Warplanes“ startuos su treniruočių misijų komplektų, kur galėsime išmėginti savo jėgas kautynėse su botais. Tai labai pravers ir ieškant idealios valdymo schemos. Taip pat žaidime yra misijos, skirtos susipažinti su lėktuvų tipais, o jas įveikus suteikiami apdovanojimai.

Nemažiau svarbu ir tai, kad kiekvienam lėktuvui paruošti moduliai. Didžiąja dalimi tai žinomos ir realiai skraidžiusios to paties modelio modifikacijos, tad žaidėjai tingintys užsiimti su savarankišku ginkluotės pasirinkimu, gali tiesiog stverti jiems įdomiausiai atrodantį modulį. Panaši situacija ir su dažymu. Kartu su kūrėjais dirba virš 10 istorikų, kurie dailininkams pateikia autentiškus dažymo schemų prototipus, tad žaidėjui belieka pasirinkti norimus elementus ir papuošti savo lėktuvą.

Šiuo metu kūrėjai ruošiasi milžiniškam beta testui, keli tūkstančiai kvietimų bus išdalinti ir Lietuvoje. Pirmame etape bus kviečiami spausdintų žurnalų skaitytojai, truputį vėliau prasidės raktų dalinimo akcijos internete.

Kūrėjai aiškiai suvokia, kad būdami dideli ir žinomi su lėktuvais nepraslys taip, kaip kadaise pavyko su tankais, tad oficialaus starto pradžia vis dar neskelbiama. Tikimasi, kad žaidimas vis tik taps atviras visiems dar šiemet.

ESMINIAI DALYKAI, KURIUOS DABAR REIKĖTŲ ŽINOTI APIE „WARGAMING.NET“:

  • Šiandien baltarusiškos kilmės „Wargaming.net“, turi biurus 11 pasaulio miestų, juose dirba virš 1000 žmonių. Prieš dvejus metus jų buvo 120.
  • „Wargaming.net“ platforma turi 35 milijonus aktyvių žaidėjų, vien buvusios Tarybų Sąjungos teritorijoje, vienu metu įvyksta beveik 900 tūkstančių tankų mūšių.
  • „Wargaming.net“ įsigijo australų „Big World“, kurie buvo atsakingi už visą „World of …“ serijos tarpinę programinę įrangą ir įrankius. Sandorio vertė – 45 milijonai JAV dolerių, o nauda – išnykusios eilės laukiant atnaujinimo. Be abejo, šis sandoris turi ir reikšmingą strateginę rolę, kitaip tariant, tai šioks toks apsidraudimas nuo ne laiku išdygstančių „ragų“.
  • Rugsėjį startuoja „World of Tanks 8.0“ atnaujinimas, kurio vinimi tapo fizika. Tankai įgaus masę, teisingai sąveikaus su reljefu, aplinkos objektais ir bus veikiami inercijos.
  • Į virtualius tankų mūšių laukus išrieda britų tankai. Ne tokie makabriškai gražūs kaip prancūzų, bet britai turėjo savų perliukų, pavyzdžiui, kolonistams būdingą aistrą turėti galingus pabūklus.
  • Trečiasis serijos žaidimas „World of Warships“ kuriamas Sankt Peterburge, kur specialiai tam reikalui buvo nupirkta lokali kūrėjų studija. Žaidimas bus integruotas į tą pačią paskyrą ir taps bendros „World of …“ ekonomikos dalimi, bet apie galimybes sukergti jo mūšius su „World of Warplanes“ kol kas kalbama labai atsargiai.
  • „World of Warships“ siūlys pastoviniuoti karo laivo kapitono tiltelyje. Žaidėjų dėmesiui ruošiama viskas nuo patrulinių valčių ar eskadrinių minininkų, iki galingų kreiserių ir lėktuvnešių. Nepaisant to, kad popieriuje WoW ir WoT mechanikos atrodo stulbinančiai panašios, kūrėjai žada, kad WoW komandinis žaidimas pranoks viską, ką esame iki šiol patyrę.
  • Uždaras „World of Warships“ testas tarp kompanijos darbuotojų ir draugų numatytas 2013 metų pradžioje.

 

Tekstas pagal
GameOn
Nemokamą žurnalą skaitykite: www.gameon.lt

Komentarai

3 komentarai/-as/-ų
  1. Vintage 2013/04/29 Atsakyti
  2. Evio 2013/04/29 Atsakyti
  3. Artojas 2013/04/29 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *