Western Front Armies belaukian | Company of Heroes modai

Maža, bet visgi svarbi išminties dalelė yra tokia: mes AAA žaidimams būnam negailestingi ne todėl, kad jie populiarūs, o todėl, kad jie populiarūs – jų pasiekiamumas, mąstai ir rpoveikis publikai reikalauja, kad jiems skirtume daugiau dėmesio ir keltume griežtesnius reikalavimus. Iš to, kam daug duota, daug bus ir pareikalauta. Todėl va aš visai nesidžiaugiu tuo, kad reikia stumt ant Company of Heroes 2. Galų gale, kas gali džiaugtis dėl to, kad jų labai mylimas žaidimas sulaukė prasto tęsinio? Tęsinio, kuris grynai dėl poreikio parduodi žaidėjams DLC atsisakė modų palaikymo? Todėl, belaukiant Western Front Armies DLC, kuris pridės JAV ir vakarų fronto Trečiojo reicho pajėgas, ir rašau trumpą apžvalgėlę modų, kurių per ilgus metus sulaukė legendinis Company of Heroes. Nes tada dar taip grašio spaust nenorėjo.

Eastern Front Mod

Atvirkščiai nei naujasis DLC, Eastern Front pagrinde Normandijoje vykstančiam žaidimui suteikė lašelį rytų fronto prieskonio. Iš pradžių gavome Raudonąją armiją, o tada ir su ja kovoti turintį Ostheer. Modas vystystas ilgą laiką ir kūrėjai pastangų idėjo nemažai. Jau vien pats kiek esu jį žaidęs, tai matau žymius skirtumus nuo ankstyvų versijų ir dabar jau vėlesnių. Pakankamai drastiškus, jei jau apie sovietus kalbam.

Nėra tokio fricų tanko, kurio su vėliava nenudurčiau!

Nėra tokio fricų tanko, kurio su vėliava nenudurčiau!

Įdomiausia tai, kad pastatams šie naudoja daugiausiai JAV reskin‘us. Kita vertus, Ostheer bunkerėliai irgi savo brolių įtvirtinimus primena, tai nieko baisaus. Apskritai, sovietų armija žaidime yra labai įdomi. Pradedant nuo šauktinių (kurie, turbūt CoH2 vėjams padvelkus, patapo iškviečiami, o  ne normaliai statomi, taip pat ir į strafbat‘us „paaukštinami“), kurių bent keletas laksto be šautuvų, šaulių, kurie po vieno upgrade gauną vyruką, kuris tik vėliavą mostiguoja, iki gerai ginkluotų jūreivių, tankais besivažinėjančių desantininkų, viso arsenalo nuo mažiuko T-70 iki KV ir IS tankų ar to paties žverobojaus. Dalinių ir žaidimo stiliaus pasirinkimas nemažas, yra visai neblogų priemonių nuostolių atstatymui mūšio lauke, trūksta gal tiktai raketinių (reaktyvinių?) prieštankinių ginklų pėstininkams.

Otsheer yra kiek vargingesnis. Žaidžia jis, galima sakyt, išaugtiniais žaislais, todėl pamatysi besivažinėjant ir Panzer II, ir ankstyvą Panzershrek besitampančius žmogelius su dujokaukėm (tada dar skydo raketsvaidžiui nebuvo uždėję, o veido niekas nudegt nenorėjo).Didžiausia keistenybė yra tai, kad jų techninis medis gali ir turi persijungti tarp šturmo ir gynybos režimų, leidžiandžių statyti atitinkamus dalinius. Mano požiūriu, tai nekažką prideda, tik komplikuoja žaidimą. O šiaip frakcija bent atrodo šiek tiek silpnesnė nei sovietai, kurie greitai gali užpjūdyti miniomis tankų ir prakeitkų SU-76 savaeigių pabūklų. Įdomiausias dalinys yra turbūt sunkvežimus su kranu, kuris gali pataisyti ne tik sunaikintus draugiškus tankus, bet ir priešiškus. O šiaip, daliniams gaunant veteranų lygius, reikia rinktis iš specializacijos, tad taip, tarkim, pėstininkai gali tapti lauko medikais ar mechanikais.

Mažasis „Luchs" čia kiek aršesnis nei prisimeni iš „World of Tanks"

Mažasis „Luchs“ čia kiek aršesnis nei prisimeni iš „World of Tanks“

Aišku, galime pateikti įprastus skundus, kad tankų tekstūros ir namūdiniai žemėlapiai atrodo prasčiau nei Relic originalai, bet tai jau beveik kiekviename mode sutiksi. Apibendrinus turbūt vienas iš geriausiai išdirbtų modų – rusai įgarsinti, spėju, paėmus balsus iš rusiškos CoH  versijos – puikiai tinkantis tiems, kurie nori to paties Company of Heroes, tik su daugiau frakcijų.

Blitzkrieg Mod

Blitzkrieg Moddb reitinguose pakankamai dažnai susiremia su Eastern Front, turbūt priklausomai nuo atnaujinimo. Blitzkrieg tuo pačiu ir nėra taip lengva apžvelgti, nes jis nesielgia gražiai ir neprideda tiesiog kelių frakcijų. Šis modas apverčia visą žaidimą aukštyn kojomis ir štai jau žaidėjui reikia iš naujo mokytis, kaip siųsti Volksgrenadiers į mirtį.

Seniau nemokamo wi-fi gaudymas buvo ekstremalus, vienišas sportas.

Seniau nemokamo wi-fi gaudymas buvo ekstremalus, vienišas sportas.

Tai yra didžiausias šio modo paradoksas: pėstininkams skirta tiek dėmesio ir tiek micromanagement, kad labai keista, kad jie taip, taip lengvai miršta. Granatos, mortyros, kulkosvaidžiai yra daug rimtesnės problemos nei seniau. Kita vertus, dabar dažnas būrys turi ne tik daug daugiau brangių patobulinimų (į vieną Assault Grenadier būrį lengvai supirkti ginklų už kažkur 300 amunicijos taškų, va tau ir auksinis kastuvėlis tualetui kasti), bet ir tiek daug „galių“, kad kartais reikia dar ir atskiro meniu, kad jas visas sužiūrėtum. Tad apskritai raginama daugiau skirti dėmesio jų valdymui, dažniau atsitraukinėti ir niekad nesustoti atviroje vietoje. Žiūrėk, dar iš tavęs ir tikrą karvedį padarys, ypač kai taip smagu prisėlinus tanką susprogdint.

O ir tankai šiame mode susilaukė nemažų pokyčių. Juos galima aprūpinti amunicijos tipais (vadinas, nupirkti „galių“), kad, prireikus ir susimokėjus, tavo daugiausiai prieštankinis pabūklas sugebėtų ir ką nors sprogaus į pėstininkus pykštelt. Tuo pačiu, tankai yra daug, daug trapesni. Gal ne visi sprogsta nuo vieno šūvio, bet prižiūrėti ir prisižiūrėti reikia, oi kaip reikia. Vieną kartą DI susimovė ir mano Panzer IV išsprogdino tiek Shermanų, kad jau net Michael Wittmann skųstis negalėtų. Į tankus taip pat galima įlaipinti vadą veteraną (kartą toks didvyris pergyveno gal kokius 5 tankus) bei pasinaudoti labai keista, iš paskutinio papildymo (Tales of Valor) paveldėta tiesioginio taikymosi valdymo sistema. Kiek ją mačiau ir kiek atsimenu, ji tikrai neveikia taip gerai, kaip Men of War ir daugiau mažiau dėmesio neverta.

Neypatingai gudriai čia jis parašiutininkus į tankų kebeknę nuleido... Taip pat kviečiame pažiūrėti į skaitliukus apačioje: užmuštų skaičius yra, o štai potencialios ginklo žalos - ne!

Neypatingai gudriai čia jis parašiutininkus į tankų kebeknę nuleido…
Taip pat kviečiame pažiūrėti į skaitliukus apačioje: užmuštų skaičius yra, o štai potencialios ginklo žalos – ne!

Jei kuo ir skųstis Blitzkrieg Mod, tai gal tais pačiais neypatingo grožio žemėlapiais, bei tuo, kad britų DI nelabai veikia, o ir šiaip už juos žaist sunkoka. Mortyros, ypač mašinose, yra taip pat opi problema pėstininkams, nes net ir šūvio atstumu priėjus įgula gali spėti subombarduoti užpuolikus. Tai ypač opi problema viename iš naujų žaidimo režimų, leidžiančių naudoti tik pėstininku.

Tačiau apibendrinus, labai smagus ir kokybiškas modas tiems, kuriems nusibodo įprastai CoH susišaudymai, trunkantys tris valandas ir pasibaigiantys dėl to, kad kareivėliams metas į pensiją išeiti.

Normandy 1944: European Theater

Ilgą laiką masčiau ar rašyti ir apie Europe at War, nes jis irgi nemažas, prideda dar ir Afrikos frontą (deja, tik vokiečiai prieš britus, tad jokių idiotiškų amerikietiškų tankų), bet nusprendžiau, kad sąrašas ir taip ilgas, o EaW ir šiaip galėčiau pavadinti „geriausiu prastu modu“. Todėl pažiūrėkime į Normandy 1944 ir pažvelkime beprotybei į akis. Kitaip nei dauguma modų, N44 (oficialus trumpinimas) nepridėjo nei vieno naujo žemėlapio ar režimo… bet tai menka problema, turint minty ką jie padarė. Dar nepradėjus mačo galima matyti, kad galima pasirinkti ir Sovietų sąjungą.  Tačiau tikrieji kliedesiai prasideda po to…

Galėjau ir daugiau tankų atsivežt...

Galėjau ir daugiau tankų atsivežt…

Matote, čia nebus įprasto CoH starto, kur gali dar uždelsti prieš pasirinkdamas doktriną. Be jos N44 pasistatysi tik inžinierių, kuris negalės užgrobti teritorijos ir nelabai turės ką statyt. Norint gero gyvenimo reikia pasirinkti doktriną, kuri tada dar leisis rinktis iš dviejų istorinių dalinių (dažniausiai divizijų), o po to iš dar dviejų… Keturios kombinacijos per doktriną, taip išeina. Bet reikia rinktis atsargiai: jei abu daliniai bus pėstininkų, bus šiek tiek striuka tankų srityje. Gal kitur (nemodifikuotame CoH) dar įmanoma taip žaisti, tačiau čia…

Tačiau N44 dauguma pėstininkų būrių yra sudaryti iš dešimties žmonių, kuriuos per greičiau nei minutę tanko vadas gali nušienauti savo kulkosvaidžiu. Iš iš ekrano ar pusantro atstumo. Paskutinis atnaujimas pastiprino vargšų sveikatą ir pagerino tupėjimą priedangoje (todėl jie nebemiršta nuo stipresnių vėjo gūsių ir pelytės kursoriaus), tačiau susirėmimai vis dar yra siaubingai mirtini. Tačiau žaidimas atspindi ir tai: individualiams būriams ginklų neperki, yra daug mažiau sugebėjimų/galių (o granatos tokios pigios…), didžioji dalis už patities taškus atrakinamo doktrininio medžio galių leidžia iškviesti karių, ir ne šiaip vieną šešių žmonių būrelį, o gal net 50 kareivių. Šiuos būtina iš karto sodinti į priedangą ir labai bijoti mortyrų, nors jos mode nepasižymi dideliu šaudymo nuotoliu.

Tankai, tuo tarpu, sakyčiau čia gyvena geriau nei Bliztkrieg, nes pasitaiko, kad ir trijų pataikymų neužtenka pribaigti, bet nereikia tuo kliautis. Smagu tai, kad galima liepti stovėti vietoje (mainais pagerina taiklumą) bei liepti įgūlai pačiai taisyti tanką. Tačiau aktyviai judant frontui tai nebus labai svarbu. Pėstininkų prieštankiniai ginklai gal ir pavojingi, bet tik priedangos pilnuose žemėlapiuose, kur tankai negali pilnai išnaudoti savo kulkosvaidžių ir pabūklo.

3:1 karių skaičiaus santykis leidžia išskerst priešo būrį be nuostolių.

3:1 karių skaičiaus santykis leidžia išskerst priešo būrį be nuostolių.

Iš nusiskundimų paminėčiau nevisad dailias ikonas, labai įvairų dalinių aprašymų kokybės lygį bei turbūt tai, kad kompiuterio, kuris patemptų 8 žaidėjų žemėlapį su aukštais vizualiniais nustatymais mums mokslininkai nežada dar dvidešimt metų. Jau lengviau išeitų Blitzkrieg su HD pėstininkų ir aplinkos tekstūrom žaist ir namų nesudegint.

Trumpai tariant, N44 yra stebėtino dydžio darbas ir puikus modas tiems, kuriems visada nepatiko tai, kad Company of Heroes nėra Blitzkrieg (žaidimas, ne modas).

Great War 1918

Laimei ar nelaimei, dauguma CoH modų yra skirti antrajam pasauliniui karui, nors sprendžiant pagal tai, kiek darbo sukišama į istoriškai realistiškus dalinių modelius ir skins, turbūt nesunkiai ir StarCraft padarytų, jei norėtų. Bet nenori, bjaurybės! Tačiau vienas kitas nuokrypis nuo Normandijos ir jos gyvatvorių kebeknės visgi įvyksta, tad štai mes turime Great War 1918. Nes prieš Antrąjį pasaulinį karą buvo Pirmasis!

ANZAC kelnes laiko priespaudos simboliu

ANZAC kelnes laiko priespaudos simboliu

Kol kas mode gali pjautis tik britai (taip pat, keičiant skin‘us, kalniečiai, australai ar portugalai) su vokiečiais, planuojama įdiegti prancūzus. Iš žaidėjo tikimasi kelių dalykų: apkasų kapstymo, lindėjimo apkasuose, artilerijos ir dujų atakų naudojimo, bei kitokio vėlesnės karybos patirties ignoravimo. Su DI panašūs šposai nelabai pavyksta, nes DI atkakliai atsisako griebti kastuvėlį. Matyt tai priklauso nuo labai jau specifinės šito modo apkasu prigimties (sunku net nupasakot). Aišku, tai netrukdo tau išsikasti įtvirtinimų ir, tarkim, mūšyje dėl pergalės taškų, niekad neprileisti priešo.

Pėstininkų būriai turbūt yra esminis žaidimo dalinys, čia britai išlošia šiek tiek dėl to, kad jų kariai gali turėti kulkosvaidžius, vietoje kurių vokiečiai turi prieštankinius šautuvus (ir grynai sėdėjimui apkase skirtus šarvus) . Yra ir daugiau jų specifinių rūšių – DI labai mėgsta vokiškus „šaulius-kulkosvaidininkus“ – bet daugiausiai kentės tie patys paprasčiausi vargšeliai. Aišku, jiems reikės paramos, nes antroje žaidimo pusėje pradės veistis visokie lauko pabūklai, artilerija, iš pakampių kaip lėti ir prastai suprojektuoti tarakonai lenda tankai ir šarvuotos mašinos… Ir, aišku, bent kelios rūšys nuodingų dujų!

Tankai frontą greičiausiai pasiekia tada, kai juos stumteli slenkantis ledynas

Tankai frontą greičiausiai pasiekia tada, kai juos stumteli slenkantis ledynas

Šiam modui prikišt galima nebent tai, kad apkasai yra pakankamai kaprizingi, ir pėstininkai nevisada ras kelią į jų glėbį (net ir su kopetėlėm!).

Todėl galima sakyti, kad the Great War 1918 labai širdingai rekomenduoju, nes Pimasis pasaulinis karas irgi nusipelnė žaidimų.

Modern Combat

Aišku, niekaS nepadarė Korėjos karo modo, bet nagingi moderiai visgi griebė finansiškai pavojingą jautį už ragų ir sutvėrė modifikaciją, leidžiančią po laukus stumdyti modernias JAV ir Kinijos armijas. Už tą ir ačiū, taip reta šiais laikais modernių karo žaidimų, o čia dar ir su Kinija (kai tuo tarpukas antras CnC moderis savo garbės reikalu laiko Rusijos pridėjimą).

Pasiruošę darbui, gynybai ir batų gamybai!

Pasiruošę darbui, gynybai ir batų gamybai!

Taigi, Amerikos Armija (arba šiek tiek nuo jos besiskiriantys jūrų pėstininkai) susiremia Liaudės Išsivadavimo Armija. Ko galime tikėtis? Na, amerikiečiai daugiau mažiau atitinka CoH amerikiečius, o kinai, šiek tiek pagalvojus, vokiečius. Tik tiek, kad JAV čia turi daugiau patobulinimų pėstininkams ir nestato tankų (bet, su atitinkamais doktrinos pasirinkimais, gali išsikviesti). Subtiliausias dalykas žaidžiant amerikiečius yra „Javelin“ raketų valdymas, nes jos efektyvesnės tada, kai būriui liepi užimti stacionarią poziciją. Labiausiai erzinantis amerikiečių dalykas yra M113 kėbuluose įtaisytos mortyros. O toliau realiai nepaliaujamas „Stryker“ kovos mašinų spam‘as, į kurį kinai atsako savo IFV bangomis.

Bet štai žaidžiant už komunistus viskas vyskta šiek tiek kitaip. Pagal doktrinų medžius gali kliautis kokybine arba kiekybine persvara, o kartais gal net ir imtis asimetriškos karybos. Tačiau akivaizdu, kad kiekvieno Kinijos karvedžio svajonė yra dangų užtemdyti reaktyvinės artilerijos sviediniais, o tada per priešo įtvirtinimų likučius pervažiuoti pigiais tankais, o sukarintų dalinių būriais surinkti pamestą karo techniką. Ir, aišku, džiaugtis, gali gali valdyti kinus nepirkdami Wargame: Red Dragon.

Terorizuoti pėstininkus ir džipus - kiekvieno tankisto pašaukimas!

Terorizuoti pėstininkus ir džipus – kiekvieno tankisto pašaukimas!

Žaidimas vis dar kenčia nuo dalinių skaičiaus limito ir šiek tiek nuo to, kad stokojant lengvai prieinamo karių įgarsinimo kinų kalba, jie svaidosi tomis pačiomis amerikietiškomis frazėmis. Tačiu žaidime yra dar du įdomūs dalykai: žaidimo režimas, kuris MC kovas iš paprasto CoH lygio perkelia į hardcore (neprižiūrimi RPG-7 kopijas tampantys žmogeliai per porą minučių gali nušluot bazę) bei tai, kad yra net mažutėlyte kampanija

. Kitaip tariant, puikus pasirinkimas tiems, kam Wargame ir World in Conflct modifikacija Modern Warfare pasirodė per didelių mastų.

Tad paskaičius, pažiūrėjus ir apibendrinus, ar tikrai galėtume pasakyt, kad nieko baisaus, kad Company of Heroes 2 nėra modifikacijų palaikymo? Ar verta išmanyti tiek galimybių vien tam, kad kartais palepintų brangiais ir pakankamai nedideliais papildymais?

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *