Užrašai „grindinant“ AION | Bits'n'Pieces #1

Turiu pripažinti, kad artėja diena, kai teks susirinkti juodraščius ir suryti juose esančius lapus, turinčius tokią eilutę kaip „there‘s no grind in AION“. Na AION‘e nėra grind‘o tiesiogine prasme, tačiau realiai tai jo daugiau nei atrodė. Tiesiog visa tai kažkiek užmaskuota, paslėpta, pateikta kitaip. Praeina šiek tiek laiko, kol suvoki, kad tave mausto. Visai kaip wow. Išskyrus tik faktą, kad wow tiesos suvokimui prireikė poros metų, AION užteko mėnesio. Nepaisant to, abu šie žaidimai man vis dar labai patinka. Kol kas AION‘as net labiau, natūraliai dėl to, kad čia viskas nauja.

Vėl AION? Na taip. Iš esmės jei esat susipažinę su mano rašliavomis tai žinot, kad jei Artojas sėda ant MMO tai ilgam. AION‘as čia pagyvens ir ne tik dėl to. Yra daugiau priežasčių. Pavyzdžiui, lengvai pasiekiamo populiarumo paieškos. Žemiau pateikiu google analytics išvadas apie dirvonuojančius arimus.

analytics
Matote? Taigi, tai kad man patinka AION nėra vienintelė priežastis apie jį rašyti. Tai ir galimybė maudytis šlovės spinduliuose, ar tiesiog viešai dėti nuotraukas kuriose lyg ir regimas apatinis trikotažas. Ne tai, kad pats labai norėčiau, bet Patarėjas liepė. Sakė „jei taip nori rašyt apie AION, tai bent jau dėk normalias foto“. Na šio teksto įžangai pabandžiau parinkti normalią. Prašau vertinti pastangas.

Ok. Tai apie ką mes šiandien? Pagalvojau, kad šiek tiek užkniso kapstytis kažkur giliai ir bandyt įžvelgt kažkur kažką, ko ten greičiausiai nėra. Šį kartą trumpi pastebėjimai, kuriuos galima pavadinti trupiniais, tips‘ais ar kaip nori. Random smulkmė užkliuvus už akies pakeliui link 20 lygio. Dalykai kuriuos jau žaidžiantys ko gero žino, o nežaidžiantys gali sumesti krūvon su viskuo kas rašyta iki šiol ir darytis kažkokias išvadas.

Tai pradėsiu nuo Grind‘o. Realiai personažo progresija 10-20 etape vis dar sklandi. Jei žaidėjas sąžiningai daro kvestus, vysto gathering profesijas, kažką craft‘ina ir neišsigąsta grupinių kvestų (jų padarymui tikrai reikia grupės ir gero pusdienio), 20 lygį jis pasieks nenuskriaudęs nė vieno nekalto mob‘o. Tam tikra prasme… Tam tikra prasme, ne priklausomai nuo to kaip sekėsi vystant vieną ar kitą žaidimo elementą, pusę lygio gali tekti padrožti aklai skerdžiant viską kas pasimaišo po kojomis. Štai čia galiu duoti neblogą patarimą. Kadangi nuo 20 lygio, visi žaidėjai be išimties siunčiami į naują zoną, ten jų lauks nauji iššūkiai. Tame tarpe ir naudingos žemės ar oro iškasenos, kurių nod‘ai prasideda  nuo 85 ir 75 lygio atitinkamai. Kitaip tariant, jei tyrinėdami 10-20 zoną, nepakelsite rinkimo profesijų, išvykę į aukštesnio lygio zonas, jų tobulinti negalėsit. Rinkimo nuo žemės įgūdžius greičiausiai pakelsit ir šiaip. Metalai, vertingi akmenys, žolės, žuvys ir t.t. Viso šito gėrio taip daug, kad lygis kyla nori nenori. Ore renkamas tik Aether ir tik poroje vietų (nes šiaip pačioje zonoje neskraidoma), todėl šis įgūdis greičiausiai dar nebus ištobulintas. Taigi. Žaidėjas kuriam trūksta šiek tiek patirties, kad pasiekti 20 lygį, be ceremonijų keliauja į Impetusium zoną (Asmodian pusė, Elyos manau irgi turi kažką panašaus) ir ten dirba. Šioje vietoje žemės įgūdžiai keliami nuo 85 lygio į viršų (rekomendacija čia pasikelti bent iki 99), o oro nuo 25 į viršų. Daugiausiai laiko susigaišta renkant Aether ore, nes skrydžiui turim vieną minutę, kurios užtenka vienam nod‘ui nurinkti.

Aether

Žaidime skraidyti kol kas duoda nedaug, o tai daryti verta tik renkant Aether.

Cooldown metu siautėjam ant žemės kažką rinkdami arba darydami „Coin“ užduotis. Tai iki 100 sykių kartojamos užduotys, kurių metu už tam tikrų monstrų žudymą renkamos monetos ir vėliau jos mainomos į drabužėlius ir ginklus. Veikla lyg ir monotoniška, bet šiaip vienu metu darai daug dalykų, todėl ji kažkaip nepasirodė nuobodi. Aš ten nuvykau pasikelti 10 trūkstamų lygių Aether rinkimui, o užsibuvau tiek, kad prasipumpavau nuo 20 iki 21 personažo lygio, t.y. praktiškai visą vakarą. Ir tą daryti nebuvo labai nuobodu. Kiek kalbėjausi su žaidėjais, vėliau šie trūkumai dar ryškesni, todėl turiu įtarimų, kad panašius veiksmus gali tekti kartoti vėl ir vėl, antra vertus, dar nesusipažinau su PvP sistema. Jei iš jos gaunami patirties taškai, manau tai gali būti alternatyva.

Ir jei tai šen tai ten išlendanti pliko grind mechanika mane patenkina, tai tarkim užduočių ir lokacijų pateikimas jau nenuteikia taip maloniai kaip prieš porą savaičių. Atvykęs į Morheimą apturėjau žiaurų dejavu. Pilis panaši, pastatai copy/paste, užduotys… na jos kitokios bet esmė panaši. Kaip ir Altgarde, čia sutinki tinginį sargą, papuošalus išmėčiusią įsimylėjėlę ir nupušusį alchemiką. Jų problemos nos ir aprašytos kitaip yra identiškos toms, kurias turėjo Altgardo gyventojai. Neskanu. Neskanu ir tai, kad siauryn eina ir Elyos bei Asmodian pasaulėžiūrą skiriančios ribos. Skaitant užduočių aprašus matai, kad ir tie, ir tie turi analogiškas problemas, kurias sprendžia analogiškais metodais. Meilė, draugystė, neviltis, liūdesys ir t.t. Kažkaip visa tai nesižiūri, bendrai paėmus, gan arogantiškam Asmodian fone. Po to kai eilinį sykį padedi kažkam surengti pobūvį ar prisipažinti meilėje, tradicinis Asmodian atsisveikinimas „may you walk in the shadows“ įgauna kažkokį emo atspalvį. Trūksta čia agresijos ir pagiežingo skausmo apraiškų. Oi kaip trūksta.

Aetherhat

Pirkau kepurę skirtą Aether klodų paieškoms. Neprireikė, jie matomi plika akim. Sakiau, bent panaudosiu ją mokydamasis daryti teisingus screenshot's

Gamyba. Prireikė visiškai nedaug laiko, kad suprasčiau. Pakelti gamybos įgūdžius gaminant kažką sau kainuos zilijonus pinigų. Tiesą sakant, net ruošinių (geležies ar sidabro lydinio) gamyba suryja daugiau pinigų, nei „work orders“ vykdymas, o patirties taškų duoda mažai. Tad bent jau 1-99 profesijos lygiai yra keliami atliekant išimtinai tik „Work Orders“. Tai reiškia, kad profesijas kelti ir lavinti gali sąlyginai bet kas, tam reikia šiek tiek pinigų ir gan daug laiko, tačiau tikrai ne tiek daug, keik šių dalykų prireikia bet kuriam kitam mano bandytam MMO. Reikia paminėti ir tai, kad pasigaminti galima visai naudingų daikčiukų, o dėl sąlyginai lėtos personažo lygių progresijos, jie išlieka naudotini ganėtinai ilgą laiką. Taip pat svarbu atsiminti, kad kiekvieno daikto gamybos metu, yra šansas, kad jis gausis aukštesnės kokybės nei planuota. Aukštesnės kokybės statistiką galima peržiūrėt, kad ir perkant receptą, jei ji pasirodo verta to, galima mėginti gaminti tą patį daiktą tol, kol gausi norimą kokybę. Daiktų gamyba brangus malonumas, ne tik dėl ruošinių gamybos, bet ir dėl Flux‘ų, kurių reikia praktiškai viskam. Flux‘ai krenta iš nukautų priešų ir skirstomi į atitinkamas kategorijas (Weapon, Armor, Acessory) ir kokybes (Minor, lesser etc). Kiekvienam daiktui pagaminti reikia 1 ar kelių, tam tikros kokybės ir kategorijos Flux‘ų. Na jie ant gatvės nesimėto, tad jei ta patį daiktą ketini gaminti iki kol gausi aukštesnę kokybę, teks gan dažnai lankytis privačiose parduotuvėse ar pas brokerius.

trade

Kiekvieną laisvą akimirką, galit išnaudoti mėgindami kažką parduot...

Prekyba. Tiek gamtoje ar kovoje sukauptus turtus, tiek kažką šauniai pagaminto galima įsigyti ir parduoti kitiems žaidėjams. AION tam reikalui skirti du būdai (neskaitant tiesioginių pardavimų) Private Shop‘ai ir brokeris. Privačios parduotuvės kaip supratau atkeliavo iš Lineage. Bet kas ir bet kur gali ją atidaryti, sudėti siūlomas prekes, parašyti reklaminį skelbimą ir užsiimti prekyba. Brokeriai gi yra aukcionų atitikmuo. Ateini pas NPC, pateiki pardavimui skirtus daiktus, nustatai kainą ir 8 dienas lauki ar kas nupirks. Tik įvykus pardavimui gauni pranešimą ir sau patogiu laiku keliauji pas brokerį pasiimti uždarbio. Easy.

trade1

Tavo galva atrodo kaip spalvotas šalmas? Pirk šalmą per kurį galvos nesimato. Šiaip AION'e gan įprasta pardavėjas išrengti nuogai. Kaži ar pagerėtų Shauma pardavimai, jei kas nors išrengtų Stašaitytę?

Dviejų sistemų įdiegimą vertinu labai palankiai. Aš pats labiau mėgstu aukcionus, bet „Private shop‘ai“ žiauriai patiks prekiaujantiems. Visų pirma, ten pardavimas priklauso ne tik nuo kainos (kurią AH labai greitai gali palyginti), bet ir nuo gebėjimo surašyti skelbimą. Antrą, gali pasirinkti prekybos vietą, o tai leidžia efektyviai dempinguoti aukcionų kainas sėdint prie įėjimo į juos ar atvirkščiai, pardavinėti daiktus su antkainiu, bet labai jautriose vietose (pradinėse zonose, sudėtingesnių quest‘ų hub‘uose ir t.t.). Žodžiu viskas ok, belieka tik išrankioti bug‘us iš aukcionų, kad tokie kaip aš galėtų patogiai jais naudotis.

broker

Kol kas tai pati idiotiškiausia paieškos sistema iš visų matytų. Jei nori kažką nusipirkti, privalai suvesti tikslų daikto pavadinimą. Tikslų! Įskaitant ir didžiąsias mažąsias raides. Šioje situacijoje paieška pagal „crystal pirate ring“ nerastų nieko. Būtinai reik suvesti „Crystal Pirate Ring“. Tikiuosi sutvarkys su artimiausiomis pataisomis.

Dabar gi aukcione nenusipirksi nieko, jei labai tiksliai nežinai ko ieškai. Kol kas tai nėra baisus nuostolis vien dėl to, kad suprasti ko tau reikia nėra taip paprasta.

Dėl to kaltas neišbaigtas UI. Problema tame, kad statistiniai žaidimo vienetai neturi Tooltip‘ų. Nesakau, kad reik juos dumbdown‘inti iki tokio lygio, kad jie pagal formulę apskaičiuotu efektą, bet bent jau parašyti, kad tarkim „Accuracy“ didina pataikymo tikimybę, galėtų. Juolab, kad kaip supratau, „Accuracy“ daro visai ką kitą. Tas pats liečia ir kitą statistiką. Tarkim į klausimą dėl to ką daro „Magical Accuracy“ neesu gavęs jokio įtikinamo atsakymo, forumų nuomonės skiriasi, o kai paskutinį sykį tikrinau AION power wiki, informacijos apie tai ten nebuvo. Atributų AION‘e nemažai, iš man visiškai aiški gal tik pusė, tad renkantis daiktus, neretai tenka jungti random principą. Lengvai pataisomas ir nemalonus bug‘as ypač jei AION kažkam tapo (taps) pirmuoju MMORPG gyvenime. Heh… Nors naujokams problemų gali sukelti ir elementarus nežinojimas ar jie pajėgūs nuversti paprastą mobą.

inv stats

Statistinių vienetų žaidime nemažai. Krūvas jų suteikia ne tik ginklai, bet ir į juos dedami akmenys, papildomi užkeikimai ir t.t. Turit vilčių užvesti pelę ant neaiškaus atributo ir gauti jo aprašą? Apsilaužykit. „Magic Accuracy“ yra „Magic Accuracy“, kas dar neaišku?

Monstrų sudėtingumo lygis čia kaip ir kitur priklauso nuo daugelio dalykų. Na tarkim laukiniai žvėrys, čia kaip ir kituose MMO paprastai yra ilgiau žudomi, nei to paties lygio humanoidai. Dažniausiai dėl aukštų šarvų ar sveikatos rodiklių. AION‘e kaip ir kitur priešas gali būti elite ar labai elite kategorijos, tai irgi lengvai nustatoma atkreipus dėmesį į monstro portretą, kuo pompastiškesnis jį supantis rėmas, tuo daugiau draugų reik atsivest. Yra ir dar vienas niuansas. Kiekvienas monstras gali būti 6 sudėtingumo lygių. T.y. du identiški monstrai, gali mesti visiškai skirtingą iššūkį. Koks monstro stiprumas sužinai atsižvelgdamas į jo lygį supančių ir švytinčių taškelių skaičių. Panašiai man rodos buvo ir Everquest. Skirtumas tik tas, kad ten viskas buvo paaiškinama per „hints“ langus ar užduočių aprašymus.

mobs

Virš gyvybės stulpelio esantis apkaustas reiškia, kad šitas veikėjas yra gan riebus. Jo žudymui rekomenduojama 2-4 žmonių grupė. Jei analogiškas apkaustas puoštu abi gyvybės stulpelio puses, reikštų, kad be pilnos grupės geriau jo nejudint. Šalia gyvybės stulpelio esančiame apskritime dega tris balti taškai, jie reiškia, kad tarp visų analogiškų Gulux'ų, šitas Gulux'as yra trečias pagal kietumą.

Jei netyčiom užsirauni ant mob‘o nuo kurio gauni kupron, visada gali mėginti pabėgti. Jau rašiau, kad skraidymo iki 20 lygio AION‘e apgailėtinai mažai, tačiau sklandyti niekas nedraudžia. Esmė tame, kad pašokę ir paspaudę space galite sklęsti ir tai veikia visur. Personažas sklando gerokai greičiau nei bėga, tad tai puiki priemonė nešti mėsas, nors didžiausia sklandymo nauda atsiskleidžia keliaujant. Nebijokit eksperimentuot ir pratinkitės nuolat sklandyti, nes tai sutaupo marias laiko. Išnaudokit kiekvieną kelmą, kupstą ar kalvą ir užuot ėję sklęskit. Yra vietų, kur sėkmingai startavę, galite sklęsti ilgiau nei minutę, taip įveikdami milžiniškus atstumus. Jei sklendžiat iš didesnio aukščio, galit mėginti sykis nuo sykio spustelti S, pagauti naujų oro srovių ir į priekį judėti sukdami ratus daugiau ar mažiau viename aukštyje. Atsižvelgiant į tai, kad AION yra visiškai negailestingas kojoms, sklandymo įvaldymas atsipirks su kaupu. Sklandymo gabumai svarbūs ir žaidžiant grupėje, Yra vietų kur grupė nusprendžia kirsti kelią, būtent išnaudodami sklandymą gaudant oro sroves, aš vienoj tokioj vietoj susimoviau ir nutūpiau pačiam monstrų tirštume. Aišku grupės nariai patys kalti, kad puolė mane gelbėt. Visi sėkmingai pasimirėm.

Glide

Sklandymui reik perpus mažiau energijos nei skrydžiui, tad jei skristi galit vieną minutę, sklęsti galėsit dvi.

Ir nepainiokit dviejų dalykų. Geografinis AION‘o planavimas, bet jau kiek aš jo mačiau artimas tobulam. Užduočių vietovės išdėstytos logiškai ir jei netingit perskaityt aprašymų, be reikalo lakstyti neteks. Kita vertus, žaidime labai mažai transporto taškų, tad tais atvejais kai teks bėgti, bėgsit toli.
Viena iš bereikalingo lakstymo priežasčių būna ta, kad kažkokią užduotį daro daug žmonių ir tam tikroje vietoje juntamas monstrų ar resursų trūkumas. Tom akimirkom nepamirškit pabandyti pakeisti kanalo (Support/change channel). Žaidimas jus perkels į alternatyvų kanalą, tą pačią vietą kurioje buvot, tik galbūt tam kanale, šia akimirką tą pačią užduotį daro kur kas mažiau žmonių. Neskubėkit taškytis bug reportais jei kažkas neišeina. Darau visas užduotis, iki šiol radau tik 1.5 neveikiančios. 1 neveikiančią ir 1 kur žmonės sako, kad veikia, bet ne taip kaip aprašyta log‘e. Visa kita iki 22 lygio, AION‘e veikia puikiai. Tiesa, dar vertėtų atsiminti, kad jei log‘e liepta užduotį daryti naktį, tai naktį ją ir darykit. Dieną neveiks.

legion

Riebus pliusas AION'ui už nepaprastai gražiai įgyvendintas legionų (gildijų) skraistes (šalius? mantijas?).

Kitame išėjime į eterį manau brūkštelsiu apie žaidimą grupėje, papildomus akcentus personažo vystyme, galbūt legionus ir pvp. GTG now.

Kas čia? Ogi garsieji undinės … <<Tolimesnis įrašo tekstas ir vaizdinė medžiaga yra pašalinta stengiantis išlaikyti 15+ PEGI reitingą>>

Komentarai

10 komentarai/-as/-ų
  1. Patarėjas 2009/10/17 Atsakyti
  2. Foxiz 2009/10/17 Atsakyti
  3. Artojas 2009/10/17 Atsakyti
  4. asd 2009/10/18 Atsakyti
  5. Artojas 2009/10/18 Atsakyti
  6. Edvinas 2009/10/18 Atsakyti
  7. Edvinas 2009/11/02 Atsakyti
  8. Artojas 2009/11/03 Atsakyti
  9. Dievas Tėvas 2009/11/03 Atsakyti
  10. Eitvydas 2009/11/18 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *