Total War: Warhammer | Nuomonė iš pasaulio pabaigos

George‘as Lucas gal prilygsta Games Workshop savo intelektualinės nuosavybės tvirkinimu, bet niekad neaplenks jos prastais verslo sprendimais. Games Workshop išgyvent leidžia tai, kad žaidėjai susieti su ja Stokholmo sindromu: Warhammer buvo jų vaikyste, o ir spintoje stovi tūkstančiai dolerių kosmodesantininkų pavidalu. Taip GW juos ir melžia, atsisakydama pasikeisti, prisitaikyti prie laikų ir kitaip nebūti pavyzdžiu, kad verslas yra visoks koks gėris bei problemų sprendėjas. Dalis viso to yra ir absoliutus nesugebėjimas tvarkytis su IP pardavimu žaidimams. Nuo Relic padaryto Space Marine laikų, GW žaidimai buvo beveik išskirtinai mobiliakams ir planšetėms skirtas mėšlas. Bet ir net labai sena akla višta kartais kapteli arti grūdo. Matyt taip mums ir buvo pažadėtas „Total War: Warhammer“.

cQiNoCAwTH-C

Nebereikės tenkintis tik Medieval II modu iš Rusijos

 

Galima sakyti, kad tai yra fanų maldų Dievui, Dievui-Imperatoriui ir dar Sigmarui išsipildymas. „Total War“ stiliaus žaidimas Warhammer Fantasy Battles pasaulyje! Skaitmeniniai orkai, pikseliuoti demonai, šimtai Imperijos muškietininkų, kurių nereikės dažyti! Išmetam liniuotes ir kauliukus į šiukšliadėžę, nes mums nereikia tokių negrabių įrankių. Dabar elfai patys lakstys po kovos lauką, mojuos kardais kaip gyvi, ir kiekviena ataka nepaskęs taisyklių gainiojimesi po knygas ir modelių pozicijos matavimu.

Ir tai yra turbūt pats geriausias, jei ne vienintelis geras dalykas apie TWW. Pastaruoju metu Games Workshop visiškai netestuoja taisyklių, tik leidžia vienas už kitą brangesnius, galingesnius, trapius ir idiotiškus dalinius. Nauji taisyklių leidimai egzistuoja tik tam, kad senos armijos pasidarytų nieko vertos, ir žaidėjai užplūstų salonus. O ten jų jau laukia pabrangę, perpakuoti mažesniais kiekiais gyvybiškai reikalingi daliniai. Tada visi grįžta namo ir gina internete savo sprendimą: ne, matai, balansas trukdytų istorijos pasakojimui, vargšai iš viso neturėtų žaist šito žaidimo, ir taip toliau. Didelis didelis džiaugsmas, kad nereikia pirkti miniatiūrų, jų dažyti, o tada stumdyti pagal taisykles, rašytas iš šiknos augančiomis rankomis.

Laimei, kad GW pagaliau suteikė teises patyrusiam žaidimų kūrėjui. Nelaimei, mes patyrėme kas yra Creative Assembly išleidimai. Draugas, iš anksto užsisakęs CA produktą, yra tas žmogus, kuris patikės, kad čeburekai karšti, o alus šaltas. Pirkti CA žaidimą išleidimo metu tai prisijungti prie nepalyginamos bendros patirties skundžiantis šimtais klaidų, balanso trūkumu ir tirpstančiais kareivių veidais. Po pusės metų gal jau galima nedrąsiai traukt eurą iš kišenės ir eit žiūrėti, kokias frakcijas tau norima parduoti per mikro pervedimus.

APhpfcsbSX-n

CA kalba apie tai, kiek daug naujų animacijų ir skeletų reikėjo pridėti į žaidimą.

 

Kai perki papildymą „Crusader Kings II“, leidžiantį žaisti už pagonis ar musulmonus, tu neperki šiaip regiono atrakinimo. Tu perki visą sistemą, leidžiančią simuliuoti baltus ar šiitus. Tuo tarpu CA visi modeliai jau žaidime, ir tikėtina, kad ta pinigais atitverta frakcija iš esmės nedaug kuo skiriasi. Taigi, kai išeis TWW, ar turėsime supirkti visas imperijos grafystes, orkų ir vampyrų klanus, elfų karalystes? Kurios nykštukų tvirtovės bus prieinamos žaidimo pradžioje? Ar galėsime vesti visų keturių Chaoso dievų armijas?

Tuo tarpu: kalbama apie tai, kad kampanijos metu teks sudalyvauti ir tam tikrų tavo herojų quest‘iniuose mūšiuose. Persiprašyčiau, kaip tai veikia kampanijos atžvilgiu? Kažkur sėdi orkų armija, kuri nieko nedaro, kol neateina Karlas Francas? Kažkur klajoja milžiniška nemirėlių kariuomenė, kurią gali įveikti tik tamsiųjų elfų herojus? Sprendimas įdomus ir turbūt teisėtai lyginamas su „Endless Legend“, bet „Endless Legend“ užduočių armijos nepriklausė nei vienai frakcijai. Šiaip ar taip, bus įdomu pažiūrėti, kaip tai baigsis.

Kiek liūdniau bus žiūrėti į magijos ir milžinų taškomas tavo armijos gretas. „PC Gamer“ matytame demo iš dangaus krentantys mėnuliai ir Gorko ar tai Morko pėdos traiškė ištisus dalinius, ar bent jau taip rašo. Tai atspindi dvi prasčiausias WHFB madas: super galingą, visiškai išbalansuotą magiją („bet čia juk viskas subalansuota, nes niekad nežinai, ar pavyks burtas“) ir monstrus, kurių rolė žaidime sustiprinta norint parduot daugiau brangių vienetinių miniatiūrų. Tai kiek bus vietos taktikai ir strategijai, kai tavo ietininkų flangą ištaško lolrandum liepsnos kamuolys?

mmNOf7tUReuR

Priešas turi trolius ir milžinus, todėl tau reikia patrankų ir milžiniškų magiškų aparatų. Pėstininkas lieka nesupratęs kodėl jį ištempė į mūšio lauką

 

Kalbant apie išsitaškymus: WHFB pasaulis yra negyvas. Games Workshop jį užmušė šiemet. Užmušė išleisdami krūvą brangių, didelių miniatūrų kurios beveik akimirksniu tapo bevertės artėjančio masyvaus taisyklių perrašymo akivaizdoje. Užmušė, kvailais ir nuobodžiais būdais, visus veikėjus – mėgstamus ar ne. Už ekrano pribaigė seniai nebepalaikomas frakcijas ir neatnaujintas armijas. Patenkinti liko gal nebent Stokholminiai. Ir viskas dėl to, kad nori išleisti fentazi žaidimą su Dievu-Imperatoriumi ir kosmodesantininkais. Nes, būkime vargani, bet teisingi, Games Workshop melš kosmosdesantininkus iki bankrutuos. Tai kaip žaidėjams jaustis, turint minty, kad jų epiniai mūšiai žaidime yra pasmerkti? Kad niekas, ką jie padarys, nieko nepakeis GW pelno siekimo akivaizdoje? Čia tau ne Antrojo pasaulinio karo žaidimai, kur žaidi visų pirma iš meilės Antram pasauliniam, ir gal po to dėl to, kad nori geriau suplanuot operaciją „Barbarosą“. Koks džiaugsmas žaist fentazi pasaulį, kurio lavonas TWW išleidimo metu jau bus atšalęs?

Aš labai noriu džiaugtis žaidimais, nes tam mes juos ir žaidžiame: kad jaustumėmės pakylėti, kad pasiektume epinius žygdarbius, kad turėtume mums bent tą akimirką svarbių nuotykių. Bet atsižvelgiant į AAA žaidimų kūrimą ir Games Workshop, sunku jausti entuziazmą. Tačiau galime pasidžiaugti bent vienu dalyku: kad ir koks „Total War: Warhammer“ bus kai pasirodys, jis atrodys labai labai gražiai.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *