Tiesi vaga iš Maskvos | 11.05 paroda (II dalis)

Taip, taip… Žinau, kad labiausiai visi laukiat trečios įrašo apie parodą dalies, kurioje rodysiu Boothbabes, bet… Pirma leiskit papasakot apie antrą dienos dalį praleistą Igromir’e. Mergos sekančiame įraše, kur vaizdų bus daugiau nei teksto. Vėliau dar galėčiau subarškint apie tai kaip tvarkiausi laikiną registraciją, aiškinausi Maskvos metro ypatumus, pietavau kosmonautikos muziejuje, klausiau propagandos, kamantinėjau pensininkus ir lyginau kainas. Aišku visas tas off-topic’as čia atsiras tik jei yra besidominčių tuo, kuo šiandien gyvena Maskva.

Taigi. Prieš keliaudamas paklausyti ką papasakos „Blizzard“ turėjau dar keliolika minučių, tad užsukau pavalgyti. Pirmos kelios kavinukės neatlaikė mano gurmaniško žvilgsnio. Paglamžyti Kievo kotletai su užvakar aliejuje virtomis bulvytėmis free ar elementarūs sumuštiniai su servelatu nekabino. Šiaip Maskvoj šalia visų tradicinių fast-food’ų yra dar vienas labai populiarus… Blyneliai. Su ikrais, uogienėm, daržovėm. Ploni lietiniai blyneliai, bet nepainiokit su crepes. Rusiški jie dvigubai storesni ir riebesni. Parodoj jų nepirkau elementariai tik dėl to, kad buvau su marškiniais. Jei apsitiurlinčiau, tektų gėdingai slėpti dėmę arba tiopinti namo. Žodžiu apsistojau kavinukėj Rusyje, kur išsirinkau visai gardžiai atrodantį sumuštinį. Na elementarus sumuštiakas, kaip būna mūsų statoiluose. Baltas ragelis, viduje matosi prigrūsta dešros šlapiankės ir sūrio. Šalia dar paprašiau kavos puodelio. Čia tik vėliau man paaiškino, kad norint normalaus kavos puodelio, reik užsisakinėt kavą Amerikaną, kitaip visada gausi esspreso. Kaip pas prancūzus ir italus blemba… Ne esmė. Po ranka nusimečiau bloknotą ir ėmiau konspektuoti įspūdžius. Greičiausiai nė nebūčiau pastebėjęs, kad valgau vieną bulką, jei ne kažkoks į dantis kalęs akmens gabalas. Iškrapščiau iš burnos skaldąir ėmiausi tyrinėti sumuštinio sudėtį. Ji maždaug tokia. 1 permatomas šlapiankos gabalėlis supjautas juostelėmis, kurios tvarkingai, pabanguojant sukrautos iš pačio krašto. Taip pat ir sūris. Kai iš šono pažiūri, tai aišku gražus sumuštinis pilnas maisto, o kai praveri, tai bulka. Bulka su kava už 15 litukų. Prabangiau nei oro uoste!

Picture 015

Tekken 6 demonstarvo rimtą nusiteikimą pasmūgiuoti per Rusijos rinką. Parodos metu įvyko ir Tekken 6 turnyras.

Tai buvo Rusiškas ypatumas nr. 2, o nr. 3 sekė iškart po jo. Iki „Blizzard“ konferencijos liko keliolika minučių, o aš netikėtai prisiminiau, kad dar nebandžiau „DJ Hero“. Atėjau prie stendo, ten žaidžia kažkokie vaikėzai. Čia pat prisistatė labai simpatiška asistentė, pasiteiravo ar norėčiau išmėginti ir t.t. Atsakiau, kad jo, būtų įdomu pabandyt gabaliuką kitą ir buvau patikintas, kad netrukus stendai atsilaisvins ir ji man praves Beginerio pamokėlių. Kai praėjo15 minučių, supratau, kad mano asistentė yra visiškai bejėgė prieš savo kolegas. Activision stendo vaikinukai, ko gero į parodą sukvietė visus ką pažysta ir be didesnių ceremonijų darė tvarką organizuodami vietinės reikšmės razborkes. Galų gale, pasitelkusi moterišką vikrumą ji užėmė vieną stendą ir pakvietė prieiti, nors šiaip aš jau planavau kelioti pas Blizz. Išmėginau ir supratau, kad tiek mano laukimas, tiek jos pastangos nebuvo to vertos. Konkrečios priežasties nenurodysiu, bet „DJ Hero“ elementariai niekuo nesužavėjo. Na nežinau, nesinori daryti skubotų išvadų, gal man tas DJ principas nemielas, gal garso trūko, gal namuose viskas būtų kitaip, bet kai gabalas baigėsi (o jie šitam žaidime ilgoki) pajutau kažkokį palengvėjimą. Ta plastikinė vinilų sukioklė beje buvo jau gerokai padrožta ir klibanti. Paroda tetruko vos kelias valandas o jau taip? Na gal ji gyvenime matė ir daugiau, bet pliusų jai uždėti irgi neturiu už ką.

Picture 115

Iš pirmo žvilgsnio atrodė nuobodžiai. Iš pirmo pabandymo taip pat.

Picture 116

Valdiklis irgi nesužavėjo, bet jis labai jau pavargęs buvo...

Blizzard konferencijoją pradėjo Mike’as Elliot’as ir Chris’as Sigaty. Jie pasakojo apie „Starcraft II“ kampanijos režimą. Šiek tiek apie tai bus games.lt, bet užbėgdamas už akių galiu paminėti, kad viskas iki skausmo pradeda priminti WAR40K. Kampanija kurioje bus galima pasirinkti kokias misijas vykdyti, viso jų bus 28, dalies buvimas žaidime arba ne priklausys nuo žaidėjų veiksmų. Žada daug Lore’o, bet jis bus pateikiamas tik žaidėjui prašant, klajonių po karinę bazę ar erdvėlaivį metu. Sako, kad sukurto turinio prasme, tai didžiausia jų kadanors daryta kampanija. Patikrinsim. Dar virė diskusija apie Battle.net ir Starcraft sukergimą, „Blizzard“ turėjo milijoną paaiškinimų apie tai kam to reikia, bet man kažkaip nenuskilo jais patikėt. Nelabai kokį įspūdį paliko ir bandymai išsklaidyti Hardcore kvapelį. Prisimenant nesenai pas mus vykusia diskusiją… Šiaip. Na beveik kas antras parodos pranešėjas vienaip ar kitaip lietė tą temą ir visi bandė įteigti, kad jų kuriamas žaidimas yra Hardcore, bet ne Hardcore, nes jis yra Casual, bet ne visai, nes patiks ir Hardocre. Kiekvienas savaip, bet visi bandė velti šituos terminus, greičiausiai siekdami supainioti žurnalistus ir priversti juos rašyti remiantis grynai portalo ar žurnalo kuriame jie dirba specifika. Tiesą sakant, diskutuodamas po Patarėjo tekstu, neturėjau nė menkiausio įtarimo, kad šita tema TAIP eskaluojama. Gerą įspūdį paliko pasakojimai apie modifikacijų kūrimo įrankius. Jei įdomu, be sure to visit games.lt.

Picture 112

Diena buvo graži, tad ant lango pakabintas Divinity II posteris atrodė tikrai dieviškai.

Antra konferencijos dalis buvo skirta „World of Warcraft: Cataclysm“. Šiek tiek nuobodoka, nes J. Allen’as Brack’as pristatinėjo įvairias sistemas. Apie dalį jų, kalbėjausi su juo dar ryte asmeniškai. Turiu galvoje naują gildijų progreso sistemą. Kita sistema man tiesiog neįdomi, nes pagrindinis focus’as joje yra PvP. Na bet aš save laikau padoriu blogeriu/recenzentu, tad apie visas naujoves pasirašiau pastabų, kurias taip pat išanalizuosiu games.lt.

Picture 094

Blizzard vieninteliai turėjo nusamdę vertėją pačiai konferencijai ir vieninteliai kurie pasiruošė rusiškas skaidres.

Konferencijai baigiantis buvo surengtas klausimų atsakymų vakaras, kurio metu buvo daug pasimetimų vertime. Smagiausias buvo tas, kuriame Blizzard atsakymą vertėja išvertė iš anglų kalbos į… anglų. Na ne esmė. Klausimai buvo nuobodūs, greičiausiai todėl, kad rusai plačiąja prasme dar nėra pratę juos uždavinėti. Jei būtų pratę, puikiai žinotų į kuriuos iš jų negautų atsakymų. Maždaug 80% klausimų nebuvo atsakyti, t.y. į juos buvo atsakyta mandagiai, we haven’t decided about that yet. Įdomu, kad Mike Elliot’as nesutiko palaidoti Starcraft: Ghost. Jis patikino, kad planų kurti žaidimą šiai minutei nėra, bet čia pat pridūrė, kad projektas nėra užmirštas ar su visam užlenktas. Nudžiugino. Vis dar noriu Novos ir nieko negaliu su tuo padaryt. Smagiausio klausimo titulą pelno mėginimas išsiaiškinti kodėl oficialiuose pranešimuose Warcraft rašomas su „c“, o „StarCraft“ su „C“. Pasirodo čia ne mistype ir ne kažkokie bandymai išsidirbinėti. Registruojant žaidimą „Starcraft“ paaiškėjo, kad egzistuoja įmonė tokiu pavadinimu, tad problemos sprendimas buvo rastas panaudojant C didžiąją.

Picture 125

BloodBowl'ui parodoj irgi skyrė be proto daug dėmesio. Panašu, kad ten jis ant bangos.

Prie išėjimo iš konferencijų salės įsikūrė du stendai. „Divinity II“ ir „Avatar“. „Divinity II“ tai klasikinio ir tikrai puikaus RPG su slasher elementais „Divine Divinity“ tęsinys. Paminkiau jį gal 3 minutes, tiesiog tam, kad nuspręst ar noriu jo. Nusprendžiau, kad noriu, tad jis dar užvakar sėkmingai nutūpė Vilniaus oro uoste.  „Avatar“ perėjau visą demo lygį. Analizuodamas žaidimo metu patirtas emocijas, priėjau išvados, kad jaučiuosi it žaisžiau labai žalią „Lost Planet“. Tiesa, vėliau supratau, kad tos emocijos tinka tik pusei žaidimo, kai valdai žmogų. Žaidžiant už Avatarą bus kita kalba. Games.lt rašysiu apie žaidimą plačiau, galiu tik pridurti, kad jis nepateko į laukiamiausių žaidimų sąrašą, nors greičiausiai jį nusipirksiu ir peržaisiu po pirmo ar antro nuolaidų rato. Tuo noriu pasakyti, kad jis tikrai vertas dėmesio, bet žiūrint iš mano skonio bokšto, šių metų galui yra ir geresnių užsiėmimų. Ai ir dar… Iškart nuneigsiu tradicinį įsivaizdavimą, kad tai eilinis žaidimas pagal filmą. Avatar toks nėra. Tą galima pajusti pažaidus vos kelias minutes.

Picture 132

Kad GAME taikosi į Rusiją girdėjau, o kad jau nusitaikė ne...

Dar gerą valandą pasitrynęs apie paviljonus ir jau neberadęs kas mane užkabintų stabtelėti, nutariau tiesiog eiti į visas konferencijas kur nebuvau kviestas ir žiūrėti kas bus. Tokiu būdu labai sėkmingai pažiūrėjau kaip Sega pristato Bayonetta, o mano įspūdžius (sumišai su tais kuriuos patyriau darydamas hands-on) jau galit paskaityti čia.Vėliau „Sega“ pristatė „Napoleon: Total War“. Kaip žinia tai bus serijos išplėtimas, kuriame kūrėjai pirmą sykį remsis ne epocha, o asmeniu. Vadinasi žaidime smarkiai išryškės ir istorija, kampanijos bus specifinės, lokalizuotos ir su kur kas konkretesniais uždaviniais. Beje, visa tai, įskaitant ir patį Napoleoną aš išpranašavau prieš metus, tik išmėginęs Nepriklausomybės karo kampaniją. Tokie dalykai Total War serijai tinka ir aš džiaugiuosi, kad jie daromi. Šiek tiek plačiau bandysiu brūkštelt ir į games.lt, bet jei tikrai domitės žaidimu, geriau įsigykit gruodžio mėnesio PC Gamer numerį (kai jis išeis), ten labai išsamiai nupasakota kas ir prie ko. Vienintelis dalykas apie kurį nerašoma žurnale, tai papildomas DLC turinys kurį gaus tik parduotuvėj diskus nusipirkę žaidėjai. Kitaip tariant Steam ar kitų D2D servisų fan’ai tų smulkmenėlių negaus. Žinot kodėl? Ogi todėl, kad kaip jau šimtus sykių kartojau, mažmena anksčiau ar vėliau suims silpnesnius leidėjus už kiaušinių. Sega panašu tapo viena pirmųjų kregždžių, bet esu tikras tai tik pradžia. Retail ir D2D karas įsiplieks prieš kalėdas ir jaučiu smarkiai virs visus kitus metus. Parodoje šią temą palietė dar keli žmonės, bet neužfiksavau konteksto. Tiesiog pajutau, kad industrija pamažu ims gręžtis į retail, kas mane šiek tiek nustebino. Kita vertus tikslūs daugumos D2D servisų rezultatai skaičiais iki šiol nėra skelbiami. Tas pats Steam’as paprastai deklaruoja tik augimą procentais, kas nesako absoliučiai nieko, nes mes nežinom bazinio skaičiaus nuo kurio tas augimas skaičiuojamas. Čia pat reiktų nepamiršti ir to, kad į D2D rinką aktyviai žengiantys didieji leidėjai galėjo užsitraukti šiokią tokią tradicinės mažmenos nemalonę, kas ir paskatino kitus leidėjus mesti visas pajėgas į karą dėl lentynų.

Picture 139

Jei aš vadovaučiau MS Russia, šiti du būtų sušaudyti iki gyvos galvos.

Sega prezentaciją vainikavo Alliens Vs Predator. Pasakysiu tik tiek, kad tai labai patraukliai atrodantis bandymas reinkarnuoti 1999-ųjų klasika. Ta žaidimo dalis man siaubingai patiko, kažko panašaus tikiuosi ir iš perdirbinio. Iš pirmo žvilgsnio, kūrėjams pavyko išlaikyti klasikinės versijos įtampą, dinamiką, mechaniką ir pusių balansą. Žaidimą demonstarvo ant X360 konsolės ir turiu pastebėti jis atrodė super.  Šiaip šioje vietoje Rebellion daro žiaurų žaidimą, nesibodi kraujo ir mėsų, tikrai matosi, kad stengiasi atkurti tą thriling atmosferą kurią turėjo klasikinė dalis. Aš tik linkiu jiems sėkmės, kad jau dabar karštai atrodantis 2010 vasaris jiems būtų sėkmingas. Plačiau apie žaidimą pasakosiu games.lt, nors greičiausiai ten neminėsiu, kad ir šio žaidimo pristatymui buvo skirtas 5 minučių monologas pasakojant apie gausybę sudėtingumo lygių, kurie atsidūrė žaidime ieškant Casual/Hardocre balanso.

Iškart po to nuėjau paklausyti apie Далнобоищики 3. Jei Lietuvoje tebeturėtume žaidimų iš Rusijos importuotoją, jis vadintūsi Kelyje 3.  Žaidimą pristatantis Viktoras Zoevas visaip kaip įmanydamas gyrė savo kūdikį ir turbūt ne be reikalo. www.ag.ru šis žaidimas patenka į laukiamiausių žaidimų Top10, o pasauliniai antros dalies pardavimai viršyja 2 milijonus kopijų. Patys kūrėjai žaidimą stato greta tokių grandų kaip IL2 ar STALKER, greičiausiai tuo norėdami pabrėžti ne tik įžymumą, bet ir faktą, kad įžymus jie tapo kurdami ganėtinai nišinį produktą. Plačiau žaidimą irgi apžvelgsiu games.lt. Nekantriausiems galiu paminėt, kad trečia dalis bus ne tik fūristo kasdienybės simuliatorius. Lygegrečiai bus galima vykdyti kvestus, imti pakelėje esančius tranzuotojus/as, atidaryti savo pervežimų kompaniją ir pasinerti į jos management’ą ir t.t. Šiaip projektas atrodo labai rimtai, pristatymo meta buvo paskelbta ir galutinė žaidimo išleidimo data. Kalifornijos keliai bus pasiekiami tik asmeniniu kompiuteriu, lapkričio 23 dieną.

Picture 079

Parodoje gan didelį stendą turėjo ir Magic The Gathering kortų žaidimas. 1C prekiauja pilnai lokalizuotomis stalo žaidimų versijomis, o ir šiaip stalo žaidimų ten buvo daug.

 

Namco Bandai konferencijos metu mus savo vizitu pagerbė Katsuhiro Harada san. Šis, iš pirmo žvilgsnio eilinis Japonas, jau 10 metų vadovauja Tekken serijai. Plačiau apie Tekken rašysiu patys žinot kur. Šiaip žaidimas jau išėjęs, bet leiskit paminėti vieną detalę kuri mane labai nustebino. Ar žinojot, kad per 14 metų Tekken parsidavė bendru 34 milijonų kopijų tiražu? Gal ir žinojot, bet greičiausiai nežinojot, kad daugiau nei pusė visų šio žaidimo pardavimų buvo Europoje. Mane šis faktas pribloškė, antra vertus tai lyg ir paaiškina, kodėl iš visų Japoniškų Fighting žaidimų, Tekken man ilgą laiką buvo patraukliausias. Rusijoje Tekken 6 išeis 100% išverstas į rusų kalbą.

Na o pabaigai aplankiau CD Project ir 1C koferenciją, kurios metu, last minute principu buvo nutarta pristatyti The Withcer 2. Nepaisant leak’ų, tai buvo pasaulinė premjera ir aš buvau vienas pirmųjų pamatęs žaidimo gameplay, bei turėjau galimybę pasigilinti į mechanikos pokyčius. Turiu pilną teisę sakyti tai išdidžiai, nes šios prezentacijos metu nutiko rusiška ypatybė nr.4 ir nr. 5. Prezentacija dėl techninių keblumų šiek tiek vėlavo prasidėt, tad po ilgos ir liepsningos prakalbos… Beje apie prakalbą. Jos metu 1C atstovas Sergejus Klimovas pasakoja apie CD Project meilę Rusijai, o šalia sėdintis Tomaš Gop tam neprieštaravo. Žaidimas išeis 2010 metais, greičiausiai jis startuos Igromir 2010 metu ir greičiausiai jį kurį laiką galės žaisti tik Rusai. Žaidimo lokalizacija vyksta paraleliai originalo (lenkų kalba) kūrimui, todėl jau ir parodoj rodomas build’as buvo visiškai (ir tikrai profesionaliai) išverstas į rusų kalbą. Tokią lenkų meilę Rusijai galėjo garantuoti tiek solidi 1C parama (kuri galėjo būti, spėju kad buvo), tiek faktas, kad iš visų 1,3 mio parduotų žaidimo kopijų, pusė nusėdo Rusijoje. Kurdami žaidimo išplėtimą lenkai moko Geraltą laipioti per tvoras ir šokinėti per kliutis. Šiaip CD Project tikrai susitelkė į kritiką ir praktiškai viskas ką jie rodė, buvo kaip kontraagumentai papeikimams gautiems pirmos dalies recenzijose. Lenkai žaidimui parašė savo variklį, tad raganius jau nebus isometrinis, atitinkamai bus sklandesnės animacijos ir daugiau skriptintų scenų. Kai galų gale pajungė kompą ir pradėjo rodyti žaidimą įvyko ir tas rusiškas ypatumas nr.4. Atėjo milicija ir pranešė visiems, kad rūbinė darbą baigė 18:00 (t.y. prieš 20 minučių), tad rubų ten niekas senai nebesaugo, o už jų saugumą atsako jų savininkai. Tų savininkų buvo pilna salė, tad jiems išėjus, veikiantį „The Witcher 2“ build’ą žiūrėjau aš ir dar kokie 5-6 veikėjai. Sutikite tai pakankamai exclusive’u. Rusiškas ypatumas nr.6 turėjo ir lenkiško prieskonio. Niekas. NIEKAS. Nė nepamėgino stabdyti prezentacijos, kai iš salės išvyko didžioji dalis, savo turtu susirūpinusių žurnalistų. Žaidimo pristatymą baigė išdidi kova su milžinišku bosu. Atsakas į pastabas, kad knygoje mosntrai buvo gerokai didesni nei žaidime. Geraltas kovėsi su gličia ir čiuptuvuota šlikštyne dydžio sulig 3 aukštų namas. Kova buvo ganėtinai arkadiška, teko kapoti per ryškiai pažymėtas pusles. Iki koktumo atsibodusi didžiulių bosų žudymo technika, kuri visai dera arkadiniuose slasheriukuose, bet visiškai nerimtai atrodo lenkų projekte. Vien dėl to, kad mano įsitikinimu lenkai yra pajėgūs sukurti visiškai kitą, iki šiol nematytą kautynių su milžinais mechaniką. Niekaip negaliu suprast kodėl jie pasirinko, giliai praskriptintos arkadinės kapoklės kelią… Plačiau apie žaidimą taip pat skaitykite games.lt

Picture 027

Jei šita nesąmonė pasirodys Lietuvoje, vėl patruliuosiu Maksimoj atiminėdamas žaidimą iš Kalėdines dovanas perkančių tėvų rankų. Postal II atveju išgelbėjau gal 5 šeimas.

Visi (~13) su Igromir’09 susyję tekstai bus matomi šioje temoje. Po visko, kaip ir žadėjau tiesiogines nuorodas į tuos pačius sumesiu ir Dievo Režime.

Reziumuojant galiu tik pridurti, kad renginiu, kuriam užteko vienos dienos esu visiškai patenkintas. Nepaisant vėlyvo ir post-release’inio laikotarpio, informacijos gavau pakankamai daug. So let’s call it a day.

Organizavimas gal ir nebuvo pačiam aukščiausiam lygyje, bet kažkokių priekaištų atmetus kelias komiškas situacijas tikrai neturiu. Skaudžiausia einant namo buvo suvokti tai, kad tokiai parodai užtektų vos poros Litexpo paviljonų. O šiaip Lietuva pasitenkintu ir vienu iš jų. Vieną akimirką net šmėkštelėjo mintis, kad reiktų užsiimti kažkokia propaganda mėginant išjudinti tą reikalą, bet čia pat ją nuvyjau. Pats dorai nė nežinau kodėl.

Komentarai

11 komentarai/-as/-ų
  1. Linxmas 2009/11/11 Atsakyti
  2. Pjovėjas 2009/11/11 Atsakyti
  3. Foxiz 2009/11/11 Atsakyti
  4. Toxis 2009/11/11 Atsakyti
  5. ZZ1 2009/11/11 Atsakyti
  6. Flasko 2009/11/11 Atsakyti
  7. Artojas 2009/11/11 Atsakyti
  8. Freak 2009/11/11 Atsakyti
  9. Artojas 2009/11/11 Atsakyti
  10. Freak 2009/11/11 Atsakyti
  11. asd 2009/11/11 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *