The Sims Medieval | Pirmas žvilgsnis

Dar rašydamas apie „The Sims 3: World Adventures“ užsiminiau, kad šio praplėtimo naujovės parodo, kokias galimybes turi naujųjų simsų varikliukas bei kokias naujas geimplėjaus horizontales jis atveria. Kaip parodė „Gamescom 2010“ Electronic Arts spaudos konferencija, bei intymus pasisėdėjimas su vienu iš „The Sims Medieval“ kūrėju, EA pagaliau nori pasiūlyti kažką ir tiems, kurių nevilioja bekraštė ir dažniausiai betikslė „The Sims“ smėlio dėžė.

Nežinau, kodėl kūrėjai pasirinko viduramžių laikotarpį – jis ne toks trendy, kaip „Late Night“ praplėtime anonsuoti vampyrai ar amžinai madingos džakuzi. Viduramžiai – tamsus, žiaurus ir nuobodus laikmetis, kurio didžiausia pramoga buvo skersti kitus, o didžiausia laimė – mirti sulaukus bent penkiasdešimties. Tad ką gali tokie nekalti ir malonūs žmogeliukai kaip simsai veikti toje europinėje kraujinėje dešroje? Gyventi pasakoje.

„Medieval“ pavadinimas labai slidus – nors jis apibūdina akmeninių pilių, riterių, karalių ir raganų deginimo laikus, EA nugriebia tik tai, iš ko galima išspausti nors šiek tiek pozityvo ir savotiškame spektaklio apie karalių Liūtaširdį dekoracijų fone rimtu veidu pasakoti apie dvikovas dėl garbės, gydymą dėlėmis ir didžiausią gėdą, t.y. įkalinimą sadistinių žaidimų įrenginyje ir apmėtymą supuvusiais pomidorais, kopūstais ar arbūzais.

„The Sims Medieval“ žaidime jūs(siurprizas siurprizas) valdysite karalystę. Tiesa viskas prasidės ne taip įspūdingai, kaip gali pasirodyti. Turėsite menkutį pilies pastatą, keletą simsų ir galbūt vienas iš jų bus karalius. Kad karalystė augtų ir klestėtų reikės vykdyti užduotis, aka quest’us. Už užduotis bus gaunami karalystės taškai, už kuriuos bus galima karalystę plėsti – statyti naujus funkcinius pastatus – kalvę, kareivines, šventyklą ir pan. Kiekvienas pastatytas pastatas į žaidimą „atveda“ naują simsa, EA juos vadina herojais, nes kiekvienas jų gali imtis naujų užduočių, tad kalbant RPG terminais jie tikrai yra… herojai, o ne kokie nors statistiniai NPC. Kiekvieną naują simsą bus galima koreguoti – keisti drapanėles, charakterio bruožus ir mirtiną ydą. Mirtina yda yra piktasis kiekvieno simso vidinis drakonas, su kuriuo jis kažkada turi susikauti ir jį nugalėti. Ar tai būtų alkoholizmas(tikrai taip, jūs perskaitėte teisingai), ar vagiliavimas. Viskas „Medieval“ pasaulyje išgydoma, tačiau tam reikės įveikti epinę užduotį, kuri pakeis karalystės gyvenimą.

Anonsuota ir robinhudiška romantika - su bačkomis pirmame plane ir malūnais fone

Anonsuota ir robinhudiška romantika - su bačkomis pirmame plane ir malūnais fone

„The Sims Medieval“ dėmesį perkelia nuo mažiausio visuomenės socialinio junginio – šeimos, į kiek platesnį objektą – gentį. Jei simsuose itin lengva susitapatinti su vienu konkrečiu virtualiu veikėju, tai „The Sims Medieval“ teliks susitapatinti su pačia karalyste. Iš to ką mačiau, atrodo, kad tai žaidimas kuriame nebesvarbios atskiro veikėjo asmeninės ambicijos ir tai, kad „simsai“ pagaliau turės apibrėžtą endgame. Aukščiau visko iškeliamos karalystės ambicijos ir prie jų įgyvendinimo siekio turi prisidėti visi karalystės gyventojai.

Nepagalvokite, kad „The Sims Medieval“ bus kažkokia iškreipta karalystės valdymo strategija su resursų valdymu, prekyba ir karais. Viskas vyks mikro lygmenyje, o to mikro lygmens vyksmų atomazga keis makro lygmenį. Kiekvienas naujas herojus „atrakina“ naujas užduotis, o šių užduočių atlikimas suteikia resursų naujų pastatų statybai, tuo pačiu atrakinant naujus herojus ir vėl gi naujas užduotis(patenkame į žiurkių ratą). Žaidimas turi aiškią progreso skalę ir ganėtinai apčiuopiamus tikslus. Atrodo, kad „Medieval“ kūrėjai dalį idėjų sėmėsi iš socialinių tinklų žaidimų, nes žaidimo schema – besikartojanti mikro vadyba-mini žaidimai-aplinkos tobulinimas būdinga naujausiems socialinių tinklų ir nemokamiems casual mmo žaidimams.

"Eik išsikratyk šarvus ir susirask pagalį, kad nereikėtų beginklio skerst - valdžia neleidžia"

"Eik išsikratyk šarvus ir susirask pagalį, kad nereikėtų beginklio skerst - valdžia neleidžia"

Užduočių modelis kompleksinis. Kiekvieno kvesto įvykdymui reikia pasirinkti kelis simsus iš visų, kurie gali atlikti šį kvestą. Pavyzdžiui demonstruotame karaliaus išgydimo kveste reikėjo rinktis du vykdytojus iš alchemiko, gydytojo ir šventiko. Bet kuris iš šių veikėjų gali gydyti skirtingais metodais, tad pasirinkimas yra ir savotiškas spėjimas aklai, ir bandymas perskaityti situaciją bei atrasti tinkamiausią sprendimą. Kiekvienas iš kvestą atliekančių veikėjų turi atlikti savo užduoties dalį – tą, už kurią jis atsakingas. Tad karaliaus pagydymui reikėjo gydytojo atliekamų procedūrų su dėlėmis, bei dvasingų pamaldų šventykloje, atliekamų šventiko.

Uždarame pristatyme vienas iš žaidimo kūrėjų patikino, kad „The Sims Medieval“ bus galima įgyvendinti tokius klasikinius pasakų scenarijus kaip eilinio Jono tapimas karaliumi, kova su piktuoju burtininku, ar amžinos jaunystės šaltinio paieška. Labiausiai monotoniją įnešančia veikėjo poreikių tenkinimo mikro vadybą kūrėjai supaprastino iki miego ir maisto, kad daugiau laiko būtų skirta užduočių vykdymui, o ne švarinimuisi viduramžiškoje bačkoje.

Žaidime bus ir tam tikra diplomatija su pseudo pasauliu, egzistuojančiu už žaidėjo valdomos karalystės ribų, tačiau tai apsiribos tik fiktyviomis karalystės karingo aktyvumo fazėmis ir tam tikru bendravimu per iššokančius langus bei pasirinkimus. Tiesa, vyrukai-pikti-kaip-gaidžiukai santykius galės aiškintis dvikovose, kurių baigti nulems tiek simso fiziniai sugebėjimai, tiek savotiška rock-paper-scissors konflikto sprendimo sistema. Dvikovos bus ypač aktualios vykstant kovai dėl karališkojo sosto.

Karalystė pasiekė viską ką galėjo, tad man metas keliauti kitur, kur laukia nauji iššūkiai ir dar daugiau nesaugaus woohoo

Karalystė pasiekė viską ką galėjo, tad man metas keliauti kitur, kur laukia nauji iššūkiai ir dar daugiau nesaugaus woohoo

Apibendrinant, galima prognozuoti, kad „The Sims Medieval“ imponuos viduramžių laikus atspindinčių pasakų mėgėjams. Žinant, kad šį žaidimą „žiaumos“ dešimtmečių-dvylikamečių smegenėlės, EA šiems vaikams pateiks ne itin tikslų, tačiau itin romantizuotą viduramžių laikų pasaulio vaizdą, kuriame atgims įvykiai iš skaitytų ir neskaitytų pasakų, matytų ir nematytų filmų. Man baisiausia tai, kad iš šono viskas atrodo kaip banali ir kone kičinė simsų serijos eksploatacija – panašiai kaip ir „MySims“. Tik šį kartą tam nėra jokios ambicingos ir sveikos priežasties, bei jokios potencialaus tęstinumo įžvalgos. Taip, EA visiškai ramiai po metų gali paskelbti „The Sims: Space station“ ar „The Sims: Zombie town“, tačiau simsai tai ne RPG, ne nuotykių žaidimas, ar strategija. Simsai – simuliatorius, kurio žavesys yra ekstremalių socialinių situacijų organizavimas ir analizavimas. Įdomu ar „Medieval“ bus numatytos situacijos, kai niekas neis vykdyti užduočių ir karalystė stagnuos iki paskutinio mirusio karaliuko. Ar tuomet pamatysime simsų žaidimams neįsivaizduojamą „Game Over“ langą?

Iš to ką mačiau ir girdėjau, „The Sims Medieval“ savo koncepcija pretenduoja į B kategorijos žaidimą(tačiau aišku, ne išpildymu). Tačiau ar šiuo konkrečiu atveju aš vis dar galiu regėti „The Sims“ magiją – juk laikas taip nenumaldomai bėga ir man jau senokai nebe keturiolika, ir aš jau seniai nebeskaitau pasakų. Dar seniau jomis nebetikiu.

P.

Komentarai

5 komentarai/-as/-ų
  1. asd 2010/09/24 Atsakyti
  2. Patarejas 2010/09/24 Atsakyti
  3. wr 2010/09/24 Atsakyti
  4. lukas 2010/10/13 Atsakyti
  5. Citrina 2011/03/22 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *