„The Legend of Zelda: A Link Between Worlds“ apžvalga

[quote]Kiekvienas šios serijos žaidimas pasitinkamas konfeti ir fanfaromis. Vieni žliumbia iš džiaugsmo, kiti tiesiog džiaugiasi, treti pyksta. Tačiau dar nesu girdėjęs nė vieno The Legend of Zelda fano, kuris būtų pasakęs, kad serija privalo būti užmigdyta, nepaisant to, ar naujosios instaliacijos stokoja ar nestokoja originalumo.[/quote]

Nintendo 3DS konsolei jau bėga treti gyvenimo metai šiame negailestingame pasaulyje, tačiau 3DS‘ui skirto The Legend of Zelda taip dar ir nebuvo iki pat šių metų lapkričio galo. Neskaitant N64 perdirbinio Ocarina of Time, kuris daugelio laikomas vienu geriausių visų laikų žaidimų, o jo versija 3DS konsolei iš esmės yra dar geresnė, A Link Between Worlds pirmas naujas Linko pasišvaistymas kardu skirtas būtent šios konsolės savininkams. Na, o bendrąja prasme – A Link Between Worlds tai yra pirmasis prisilietimas prie A Link to the Past temos per pastaruosius 12 metų.

Viena iš puikiausių, niekados nesugadintų Nintendo frančizių tęsiasi nepaisydamos eiliškumo, todėl The Legend of Zelda istorija turi komplikuotą chronologinę seką, kurioje kiekviena instaliacija papuola arba į istorijos pradžią, arba į vieną iš trijų skirtingų, iš jos pasiskirstančių laiko juostų. A Link Between Worlds buvo numatytas kaip SNES konsolės A Link to the Past perdirbinys, vėliau paskelbta jog tai bus tęsinys, tačiau naujasis Zelda istorijoje užima vietą tarp Link‘s Awakening ir pirmojo The Legend of Zelda. Taigi, nors A Link Between Worlds veiksmas vystomas A Link to the Past matytame pasaulyje, čia žaidėjų laukia nauji, ir sakyčiau labai smagūs nuotykiai. Na, o niekados Zeldos nežaidusiems žaidėjamas problemų su istorija taip pat nebus, nes bene kiekvienoje naujoje Zeldoje, jums viskas bus pateikta beveik nuo pagrindų, kol galiausia būsite pakreipti nauja kryptimi.

The-Legend-of-Zelda-A-Link-Between-Worlds-E3-2013-Trailer_1

Žaidimo laukiau su baime. Iš vienos pusės, kaip šios frančizės fanas, džiaugiausi sužinojęs apie šį leidinį it mažas vaikas. Iš kitos pusės „traileriai“ man pasirodė ypač neišvaizdūs. Labai tikėjausi, kad ištobulinę N64 grafiką, kūrėjai naujai Zeldai panaudos tą patį varikliuką. Juk vieša paslaptis, kad kažkada sulauksime ir Majora‘s Mask perdirbinio, tad kažkokia instaliacija papildanti Ocarina of Time ir Majora‘s mask būtų sukėlusi pasaulinį pamišimą. Bet buvo pasirinkta plėtoti kitą, bet taip pat vieną sėkmingesnių Zelda žaidimų. Tik čia pirmu žvilgsniu A Link Between Worlds pasirodė lyg neišvaizdus, kiek neskoningas A Link to the Past perkėlimas į 3D erdvę, taip pat nesikratant ir nė vieno vaikiško dizaino bruožo.

Tiesą pasakius visai kitokie jausmai užplūsta šį žaidimą žaidžiant pačiam. Tai visiškai ne tai ką buvo galima matyti Nintendo E-Shop patalpintame 3D „geimplėjaus“ video. Tuo labiau visiškai ne tai ką matome Youtube ar kituose šaltiniuose. Įsijungus A Link Between Worlds mus užlieja gražūs bei glotnūs vaizdai, puikios spalvos, efektingai 3D erdvėje tvyrantis rūkas, jau nekalbant apie tai kas laukia toliau. Sutiksiu su kažkieno mintimi, kad tai geriausia atrodantis 3DS žaidimas nuo Super Mario 3D Land, o taip pat nenusileidžia ir mano neseniai apžvelgtam Luigi‘s Mansion: Dark Moon. Pažįstamos ir širdį glostančios melodijos taip pat stiprina pirmą įspūdį, ir kiekvienas garselis, net ir tas kai bėga pokalbių raidytės, tiesiog stumia širdį į kulnus. Kas „prijaučia“ – tas supras. Sena meilė nerūdija.
Iš esmės bendrasis variklis yra pasenęs. A Link to the Past matėme Šviesųjį pasaulį ir Tamsųjį pasaulį. Vienas spalvotas, kitas – tamsiai žalsvas. Čia lygiai tas pats, tik kad vienas jų vadinasi gerai pažįstamu Hyrule pavadinimu, na o tamsusis – Lorule. Plačiau apie juos sužinosite patys išmėginę žaidimą. Sakytume, kad nuvalkiotas ir nuobodus sprendimas, tačiau visos pasaulį papildančios naujovės tiesiog pilnu pajėgumu sėkmingos. Būtent šios naujovės, kurios požemiuose bus pritaikytos ir galvosūkių sprendimams, suteiks tą lauktą šviežumo jausmą.

The-Legend-of-Zelda-A-Link-Between-Worlds-baseball

Pradėkime nuo to, kad Linkas laksto labai greitai. Greitesnio keliavimo malonumą apturėjo ir Wii U skirto Wind Waker HD perdirbinio savininkai. Žinoma priešai juda irgi kiek greičiau, bet tai žaidimui prideda veiksmo, o bėgioti po pasaulį ne taip prailgsta, kaip žaidžiant kitas senąsias „iš viršaus“ tipo Zeldas. Nemaža to, nusigauti į aplankytus „checkpointus“ galima ir visai be kelionės. Patogu ir greita. Galbūt dėl to sutrumpėja ir žaidimo trukmė. Greičiau įveikiami ir požemiai. Čia sužaidė ir lengvesni, greičiau sprendžiami galvosūkiai. Kita vertus smagumo efektas bežaidžiant yra atvirkščiai proporcingas žaidimo trukmei. Bet kas per daug tas irgi negerai. O gal sakykim per mažai. Nes A Link Between Worlds tai pati trumpiausia Zelda kokia man teko žaisti. Įveikti pagrindinę žaidimo dalį užtenka 15-20 valandų. Palyginimui – Spirit Tracks įveikti reikia 30-35 valandų, Ocarina of Time reikia 35-40 valandų. Vien senesnės GameBoy‘inės Zeldos reikalauja virš 20 valandų sunkaus ir įtempto, profesionalaus darbo. Na tai čia šioje vietoje kūrėjai šiek tiek ir „užtrumpino“.  Kita naujovė – daiktų nuoma. Juos galima ne pirkti, o nuomotis. Tai leidžia naršyti požemius bet kokia tvarka be didesnių pastangų. Dauguma jų yra maždaug vienodo sudėtingumo, palyginus ganėtinai nesunkiai įveikiami naudojant kokį vieną numatytą daiktą iš savo inventoriaus. Bet visas daiktų gerumas slypi ne čia. Atsinaujinantys resursai – paskutinis mados klyksmas. Svaidydami bombas, laidydami strėles ir visa kita, galite pamiršti visus matematinius skaičiavimus. Viduryje požemio jums nebereikės ieškoti iš daužomų vazų atsitiktinai iškrentančios amunicijos. Dabar teks žiūrėti tik į vis naujai užsikraunančią daikto naudojimo juostą. Puiki naujovė, nieko nepridursi. Na ir žinoma reikia paminėti naująjį siužeto ir „geimplėjaus“ vinį – Linko galimybę susilieti su sienomis. Tuo žinoma paremta dauguma naujų galvosūkių. O jie tikrai puikūs. Vaikštant sienomis iki kol neišseko resursai ir ieškant platformos ant kurios galėtumėte saugiai nusileisti, kartais mąstant keliais lygmenimis tikrai daug smagiau nei tai atrodė prieš tai.

3DS_Zelda_scrn01_E3resized

Kiti Nintendo 3DS konsolės ypatumai, gal ir minimalistiškai, bet pritaikomi kuriant kažką panašaus į online rėžimą. Bet matyt tai tikrai ne Four Swords multiplayer rėžimo atkūrimas. A Link Between Worlds perpainiotas su StreetPass rėžimu, na o žinant kiek daug Lietuvoje aplink žmonių su 3DS konsolėmis, tai kaip suprantate, man to neteko išbandyti. Kiek teko domėtis papildomai, tai tiesiog leidžia kartas nuo karto keliems Linkams persimesti kaip tikriems vyrams „vienas ant vieno“ ir uždirbti papildomų rupių (tokia valiuta čia vyrauja). Bet mielai duočiau per ausį tam, kas pasakys, kad bežaidžiant A Link Between Worlds trūksta rupių.

Ar tai pati geriausia kada sukurta The Legend of Zelda? Ne, nes tam stokojama vien originalumo bendrąja prasme. Praktiškai viskas ką čia sutiksite yra iki skausmo matyta ir girdėta. Tačiau tikrai nesiginčysiu, kad tai techniškai puikiausiai išvystyta „iš viršaus“ tipo Zelda, ir bene tobuliausia kada nors sukurta būtent rankinėms konsolėms. Praktiškai jokių nesusipratimų žaidimo metu, viskas sklandu, o kiekviena naujovė prideda pasitenkinimo, galiausia nepaleidžiamas tas senas geras jausmas, kuris buvo užplūdęs žaidžiant senesnius The Legend of Zelda. Šis trumpas kūrinėlis lenkia pačius Link‘s Awakening, Oracle of Seasons, o ką jau kalbėt apie Minish Cap, Phantom Hourglass ar Spirit Tracks (gaila, kad ne žaidimo trukme). Visiškai neabejoju, kad A Link Between Worlds yra gan didelis džiaugsmas žaliojo paklydėlio nuotykių gerbėjams bei visiems kitiems 3DS turėtojams.

Trūkumai:
[unordered_list style=“bullet“]

  • originalumo stoka;
  • pakankamai lengvi ir greitai įveikiami galvosūkiai;
  • žaidimo trukmė.

[/unordered_list]

Privalumai:
[unordered_list style=“bullet“]

  • puiki grafika;
  • bendrieji pakeitimai struktūroje verčia mąstyti iš naujo;
  • naujovės suteikia šviežumo jausmą;
  • sklandesnis ir smagesnis „geimplėjus“.

[/unordered_list]

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *