Tema: Kolekciniai leidimai

Nė vienas rimtas šios dienos hitas neapsieina be kolekcininko leidimo. Kalbant paprastai – kolekcinis leidimas – tai tas pats žaidimas, tik didesnėje dėžėje, prigrūstoje iš esmės beverčio šlamšto, kuris (paradoksas) sukuria tokia didelę pridėtinę vertę, kad tokia žaidimo versija išperkama akimirksniu. Jei šiąnakt antrą valandą nakties gavau newsletterį su siūlymų pirkti Fable II kolekcinę pakuotę, tai paryčiais atsidaręs laišką ir paklikinęs ant rekomenduojamų internetinių parduotuvių nuorodų sužinojau, kad kolekcininko dėžės jau seniai išparduotos. Ir tai netik Fable II atveju.

col2
Fable II Collector’s edition

Kaip tualetinis popierius tarybinių laikų parduotuvėse, iš virtualių e-shopų lentynų šluojami Warhammer Online, Spore, World of Warcraft bei kitų AAA klasės žaidimų kolekciniai leidimai. Rezervuoti reikia iš anksto, labai iš anksto, ne vėliau kaip mėnuo ar net du iki žaidimo pasirodymo.

col31
Fallout 3 Collector’s edition

col4Kolekcinių leidimo istorija prasideda kone nuo kompiuterinių žaidimų aukso amžiaus – devintojo dešimtmečio. Tiesa, to laiko kolekciniai leidimai siūlydavo daugiau žaidimo turinio, o ne priedų, todėl didžioji dalis tokių leidimų buvo tiesiog vizualiai pagerintos versijos ar serijos kelių žaidimų apjungimas į vieną leidimą. Pvz. 1986-aisiais išėjo itin retas Mario Bross leidimas, kuris buvo ypač limituotas. Skirtumas nuo eilinio Mario Bross buvo tas, kad jame visi veikėjai ir antiveikėjai buvo pakeisti Japonijos televizijos ir muzikos žvaigždėmis. Pats leidimas ir vadinosi atitinkamai – „All Night Nippon Super Mario Bros.“. Tokie leidimai buvo skirti parodoms ir dažniausiai buvo dalinami viešųjų ryšių tikslais.

Vakarų rinkoje itin aktyviai kolekcinius leidimus kepė Dungeons and Dragons serijos asmeniniams kompiuteriams leidėjai SS Inc. Jų specialus Advanced Dungeons and Dragons leidimas buvo bene pirmasis video žaidimų istorijoje, turėjęs Collector’s edition savo pavadinime.

Tačiau iki dabartinių kolekcinių leidimų šiems žaidimams buvo toloka. Kolekcinius leidimus į aukščiausią lygį pakėlė RPG žanro žaidimai, su jų įspūdingais pasauliais ir neišsemiamomis istorijomis bei jų interpretacijomis. Taip kolekciniuose leidimuose be marketinginio šlamšto – marškinėlių, lėlyčių ar katalogėlių – atsirado medžiaginiai žaidimo pasaulio žemėlapiai, žaidimo meninės dalies ir koncepto piešinių katalogai, pilni garso takeliai ir net išskirtiniai daiktai žaidime.

col5
Warhammer Online Collector’s Edition

Plačiau norėčiau papasakoti apie Baldur’s Gate II kolekcinį leidimą, prie kurio teko gyvai prisiliesti. Baldur’s Gate II: Shadows of Amn buvo išleistas trimis skirtingais leidimais – vienas standartinis bei du kolekciniai. Tai buvo 2000-ieji, kai standartinis leidimas nebuvo tik jewel-box’as su disku ir knygute nesuprantama kalba. Baldur’s Gate standartinis leidimas buvo didelėje knygos tipo dėžėje su įspūdingu meniniu apipavidalinimu ir solidžia žaidimo instrukcijų knyga. Kolekciniame leidime, besiskiriančiame dėžės spalvų tonų ir juostele Collector’s Edition, glūdėjo du žemėlapiai – vienas popierinis, kitas medžiaginis, kaladė kortų, su žaidimo veikėjų iliustracijomis, papildomas diskas, kuriame be žaidimo iliustracijų ir konceptinių vaizdų, gulėjo garso takelis, pristatomasis filmas bei pirmo skyrio perėjimo pagalbininkas. Be viso to, šio disko pagalba buvo galima į žaidimą įdiegti pardavėją, kuris siūlė unikalias, standartinėje versijoje neprieinamas prekes. Žaidimų mėgėjai įsigiję Collector’s Edition Interplay internetinėje parduotuvėje gaudavo dar vieną papildomą diską, su dar vienu papildomu prekybininkų su dar unikalesnėmis prekėmis. Kiekviena kolekcinė versija turėjo savo numerį – viso buvo išleista tik 60000 tokių žaidimo kopijų. Tai buvo nerealu.

col6
GTA4 Special Edition

Dabar gi kolekcinius leidimus turi bet kuris aukščiausios klasės žaidimas, nepriklausomai nuo žanro. Ar tai būtų sci-fi shooter’is Halo 3, ar lenktynės Need for Speed, ar MMORPG Lord of the Rings Online. Visi siūlo ypatingą versiją, ypatingam fanui, su ypatingais priedais, žinoma už didesnę kainą. Praėjo tie laikai, kai standartinės žaidimų pakuotės buvo įspūdingos – jautei, kad nusipirkai daiktą, ir nesvarbu, kad iš esmės tai nesiskiria nuo dabartinių jewel-box leidimų. Tačiau poreikis gauti kažką daugiau nei tik diską yra. Poreikis jausti žaidimo dvasią jau nuo to momento, kai paimi žaidimą į rankas. Tam poreikiui patenkinti ir leidžiami kolekciniai leidimai. Tas poreikis toks didelis, kad tie leidimai tampa deficitiniais. Tikrai malonu turėti produktą tokiame rūbelyje, kokį jį sukūrė žaidimo kūrėjas galvodamas apie faną.

Kolekcinė žaidimo versija yra savotiškas fanų meilės testas. Stebėdamas išankstinius kolekcinio leidimo pardavimus gali ne tik pamatyti kaip tave myli/dievina žaidėjai, bet ir numatyti kokie bus standartinio leidimo pradavimo rezultatai. Tai yra šiek tiek daugiau nei vien tik marketinginė priemonė.

Žpat.

Komentarai

8 komentarai/-as/-ų
  1. artojelis 2008/10/21 Atsakyti
  2. padf 2008/10/22 Atsakyti
  3. Interesantas 2008/10/22 Atsakyti
  4. geriBatai 2008/10/22 Atsakyti
  5. Zpat 2008/10/22 Atsakyti
  6. geriBatai 2008/10/22 Atsakyti
  7. artojelis 2008/10/21 Atsakyti
  8. Zpat 2008/10/22 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *