Teh Future

Besilankantys šiame bloge tikriausiai prabalsavote dešinėje už jūsų nuomone karščiausią ir inovatyviausią žaidimų industrijos tendenciją, pakeisiančią šio verslo veidą. Jei skaitote tik RSS – nepasikuklinkite – išreikškite savo nuomonę. Šiame įraše grafomaniškai išdėstysiu savają.

Turime labai daug krypčių, kuriomis gali pasukti video žaidimai bet kurioje žaidimo sukūrimo proceso dalyje. Kai kalbame apie inovatyvų valdymą, ateitį įsivaizduojame su judėsio nustatymo sistemomis, tokiomis kaip project Natal,  PS EyeToy v2 ar Wii kontroleris, tačiau vertinant skeptiškai, galima postringauti, kad vairuodami nematomą vairą prarandame vairo kontrolerio sukuriamą imersiją ir vibracijos efektą. Boksuodamiesi ar žaisdami tenisą su lengvais ar nematomais pulteliais pajudame fiziškai, tačiau labai sutrumpiname žaidimo laiką (nes na – vidutinis geimeris storas, tingus ir perkopęs 30) ir koncentruojamės ties fiziniais veiksmais, kurie nustumia pačio žaidimo, kaip kūrinio esmę į antrą planą. Tai yra gerai įrangos kūrėjui ir pardavėjui, nes publika, į kurią orientuotas toks žaidimo procesas ir toks valdymo įrenginys – casual žaidėjai, kurių poreikiai iš pačio žaidimo yra nepalyginamai mažesni, nei lojali ir gurmaniška hardcore publika. Tad mano nuomone tokių valdymo sistemų populiarėjimas tiesiogiai paveiks tai, kokius žaidimus mes gausime. Esant situacijai kai didelių blokbasterių kūrimui sueikvojami šimtai milijonų piniginių vienetų, prisiimama didelė rizika, galiausiai, atsisakant rizikos viskas tempiama tik ant žinomų vardų ir frančizių, ateitis, kurią įsivaizduoju savo centriniame procesoriuje yra blankesnė nei dabartis – daug B kategorijos žaidimų su naujų valdymo sistemų palaikymu – „Pagauk kamuolį“, „Nušauk varną“, „Iškulk kaimyno langus“, bei dideli AAA lygio žaidimai, su dar didesne numeracija prie pavadinimo – „Call of Duty XX“, „Battlefield 1410“, „Sim5“. Viltis, kad viską išgelbės Indie miglota, nes Indie iš esmės – B kategorija.

Diskutuodami apie platformų ateitį, galime minėti mistinį OnLive, su transliuojamu žaidimo vaizdu, ir pulteliu prijungtu prie TV. Galime fantazuoti apie ritmo žaidimus, kurie bus nepriklausomi nuo konsolės, apie namų media centrus kurie darys viską, bet tikėtiną viską blogai. Kalbant šia tema man labiausiai gaila žaidimo kūrėjų, kurie dabar vaikšto su galvos skausmu turėdami apie 10 platformų. Net ir atsiradus tokiai standartą apibrėžiančiai platformai kaip OnLive, galvos skausmas nemažėtų, nes tik mažas procentas geimerių, kaip ir mažas procentas dėvinčių drabužius, vaikosi madų. Apskritai, OnLive reikia didelio technologinio postūmio – kad šviesolaidis būtų visuose namų ūkiuose, kad motininiai kompiuteriai būtų tiek galingi, kad susitvarkytų su žaidėjų mase – abejoju ar šiuo konkrečiu laikmečiu OnLive kaip sprendimas yra efektyvus. Aišku, jei OnLive utopija yra kūriama neokoservatizmo išgimdytam elitui, investicijos gali atsipirkti. Ir nors „popieriuje“ tai gan graži technologija, aš absoliučiai tuo netikiu.

Tačiau aš visiškai neabejoju, kad artimiausiu metu dideli pokyčiai laukia žaidimų leidybos ir pardavimo srityse. Matydamas kaip Londono gameshop’uose didžiausio dėmesio susilaukia pre-owned žaidimų lentynos ir tai kaip tos lentynos yra išdėstytos parduotuvėje, mąsčiau kad tai yra storiausias šiaudas, už kurio dar gali griebtis retail’as, nes dėžučių ir diskelių verslą labai sėkmingai gali suvalgyti online pardavimai su tiesioginiu parsisiuntimu. Ne tik gali, bet ir suvalgys. Kažkada po 4 metų. Fizinės parduotuvės dabar turi ribotą plotą, ribotą korupcinę politiką ir atstumą, kurį reikia fiziškai įveikti, norint nusipirkti žaidimą. Internetas išsprendžia šias problemas. Didelė biblioteka žaidimų nuo seniausių laikų iki dabar – visi pasiekiami kelių klik ir kredito kortelės pagalba. Tiesa, atmosferos, nostalgiško šventės jausmo ir naršymo po lentynas džiaugsmo nebelieka, tačiau sutaupomas laikas ir dažnu atveju pinigai. Leidybą taip pat veikia interneto galimybės. Vis daugiau leidėjų atveria internetines parduotuves, taip atsidurdami arčiau žaidėjų, galėdami glaudčiau bendrauti ir dalintis nuomonėmis. Internetinė leidyba turi didelį potencialą kovojant su piratavimu trečio pasaulio šalyse, kuriose geimingas neturėjo ir neturi kultūros (mes irgi patenkame į tą kategoriją). Marketingas ir informacijos sklaida šiuo metų taip pat įgavo neįtikėtinų galimybių. Socialiniai tinklai, mikrobloginimo įrankiai leidžia kūrėjams būti kaip niekad arti galutinio vartotojo. Ir kai tu perskaitai vieno „Wolfenstein“ kūrėjų iššūkį nusipirkti žaidimą, su galimybę atgauti visus pinigus, jei jis pardavimų sąraše nenusileis kitam žaidimui, ateitis atrodo labai įdomi.

Patys žaidimų kūrėjai turi tam tikrų viešo įvertinimo ir savęs identifikavimo problemų. Norėdami tapti savarankišku menu, žaidimai vis dar yra „mažu vaikų užsiėmimas“, nes pamatinė daugumos žaidimų mintis yra virtualus naikinimas. Veiksmas, kuris įstatymų ir taisyklių pagalba yra taip sėkmingai slopinamas civilizuotoje visuomenėje. Tačiau meno filosofija yra visiškai priešinga – iš čia ir vidinis konfliktas, ir nepasitenkinimas – kūrėjų, bet ne išskirtinai siekiančių uždirbti viduje. Peržvelgiu biudžetus ir komandas, kurios dirba prie žaidimų, išsižioju, nes savo mąstais video žaidimų idustrija yra tolygi holivudo pramonei, o rizikos prisiėmimu – keliskart ją lenkianti. Kūrėjai „nenori“ eksperimentuoti, nes to jiems neleidžia daryti leidėjai-investuotojai, kurie „sumoka už muziką“. Kalbama apie industrijos apsivalymą nuo dėlių, kurios aplipusios šį verslą siaurina horizontalų plėtimąsi, slopina naujas idėjas. Tačiau kitas klausimas ar yra tų naujų idėjų? Ar žaidimų industrijoje įvyks tas nepriklausomo kūrėjo ir nepriklausomo požiūrio  renesansas, vykstantis kino pasaulyje? Indie žaidimai tikrai nėra atsakymas. Bent jau pagrindinės krypties Indie žaidimai.

Pabaigai dviejų dalių reportažas apie video žaidimų ateitį

Bet aš vistiek kažkada, toli toli ateityje, noriu išsitiesti ant prabangaus gulto, kaklo ar smilkinių plote prisilipdyti ateivių technologijos plokšteles, užsimerkti ir žaisti žaidimus taip, kaip niekas dar nežaidė.

ŽPat.

Komentarai

4 komentarai/-as/-ų
  1. ZZ1 2009/08/26 Atsakyti
  2. kaimynas 2009/08/26 Atsakyti
  3. Patarėjas 2009/08/26 Atsakyti
  4. ZZ1 2009/08/27 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *