StarDrive 2 | Išankstinė Apžvalga

Neblogas metas būti kosminių strategijų ar šiaip kosminių žaidimų mėgėju. Dėka Kickstarter ir panašių iniciatyvų turime krūvą būdų paliesti kosmosą, kur jis nėra toks nuobodus ir mirtinas kaip realybėje. Dar geriau, šalia didelių kosminių simuliatorių turime ir nemažai kosminės strategijos žaidimų. Pavyzdžiui, man patiko StarDrive, žanrui pasiūlęs keletą naujovių (kurias žanras ignoravo). O dėl mūsų dėmesingumo šiam žaidimui gavome ir StarDrive 2 išankstinę versiją pabandyti. Kitaip tariant, ne tai, kad šviežią iš krosnies, o tai, kad dar kepantį kepalą graibome.

Jei priešas pakankamai greitas, tai raketos jį vaikosi po pusę žemėlapio.

Jei priešas pakankamai greitas, tai raketos jį vaikosi po pusę žemėlapio.

StarDrive 2, atrodo, „seka” originalaus siužeto gaisus. „Seka“, nes kosminės 4X strategijos nemėgsta kampanijų – šioje srityje tik Galactic Civilizations buvo toks išsišokėlis. Todėl taikoma daug įprastesnė taktika. Atsitiktinai generuojamoje visatoje primėtome atsitiktinių pseudomisijas pradedančių vietovių, ir dėl to kartais tenka pakovoti su egzotiškais priešais… tačiau nei rimtų veikėjų, nei video intarpų nėra. Kitaip tariant, viskas kaip įprasta.

Pats žaidimas, rodos, paveldėjo daugumą (jei ne visas ir dar vieną papildomą) pirmtako frakcijų. Ir tai nėra blogai, juo labiau, kad žaidimo metu robotas, transliuojantis naujienas iš užslaptintos vietos, trumpai apžvelgia kiekvieną civilizaciją. Skirtumai yra ne tik kosmetiniai, nors šiuo atveju ir ne tokie ryškūs kaip pirmajame žaidime. Tam, kad būtų galima frakcijas konstruoti pagal savo skonį, buvo paaukotos labai specifinės savybės. Įdomu tai, kad dvasingumas SD2 ne duoda smūgį moksliniams tyrimams, o pakelia tautos laimę. Įdomiau dar tai, kad senuosius dievus (vadinasi, Cthulhu) garbinantys ir visus kitus arba pajungt, arba paaukot besiruošiantys ateiviai išlieka vienintele žaidimo teokratija.

Kthuloidų planetėlė. Žaidimas kiek žaismingai atvaizduoja visuomenės stratifikaciją pagal profesiją.  Ir jei kitos rasės išrado StarDrive, šiems ateiviams ją padovanojo jų Elder God. Kraupoka.

Kthuloidų planetėlė. Žaidimas kiek žaismingai atvaizduoja visuomenės stratifikaciją pagal profesiją.
Ir jei kitos rasės išrado StarDrive, šiems ateiviams ją padovanojo jų Elder God. Kraupoka.

Kita vertus, ko jiems nesidžiaugt? Karas išlieka vienu svarbiausių žaidimo aspektų – beveik neišvengiama 4X žaidimuose. Čia ir matome keletą didžiausių pokyčių. SD1 kosminės kovos vyko daugiau mažiau realiu laiku ir kampanijos žemėlapyje. O lazeriams ir raketoms vagojant kosmosą reikėjo stebėti kaip žalojami laivo komponentai. Nemažai priklausė nuo to kaip viduriai buvo išdėstyti laivo plane – pagailėjai šarvų vienam bortui, ir priešas sėkmingai praurbino skylę lazeriais, ir tai susprogdino laivo reaktorių. Įdomu, kitaip sakant.

Ir štai šito žaidime nebėra. Vietoje kovų strateginiame žemėlapyje persikelsime į atskirus mūšio laukus. Vietoje atsargaus laivo komponentų išdėstymo turime suskirstymą į penkis sektorius – centrinį ir keturis išorinius. Priešas laivą sunaikins tik iškirtęs vieną iš minėtų keturių, ir tada susprogdinęs šerdį. Kiek arkadiškiau, bet nebereikia tiek plušti ir plūstis laivus projektuojant.

Po mūšio galima įvertinti kaip gerai pasirodė vienas ar kitas laivas, keletas laimingųjų gali gauti medalius.

Po mūšio galima įvertinti kaip gerai pasirodė vienas ar kitas laivas, keletas laimingųjų gali gauti medalius.

Keisčiausia tai, kad antžeminiai mūšiai kaip tik pasunkėjo. Vietoje to, kad 2D figūrėlės (net neanimuotos) tiesiog muštųsi planetos žemėlapyje, dabar galime parinkti kokią įrangą nešios kariai – ir valdyti juos atskiruose ėjimų strategijos žemėlapiuose. Įdomus spredimas: ar tai reiškia, kad mano kolonija, štampuojanti kosminius laivus greičiau nei štampuojami nuviliantys Call of Duty tęsiniai, tegali išlaikyti 6 kareivėlius vienu metu? Kaip jau sakiau, sprendimas įdomus.

Diplomatija niekur nedingo, ir yra nemažai lemiama civilizacijų nuomonių apie viena kitą. Todėl vienas pirmųjų veiksmų, kuriuos padarysite, tai įvykdysite piliečių mainus. Taip ir pakelsite vienas kito nuomonę, ir taip jūsų kthuloidų planetoje atsiras vienas vabalų-kyborgų populiacijos vienetas. Ir šalia to dar svarbu ir tai, kad yra skirtingi prekybos sutarčių lygiai, ribojantys tam naudojamų krovininių laivų kiekį.

Kthulodai centre, vabalų hivemind dešinėje. Tikėkimės, pilna žaidimo versija ką nors padarys su dažnai nesvetingomis starto pozicijomis.

Kthulodai centre, vabalų hivemind dešinėje. Tikėkimės, pilna žaidimo versija ką nors padarys su dažnai nesvetingomis starto pozicijomis.

Ah, krovininiai laivai. Jie buvo vienu didžiausių SD1 palaiminimų ir prakeikimų. 4X žaidimuose įprasta, kad vėlyvu mačo metu įkūrus miestą tas taip ir liks nusilpusiu kaimeliu. O kartais kokios labai strategiškai patogios planetos yra visiškai netinkamos industrijai, žemės ūkiui… žodžiu, kitoms funkcijoms nei „priešo pasienio sabotavimas“. SD1 leido amortizuoti tokius dalykus naudojant krovininius laivus, kurie tarp planetų gabendavo maistą (kad nereiktų patiems augint), industrijos gaminius (labai pravartu statant industrijos užuomazgas) ir kolonistus (pagreitintam augimui). Nelaimė ta, kad tuos maršrutus, o tiksliau, laivų veikimo plotą ir veiklą reikėjo nustatyti pačiam. Ir taip kiekvieną kartą.

SD2 to nebėra. Dabar pastačius krovinvežį, jis automatiškai pradeda arba pervežinėti maistą į alkstančias planetas, arba vykdo prekybą. Jei dar užsilieka vienas ar du be veiklos, tai į juos galima sukrauti kareivius ir leisti šiems paskraidyti. Gaila to, kad prarastas industrijos ir kolonistų pervežimas – dabar planetos turės vystytis pačios. O buvo taip smagu vystyti avanpostus su kitų planetų pagalba…

Moksliniai tyrimai - labai svarbi planetų vystymo dalis. Ir ekonomikos. Ir karybos. O kur dar specialūs projektai...

Moksliniai tyrimai – labai svarbi planetų vystymo dalis. Ir ekonomikos. Ir karybos. O kur dar specialūs projektai…

StarDrive 2 dar nebaigtas ir tikrai dar sunku pasakyti, kiek tiksliai geras bus. Iš vienos pusės, gaila, kad atsisakyta kai kurių ambicingesnių bruožų išskyrusių jį iš minios. Iš kitos pusės, žaidimas dabar paprastesnis ir daug labiau įkandamas kiekvienam žaidėjui. Kas svarbiau pasakys tik išleidimas.

 

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *