Space Rangers 2: A War Apart | Volkeris, didelės raiškos reindžeris

Rašymo metu ši recenzija turėjo keletą broliukių-perdirbiniukų. „Space Hulk” paremtas to paties pavadinimo stalo žaidimu (ir gal dar labai sena kompiuterine versija). „Shadow Warrior” yra to paties pavadinimo žaidimo perkūrimas. „The Bureau: X-Com Declassified” – kaip ir nereikalingas daug neigiamų pakeitimų įgavęs  „X-Com” serijos restartas, vėliau nustumtas į atskirą istorinę liniją, nes pasirodė daug geresnis „Enemy Unknown”. „Space Rangers 2: A War Apart” yra kosminio RPG ir 3D robotų kovų hibrido „Space Rangers 2“ „HD” perdirbinys. Kažkaip striuka su originalumu?

Shot011

Jei jau išgyvenai iki tokio lygio… tai vis tiek gali pralaimėt. Čia tau ne vakarietiški AAA.

 

Kaip ir originaliame žaidime, galaktinę civilizaciją užpuola paslaptingas priešas, kuris greitai sumuša organizuotas karines pajėgas. Greitai, nekreipiant dėmesio į medicininius patikrinimus ar politines pažiūras, reaktyvuojami reindžeriai – trumpai tariant, laisvi agentai, kurių užduotis yra visomis priemonėmis kovoti prieš „Dominatorių“ – vadinamųjų robotų užpuolikų – grėsmę. Ar bent jau to tikisi vadovybė. Ką ir kaip, iš tikrųjų, veiks nuo grandinės paleistas reindžeris, niekas nežino. Bet tikimasi, kad šaudys tik metalinius pašlemėkus. Tad pasirenki sau patinkančią rasę ir klasę (skirtumai tarp kombinacijų pakankamai radikalūs) ir leki gelbėt visatos!

 

Tiesa, viskas nėra taip paprasta, kaip kokiam Darkstar One. Vienas dalykas, kurio neprikiši rusų ir kitų slavų šalių žaidimų kūrėjams, tai ambicijų stoka. Tie, kurie sugeba pakilti virš vietinių rinkų ir jose cirkuliuojančių su Poser ir Flash sukurtų prastų populiarių žaidimų kopijų, dažnai siekia aukštai. Kartais jiems pritrūksta smarvės, bet kitais atvejais jie pakankamai gerai supranta, su kokiais apribojimais teks dirbti. Pavyzdžiui, Space Rangers net nebando vystyti 3D kosmoso (ar balsų įgarsinimo, nes tai rusams dar nė karto nepavyko), nes jų gaminamam žaidimui ne tai yra svarbiausia, o ir mūšiai pakankamai sunkūs. Be to, jiems juk reikia laiko ir resursų sugrūsti daug kitų dalykų…

Visur galima nuskristi ir užsiimti abejotino legalumo veikla.

Visur galima nuskristi ir užsiimti abejotino legalumo veikla.

 

Pats žaidimo valdymas yra pakankamai paprastas. Kosmose viskas vyksta ėjimais, kurie trunka vieną dieną ir vyksta vienu metu. Beveik galima laikyti smarkiai pauzėmis sudalytu realaus laiko žaidimo analogu. Būdamas laivelio pilotu pasirenki taikinį bei skrydžio tikslą, ir paleidi žaidimą. Jis automatiškai sustoja tau nuskridus kur reikia, pritvojus priešą, artėjant prie grėsmingai žemos sveikatos kertelės (aišku, nestoja vidury dienos, tad gali ir liūdnai baigtis) ir panašiai. Visai paprasta, visai organiška, ir nereikia nuvargti kontroliuojant skrydžius. Svarbu neapsižiūrėjus neįskristi į sistemą, į kurią veržiasi robotai, nes tada gali patirti savo mažytę „Burn Jita“.

 

Kovos sistema yra pakankamai paprasta. Žemiausiame lygmenyje, gali nustatyti laivą automatinei atakai, vėl paleisti laiko tėkmę ir žiūrėti kaip viskas klostysis. Aišku, galima bandyti žaisti manevruojant, keičiant ginklų šaudymo atstumus ir panašius dalykus, bet esmė tame, kad nereikės junginėti „ECM“, mėtyti „flares“, daryti viražų ir panašių dalykų. Ypač jei automatiškai bėgi iš sistemos ir svarbu tik aplenkti priešų laivus – tam galima pasinaudoti „afterburner“, kuris dvigubai padidina greitį, bet ir siaubingai žaloja variklį.

Shot015

„Afterburner“ gal ir suniokoja variklį, bet suremontuot lengviau jį nei tavo kosmose sustingusį lavoną.

 

Va, įrangos dėvėjimas tai tas dalykas, kuris tikrai išskiria žaidimą iš kitų. Jei kitame žaidime galėjai tiesiog kantriai prekiauti tarp dviejų planetų, kai vieninteliai nuostoliai yra sugaištas laikas, čia laivo sistemos dėvisi (priklausomai nuo naudojimo), o ir labai trumpų prekybos kelių nėra. Tad kad ir ką darytum, turi nuolat rūpintis savo laivo būkle, nes galiausiai sugedęs gali bankrutuoti – ypač jei tenka bėgti iš nesėkmingų mūšių. Tiesa, dar gali bandyti užsidirbti pinigus pačiu paprasčiausiu būdu – medžiodamas meteoritus, kurie be paliovos skrenda į sistemą (ir kartais pataiko į tavo laivą skrydžio metu), sprogdinti juos ir rinkti mineralus. Bet čia jau „kancarų“ rūkymo lygis, tinkamas tik tikroms kosminėms elgetoms.

 

O ką veikti be prekybos ir nelaimingų kovų prieš piratus, civilių laivus ar Dominatorius? Visada yra misijos! Aišku, ne taip, kaip kokiam Skyrim, kur yra pagrindinė, visų vengiama siužetinė misijų linija, ir kitos, netokios svarbios. Ne, čia yra daug mažų pervežimo užduočių, kurias pagyvina krūvos teksto ir nemažas atlygis. Negaliu nepabrėžti, kiek daug teksto rodoma vykdant visokias paprastas pervežimo užduotis. O dar prašymai sunaikinti kieno nors laivą, nes jis, tarkim, teršia kosmosą ar yra mesijo dabartinis kūnas, kuris turi mirti iki tam tikros dienos, kad išsipildytų pranašystė… Nelabai reikšminga bendrai visatai, bet užtat kiek įdirbio! Beveik visas, kuris nebuvo įdėtas į „Dragon Age 2“ ar „Mass Effect 3“ daiktų nešiojimo užduotis. Taip ir atsiranda įvairūs tekstiniai nuotykiai. Vakaruose to negali daryti (tik „King Arthur 2“ turėjo tiek įžulumo), bet ką čia rusui paaiškinsi! Imk tekstą ir nuotykiauk.

Shot007

Bent keletas žmonių tikrai žuvo kai jų po kovos apgadintą laivą besileidžiant į planetą pagavo asteroidas.

 

Tarp kitko, kalbant apie visus šitus su tekstu susijusius dalykus, patyrusiam žaidėjui turėtų darytis kiek neramu. Vertimai į anglų kalbą niekad nebuvo pati stipriausia rusų žaidimų kūrėjų pusė – atsimenant STALKER, tai dar ir ukrainiečių – sritimi. O šiame žaidime užduočių, paaiškinimų, naujienų, ginklų aprašymo gal net daugiau, nei „Dragon Age“. Darytusi baisu, jei ne tas faktas, kad jie pasamdė Vienintelį Gerai Angliškai Mokantį Žmogų Rusijoje ar surado Gerai Rusiškai Mokantį užsienietį. Nes skaitai ir visiškai nejauti to natūralumo trūkumo, paprastai akivaizdaus angliškuose slavų žaidimų tekstuose. Net nuostabu!

 

Visai kitaip nei robotų kovos. Aha, žaidimas turi 3D realaus laiko strategijos komponentą. Kartais kai kurioms planetoms reikia pagalbos susitvarkant su mažytėmis Dominatorių invazijomis, todėl tu gauni planetos paviršiumi pastumdyti robotus. Visi jų komponentai atrakinami nuo pat pradžių, bet esmė yra bandymuose iš visų tų šasi, galvų, ginklų ir kovų pastatyti tokius, kurie geriausiai atitinka tavo dabartinę situaciją. O tai yra labai sunku, nes nėra patogaus būdo išsaugoti brėžinius, o priešai kartais sukčiauja. Pavyzdžiui, viena iš trijų Dominatorių frakcijų stato dalinius daug didesniais kiekiais nei kitos dvi. O kai tavo karių skaičius ribotas, ypač jei kaunies ne prieš vieną frakciją, tai greitai pasidaro liūdna ir nusprendi antžemines kovas palikti tiems pašlemėkams, kurie nebuvo pakankamai gudrūs, kad turėtų nuosavą laivą.

Shot012

Su tokiu snukiu tik piratu ir būt.

 

Deja, kalbėti ką nors daug konkretesnio apie žaidimą neapsimoka, nes jis pilnas tiek daug įvairių dalykų, kiek „X-skaičius: The Kažkas“ žaidimai turėjo mygtukų kombinacijų – o ten pravartu buvo turėti artimą savo su antra klaviatūra, kaip borto karininką. Ir smagių dalykų, kylančių iš pakankamai laisvos siužeto struktūros (kiekvienas naujas žaidimas atsitiktinai generuoja visatą) kuri nėra optimizuota žaidėjo vedžiojimui už rankutės, nes ,neduokdie, tas pražiopsos kokį kampan užkištą „gudrą“ dalykėlį (žiūriu į tave, „BioShock: Infinite“). Ir jis nėra lengvas, tikrai ne. Neįsivaizduok, kad įlėksi į dominatorių puolamą sistemą ir iš karto išgelbėsi visas joje gyvenančias princeses. Pirmiausia reikia bent vieną kosminę „Roomba“ pribaigti, ir tik tada galėsi apsimetinėt dideliu berniuku/mergaite. Taip kad, kaip sakoma, žaidimas ne skystablauzdžiams.

„Space Rangers HD: A War Apart“ yra geras žaidimas, kuriame sujungiamos atsitikinai generuojamos visatos, pakankamai palaidas siužeto vairavimas ir labai išsiplėtusios veiklos galimybės. Tad kol „Elite: Dangerous“ dar konstruojamas, kol neišleistas naujas „X“ žaidimas, kol „Star Citizen“ pavojingai pampsta nuo pinigų, mes galime pasidžiaugti, kad ir į rytus nuo mūsų moka kosminius žaidimus gaminti.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *