Slėpynių žaidimai okupavo 2009-uosius

Aš daugiau–mažiau įsivaizdavau, kad paslėptų objektų paieška mažuosiuose žaidimuose yra populiariausias žanras, tačiau tik pamatęs Big Fish Games 2009-ųjų populiariausius žaidimus supratau, kad jis visiškai užvaldė neįpareigojančių žaidimėlių rinką. Jie, žinoma, patrauklūs: beveik niekada neskubina, turi puikią (tegu ir dvimatę) grafiką ir kartais papasakoja įdomių istorijų. Tačiau pagrindinis sėkmės variklis, matyt, buvo tai, kad jie įtraukia vis daugiau ir daugiau nuotykių žaidimo elementų.

ravenhearst19

Absoliučiai geriausiu pernai metų „mažuoju“ žaidimu grynai pagal pardavimus (jokių čia ekspertų!) išrinktas „Big Fish Games Studios“ Sukurtas „Mystery Case Files – Return to Ravenhearst“. Šis žaidimas, kaip ir kiti toliau paminėti, dar laukia savo apžvalgos šiuose puslapiuose, tačiau verta paminėti, kad tai yra labai iškerojusios „Mystery Case Files“ serijos žaidimas, kurių dabar tikriausiai prisikaičiuojama jau šeši ar septyni. Turint galvoje, kad „MCF: Hunstville“ buvo vienas pirmųjų „slėpynių“ (žaidimo kūrėjai ką nors paslepia, o mes ieškom) žaidimų, tai serijos sėkmė ne taip jau stebina.

Kaip minėjau įžangoje, labiau stebina tai, kad kitose kategorijose irgi laurus skynė HO („hidden object“) žaidimai:

isis19Geriausias paslėptų objektų žaidimas – The Serpent of Isis. Žaistas, tikrai neblogas, tačiau nuo to laiko, kai pasirodė, atsirado gal 10 ar 20 dar geresnių. Nors „The Serpent of Isis“ neblogai atspindi tai, kas žanre populiariausia: tai detektyvas su istoriniu–archeologiniu siužetu, kurio „veiksmas“ vyksta tiek traukinyje, tiek didžiuosiuose Centrinės Europos miestuose. Žaidimas nesudėtingas ir nesunkiai įveikiamas, bet teikiantis daug malonumo, ypač jei jūsų neerzina nuolat fone stuksintys važiuojančio traukinio ratų garsai…

escape19Geriausias nuotykių-galvosūkių žaidimas – Escape the Museum 2. Nors šis žaidimas irgi yra tęsinys, tai iš esmės naujos kokybės „serija“. Jei pirmoji „Escape the Museum“ dalis buvo isteriškas durų ieškojimas subyrėjusio (po žemės drebėjimo) muziejaus griuvėsiuose, tai antrasis yra šauniai padarytas, jau miesto gatvėse vykstantis nuotykis. Žaidžiau abi dalis – atroji nepalyginti geresnė. Tik nežinia, ar tai „nuotykių–galvosūkių“ žaidimas – man regis, čia tos pačios slėpynės, kaip ir kituose.

drawn19Geriausia grafika – Drawn: The Painted Tower. Galima būtų diskutuoti (aš gal laurus atiduočiau Machinarium), bet neverta – Drawn piešiniai iš tikrųjų yra labai įspūdingi. Jų kokybė nė kiek nenusileidžia disnėjiškai animacijai, o specifinis nostalgiškai siurrealistinis stilius tikrai išskiria iš bendros masės. Drawn, beje, vienas įdomesnių žaisti, nes yra šiek tiek sudėtingesnis už įprastinius objektų paieškos ir galvosūkių žaidimus – kai kurios jo dalys yra idėjiškai artimos ankstyviesiems nuotykių žaidimams.

isabella19Inovatyviausias žaidimas (Mac) – Princess Isabella: A Witch’s Curse. Na, novatoriškumas tai čia sąlyginis. Žaidimo siužetas – paprasčiausia pasaka, tačiau jis iš kitų išsiskiria tuo, kad naujos teritorijos „atsirakina“ išsprendus galvosūkius ir atlikus užduotis įvairiausiose užkeiktų rūmų vietose. Taigi jis nėra visai linijinis ir priverčia gerokai paklaidžioti. Apskritai tai žaidimas yra gerokai įdomesnis, nei galima būtų tikėtis iš jo temos, nors aš negailėčiau pagyrimo ir kitam nominuotam – „Mystic Diary: Lost Brother“.

Kitos BFG nominacijos: geriausias siužetas – „Flux Family Secrets: The Ripple Effect“ ir geriausias vadybinis žaidimas – „Hotel Dash: Suite Success“. Pirmojo dar nežaidžiau, nors turiu įsigijęs, o antrojo tipo žaidimų apskritai labai nemėgstu. Kada nors reikės prisiversti pažaisti vien apžvalgoms, nors tuomet tikriausiai nebūsiu objektyvus (bet sarkastiškus tekstus kartais žmonės mėgsta skaityti).

Grįžtant prie žaidimų tendencijų 2010-iesiems, reikia pasidžiaugti, kad nauji žaidimai yra gerokai įdomesni tiek siužeto, tiek žaidimo mechanikos prasme. Jie vis labiau artėja prie nuotykių žanro ir vis labiau tolsta nuo mechaninio pikselių ieškojimo. Šiomis dienomis baigiau žaisti dar porą įspūdingų pramogėlių, kurias, jei leis laikas netrukus pristatysiu. O žiūrėdamas į anonsų kalendorių, gailiuosi, kad neturiu papildomų 10 valandų per parą – laukia įdomūs, nuotykingi metai…

Komentarai

5 komentarai/-as/-ų
  1. Patarejas 2010/01/19 Atsakyti
  2. toku 2010/01/19 Atsakyti
  3. Artojas 2010/01/20 Atsakyti
  4. Tomas 2010/01/20 Atsakyti
  5. vienastoks 2010/01/20 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *