Slaptas pasaulis… yra ten, kur susimauna MMO bendruomenė

Ne visa bendruomenė žinoma, tik garsiai rėkianti jos dalis. Žmonės (pripažįstu, pelnytai) menkinantys naujus projektus dėl jų panašumų ir įkyrėjusių mechanikų eksploatacijos. Kalbu apie žmones nuolat prisimenančius vanilas ar žaidimus išleistus dar iki WOW tampant „cool“.

Kalbu apie garsiai rėkiančias mažumas, kurios populiarėjant žanrui ir rėkimui tapo dauguma. Nors pusė rėkiančiųjų dorai nė nesuprato kas jiems nepatinka, ar ko jie reikalauja iš kūrėjų. Žaidėjai reikalauja gylio, reikalauja naujų mechanikų, reikalauja unikalios istorijos ir naujų temų. Antai pasirodė „The Secret World“ — žaidimas patenkinantis visus šiuos lūkesčius. Ilgametė praktika rodo, kad istorijoje nebuvo nė vieno MMO kuris tik startavęs galėtų patenkinti „end game“ lūkesčius, bet „Funcom’ui“ žaidėjai nesuteikė nė tokio šanso. Ir taip mes sakom ačiū už tai, kad kažkas įsiklausė į mūsų verkšlenimą?

„Durneliai“ — šypteli ištikimas forumų lankytojas ir eilinį syk viešai paburnojęs ant „generic“ sprendimų, įsitikina, kad nėra sekamas ir šoka į „Guild Wars“ pasaulį. Nes ten viskas aišku. Kad ir kaip užkinsa jo mirgesys, spindesys ir overachievinimo sukeliamas nerimas, ten bent jau viskas aišku. Įsijungi ir žaidi, ar ne tiesa?

„The Secret World“ taip nepažaisi. Nesvarbu, kad kertiniai šio žaidimo elementai yra ištikimi MMO tradicijoms, nes iki suvokimo, kad viskas žaidime aišku, tenka šiek tiek pakeliauti. Žinote, atlikti tuos veiksmus, kurie kažkada atrodė naturalūs — paskaityti piktogramų aprašus, įsigilinti į personažo sandarą, suvokti kautynių principą ir deramai įvertinti naujos, pripažįstu, painokos schemos privalumus. Priimti laisvę tokią, kokia ji yra žaidime. Aš puikiai suprantu, kad kūrėjų siekis iš esmės sugriauti MMO struktūrą, sunaikinti klases ar herojų lygius, buvo bandymas paversti MMO paprasčiau suvokiamu ir gilesniu žanru, bet gavosi atvirkščiai. Tai natūralu, nes nuo kūrimo darbų pradžios prabėgo daugybė metų ir visus tuos metus buvo kepami naujų MMO žaidimų klonai, kur kiekviena versija siekė būti dar aiškesnė nei prieš tai buvusi. TSW tapo bjauriuoju ančiuku. Tiesą sakant, po pirmo bandymo pažaisti aš ir pats jį išjungiau, o po to trejetą dienų galvojau ar noriu vėl įjungti. Galiausiai nutariau — reikia! Taip prasidėjo mano kelionė į įspūdingiausią MMO žaidimą išleistą jau po to, kai WOW tapo „cool“.

TSW

Tema
Yra tik vienas dalykas dėl kuriuo aš visiškai sutinku su garsiau kalbančiais — tema. Metalo amžius, fėjos, pilys, drakonai, orkai ir troliai užkniso juodai. Ypač troliai. Kalbant apie „The Secret World“ — šių dalykų jame nėra. Ypač trolių. Slaptame pasaulyje jų nėra. Tiesą sakant, net ir traktuojant žodį perkeltine prasme, TSW troliai yra išdidūs, į bendrą pokalbių kanalą rašo lėtai, kad neišlaistytų rankoje laikomo 2005–ųjų Merlot ir nepamestų pensnė. Todėl, kad TSW tema įpareigoja. Viską užrašant popieriuje apskritai keista suprasti, kodėl kūrėjai nepardavė milijono ar dviejų dar iki pasirodant žaidimui. Modernus pasaulis, modernūs ginklai, trejetas modernių, mistiškų frakcijų, siekiančių dominuoti pasaulyje ir paslaptingi demonai, vienu metu sugebėję tapti ir didžiausiu pavojumi žmonijai, ir taikos pasiuntiniais. „The Secret World“ tai vieta kur susiduria mūsų pasaulis, mūsų kasdienybė ir dalykai kuriais mes siekiame ją paįvairinti — mitologija, angelai, zombiai, demonai, „X–failai“, „Alan Wake“ ir „Assassin’s Creed“ suteka į vieną sraunią upę. Kiekvienas iš mano minėtų dalykų, kaip ir dešimtys kurių nepaminėjau, atsispindi žaidime, istorijoje, herojaus vystyme ir užduočių specifikoje. Turint galvoje atskirų sudedamųjų dalių populiarumą, o taip pat ir faktą, kad TSW yra ko gero pirmas išties leidžiantis pasirinkti žaidimo stilių MMO projektas, man vis sunkiau suprasti kodėl niekas jo nežaidžia.

Trys frakcijos, dvi iš jų puikiai žinomos kiekvienam kuris namuose turi elektrą — Iliuminati, Tamplieriai ir Dragon organizacijos. Kiekviena jų varoma sau būdingos ideologijos ir siūlo į tuos pačius dalykus pažvelgti skirtingais požiūrių kampais. Tamplieriai, nors ir nėra tiesioginiai mums žinomų Tamplierių ordino palikuonys, yra ištikimi jų doktrinai ir praktikoms. Religingi ir tikslui atsidavę Tamplieriai savo būstinę įkūrė Londone kurį nedvejodami paleistų pelenais, jei tik įtartų, kad šis apsėstas piktų jėgų.

Iliuminati bendruomenė savo būstinę įkūrė ant jų pačių ideologijos (ir miesto sąvartyno) pastatytame Niu Jorke. Iliuminati mąstysena ir veiklos principai ypač paprasti — išgyvena stipriausi, o jėga matuojama nulių skaičiumi banko sąskaitoje. Tyras, socialistinių pezalų nesugadintas požiūris leidžia organizacijai veikti tiksliai ir agresyviai.

Galiausiai mistiškieji „Dragon“ nariai savo įtaką plečiantys iš Seulo. Tai žmonės apdariai pasirinkę neutralitetą ir šimtmečius analizavę Sun Tzu karo meną. Kantrybė ir klasta yra rytų karinės doktrinos, kurių nereikia perrašinėti kas kartą, kai pasirodo nauji tankai. „Dragon“ vengia atvirų konfliktų ir kivirčų – vietoj to pasitelkia slaptas operacijas ir sabotažą, kurio tikslas – tarp Tamplierių ir Iliuminačių įsiplieskusį karą laistyti benzinu.

Pasaulis kuriame nubunda herojus yra tikras. Mūsų pasaulis. Jame, kaip ir mūsuose, yra gyvos legendos, antikos mitai ir klasikinė fantastika, kuri ilgainiui mainėsi ir tapo miestų legendomis ar pop kultūros apraiškomis. Skirtumas tik tas, kad maždaug šiuo metu, kai mūsuose tamsiu seksualumu garsėję vampyrai ėmė švytėti, ten prasidėjo slaptų demoniškų jėgų invazija. Netrukus realų ir mistikos pasaulį skyrusi riba ima tirpti, tačiau vienas iš įspūdingiausių žaidimo elementų yra tas, kad ne viskas su kuo susidursime bus demonų darbas. Narpliodami mistiškas istorijas ne kartą susidursime su demoniškais žmonių poelgiais, kurie buvo demoniški tik tam, kad juos būtų galima suversti demonams. Foninė žaidimo istorija ir didžiausia TSW misterija yra šimtų milijonų metų senumo mitas, apie kitus žmones ir civilizacijas, klestėjusias dar iki tada kai mūsų protėviais tapo vienaląstės vandenynų bakterijos.

Taip pat svarbu paminėt, kad mūsų herojus tik užmigo būdamas paprastu žmogumi, nes nubunda jau būdamas super herojumi. Mane galbūt šiek tiek suerzino tai, kad kūrėjai suteikia antgamtiškos mistikos organizacijoms, kurias virš eilinių žmonių iškelia konspiracija ir proto galia, tačiau tai lengva pateisinti per žaidybinę perspektyvą. Šiame MMO yra magija, tiesa ji kiek skiriasi nuo klasikinių fantasy apraiškų, daugiau remiasi mistiniais ritualais ir kinetinėmis galiomis. Netrukus mūsų herojų aplanko organizacijos verbuotojai ir pasiūlo pagalbą. Gauti galias yra viena, o jas valdyti jau visai kas kita. Mes žinoma sutinkam ir tampam vienos iš organizacijų nariu, tuo pat metu gaudami teisę naudotis jų transporto sistema, įgalinančia keliones ne tik erdvėje, bet ir laike.

Komentarai

6 komentarai/-as/-ų
  1. Nickas 2012/12/05 Atsakyti
  2. Ernis 2013/01/11 Atsakyti
  3. Ernis 2013/01/13 Atsakyti
    • TheChosenOne 2013/01/17 Atsakyti
      • TheChosenOne 2013/01/17 Atsakyti
  4. Riot 2013/02/14 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *