Sid Meier’s Civilization Beyond Earth Rising Tide Apžvalga

Jei „Beyond Earth“ yra tik „Alpha Centauri“ šešėlis, tai ar pagal tą pačią logiką „Rising Tide“ papildymas nėra tik prasta „Alien Crossfire“ kopija? Ar klausimas nėra tik retorinis?„ Alpha Centauri“ yra vienas šilčiausiai prisimenamų Sid Meyer žaidimų, gal net labiau nei bet kuri AC pagimdžiusios „Civilization“ serijos dalis.

2015-10-17_00002

Ateivių polipai – daug agresyvesni

„Beyond Earth“ seka paprasta AC siužetine linija: Žemėje gyventi nekažkas, reikia traukti ieškoti kitų namų. Tad krūva tautų ir organizacijų išsiunčia laivus, pilnus šaldytų kolonistų, link potencialiai gyvenamų pasaulių. Siužetinės kampanijos nėra, kaip ir dažname 4X žaidime, ir tik AC stengėsi sukelti įspūdį, kad esi dalimi besivystančios istorijos apie pirmąjį kitos planetos kolonizavimą.

„Rising Tide“ papildymas akivaizdžiai prideda tris naujas frakcijas („Crossfire“ buvo pridėtos septynios), įtraukia daugiau žaidimo jūroms ir padeda geriau sekti pasaką. Prie to labiausiai prisideda naujoji artefaktų sistema. Šalia to, kad tai suteikia naujos prasmės ir svarbos tyrinėtojų darbui, kiekvienas artefaktas turi ir savo istoriją. Ją skaityti įdomiau nei galvoti, kokius bonusus gausi tuos artefaktus ištyrinėjęs. Galima kombinuoti iki trijų artefaktų vienu metu – tada prasideda tikros įdomybės. Kodėl atrakintas archyvo pastatas prideda 10% produkcijos karo metu?

Ir kodėl jį gavau sukombinavęs ateities duomenų laikmeną, giroskopą ir kosminį kostiumą?

Ir kodėl jį gavau sukombinavęs ateities duomenų laikmeną, giroskopą ir kosminį kostiumą?

Todėl, kad „Civilization“ serija slenka žaidimo mechanikų abstrakcijos keliu. Dar nėra „Sid Meyer’s Salos Naujakurių“, bet judame link tos pusės. Kodėl, pavyzdžiui, naujaisiais politikos taškais galime pirkti dalinius kaip su pinigais? Turbūt todėl, kad ilgainiui tie taškai praranda kitą prasmę. Jų gauti nėra sunku: juos generuoja tam tikri pastatai, be to, kiti žaidėjai gali su tavimi sudaryti politinius sandėrius, už kuriuos jie gaus tam tikrų privalumų, o tu – politinių taškų. Logika čia gal kažkur yra, bet palaidota taip giliai, kad nebeatrasi. Tu irgi gali sudaryti tokius politinius sandėrius už kuriuos reikės mokėti taškus. Aišku, tik penkis, bet kitų žaidėjų inicijuojamų sandėrių skaičius neribojamas. Tad tuoj paskęsti taškuose, ir kur dėti nežinai. Ar tobulinti savo „lyderio“ būdo bruožus? Galima ir taip. Kad ir labai nuobodūs ir dažnai situaciniai jie būtų. Sistema beveik tiesiai prigriebta iš „Endless Legend“, tik ten daug daugiau galvojimo ir manevravimo reikėjo.

Tačiau ir politinėje sistemoje galima matyti šviesos spindulių. Pradingo ta prakeikta „Civilization V“ kebeknė, kur vieninteliai tvirti sandoriai politikoje buvo taikos ar karo skelbimas. Dabar tautų santykiai turi penkis lygius, nuo karo iki, per neutralumą, aljanso, kurio taip seniai trūko. Dabar tautos vėl gali būti tikrai broliškos ir kartu eiti į karą. O geresni santykių lygiai duoda ir didesnių privalumų iš sutarčių. Bent tiek naudos iš to abstraktaus politinio manevravimo.

Vienu metu, centrinė vadovybė nusprendė, kad padidinsim mokslo augimą 12 procentų. Taip ir padarė - va ką reiškia politinio kapitalo investicijos.

Vienu metu, centrinė vadovybė nusprendė, kad padidinsim mokslo augimą 12 procentų. Taip ir padarė – va ką reiškia politinio kapitalo investicijos.

Kalbant apie manevravimą – dabar miestai gali judėti! Gerai, apgaudinėju: gali judėti tik ant vandens įsikūrę miestai. Nelengvai, nes tai priklauso nuo miesto industrinės galios, tačiau gali. Ir tai, turbūt, yra didžiausia naujųjų miestų ypatybė. Kai kurios frakcijos gali net pradėti žaidimą vandenyne, tačiau, kitaip nei „Crossfire“, neuždengs jūrų marių vientisu infrastruktūros kilimu. Du svarbiausi vandens miestų vaidmenys yra prigriebti vandenynuose sudygusius resursus ir būti avanpostu, kuriame tyrinėtojai pasikrauna ekspedicijų modulių.

Jūrinis žaidimas buvo išplėstas ir pridedant naujuosius povandeninius laivus. Gražūs ir nematomi, jie kovoja slapukaudami. Taip galima puldinėti jūrines priešų prekybos linijas, netikėtais smūgiais gniuždyti jų laivynus ir net kapoti ateivius. Be to, kaip minėjau, visai gražūs tie laiveliai.

Tidehunter yra antras gražiausias ir paskutinis gražus povandeninio laivo variantas

Tidehunter yra antras gražiausias ir paskutinis gražus povandeninio laivo variantas

Tik tiek, kad jie, kaip ir dalis naujų dalinių, negauna naujųjų tarpinių Affinity modelių. „Beyond Earth“ pristatytos Affinity yra kaip ir tolimesnio žmonijos kelio gairės, praktiškai reiškiančios, kad tau nebūtina – ir net nesinori – atrasti visų technologijų. Dabar atsirado ir tarpinių variantų tarp ideologijų, kad būtų įdomiau einantiems tarp vieno ir kito kelio. Harmonijos (su ateivių pasauliu) ir Tyrumo (kaip žmogiškos formos) sandūra ne tik nelogiška, bet ir daliniai atrodo kaip ateiviai iš geriausiu atveju vidutinės klasės žaidimo. Harmonijos ir Pranašumo (kam rūpi ateiviai ar žmonės jei gali būt kyborgu?) „vaikai“ primena Grobuonį („Predator“). Ir Pranašumo ir Tyrumo kelias duoda kažką padorus: daliniai atrodo kaip iš „iRobot“, ir unikalūs frakcijos patobulinimai leidžia gydytis realiai mūšio metu. Tačiau ne visi daliniai gali mėgautis šiais alternatyviais keliais: pavyzdžiui, tiek artilerija, tiek naujieji povandeniniai laivai seka senaisiais prielankumais.

Koks realiai skirtumas, kai Tyrumo daliniai be ginčų atrodo geriausiai.

Naujoji „Apple” agresyvios reklamos kompanija pasitelkė androidus, puldinėjančius „Windows” vartotojus

Naujoji „Apple” agresyvios reklamos kompanija pasitelkė androidus, puldinėjančius „Windows” vartotojus

Beje, viena keisčiausių ir mažiausių naujovių yra tai, kad galima (su tam tikromis technologijomis) sau pakinkyti ateivių dalinius. Tačiau kam? Kad tokius trash mobs mestum kaip pirmą, dengiančią bangą? Būtų smagu prigriebti faunos pasaulio titanus, tačiau pradėti turi nuo visokių vabalų, kurie po pirmo pėstininkų patobulinimo (bet ne paaukštinimo – karių lygio kėlimas vis dar toks pats nuobodus) tapo nebebaisūs.

„Rising Tide“ nėra „Alien Crossfire“, kaip „Beyond Earth“ nebuvo „Alpha Centauri“. „Beyond Earth“ fanams (Artojui) „Rising Tide“ labai patiks, tačiau net juos gali supykinti meniu stovintis pasiūlymas įsijungti „Starships“.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *