Shift 2 Unleashed | Mimikrija

Kai Slightly Mad Studios atvyko į lenktynių žaidimų pikniką, iš savo pintinės jie ėmė traukti skanėstus padabintus iš pirmo žvilgsnio atpažįstamomis etiketėmis.  Prisėdus ant juodais/baltais langeliais nusėto pakloto ir žvilgtelėjus iš arčiau paaiškėjo, kad etiketės – tik apgaulingos žinomų skanėstų etikečių kopijos. Visoje pintinėje buvo tik vienas namų gamybos patiekalas, kuris atrodė labai gražiai, kvepėjo labai naujai ir labai masino visus gurmanus. Tačiau kai piknikas baigėsi ir vėjas žaidė nevalgomais puotos likučiais, pakloto viduryje stovėjo beveik nepaliestas indas su tuo pačiu namų darbo patiekalu. Pradinis grožis buvo subjaurotas keliais paviršiaus prakrapštymais, o centre smygsojo kažkieno palikta šakutė.

„Shift 2“ neatneša į žanrą nieko naujo. Galbūt EA turėjo ambicijų liaunais Slightly Mad pečiais įsibrauti į liftą, kuris kelia į vairavimo simuliatoriaus žanro aukštumas, tačiau kai lifte jau sėdi tokie gigantai kaip hamburgeris forza ir jokozuna Gran Turismo, „Shift 2“ liko tik siauras plotas prie durų, didžiojo dolerio meistrams neįdomioje PC zonoje, kur reikia iškvėpti visą plaučiuose gendantį orą, kad nesuveiktų davikliai nustatantys lifto turinio santykį su maksimalios talpos riba, ir tikėtis, kad tarpinime aukšte neįlips koks naglas „salaga“.

Kad Slightly Mad būtų dar sunkiau, Electronic Arts išrovė aukso kiaušinius dedantį „Need for Speed“ iš „Shift 2“ pavadinimo, palikdama tik potencialaus kelių karo dalyvio nedominantį grafinį serijos simbolį ir tikriausiai į serijos veterano jausmus apeliuojantį stebuklingą žodį „Unleashed“, kuris yra serijos rimčiausių ambicijų vairavimo simuliatoriaus žanre paminklas. Nenuostabu, kad Slightly Mad nepavyko.

shift2

Tai tik prielaida, tačiau žvelgiant už trasos ribų atrodo, kad "Shift 2" intensyviai skolinosi iš "Shift"

„Shift 2“ yra toks „neteisingas“, kad „Need for Speed Shift“ pirkimas šiame laiko taške yra neabejotinai patrauklesnis ne tik finansine, tačiau ir pramogos kiekio vertės išraiška. Nes viskas, ką siūlo „Shift 2“ yra tai, ką siūlo kiti, tik prasčiau. O bendra nevykusių mimikrijų suma nesuformuoja patrauklios visumos – nepadeda nei originaliai atrodantys, tačiau nevalgomi namų gamybos patiekalai, nei egzotiški Huyara prieskoniai.

Manau laikas išlįsti iš metaforų pasaulio ir pradėti vadinti viską tikrais vardais. „Shift 2“ valdymas yra nevykęs. „Shift 2“ fizika yra idiotiška. „Shift 2“ vartotojo sąsaja varo neviltį. „Shift 2“ imersijos elementai yra juokingi ir visiškai nepraktiški.

ariauariuarsiu
Artojas pozityviai:

Žiauriai apmaudu, kad „Shift 2“ pasirodė tokiu metu, kai padėtis su lenktynėmis galvoje jau buvo visiškai susigulėjus. Aš visuomet sakiau, kad žmogui paprastai reikia vieno lenktyninių žaidimo, kiekvienai kategorijai. Vienas geriausias žiedinis, vienas geriausias ralio, vienas geriausias sim’as ir vienas geriausias kai noris „šiaip pralėkt“. Būtent „šiaip pralėkt“ kategorijoj beveik visada sukosi NFS žaidimai. Ne visada naujausi, bet keičiau juos gan dažnai. Dabar man visus juos pakeitė NFS World, kuriame radau viską ko reik šiaip pralėkimo žaidimui“ be blizgučių, kuriais norėdami išleisti po žaidimą kas metus, EA nukabinėdavo NFS. Važiavimo asfaltu, žiedu ir sim’o pozicijas mano gyvenime tvirtai laiko „Forza 2“ ir truputį „GT5“. „Shift 2“ galėtų taikyti į bet kurią iš tų trijų pozicijų (ok, dėl sim’o gal kiek per drąsiai, bet tik šiek tiek), bet žmogus paprasčiausiai gyvenime neturi tiek laiko, kad suorganizuot jam normalų bandymą ugnim. Gera žinia ta, kad tos kelios valandos „susipažinimui“ su konsoline versija, man paliko neprastą įspūdį. Tas įspūdis skamba maždaug taip. Ok. Važiavimo pamatai yra, gero žaidimo formulė yra dar nuo 2000-ųjų. Ar ne metas būtų prisiminti gandus apie NFS Ferrari, arba sumokėjus kaip Beckhamui, paimti „Top Gear“ pavadinimą, veidus, trasas, stigą, ratus ir padaryt galų gale NFS kurį žmonės prisimintų ilgiau nei 3 mėn. Oi, atsiprašau, „Top Gear’ą“ nupirko „Forza“.

Valdymas yra esminė bet kurio lenktynių žaidimo dalis. Nepriklausomai nuo to, kokios autentikos jis siekia. „Shift 2“ kūrėjai tikriausiai siekė perteikti itin autentišką valdymo modelį, kuris apeliuoja į sudėtingesnę automobilio valdymo mechaniką ir tuo pačiu reikalauja geresnių žaidėjo sugebėjimų. Virtualioje realybėje, „Shift 2“ nedidelis, tačiau koncentruotas automobilių rinkinys turėtų mums perteikti automobilių industrijos progreso geriausius pavyzdžius, tačiau nepriklausomai nuo to, kokias formas turi ir kokių markių ženkliukas puikuojasi ant vairo, visi „Shift 2“ automobiliai man sukelia jausmą lyg vairuočiau savo senąjį 1998-ųjų gamybos Fiatą. Jei kada gyvenime būčiau vairavęs laivą, galbūt tą jausmą galėčiau įvardinti kaip laivo vairavimo jausmo analogą.

Automobiliai „plaukioja“ kelyje, nes žaidimas per lėtai reaguoja į komandas kurias jam perduoda žaidėjas. Net raumeningi galu varomi „Lotus“ mažiukai plaukioja visu trasos pločiu kaip „Olialia“ mergaitės TV projekte „Ledo žvaigždės“. Taip, yra tobulinimai ir plačios galimybės automobilį konfigūruoti, bet velniop tai – mano darbas lenktyniauti, o ne reguliuoti sparnų atakos kampą ar virtį subtilų gumos mišinį padangoms. Prieš startą aplink mano automobilį sukasi kone dešimties mechanikų komanda(čia neskaitant psichologijos mechanikių trumpais sijonais), tačiau kai reikia imtis tikrojo darbo, tų mechanikų garaže nė su ksenoniniais žibintais nerasi. Kodėl „Slightly Mad“ sugebėjo nupirkti neaiškaus žinomumo hamburgerių rijiką, Formulės D čempioną kvadratiniu veidu, kurio kalbamos eilutės yra tuščias laiko gaišimas, tačiau negalėjo sukurti fiktyvios vyriausiojo mechaniko personos, kuris paprastu klausimyno principu galėtų sureguliuoti automobilį pagal mano neišmanėliškas pastabas tokias kaip „tiesiojoje trūksta greičio“, „suku vairą, bet automobilis nesisuka“ ar „jūs esate tikri, kad ant mano automobilio uždėtos ne 20 metų senumo padangos?“.

Komentarai

12 komentarai/-as/-ų
  1. Originalas 2011/05/22 Atsakyti
  2. Icarus 2011/05/22 Atsakyti
  3. ZZ1 2011/05/22 Atsakyti
  4. Icarus 2011/05/22 Atsakyti
  5. ZZ1 2011/05/22 Atsakyti
  6. endris 2011/05/23 Atsakyti
  7. Edvinas 2011/05/23 Atsakyti
  8. Syv 2011/05/24 Atsakyti
  9. Meshqis 2011/05/24 Atsakyti
  10. endris 2011/05/25 Atsakyti
  11. Meshqis 2011/05/26 Atsakyti
  12. Edvinas 2011/05/29 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *