Severiutė | Severed apžvalga (PSVita, 3DS, iOS)

„Severed“ —vienas keisčiausių ir sudėtingiausių žaidimų kokį tik gali gauti kritikas. Turbūt. Na, bent man taip atrodo. Beveik viskas žaidime padaryta gerai, išskyrus vieną keistą elementą — kovą. O kovos „Severed“ siūlo daug. Pakankamai daug, kad negalėtum jos ignoruoti.

Severiutė gimė „Drinkbox“ studijoje, toje pačioje kur buvo gaminamas „Guacamelee“. Nepaisant visų, gan akivaizdžių skirtumų tarp šių dviejų žaidimų, juos vienija keistas pietų Amerikos išskirtinumas. Ta prasme abu šie žaidimai rieškučiomis semiasi įkvėpimo iš pietų Amerikos kultūrų, tačiau tuo pat metu daro tai labai savotiškai ir unikaliai. Žaidi ir žaisdamas nė akimirkai nejauti abejonių dėl to kurių kraštų kultūra įkvėpė kūrėją, tačiau tuo pat metu tyliai džiūgauji, kad jis atsispiria pagundai naudoti nuvalkiotus simbolius. Kitais žodžiais tariant įspūdis toks lyg užeitum į lietuvišką suvenyrų parduotuvę, kur būtų ir lino, ir gintaro, ir medžio, bet nė vienos skudurinės Onytės, nė vienos kepurės pirčiai ir nė vieno kičinio peizažo su klijuoto gintaro akcentais.
Toks vizualiai yra ir „Severed“. Meksikietiškai actekiškas ir nors tai akivaizdu stebint žaidimą, nė viena jo grafinė detalė nėra lengvai atpažįstama ar nuvalkiota.

main

Jei tik tos valios daryti kažką lengvai atpažįstamo, bet dar nematyto užtektų ir kuriant kitus žaidimo elementus, „Severed“ galėtų laisvai pretenduoti į metų žaidimo titulą bent keliose kategorijose. Deja, deja.

Žaidime valdysite mergaitę kuriai kūrėjai davė Sašos vardą, bet aš ja vadinu Severiute. Jums leidus, šiame tekste ji ir toliau bus Severiutė. Tai štai, kaip jau įprasta būnant žaidimo veikėju, Severiutė nubunda kamuojama nerimo, skausmo ir amnezijos. Keistas pasaulis, keisti namai ir dar keistesni kovos ar net karo pėdsakai. Bešlitinėdama po patalpas Severiutė randa veidrodį, o jame savo atspindį. Kiek anksčiau justas nerimas ir skausmas grįžta kartu su vaizdu. Kažkas nutraukė Severiutės ranką, bigė apmuturiuota tvarsčiu, tačiau neatrodo, kad žaizdos būtų sugijusios. Siaubingas vaizdas veidrodyje veikia it katalizatorius, Severiutė prisimena savo šeimą kurios neteko kartu su ranka, o taip pat demonus kurie iš jos atėmė viską. Kamera pakeičia kryptį, suvokiame, kad demonai yra ne tik jos prisiminimuose. Vienas toks stovi priešais, siūlo kardą ir patarimą — tai nėra tavo namai.

severed_screenshot_07

Turint galvoje, kad šį žaidimą žaidžiau jau prieš kurį laiką, kai jis buvo išleistas tik PS Vita konsolei, privalau pabrėžti, kad šią akimirką buvau labai užsivedęs tęsti nuotyki. Vilionė pasinerti į keistą, tamsų žaidimą atrodė labai saldi. Šiandien, kai žaidimas išleistas ir iOS, žmonių kuriuos priblokš pirmosios kelios žaidimo minutės bus dar daugiau. Tiesą sakant, nenustebčiau sužinojęs, kad iOS platformoje „Severed“ sulauks kur kas palankesnio vertinimo nei maniškis, nes ten žmonės mažiau reiklūs. Šiuo atžvilgiu aš jiems pavydžiu.

Matote, „Severed“ yra trijų ne visai giminingų žanrų mišinys. Iš esmės tai yra puikus klasikinio nuotykių žanro atstovas. Visas pasaulis yra sukurtas iš daugiau mažiau statiškų aplinkų, kuriomis keliauji it per paveikslų galeriją. Kiekvieną syk sustojęs gali apsidaryti, pasirinkti kitą judėjimo kryptį ir išeitį į kitą paveikslą. Aplinkoje, be abejo yra interaktyvių objektų — kai kuriuos galite daužyti, kai kuriuos aktyvuoti. Ilgainiui tie objektai, virsta galvosūkių dalimis, o lygiai labirintais. Ir tai nuostabu. Labirintai pakankamai painūs, bet sukurti taip, kad žaidėjas turi šiek tiek erdvės rinktis iššūkį. Patys lygiai įveikiami sąlyginai nesunkiai, bet norint atrakinti slaptus kambarius teks gerokai pasukti galvą.
Ir tiesą sakant to būtų pilnai pakakę. Žaidimas apie Severiutę labirinte, su dosnia porcija foninių pasakojimų ir galvosūkių, bet koją pakiša žmogiškas potraukis smurtui… Taigi vos apsipratę su valdymu pastebėsite keistą liepsną ir it drugiai, neatsispyrę jos magiškai traukai, lėksite ne į savo paties, bet į nuostabių potyrių pražūtį. Liepsnoje tvyro demonai, kurie be abejo norės jus nuskriausti, tad teks pasidarbuoti kardu. Sveiki atvykę į „Fruit Ninja“.

severed_screenshot_02

Rimtai. Kovos mechanika yra tiesiogiai perimta iš vieno tuščiausių žaidimų industrijoje. Aš pats turiu „Fruit Ninja“ ir man jis patinka kai stoviu eilėje prie tualeto. Kažkaip tie slice‘n‘dice skambesį turintys pirštų judesiai nukreipia dėmesį nuo pavojaus signalų kuriuos siunčia pūslė. Vis tik „Severed“ yra visiškai kitos prabos žaidimas ir čia kova atrodo kaip niekam nereikalingas trikdis. Visų pirma todėl, kad pradžioje nėra visiškai aišku kaip kovoti. Keli nukauti demonai, pirmi apdovanojimai, pažintis su iš RPG žaidimų atkeliavusia kovos patobulinimų mechanika ir viskas tampa aišku. Kai viskas tampa aišku dingsta bet kokia prasmė. Iššūkis lieka, bet jis kvailas. Jis yra nesuderinamas su žaidime tvyrančia nuotykio ir galvosūkio atmosfera. Jis neatpalaiduoja. Jis erzina. Bet galbūt taip nutiko tik man, nes žaidžiau su PlayStation Vita — konsole kuri siūlo trilijoną ir vieną būdą tiems, kas nori sukurti įdomią, įtraukiančią ir niekur nematytą kovos mechaniką. Galbūt jei būčiau žaidęs obuoliu galvočiau kitaip.

severed_screenshot_13

Aš savo nuotykio taip ir nebaigiau, nes vėlesniuose lygiuose kelią pastojančių demonų vis daugiau, kova tampa vis monotoniškesnė, tad ir progų paklausti savęs „kodėl aš tai darau?“ atsiranda vis daugiau. Mano asmeninė patirtis su žaidimais yra tokia, kad jei toks klausimas kyla bent tris kartus per vieną sesiją, protingiausia ką galiu padaryti — padėti žaidimą į šalį. Aš taip ir padariau. „Severed“ žanrinis nesuderinamumas pasirodė pernelyg įkyrus ir nepriimtinas mano skoniui, bet čia aš noriu pabrėžti. Man jis visiškai netiko. Tai nereiškia, kad taip nutiks ir jums.

Jei kovos elementą pamirščiau, ar jis nustotų mane erzinti, sakyčiau, kad „Severed“ yra puikios, vizualiai įtraukiančios, 8-10 valandų spalvingo ir keistai niauraus nuotykio.

Žaidimas testuotas su PlayStation Vita, taip pat išleistas šioms sistemoms:
Nintendo 3DS, Nintendo WiiU, iOS.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *