Retro | Jade Empire

Kažkur, už jūrų už vandenynų, yra „BioWare“ studija. Pro jos duris yra išlindusi stora žarna – ja iš EA štabo pumpuojami pinigai. Kartais sunku įeiti pro tokias duris, bet „BioWare“ mėgsta iššūkius. Todėl jie taip drąsiai kovoja socialinio teisingumo pusėje! Ir naujas „Mass Effect“ žaidimas – tikrai ne tęsinys, dievaži – bus ne tik finansiškai sėkmingas ir socialiai teisingas, bet ir visaip kitaip nekiršins gležnų konsolininkių gomurių.  Tiesa, kažkada buvo laikai, kai studija užsiimdavo kitais dalykais. Pavyzdžiui, labai laisvai ir drąsiai kūrė RPG žaidimus. Bet mes stengiamės tą pamiršti. Kaip jūs visi stengiatės pamiršti „Jade Empire“.

Nepaisan to, kad visi kovėsi kung-fu, jų spyriai buvo žaibo greitumo, ir nors buvo šiek tiek baisoka, jų sinchronizacija buvo nepriekaištinga.

Nepaisan to, kad visi kovėsi kung-fu, jų spyriai buvo žaibo greitumo, ir nors buvo šiek tiek baisoka, jų sinchronizacija buvo nepriekaištinga.

Kitaip nei dauguma vakarietiškų RPG, šis žaidimas vyksta pseudo-Kinijoje. Ar pseudo-viduriniojoje karalystėje. Mūsų veikėjas yra perspektyvus kovos menų mokyklos mokinys, kuriam mokytojas atskleidžia didžią paslaptį… tačiau nėra kada sėdėti ant laurų! Mokyklą netikėtai užpuola samdiniai, ir ne bet kokie, bet turintys patrankas ir kviečiantys vaiduoklius! Ir, atrodo, pačios vyriausybės siųsti! Nieko nelieka, tik visa galva pasinerti į nuotykius.

Jei tai būtų filmas, mūsų veikėjas – išvaizda priklauso nuo archetipo, tačiau tik vyrai stipruolį, nėra čia Brianos iš Xiang-Shi – būtų baltasis. Laimei, „BioWare“ neužsiminėjo tokiomis nesąmonėmis, ir visi veikėjai atrodo bent jau šiek tiek azijietiškai. Išvaizdos modifikuoti negalima, visai kaip KOTOR laikais! Žaidime dar veikia ir „Atviro Delno – Sugniaužto Kumščio“ moralės sistema kuri ne tiek primena azijietišką filosofiją, kiek džedajų-sitų takoskyrą KOTOR (įdomu kodėl).

Minėtas stipruolis. Kadangi žaidime nėra įprastos inventoriaus sistemos, taip aš atrodžiau pirmą kartą, kai perėjau „Jade Empire". Ach, tie Plikojo Liūto nuotykiai...

Minėtas stipruolis. Kadangi žaidime nėra įprastos inventoriaus sistemos, taip aš atrodžiau pirmą kartą, kai perėjau „Jade Empire“. Ach, tie Plikojo Liūto nuotykiai…

Kaip ir dera žaidimui paremtam azijietiškais stereotipais, mūsų veikėjai naudojasi visokiausiais šiek tiek magiškais kovos menais. Tačiau tai nėra tikras kautynių žaidimas: vietoje šokinėjimo (nors tai egzistuoja atakų vengimo pavidalu) ir gudrių kombinacijų, mes turėsime keisti kovos menų šakas muštynių metu, visai kaip „True Crime: Streets of New York“ . Bet turėsime ne tik paprastus „tūkstančio kumščių“ manevrus. Egzistuoja kovos menai, leidžiantis atakuoti iš toli, pavirsti tam tikrais priešų tipais, ar naudoti ginklus. Du įdomūs dalykai: ginklai yra tam tikra pseudomagiškų atakų forma (žaidimas aiškina, kad tokių galingų ginklų naudojimas reikalauja koncentracijos ir sekina veikėją), kaip ir pasivertimas, kuris tam tikru momentu žaidimo pabaigoje bet kokį balansą sudaužys į šipulius. Bet jau taip maloniai sudaužys.

Ir taip tenka kapotis šioje pseudo-Kinijoje, mūšio metu kuriant skydus, gydantis naudojant magiją ir taip toliau. Kadangi čia „BioWare“ RPG, tai tu turėsi visą komandą palaikančių veikėjų, tačiau su savimi galėsi vedžiotis tik vieną. Šis veikėjas gali tiesiogiai padėti kovose… arba suteikti pasyvią pagalbą. Neatsakytas klausimas, kodėl jų, sėdinčių ant žemės ir nieko neveikiančių, nepuola priešai, bet tokia jau ta Azija. Mes neturime laiko tuo stebėtis, mums reikia spardyt demonus ir vaiduoklius!

Protonų kuprinės ar egzorcizmai yra visokioms mėmėms. Tikri vyrai vaiduoklius išvaro kumščiais (tikros moterys - lazdom)!

Protonų kuprinės ar egzorcizmai yra visokioms mėmėms. Tikri vyrai vaiduoklius išvaro kumščiais (tikros moterys – lazdom)!

Šalia to, aišku, tenka bendrauti su veikėjais ir vykdyti visokias užduotis (dalis jų nesibaigia muštynėmis), nes visgi RPG žaidimas. Taip pat labai anksti galima pastebėti vieną smagiausių žaidimo bruožų: paaiškinimus. Tiksliau, jų kokybę. Kodėl, pavyzdžiui, kai kurie veikėjai kalba angliškai, o kiti – psedomandarinų? Nes yra paplitusi Senoji Šnekta ir daug kas ją vartoja (o ne todėl, kad įgarsinti visus dialogus kainuoja laiką ir pinigus). Vienu metu žaidime tau į rankas pakliūva valstybės oro pajėgoms (!) priklausantis naikintuvas. Kaip veikia jį varantis „Neperprantamas variklis“? Niekas nežino, nes jis neperprantamas. Ir jokių čia bandymų išsivartyti, nes kažkas „I fucking love skience“ gerbėjams nepatiks. Kitaip nei vargšelyje „Mass Effect“ (kur antrame žaidime visi aktyviai aiškino, kad Asari dauginimosi apibūdinimas pirmame žaidime yra tik prietaras) ar „Dragon Age“ (staiga Inkvizicija patampa pasaulietine organizacija).

Todėl gal ir reikia džiaugtis, kad „Jade Empire“ nesulaukė tęsinio. Jis toks… tyras. Senas, tyras, nesugadintas DLC ir visokių modernių pataikavimų garsiausiai rėkiantiems. Be to, tai ir malonus atokvėpis nuo visų tų RPG, kur pusę laiko praleidi derindamas skydą prie kardo. Galų gale, kam tau kardas ar skydas, jei įvaldei „Tūkstančio kumščių“ metodiką?

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. Zmej 2014/08/14 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *