Pritrūko keletos kilogramų | Mass Effect

me1

Perspėju, kad tai nėra apžvalga. Tai tik mano ‘penki centai’ apie PR’o malūnų užturbintą, seksizmu trykštantį veiksmo RPG Mass Effect, kurį sudorojau jau senokai.

Jį tikriausiai dabino įvairiais titulais ir epitetais, Artojas beveik verkė tą dieną, kai buvo pranešta apie ME portavimą PCiukui. Aš tryniau rankas nekantraudamas prisiliesti prie šio „šedevro“.

Pastebėjote? „Šedevras“ kabutėse. YEP! Per daug fuzz’o, per daug gerų atsiliepimų, per daug teigiamos karmos supo šį žaidimą ir sukelė nepagrįstus lūkesčius. jau vėliau, kai finalinėje kovoje krito Saren’as, tapo aišku, kad Bioware tų lūkesčių nepateisino.

Patys Bioware, kalbėdami apie Mass Effect sakė, kad dirbdami su rimtoms frančizėms jie atrado jėgų ir talento kurti kažką savo – originalaus – ir kad to užteks visai trilogijai. Aš manau, kad jie tik šiek tiek – tik truputį žengtelėjo nuo to, ką jie darė Lucas Arts’ams ir tas žingsnelis buvo šonan.

Gana išsamų Mass Effect preview galite pasiskaityti mano sename įraše. Dabar tiesiog noriu sudėti taškus.

me2Man tikrai patiko vizualinis apipavidalinimas, kameros judėjimas ir fokusavimas dialogų metu. Man tikrai patiko pasaulis ir aplinkos – spalvos ir poligonai – erdvės ir architektūra – aukščiausias lygis.

Siužetas gi – visiškai neoriginalus. Jis iš esmės atkartoja KOTOR modelį – yra centrinė vieta, joje užmezgamas konfliktas ir iškeliamos misijos, kurių eigoje aplankomos tam tikros planetos. Galiausiai pagrindinis herojus kone iš nieko virsta dievu baudėju visagaliu nugalėtoju, sunaikiną blogiuką ir išgelbėja pasaulį. Yra, aišku, ir papildomų misijų, neįtakojančių pagrindinės siužetinės linijos. Jos deja pateikiamos kažkaip nepatraukliai. Net nėra noro jų vykdyti. Užpildo questų log’ą ir maišo:)

Kažkodėl aš tikėjau, kad Mass Effect bus su sodresniu nuotykių prieskonių, tačiau jame daugiau veiksmo ir monotiško priešų vanojimo, nei originalių ir netikėtų užduočių ar įvykių. Tiesa siužete yra kelios vietos, kurios man tikrai patiko – tai dieviški momentai, kai reikia renktis – kas mirs, o kas gyvens (priešams netaikoma – jie miršta visada). Miršta aišku, niekuo neišsiskiriantys vyrukai, kurie ir taip niekada nepatenka į komandą:)

Žaidimo veiksmo dalis itin dinamiška ir linksma – šaudyti, kad ir su minimaliu auto aim yra daug linksmiau, nei „delioti šaškes“ šviesos kardų batalijose. Yra sprogstančių aplinkos elementų – statinių ir panašių talpyklų, kurios praplėčia veiksmų arsenalą ir suteikia galimybę greičiau bei efektyviau susidoroti su priešu. Priklausomai nuo pasirinktos klasės galima naudotis arba ginklais, arba sugebėjimais, arba ir tuo ir tuo. Šaunamieji ginklai vistik yra pagrindinis „darbo“ įrankis, o hocus pocus… na juos naudoti yra fun, o kartais jie yra NETGI naudingi – pliusiukas Bioware.
Komandoje vienu metu gali būti trys nariai – modelis kone identiškas KOTOR’ui. Jų AI vidutiniškas. Kartais jie miršta kvailose situacijose, kartais yra pagrindinis pergale pasibaigiančios kovos variklis. Žaidimo etapai, kai tenka keliauti ratuota transporto priemone (MACKO) yra tiek linksmi, kiek erzinantys. Erzina nevykės valdymo modelis – t.y. tai, kaip mašiniukas reaguoja į valdymą. Tačiau apskritai, intarpai, kuriuose keliaujama ir kariaujama tanketėje, šiek tiek paįvairina žaidimą, nors pačios misijos – nuovažiuok iš taško A į taška B, pakeliui viską iššaudyk, galiausiai nusibosta.

Žaidimo dialogus galima vertinti įvairiai. Liūdniausia, kad šaltame Mass Effect pasaulyje neliko vietos humorui. Veikėjai dažniausiai melancholiški arba pikti, lyg nuolat geriantys raminamuosius, arba negavę privalomos dozės. Vienok mane sužavėjo Ashley svaičiojimai su užuomina į poezija (Oh Captain, my captain). Gi istorijos apie šeimą – so so, bet teko išklausyti idant nusitempti karingąją panelę į lovą.

Mass Effect sutinkamų rasių dauguma – humanoidinės, kalbančios viena kalba, vaikštančios viena pora kojų. [Šią tendenciją Bioware ruošiasi ištaisyti sekančiose trilogijos dalyse, praplėsdama mūsų suvokimą apie jų kuriamą pasaulį]. Už draugiškus NPC vienok daug įdomesni yra priešai – gaivališkos nežemiškos gyvybės formos, nelinkusios kontaktuoti taikiomis priemonėmis. Liūdna tik, kad jos nuolat kartojasi. Remiantis siužetu, tai visiškai suprantama, tačiau…

me3
Mass Effect rasės

Mass Effect RPG dalis be netikėtumų – gauni expą – keli skilsą. Klasė riboja tam tikrus skilsus, tad man liko nesuprantama, kodėl mano herojus nešiojasi snaiperinį ginklą, žinodamas, kad niekada neišmoks juo šaudyti. Nonsensas.

Mass Efect būtų daug DAUG įdomesnis, jei jis būtų ilgesnis (nieko naujo nepasakiau ar ne?). Faktas toks – kad jis yra per trumpas. Viskas vystosi itin sparčiai, o jei dar to ir nori, viskas pralekia akimirksniu. Taip, kad paskui net negali išskirti patikusių ir nepatikusių vietų. Viskas susideda į vientisą nepertraukiamą bėgimą. Ir tai manau, yra didžiausias Mass Effect minusas. Nėra pauzės. Yra tik trumparegė taryba, kuriai vis dar nepakanka įrodymu, ir yra Shepardas, kuris privalo rinkti įrodymus ASAP. Taip, galima pasidaryti pauzę pačiam, tačiau siužetas pats savaime žaidimo tempo nepristabdo, tai, mano nuomone, yra būtina bet kokiame laiko linijoje besivystančiame meno kūrinyje.

Žaidimo peržaidžiamumo galimybės – popieriuje didelės, realybėje abejotinos. Nors Bioware žadėjo, kad kas kartą -žaidžiant patirtis bus skirtinga. Vėlgi, reikia pridurti, naudojamas tas pats senas KOTOR modelis. Priklausomai nuo poelgių renkami blogiuko/geriuko taškai, ir priklausomai nuo tos skalės, atsiverčia papildomos dialogo ir veiksmų galimybės, tačiau esminių pokyčiu žaidime tai nesukuria – kokio skirtumo ar tu stovėsi prieš traukinį su šakėmis ar su dantų krapštuku – finalas analogiškas. Vilioti žaisti iš naujo gali nebent neatverti dialogai, neįvykdytos šalutinės misijos, ar nepatirti ateiviškos meilės malonumai.

Apibendrinant galiu pasakyti, kad Mass Effect – tai nėra amžina ir nemirštanti meilė (LOVE FOREVER), tai tik trumpas, bet pakankamai karštas vasaros romanas be pasėkmių. Tai tikrai geras žaidimas, bet nepakankamai geras, kad tvirtai įsispaustų video žaidimų istorijoje. Daugėlio modelių perėmimas iš Knights of the Old Republic, minimalus geimplėjaus inovacijų kiekis bei holivudinis siužetas lemia, kad Mass Effect o kartu ir Bioware vis dar lieka geriausio 2003-iųjų metų RPG šešėlyje – kalno, kurį jie taip epiškai supylė su Lucas Arts pagalba, papėdėje.

ŽPat.

p.s. Na o seksas… Seksas buvo, bet ne toks apie kurį būtų verta kalbėti.

Komentarai

14 komentarai/-as/-ų
  1. Originalas 2008/09/06 Atsakyti
  2. Zpat 2008/09/06 Atsakyti
  3. Originalas 2008/09/07 Atsakyti
  4. ZeaLot 2008/09/07 Atsakyti
  5. ZZ1 2008/09/11 Atsakyti
  6. Originalas 2008/09/21 Atsakyti
  7. Zpat 2008/09/06 Atsakyti
  8. Originalas 2008/09/05 Atsakyti
  9. Originalas 2008/09/06 Atsakyti
  10. Zpat 2008/09/06 Atsakyti
  11. Originalas 2008/09/07 Atsakyti
  12. Originalas 2008/09/21 Atsakyti
  13. Zpat 2008/09/06 Atsakyti
  14. Originalas 2008/09/05 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *