Planar Conquest | Apžvalga

Nieko stebėtino, kad kartais prastos kokybės filmus išleidžia ar perleidžia keliais pavadinimais. Rinka tokia didelė, kad tavo suktybės tikrai niekas nepastebės. Ir jei tavo filmas yra tokios kokybės, kad galima nerizikuojant išleisti keliais pavadinimais, tai ir taip neturi ką prarasti. Su žaidimais taip pasitaiko rečiau. Mano gyvenime pirmą kartą taip atsitiko su „Elemental: War Of Magic”, kuris pasirodė geriausiu atveju pusiau baigtas, ir vėliau buvo perleistas kaip „Fallen Enchantress”. Nelaimei, antrą kartą su tuo susidūriau pažaidęs „Worlds of Magic” ir daug vėliau gavęs aprašyti „Planar Conquest” – iš esmės tą patį žaidimą.

Vienintelė priežastis susikurti savo magą - galimybė sugalvoti jam kvailą vardą

Vienintelė priežastis susikurti savo magą – galimybė sugalvoti jam kvailą vardą

Jau net nesinori minėti, bet dauguma 4X žaidimų neturi kampanijos (su „Galactic Civilizations” išimtimi). Tėra tik pasaulis, į kurio atsitiktinai generuotą atitikmenį esi išmetamas siekti šlovės ir galios. „Palanar Conquest” pasaulyje senieji dievai kažkur išsinešdino (turbūt į geresnį žaidimą), todėl dabar niekeno netramdomi magai pjaunasi vienas su kitu. Nusiaubtos ištisos plotmės, o dar ir nauja nemirėlių rūšis grasina visam kam. Žodžiu, reikalai arba prasti, arba labai įprasti.

O šiaip „Planar Conquest” išsiruošia būti prastesne visų kitų fentazi 4X žaidimų imitacija. Didiausias skirtumas nuo kitų turbūt yra tame, kad rinkdamasis pasaulį, tu renkies kokios plotmės jame bus, kaip atrodys sausuma ir kiek procentų pasaulio ji dengs (procentai fiksuoti). Tai vadinas gali susidaryti pasaulį be to “pagrindinio” fentazi pasaulio (ate, paprasti miškai ir pievos) ir pradėti, tarkim, lavos ežerų apsuptyje ar nelabai maisto gaminimui tinkančiame nemirėlių pasaulyje. Realiai, gali atsirasti mažytėje saloje lavos ežerų apsuptyje ir taip sau užblokuoti kelią plėstis (nebent žaidi už drakonus – jų armijos skraido).

O jūs manėte, kad aš juokavau apie lavos ežerus...

O jūs manėte, kad aš juokavau apie lavos ežerus…

Kad ir kokį pasaulį susigeneruosi, jis didžiąja dalimi bus paprasto šablono kopija, tik su kitomis tekstūromis. Lygus beveik kaip lenta, be jokių įdomių ar žymesnių reljefo bruožų. Na, ir vienu specifiniu atveju vandenynus keičia lava, o lava laivai neplaukia… Dar nemačiau mažiau įdomiai atrodančių žemėlapių 4X žaidime, o aš žaidžiau nemažai Dominions 4! Gal norėdami išpirkti kaltę, kūrėjai žemėlapius prisėjo visokių urvų, apleistų bokštų, palapinių ir panašiai. Tokiose struktūrose dažnai slepiasi lobis, bet dar dažniau sėdi ir sargybiniai, galios lygiu ne juokais lenkiantys tavo pradinę armiją. Tik kitaip nei su kosminiu šlamštu „Galactic Civilizations”, nuolaužomis „Beyond Earth” ar panašiais dalykais „Elemental” („Fallen Enchantress” taip ir nepažaidžiau), noro tyrinėti ar pasaulio paslapties stebuklo jausmo nekyla. Stūkso tie mažų poligonų modeliai žemėlapyje, kuriam gyvumo iš „Warcraft 3” pasimokyt, ir erzina.

Kūrėjas, laimei, supranta, kad tau neįdomu po tą žemėlapį pačiam lakstyt, todėl yra ne tik autožvalgybos funkcija (kuo „Planar Conquest” patampa neapsakomai geresnių žaidimu nei „Polaris Sector”), bet ir kiekvienas magas (žaidėjas), nepriklausomai nuo pasirinkimų, gali iškviesti magiškas dvasias (turbūt naudingiausias burtas tiek mūšiuose, tiek strateginiame žemėlapyje), kurios realiai kitos funkcijos žaidime ir neturi. Tik skraido po tą žemėlapį, renka skrynias ir viskas. Juokingiausia, kad ta dūšelė surenka ir visiškai jai bereikalingas patirties taškų skryneles.

Pasaulį tyrinėjant dviem vaiduokliams vienu metu tokių lentelių pamatysi gal tris per ėjimą

Pasaulį tyrinėjant dviem vaiduokliams vienu metu tokių lentelių pamatysi gal tris per ėjimą

Nors ir paprastiems daliniams to skrynelės yra ne kažkiek tereikalingos. Planar Conquest savo matematikai naudoja stalo žaidimų mechanikas, tad, pavyzdžiui, žala priklauso nuo atitinkamo kauliuko metimo (nuo paprastų, visiems pažįstamų d6 iki d4 ar d10)… Tačiau bent jau ankstyvi daliniai galia apdalinti taip, kad juos gali prarasti ir vienos atakos metu. Tuo pačiu, iš tavo pusės, gali tikėtis, kad tavo kareivis arba užmuš priešo dalinį vienu smūgiu, arba jam nepadarys jokios žalos. O dar prisideda tiek tavo, tiek kai kurių kareivių magiškos galios… žodžiu, bent patirties lygiai yra tikrai nesąmonė.

Ir apskritai, šitas žaidimas atgraso norą gilintis, pažinti jį iš arčiau. Meniu dar atrodo pusiau kompetetingai, kaip pigiam žaidimui. Tačiau žemėlapis yra šlykščiai nuobodus, o mūšių metu kariai susiremia daugiausiai lygiuose ir visiškai nuobodžiuose kovos laukuose. Bonus taškus gauna už tai, kad kariams susidūrus jūroje ir kaunantis ant laivų denių, pradinė kameros pozicija neleidžia (per laivą) matyti priešininkų pusės. Tavo kareivėliai yra maži, ploni spalvos brūkšneliai, visiškai nekeliantys noro jais grožėtis (net ir didesni daliniai nėra gražesni). Tuo tarpu, kūrėjai patingėjo padaryti, kad skraidantys daliniai ryškiai pleventų mūšio metu (ir tu galėtum neatsidaręs jų profilio suprast, kad dauguma nešaudančių tavo karių jų nepasieks) ar patikrinti, kad katapultos šūvio ir akmens skrydžio animacijos sutaptų. Šalia to turime labai ribotą muzikos pasirinkimą, faktiškai neegzistuojančius dalinių pokalbius (viena svarbiausių kiekvieno strateginio žaidimo dalių yra tavo karių tauzalai) ir bendrai neįspūdingus garso efektus. Negana to, „Planar Conquest” yra turbūt vienintelis strateginis žaidimas, kurį pamenu, kuriame valdymas būtų problema.

Mūšiai tokie nuobodūs, kad nepapuls nei į jokias kronikas, nei legendas

Mūšiai tokie nuobodūs, kad nepapuls nei į jokias kronikas, nei legendas

„Planar Conquest” buvo labai neįdomus ir prastas darbas dar tada, kai vadinosi „Worlds of Magic”. Nėra visiškai jokio reikalo jį žaisti. 4X fentazi žaidimų netrūksta, ir visi, kuriuos bandžiau, yra geresni. „Eador”, „Warlock 2”, „Age of Wonders”, „Endless Legend” – bet kuris (ir ypač paskutinysis) pranoksta Planar Conquest kiekvienoje srityje. Tebūna jis pamirštas, kaip buvo pamirštas „Elemental: War of Magic”.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *