Naujas "trend'as" | Star Trek Online

Po to kai linksmas būrelis mielų fantasy MMORPG sudegė pragariškoje Blizzard šviesoje (100 milikų per mėnesį?! JEZUS MARIJA), industrijoje vystosi naujas trendas – sci-fi MMORPG, kurio visas potencialas šiuo metu pankiškose Eve Online kūrėjų CCP rankose. Kol kas jie gali būti ramūs – Blizzard nepaskelbė koks bus jų sekantis MMO, tačiau net ir be Blizz’ų, į laisvoką sci-fi MMO rinką jau pretenduoja rimtos frančizės – Star Wars su „The Old Republic“, tam tikrose bus-nebus supuoklėse kabantis „Stargate Worlds“, na ir šios dienos žvaigždė „Star Trek Online“, kurio minėjimas šiame bloge visiškai netikėtai sutampa su „Star Trek XI“ prasukinėjimu pasaulio (tame tarpe ir Lietuvos) kinoteatruose.
Dabartinėje stadijoje „Star Trek Online“ yra dvifazis MMO. Prikabinau tokią savoką, norėdamas apibūdinti žaidimo suteikiamą galimybę ir dalyvauti mūšiuose kosmose, valdant didelius karinius laivus su kompiuterio ar kitų žaidėjų valdoma įgula (pvz. kaip „Eve Online“), ir labiau žemišką veikėjo žaidimą, kai avataras pėstute keliauja fantastiškų planetų paviršiumi tyrinėdamas aplinkas ir kaudamasis su priešais (kaip anonsuojamas „The Old Republic“). RPG modelyje didelių revoliucijų nebus – reikės rinkti patirtį, įgauti sugebėjimus, kad galėtum valdyti vis didesnius ir galingesnius laivus. Taip pat bus ir klasės, savo specifika, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio, taip pat artimesnės „Eve Online“ modeliui. Patvirtintos ir dvi kariaujančios pusės – Federacija ir Klingonai, bei atitinkamos rasės, plius kaip įdomus ‘featas’ bus galimybė pačiam susikurti savo rasę. Ar kiti žaidėjai galės jungtis prie tavo sukurtos rasės ar ne, nutylima, tačiau tikėtina, kad tokia galimybė bus, na bent jau aš tokią tai tikrai pasiūlyčiau.

Žaidimo aplinka – visata, tad neabejoju, kad „Cryptic“, savo portfolio turintys MMO su atsitiktinai generuojamomis aplinkomis – „City of Heroes“, perkels savo patirtį ir į „Star Trek Online“. Tikriausiai esminiai visatos centrai, planetos, turės unikalų dizainą, tačiau didžioji pilkoji planetų masė bus generuojama atsitiktinai, pagal tam tikrus modelius ir taisykles. Mano pamąstymas.

sto2
Gražu, o bet tačiau ar tikra?

Kalbant apie žaidimo vaizdinę pusę, yra šioks toks nesusipratimas. Viršuje esančiame video, kuris rodo gameplay procesą, viskas atrodo labai žaliai ir neišlaižytai, kai tuo tarpu oficialiame tinklapyje pateikiamuose vaizduose iš žaidimo, matoma visiškai kitokia detalizacija ir bendras grafikos lygis. Arba video darytas buvo gan senokai, arba „Cryptic“ žaidžia su mumis, pafotošopindami screenshot’us. Iš pateikiamos medžiagos, kur kas labiau kalbama apie kosminį combat’ą, neminint to, kaip viskas vyks kosminio laivo kapitonui nusileidus ant planetos ir pajudėjus savo nuosavomis kojomis. Vaizdai iš žaidimo rodo, kad bus šiek tiek pasišaudymų ir šiek tiek protingesnio žaidimo, nei tarkim prekyba aukciono lange ar šlamšto pardavimas, bet kolkas kūrėjų akcentas, į kurį turi krypti mūsų akys – kosmosas.

sto4
„I come with peace. NOT“

Na, o kosminės kovos, bent jau gamespot’ams, priminė laivų kovas žaidime „Age of Sail“. „Cryptic“ žada daug erdvės strateginiams sprendimams – kaip paruošti laivą prieš kovą: kokią ginkluotę naudoti, kokius skydus pritaisyti, kaip naudoti laivo resursus kovoje – ar duoti didesnį energijos kiekį varikliui, kad laivas greičiau judėtų, ar maitinti skydus ir išeikvoti priešo atakos potencialą, ar pačiam pastatyti viską ant atakos ir bandyti susidoroti su oponentu greitai ir efektingai. Vienu žodžiu daug bla bla ir daug pew pew (tiksliau – keturiais žodžiais).

sto3
Kelionės vyks tradiciniu kosminiu būdu – pyst ant žvaigždžių žemėlapio – ir jau vietoje

Vertinant iš šiandienos pozicijų, sunku pasakyti, kurio žaidimo – „The Old Republic“ ar „Star Trek Online“ kūrėjai yra toliau pažengę, tačiau atrodo, kad ateityje galime tikėtis labai artimų pasirodymo datų ir labai rimtos kovos dėl mokslinės fantastikos scenos. Iš pirmo žvilgsnio projektai atrodo labai panašūs, tačiau pagal tuos PR veiksmus, kuriuos atlieka kompanijos, galima spėti, kad „Star Wars“ MMO bus labiau orientuotas į antžemines operacijas, o „Star Trek“ – į kosmines. Akivaizdu ir tai, kad naujų „kiemo gyventojų“ atsiradimas turėtų pajaudinti ir CCP bei daryti tam tikrus pokyčius „Eve Online“ pasaulyje. Mano nuomone, pasirodžius bent vienam iš kosminių holivudinių gigantų, „Eve Online“ oficialiai taps nišiniu MMO, tokiu kokiu jis buvo visada, ir tik dėl tematikos bei gameplay unikalumo turėjo tam tikra išskirtinę vietą MMO pasaulyje. Vietą į kurią dabar kėsinasi tikrai rimti vaikinai.

ŽPat.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *